SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Before en after foto!!!quote:Op donderdag 6 september 2012 15:55 schreef the_critic het volgende:
Nieuwe wielen zijn binnen. Bandjes en casette gemonteerd... Straks naar Den Haag voor Coldplay optreden en dan morgen de wieltjes eens testen! Ben erg benieuwd
gaan we regelenquote:
Ook op de mijne. Dit of Marathona.. nu hopen dat inschrijven lukt, en 10kg (of liever nog net iets meer) eraf moet ook nog in mijn schemaquote:Op donderdag 6 september 2012 15:12 schreef Pritt het volgende:
Trouwens, Marmotte staat ook op mijn schema. Nu hopen dat ik er in december op tijd bij ben.
Das een kwestie van smaak. Ik vind lage velgen veel mooier.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
gaan we regelen
Had eerder 60mm velg, dus ziet er wel ff net iets minder uit, al zeg ik het zelf. Maar comfort en veiligheid maken dat ruimschoots goed. Pics volgen morgen!
Das waar... ikzelf kwijl van hoge velgen (heb zelfs nog ff getwijfeld om 80mm te nemen, maar destijds voor de 60 gegaan) Achja. Morgen mag iedereen een mening vormenquote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Das een kwestie van smaak. Ik vind lage velgen veel mooier.
Ik vind hoog ook mooi, maar 80 te hoog.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
Das waar... ikzelf kwijl van hoge velgen (heb zelfs nog ff getwijfeld om 80mm te nemen, maar destijds voor de 60 gegaan) Achja. Morgen mag iedereen een mening vormen
Loopt Marmotte zo snel vol in December dan? Had gehoopt wat later nog te kunnen beslissen of ik het aan zou kunnenquote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ook op de mijne. Dit of Marathona.. nu hopen dat inschrijven lukt, en 10kg (of liever nog net iets meer) eraf moet ook nog in mijn schema
check de site even..quote:Op donderdag 6 september 2012 16:11 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Loopt Marmotte zo snel vol in December dan? Had gehoopt wat later nog te kunnen beslissen of ik het aan zou kunnen
jij hebt eens achter het net gevist?quote:Op donderdag 6 september 2012 16:24 schreef the_critic het volgende:
[..]
check de site even..Ligt er meteen uit, zodra de inschrijving opent omdat iedereen een plekje wil. Is sneller vol/uitverkocht dan een optreden van Justin Bieber op de Tina fandag
En zo is het! Eigenlijk vind ik Mavic's GP40 of lage Ambrosio velgen nog steeds het aller mooist. Alleen zijn die wielen een stukje zwaarder dan die kant en klaar uit het rek wielen van tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De test van fiets pas geleden was wel killing voor hoge wielen.. Komt er op neer dat je ze alleen voor de sier koopt, tenzij je je rondjes met een gemiddelde van 40+ aflegt. Rond de 30 was een laag setje zonda's gewoon sneller dan Zipps van 2000 euro
Ik hoop binnenkort met hulp van eentwee een setje lage wielen samen te stellen die rond de 1500 gram uitkomen. Iets meer dan Fulcrum R1s (15g) maar lijkt ook wel op een stuk minder ¤ uit te komenquote:Op donderdag 6 september 2012 16:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En zo is het! Eigenlijk vind ik Mavic's GP40 of lage Ambrosio velgen nog steeds het aller mooist. Alleen zijn die wielen een stukje zwaarder dan die kant en klaar uit het rek wielen van tegenwoordig.
Ik weet niet wat je er voor over hebt, maar deze jongen bouwt leuke wielen, heb ik van meerdere gehoord.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik hoop binnenkort met hulp van eentwee een setje lage wielen samen te stellen die rond de 1500 gram uitkomen. Iets meer dan Fulcrum R1s (15g) maar lijkt ook wel op een stuk minder ¤ uit te komenEn bovendien een setje waar niemand anders mee rijdt
Hou ons op de hoogte met specs en pics want niets mooiers dan een setje gave unieke wielen. Ik heb hier nog wel een puntgaaf nagel nieuw setje Campa Chorus naven liggen maar helaas zijn die 32 spaaks en niet geschikt om recht te spaken. (Ja ik weet dat Kaas het toch doet maar er zit verdomd weinig "vlees" op, dus dat doe ik maar niet.)quote:Op donderdag 6 september 2012 16:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik hoop binnenkort met hulp van eentwee een setje lage wielen samen te stellen die rond de 1500 gram uitkomen. Iets meer dan Fulcrum R1s (15g) maar lijkt ook wel op een stuk minder ¤ uit te komenEn bovendien een setje waar niemand anders mee rijdt
Als je iets unieks wilt is een goedkope oplossing gewoon wielstickers laten maken. Doe ze in je frame kleuren en tadaaaa.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik hoop binnenkort met hulp van eentwee een setje lage wielen samen te stellen die rond de 1500 gram uitkomen. Iets meer dan Fulcrum R1s (15g) maar lijkt ook wel op een stuk minder ¤ uit te komenEn bovendien een setje waar niemand anders mee rijdt
Nice nice!quote:Op donderdag 6 september 2012 16:52 schreef muzas het volgende:
http://www.bike-discount.(...)y-short-sleeves.html
Op mijn zwart witte cube fietsjecomme unne ékte hommo...
Ingehaald worden? Das al een tijd niet gebeurd.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsjonge jonge zeg. Dat je het prof wielrennen niet volgt is tot daar aan toe maar als ik zeg Reinier Honig 3e op het NK 2011 achter Ligthart en Tankink..... dan gaat er nog geen lichtje branden? Je mag toch minstens verwachten dat je alle prof wielrenners uit de omgeving blindelings herkent. Dan weet je in ieder geval wie je voorbij stoof alsof je stil stond.
Welke omgeving?quote:Op donderdag 6 september 2012 13:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Oh dat zeker, moet alleen even de fiets van mijn broer onklaar maken omdat hij mijn tot nu toe enige KOM heeft afgepakt. Hier in de duinen blijft het wel lastig om KOM's te pakken op segmenten waar er echt honderden wielrenners zijn die hun ritten op Strava registreren.
Ik wil ook wel iets beters dan wat ik nu hebquote:Op donderdag 6 september 2012 17:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je iets unieks wilt is een goedkope oplossing gewoon wielstickers laten maken. Doe ze in je frame kleuren en tadaaaa.
[..]
Nice nice!
Ik kan het antwoord nu al voorspellen..... Rigida en 2,5 mm Sapim spaken! Vraag niet naar het gewicht maar geschikt voor ieder gewicht.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Toch maar eens een mailtje naar dat bedrijf gestuurd, wat voor velgen hij bij mijn gewicht aanraad,. en wat dat zou kosten.
Mavic cxp33 zou ook wel goed gaan. 36 gaats.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:13 schreef buzz1291 het volgende:
Ik kan het antwoord nu al voorspellen..... Rigida en 2,5 mm Sapim spaken! Vraag niet naar het gewicht maar geschikt voor ieder gewicht.
Duinen richting Hoek van Holland en stukken langs de waterweg richting Maassluis. 200 a 300 wielrenners op een segment is daar redelijk normaal.quote:
Leuk ritje. Niet al te moeilijk, perfect asfalt en veel grote groepen. Eigenlijk de makkelijkste rit van deze categorie. Qua moeilijkheidsgraad te vergelijken met een modaal 400km brevet. Is een goede instapper voor het ultrawerk.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk een beetje aan Trondheim Oslo
Hehe, het klimmetje bij de Maeslantkering zekerquote:Op donderdag 6 september 2012 18:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Duinen richting Hoek van Holland en stukken langs de waterweg richting Maassluis. 200 a 300 wielrenners op een segment is daar redelijk normaal.
Bijna ieder segment daar, klimmetje sla ik zelf overigens altijd over.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hehe, het klimmetje bij de Maeslantkering zeker
Waarom?quote:Op donderdag 6 september 2012 19:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bijna ieder segment daar, klimmetje sla ik zelf overigens altijd over.
Ik zat in iets van die categorie ja. Reed 'm als herstelrit na een blessure. Ga je voluit en piek je op deze rit dan is iets van 20 uur zeker mogelijk. De omstandigheden zijn ernaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
540 kmDe tering. Hoeveel uur? 25-30?
Is dit geen leuke voor 2014 met iedereen hier? In peleton 540 km rijden in 20 uur tijdquote:Op donderdag 6 september 2012 19:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zat in iets van die categorie ja. Reed 'm als herstelrit na een blessure. Ga je voluit en piek je op deze rit dan is iets van 20 uur zeker mogelijk. De omstandigheden zijn ernaar.
Ja, dat kan, ik heb eens 520km gefietst in een snelle groep, in iets van 17 uur. Meerdere keren een half uur gestopt om te eten.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zat in iets van die categorie ja. Reed 'm als herstelrit na een blessure. Ga je voluit en piek je op deze rit dan is iets van 20 uur zeker mogelijk. De omstandigheden zijn ernaar.
Onderbreking in mijn rondje, stuk langs de spoorweg pak ik liever gelijk mee als ik op snelheid het stuk langs de waterweg heb gepakt.quote:
Ja, maar da's dan ook een enorm trainingsbeest. Ik heb zijn trainingsschema wel eens gezien toen hij aan het trainen was voor de Marmotte, echt niet normaal.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:24 schreef Patroon het volgende:
Lol, Oege Hiddema (ooit eens 2e bij de Marmotte) rijdt een rondje van 100km met gemiddelde van 34 per uur, nu is dat niet zo bijzonder, maar hij doet dat met een gem. hartslag van 127. Man moet wel een geweldige motor met inhoud hebben (anders wordt je ook niet 2e bij de Marmotte).
http://app.strava.com/rides/21041831
Ja klopt, hij is wel "bekend". Denk dat zulke jongens best prof hadden kunnen worden als ze wat jonger waren begonnen ofzo. Net als die Michel Snel.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar da's dan ook een enorm trainingsbeest. Ik heb zijn trainingsschema wel eens gezien toen hij aan het trainen was voor de Marmotte, echt niet normaal.
Ik kom daar niet zo vaak, maar vind het altijd wel fijn om eventjes volle bak naar boven te sprintenquote:Op donderdag 6 september 2012 19:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Onderbreking in mijn rondje, stuk langs de spoorweg pak ik liever gelijk mee als ik op snelheid het stuk langs de waterweg heb gepakt.
En? Had je nog een KOM op je segment?quote:Op donderdag 6 september 2012 20:56 schreef Oksel het volgende:
Ik heb voor 't eerst met Strava gefietst!
Al gedaan!quote:Op donderdag 6 september 2012 21:10 schreef eentwee het volgende:
Als je Strava ff vertelt hoe dik je bent krijg je een gratis wattageschatting. Niet erg nauwkeurig natuurlijk.
Nee, hoe is het met het vormpeil inmiddels Gesink?quote:Op donderdag 6 september 2012 21:11 schreef eentwee het volgende:
Nog mensen die aankomend weekend de Huchiestocht en/of de Via Romana toertocht gaan rijden?
Hmm lage HF max of lage rustpols?quote:Op donderdag 6 september 2012 21:15 schreef eentwee het volgende:
Nog steeds erg matig. Heb steeds veel te lage hartslag en al na 70km pijn in de poten.
De meeste mensen rijden 'm gewoon in 1 keer door. Bij Trondheim-Oslo start je in de vroege ochtend, de rappere mannen komen dus halverwege de nacht aan. Tijd zat om daarna te slapen. Ik kwam pas halverwege de ochtend aan (was ook redelijk laat gestart) en kon gelijk m'n fiets inpakken en naar het vliegveld.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:13 schreef kanovinnie het volgende:
Maar ff serieus, wordt er onderweg geslapen of is het gewoon in 1 keer doorrammen?
Tuurlijk, Oksel is de enige met een telefoon met internet daar in tukkerland.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En? Had je nog een KOM op je segment?
Misschien de Via Romana.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:11 schreef eentwee het volgende:
Nog mensen die aankomend weekend de Huchiestocht en/of de Via Romana toertocht gaan rijden?
Ik zie geen KOM voor hem..quote:Op donderdag 6 september 2012 21:49 schreef No-P het volgende:
[..]
Tuurlijk, Oksel is de enige met een telefoon met internet daar in tukkerland.
quote:Op donderdag 6 september 2012 21:58 schreef Pritt het volgende:
King of mountain volgens mij
Yes, ik zie ook dat ik Reinier Honig heb verslagen.
Valt op zich mee, het landschap is mooi genoeg. Er zit behoorlijk aan het begin een lange klim van vrijwel zeeniveau tot 1000m is. Maar dat is een loper. Het laatste stuk is behoorlijk heuvelachtig. Middenin een stuk van een kilometer of 50 vals plat bergaf. 53x12 heb je hier minimaal nodig. Rij ik nog een keer dan maak ik wellicht een speciale triple, 34/44/54.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:47 schreef kaasplankje het volgende:
Het gaat wel pijn doen, meer dan 500km op 1 dag.![]()
Trondheim Oslo lijkt me alleen een beetje saai, mijn pa zei dat het een rechte iets glooiende weg is?
Same here.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:27 schreef janatwork het volgende:
Helaas een beetje te druk op werk om fatsoenlijk te kunnen fietsen, en dat is best zonde met dit mooie weer...
Je moet hem in je hol stoppen, dan meet hij alles.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:32 schreef Oksel het volgende:
Meet je dat in je e-Penis? Of gewoon via je pols.
Rigida...dat is volgens mij het favo velgje van Martin Gerritsen, mr. M-gineering, zag er debnk ik bij de cursrs stapels van in z'n magazijn.. Als vakantiefietsexpert heeft ie wel kijk op materiaal dat een kiloootje meer aankan....we zullen zien. Het iritante is, dat ik mijn huidige wielen nergen te koop zie. Vuelta Airline 4. Leuk, en ze doen het tot nu toe aardig. Maar of ze wel bedoeld zijn voor mijn dikke reet, weet ik niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:13 schreef buzz1291 het volgende:
Ik kan het antwoord nu al voorspellen..... Rigida en 2,5 mm Sapim spaken! Vraag niet naar het gewicht maar geschikt voor ieder gewicht.
Lekker, ga je nog weg?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:45 schreef Gripper het volgende:
Eentwee, weet jij een winkel hier in de omgeving met het assortiment en de prijzen van Mantel (arnhem) zonder dat ik ervoor naar Arnhem hoef? Ik wil op weg naar huis nog ff wat spullen voor de vakantie kopen, nieuwe mtb-pedaaltjes en overschoenen, maar alle "gewone" fietsenwinkels zijn zo duur...
Vanmiddag vakantie
ik ook misschien nog via romanaquote:Op donderdag 6 september 2012 21:11 schreef eentwee het volgende:
Nog mensen die aankomend weekend de Huchiestocht en/of de Via Romana toertocht gaan rijden?
Vette bike, en als hogevelgen-piloot prefereer ik uiteraard de bovenste foto. Alles smoelt gewoon beter met hoge wielenquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:12 schreef the_critic het volgende:
op verzoek.. met 60mm full carbon, vs Fulcrum zero's
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Zeker, naar Noorwegen. Klimmen en mountainbiken.quote:
jup.. ikzelf vind de hoge velgen ook meer porno..quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vette bike, en als hogevelgen-piloot prefereer ik uiteraard de bovenste foto. Alles smoelt gewoon beter met hoge wielen![]()
Voor de bergen en dagen met veel wind de lage wieletjes. Ik wil ook nog wel een keer een set Zero's, hoewel m'n huidige klimwieltjes nog fors lichter zijn, dus voor het gewicht hoeft het niet..
Merkloos frame. Gekocht via Ebay. En als je daar kijkt zie je dat het allemaal uiteindleijk uit dezelfde fabriek komt. En als je dan de verschillende modellen frames kijkt, en vervolgens kijkt naar bijv Sensa.. Dan zijn het exact dezelfde frames, alleen stuurt Sensa ze eerst nog even naar de spuiter en is mijne kaal.. (en ik houd wel van kaalquote:
Die paar gram van die wielen maken op een lichte fiets meer uit als op een zware fietst. Wel een mooie fiets btw! Zou het voor niet mooi zijn om witte bidon houders te monteren?quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup.. ikzelf vind de hoge velgen ook meer porno..
Gelukkig is mijn frame/groep al zo licht, dat die paar gram van de wielen geen verschil makenMaar, denk dat het veel wisselen van wielen gaat worden
Gaaf zeg!quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De man van Cyclinggirl heeft volgens FB een gouden plak getandemed. Ik snap nog steeds niet hoe je zoveel vertrouwen in je stuurman kan hebben, dat je als bijna blinde vol gas geeft maar niet kan zien of iemand wel kan sturen!
ik rijd met witte bidons.. dus zelfde ideequote:Op vrijdag 7 september 2012 10:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
Die paar gram van die wielen maken op een lichte fiets meer uit als op een zware fietst. Wel een mooie fiets btw! Zou het voor niet mooi zijn om witte bidon houders te monteren?
Cool.. Zuid Limburg, veruit het mooiste stukje nederland!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:46 schreef Yankee het volgende:
dit weekend mh2d, prutsen in Limburg onder leiding van Tommeke
Volgens mij komt dat, met het blind zien. Als ik hier in de stad ze over de stoep zie lopen in dubbel tempo, Stok uitsteken en weg oversteken puur op gehoor en vertrouwen dat anderen wel stoppen. Respect!quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De man van Cyclinggirl heeft volgens FB een gouden plak getandemed. Ik snap nog steeds niet hoe je zoveel vertrouwen in je stuurman kan hebben, dat je als bijna blinde vol gas geeft maar niet kan zien of iemand wel kan sturen!
Absoluut, mooi fietsen daar. Overigensquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
Cool.. Zuid Limburg, veruit het mooiste stukje nederland!!
Had hem ook gezien en er ook graag gereden, helaas zaterdag verplichtingen
Er is wel gewoon een algoritme dat pauzes detecteert op basis van de coördinaten.. want de rijtijd is lager dan de verstreken tijd als je een tijdje stil hebt gestaan. Alleen als je bijv. heen en weer loopt p het terras gaat je gemiddelde er wel aan natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb inmiddels contact met Strava development team, dus als je nog bugs meent te kennen, laat het me weten
Overigens kwam ik er pas gister achter dat Strava geen "auto pause" heeft, kortom als je even stopt moet je handmatig pauseren
Bij mijn weten is zo'n winkel er niet. Mantel verstuurt wel gratis vanaf 75¤ maar dat is zeker te laat nu?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:45 schreef Gripper het volgende:
Eentwee, weet jij een winkel hier in de omgeving met het assortiment en de prijzen van Mantel (arnhem) zonder dat ik ervoor naar Arnhem hoef? Ik wil op weg naar huis nog ff wat spullen voor de vakantie kopen, nieuwe mtb-pedaaltjes en overschoenen, maar alle "gewone" fietsenwinkels zijn zo duur...
Vanmiddag vakantie
Full carbon mooier imo. Terwijl die Zero's al erg "dik" zijn met al dat zwart en die brede spaken. Je zadel staat wel een stukje lager op de onderste foto trouwens. Bewust?quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:12 schreef the_critic het volgende:
op verzoek.. met 60mm full carbon, vs Fulcrum zero's
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Ik mag hopelijk wel in jouw wiel?quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:46 schreef Yankee het volgende:
dit weekend mh2d, prutsen in Limburg onder leiding van Tommeke
Lage velgen laag zadel? Hoge velgen hoog zadel?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er is wel gewoon een algoritme dat pauzes detecteert op basis van de coördinaten.. want de rijtijd is lager dan de verstreken tijd als je een tijdje stil hebt gestaan. Alleen als je bijv. heen en weer loopt p het terras gaat je gemiddelde er wel aan natuurlijkBugs: al die automatische segmenten. 4e en 3e categorie bulten in Nederland op pannenkoekvlakke stukken. Ze moeten die functie voor NL uitschakelen en alle segmenten die op "Climb" eindigen kunnen verwijderd worden.
Geen bugs maar functionaliteit waar behoefte aan is: segmentmods die segmenten kunnen verwijderen en nieuwe moeten accorderen.
[..]
Bij mijn weten is zo'n winkel er niet. Mantel verstuurt wel gratis vanaf 75¤ maar dat is zeker te laat nu?
[..]
Full carbon mooier imo. Terwijl die Zero's al erg "dik" zijn met al dat zwart en die brede spaken. Je zadel staat wel een stukje lager op de onderste foto trouwens. Bewust?
Mooi!quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:12 schreef the_critic het volgende:
op verzoek.. met 60mm full carbon, vs Fulcrum zero's
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Had erg lang niet gefietst, en die eerste foto is direct na opbouw. Ondertussen gezakt met zadel, en ook stuur is omlaag. Nog altijd beetje zoekend naar perfecte afstelling (maar vind 100euro voor een bikefitting beetje overdrevenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er is wel gewoon een algoritme dat pauzes detecteert op basis van de coördinaten.. want de rijtijd is lager dan de verstreken tijd als je een tijdje stil hebt gestaan. Alleen als je bijv. heen en weer loopt p het terras gaat je gemiddelde er wel aan natuurlijkBugs: al die automatische segmenten. 4e en 3e categorie bulten in Nederland op pannenkoekvlakke stukken. Ze moeten die functie voor NL uitschakelen en alle segmenten die op "Climb" eindigen kunnen verwijderd worden.
Geen bugs maar functionaliteit waar behoefte aan is: segmentmods die segmenten kunnen verwijderen en nieuwe moeten accorderen.
[..]
Bij mijn weten is zo'n winkel er niet. Mantel verstuurt wel gratis vanaf 75¤ maar dat is zeker te laat nu?
[..]
Full carbon mooier imo. Terwijl die Zero's al erg "dik" zijn met al dat zwart en die brede spaken. Je zadel staat wel een stukje lager op de onderste foto trouwens. Bewust?
wilde geen volledig zwarte fiets. Dus wit lint, zwart stuur, witte pen. Wit zadel op zwarte pen, Zwarte bidonhouder met witte bidonsquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi!
Snap het witte lint wel. Snap alleen niet de keuze voor een witte stuurpen bij een zwart frame en zwarte zadelpen.
Oke, ik zou altijd de kleur van zadelpen, stuurpen en stuurlint en zadel gelijk houden, krijg je een veel rustiger en symmetrisch beeld van. Het oog trekt er nu gelijk naar toequote:Op vrijdag 7 september 2012 12:44 schreef the_critic het volgende:
[..]
wilde geen volledig zwarte fiets. Dus wit lint, zwart stuur, witte pen. Wit zadel op zwarte pen, Zwarte bidonhouder met witte bidons
Ben zelf erg tevreden over resultaat.. maar leuk om ook andere meningen te horen en eens in mijn achterhoofd mee te nemen..quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, ik zou altijd de kleur van zadelpen, stuurpen en stuurlint en zadel gelijk houden, krijg je een veel rustiger en symmetrisch beeld van. Het oog trekt er nu gelijk naar toe. Maar blijft een mooie fiets hoor.
Ik zit ff te kijken op ebay, wat staan daar een hoop namaak frames te koop zeg.
Ja het kan nu wel omdat het een effen frame is, zou die wat drukker zijn dan krijg je al snel een onrustig beeld qua fiets. Je zadelpen is zeker glans zwart en je frame mat?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ben zelf erg tevreden over resultaat.. maar leuk om ook andere meningen te horen en eens in mijn achterhoofd mee te nemen..
En inderdaad wel veel namaak, maar ook frames die gewoon door bijv een sensa ofzo gekocht worden. En voor deze bedragen.. koop je gewoon iedere 2jaar nieuw frame
Ik heb lampjes uit china, 80 euro ofzo, meer licht dan een brommmer/scooterquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:01 schreef raptorix het volgende:
Ik wil graag (afneembare) lampjes kopen, prijs niet zo een issue, iemand tips?
Gezien worden is voldoende, vanwege mijn werk heb ik eigenlijk alleen in avond tijd om te rijden, en zeker nu snel donker word, maar nog wel lekker weer is is licht best handig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:05 schreef eentwee het volgende:
Wat wil je ermee kunnen? Gezien worden in de stad of 35 rijden op een onverlicht bospad?
nah, ik ga wel eff naar mantel toe. Mooie reden om nu al te gaan opruimen en inpakkenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bij mijn weten is zo'n winkel er niet. Mantel verstuurt wel gratis vanaf 75¤ maar dat is zeker te laat nu?
I'm inquote:Op donderdag 6 september 2012 12:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat jammer is aan dat soort dingen is dat je op de start/finish echt meot beginnen. Als ik vanaf mijn huis deze ronde wil doen moet ik eerst naar Uithoorn en terug.
Al is het wel leuk om deze ronde te fietsen, puur om die gast te stangen. Marco, Pritt? Doen jullie mee?
Bedankt voor de waarschuwing!quote:Op donderdag 6 september 2012 13:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pas op hoor jongens, Pritt blijft de hele dag in jullie wiel zitten luieren, en komt er alleen uit om te sprinten voor de KOM's. Dus je bent uiteindelijk alleen maar een knecht en waterhaler
Ja bedankt hequote:Op donderdag 6 september 2012 21:04 schreef Pritt het volgende:
Haha net ff gefietst, 2 KOMs.
Zie ik dat ik er eentje van Marco heb afgepakt.
http://app.strava.com/segments/2242399
En dat uiteindelijk langer kan fietsen met een hogere snelheid.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:34 schreef Narcotical het volgende:
Wat?! Een recht stuur?! Scheer je weg!
Een iets hogere gemiddelde hartslag zou ook nog wel kunnen denk ik, maar als je op deze manier veel lange duurtrainingen blijft doen merk je vanzelf dat je na een tijdje met deze zelfde gem hartslag toch harder gaat fietsen
He Knut, ik zie dat je Premium Member bent bij Strava. Wat is de meerwaarde daar eigenlijk van?quote:
wat de precieze voordelen zijn weet ik niet, weet wel dat Knut in een eerder topicdeel al aangaf dat hetpremium extras hem eigenlijk wel was tegengevallenquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
He Knut, ik zie dat je Premium Member bent bij Strava. Wat is de meerwaarde daar eigenlijk van?
Wat bedoel je met armen? Bovenarmen, polsen? Kan zijn dat je teveel leunt op je stuur. Iets meer gewicht op het zadel brengen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
Pf net 130 kilometer gefietst, vooral last van m'n zitvlees, m'n rug maar vooral m'n armen?
Bedoel je gebrek aan Core-stability of dat je teveel leunt op stuur? Zorg dat je tijdens fietsen buik licht aanspant. Je zou tijdelijk (totdat core op orde is) je stuur iets hoger kunnen doen, zodat minder druk op armen komt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hee dat zou het best wel eens kunnen zijn.
Bedankt Patroon!]
Wat ook wel klote was: mijn hartslagmeter deed het niet
Nu ben ik niet iemand die op hartslag traint ofzo, maar aangezien ik nog nooit meer dan 100 kilometer heb gefietst was ik wel benieuwd hoe hard ik heb moeten werken. IIG kwam ik de laatste 10 kilometer amper vooruit (tegenwind ook).
Ja dat heeft er wel mee te maken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Allebei waarschijnlijk.
Maar is dat al een mogelijkheid om je core te trainen? IIG is de sportschool 3x niks voor mij, wat is dat verschrikkelijk zeg.
Kan dat btw ook leiden tot schokkend op je fiets zitten als je een erg hoge cadens hebt? Als ik in een te lage versnelling rijdt zit ik bijna te stuiteren op m'n zadel. Of heeft iedereen dat?
Ja dit dus. Enige waar ik wel eens naar kijk zijn de hartslagzone's. Voor de rest nog wat extra functie's in de ranglijsten maar daar doe ik niks mee. Blij dat ik naar 1 maandje geprobeerd hebquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:58 schreef the_critic het volgende:
[..]
wat de precieze voordelen zijn weet ik niet, weet wel dat Knut in een eerder topicdeel al aangaf dat hetpremium extras hem eigenlijk wel was tegengevallen
Gefeliciteerd! Ik ga zo ff squaten in de sportschool. Squat ik wel ff 1 op jou, mag dat ook?quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij de weg, zet die fietsdieten vanavond ff aan de kant en drink er 1 op mijn verjaardag. Proost!
Ik drink niet, maar met spa rood in mijn hand zeg ik... Van harte!! Dat je maar een ouwe lul mag worden!quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij de weg, zet die fietsdieten vanavond ff aan de kant en drink er 1 op mijn verjaardag. Proost!
Ben ik alquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:08 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik drink niet, maar met spa rood in mijn hand zeg ik... Van harte!! Dat je maar een ouwe lul mag worden!
Moet je ff kijken op de website heuvelsfietsen. Ik vind zijpenbergwest en Emma piramide het leukst want haarspeldbochtenquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:20 schreef Swaytje het volgende:
Iemand hier die bepaalde stukken kan aanraden als ik bij/op de Posbank fiets?
Ga daar morgen weer heen fietsen, maar weet niet goed welk stuk nou mooi is om te fietsen.
http://www.wijntoerist.nl(...)=3&t=10869&start=525quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:38 schreef firewirecable het volgende:
Zonet een rondje gemaakt met de Bianchi fixed.
Distance: 70,03 km
Time: 2:23:28
Avg Speed: 29,3 km/h
Max Speed: 56,7 km/h
Elevation Gain: 811 m
Calories: 1.783 C
http://connect.garmin.com/activity/220082718
http://app.strava.com/rides/21229625
[ link | afbeelding ]
Ik ben een beetje aan het twijfelen aan de betrouwbaarheid van Strava.
Zojuist heb ik gefietst en 811m geklommen volgens Garmin na elevation correction. Eerst naar Strava geupload zonder elevation correction komt die uit op 710m en 92Km/u max? (onmogelijk met de fiets die ik bij me had) en na elevation correction in Garmin Connect een export gedaan en die geupload naar Strava heb ik ineens 1345m geklommen en wederom 92Km/u max..... tja...
Marathons atb zijn leuk! Goede duurtraining ookquote:Op zaterdag 8 september 2012 16:22 schreef Oksel het volgende:
Kon 't niet laten.
1071MAX2VS Santini, Vacansoleil Team Bibshort 2012 XL ¤ 48,97
942142VS Santini, Vacansoleil Teamshirt 2012 XL ¤ 41,97
1901880-2900 Craft, Radioshack-Nissan-Trek Bibshort XL ¤ 52,50
1901878-1900 Craft, Radioshack-Nissan-Trek Jersey XL zwart/rood ¤ 45,50
@Trentino Bikewear.
Morgen weer fietsen. Heerlijk weer, en tijd.. dus twijfel of ik de ATB of racert pak. Is een of andere ATB marathon hier (125km).
is voor Limburg toch ook voldoende??! Misschien voor keutenberg niet.. maar rest wel. Heb ik de goldrace me ook mee gered..quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:39 schreef Tommeke het volgende:
Netjes!
Ik heb vandaag met Yankee en co. de eerste etappe van de mergelheuvelland tweedaagse gefietst. Na 140 km kreeg ik een hongerklop die ik niet meer te boven kwam. Gelukkig nu bier en pizza!
Yankee rijdt met een 39-23
Ik ook.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:28 schreef eentwee het volgende:
@critic:
Niet als je Gesink heetZou voor mij veel te zwaar zijn. Ik rijd harder omhoog met een passend verzet.
Nee, hele grote benen en geen slank bovenlichaam. Verder ga ik uit van kleine Italiaanse maatjes..quote:
104. Geesinckquote:Op zondag 9 september 2012 00:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook.
Wat voor cadans rij jij in de bergen eentwee?
2x 20% welke klimmen waren dat? Keutenberg en dodeman ken ik.. maar verder niet.. dus leer me neiuwe heuvelsquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:27 schreef Tommeke het volgende:
We reden in de voerstreek. Twee kimmen van 20%.
Was blij dak een 24 en 27 heb
Geen flauw ideequote:Op zondag 9 september 2012 08:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
2x 20% welke klimmen waren dat? Keutenberg en dodeman ken ik.. maar verder niet.. dus leer me neiuwe heuvels
Daarom. Vraag me af wat voor verzet ik moet monteren in de bergen als ik geen triple meer heb. Klopt het dat je bij compact nu ook gewoon 39-53 rijden en in de bergen 34 voor? Meende zoiets te lezen.quote:
Nee ik bedoel 39x53 in NL en voor de bergen de 39 vervangen voor een 34. Zodat ik mooi op een koffiemolentje naar boven kan draaien.quote:Op zondag 9 september 2012 09:05 schreef kaasplankje het volgende:
Je bedoelt 34 en 53 voor als combinatie Patroon? Dat lijkt me niks.
Dat bedoel ik. Het gat tussen 34 en 53 is veel te groot. Ik vraag me af of dat wel schakelt en het lijkt me ook voor geen meter rijden in de praktijk. Omdat je als je naar het grote blad wilt achter ook 6 tanden op moet schakelen.quote:Op zondag 9 september 2012 09:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee ik bedoel 39x53 in NL en voor de bergen de 39 vervangen voor een 34. Zodat ik mooi op een koffiemolentje naar boven kan draaien.
Fabrikanten raden dat af inderdaad.quote:Op zondag 9 september 2012 09:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het gat tussen 34 en 53 is veel te groot. Ik vraag me af of dat wel schakelt en het lijkt me ook voor geen meter rijden in de praktijk.
quote:Differently compact
Last but not least, Campagnolo has announced a 52/36 option on some of its compact cranks. “Go compact or standard? How many times do cyclists ask themselves this same question before a race or before purchasing a bicycle?” That's the question in Campagnolo's announcement of the new cranks, and the answer is sort of 'super-compact' option that gives you slightly higher gears, but doesn't go all the way to the 39-tooth inner ring of a proper grown-up racing set.
The new chainring combination will be available at Super Record, Record, Chorus and Athena carbon level, in 165, 170, 172.5, and 175mm lengths.
If you're wondering why 52/36 and no some other combination, Campagnolo says it, “wanted to offer the broadest range of ratios possible (16), but with no loss in the vital prerequisite of derailing quality. This crankset offers the same derailing speed and precision as standard or compact components.”
We suspect you could sneakily combine a 34-tooth inner with the 52 outer and persuade it to work if you didn't mind slower shifts and a bit more set-up finnickiness, but with the caution typical of component manufacturers, Campagnolo doesn't recommend it.
Ja ging over Campa idd. Als het niet schakelt fan houdt het op.quote:Op zondag 9 september 2012 09:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Fabrikanten raden dat af inderdaad.
Verhaal van Patroon klinkt wel een beetje als de "supercompact" van Campa:
[..]
Nou, neehoor. Het is niet alleen maar stijl op of af in de bergen. In de Croix de Fer bijvoorbeeld zitten meerdere stukken vals plat.quote:Op zondag 9 september 2012 09:16 schreef Patroon het volgende:
Ja ging over Campa idd. Als het niet schakelt fan houdt het op.
Maar in de bergen maakt het qua fietsen toch niet uit? Daar rij je op 34 omhoog en zodra boven bent gooi je voor op 53 en knal je naar beneden.
Hij fietst bergop Gesink stijlquote:Op zondag 9 september 2012 09:22 schreef kaasplankje het volgende:
Maarre Patroon? Jij hebt toch aan een 39/29 zat als lichtste verzet? Of wil je de Angliru op?
Oke, dan zou ik die ook op kleine blad nemen, denk ik. Optie is ook om nog sterker te worden zodat ik met 39 voor ook gewoon 80+ cadans kan blijven rijden. Heeft iemand een tool of formule hoe ik de verzetten met elkaar kan vergelijken? Dus wat bijv. overeenkomt met 30x21 als ik voor alleen een 39 heb?quote:Op zondag 9 september 2012 09:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou, neehoor. Het is niet alleen maar stijl op of af in de bergen. In de Croix de Fer bijvoorbeeld zitten meerdere stukken vals plat.
Als je googled vind je wel afstandstabellen, dus hoeveel meter je verplaatst per omwenteling op een bepaald verzet.quote:Op zondag 9 september 2012 09:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, dan zou ik die ook op kleine blad nemen, denk ik. Optie is ook om nog sterker te worden zodat ik met 39 voor ook gewoon 80+ cadans kan blijven rijden. Heeft iemand een tool of formule hoe ik de verzetten met elkaar kan vergelijken? Dus wat bijv. overeenkomt met 30x21 als ik voor alleen een 39 heb?
Ja dat bedoel ik. Dankjequote:Op zondag 9 september 2012 09:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je googled vind je wel afstandstabellen, dus hoeveel meter je verplaatst per omwenteling op een bepaald verzet.
Spierpijn is goed, dat betekend dat je goed getrained hebtquote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef Patroon het volgende:
Bedankt Kaas!
Vrijdag voor het eerst weer gesquat met het schema van Kaas. Ondanks dat ik aan elke kant niet meer dan 7,5kg + 12,5kg stang heb gehad kan ik nu amper lopen van de spierpijn. Zo maar weer ff een herstelrondje maken..
Haha, ik weet dat spierpijn goed is, maar dit is al in de vorm van niet meer goed...maar ja dat heb je altijd als je iets "nieuws" doet...quote:Op zondag 9 september 2012 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Spierpijn is goed, dat betekend dat je goed getrained hebt
quote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef Patroon het volgende:
Bedankt Kaas!
Vrijdag voor het eerst weer gesquat met het schema van Kaas. Ondanks dat ik aan elke kant niet meer dan 7,5kg + 12,5kg stang heb gehad kan ik nu amper lopen van de spierpijn. Zo maar weer ff een herstelrondje maken..
Kan niet, 16 tandjes verschil is het max anders schakelt die nooit meer op.quote:Op zondag 9 september 2012 09:05 schreef kaasplankje het volgende:
Je bedoelt 34 en 53 voor als combinatie Patroon? Dat lijkt me niks.
goed gezien, het is wel mogelijk met kunst en vliegwerk maar een goed schakelend systeem krijg je er niet meequote:Op zondag 9 september 2012 10:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kan niet, 16 tandjes verschil is het max anders schakelt die nooit meer op.
Als ik goed tel, een 39 blad..quote:Op zondag 9 september 2012 10:37 schreef dop het volgende:
[..]
goed gezien, het is wel mogelijk met kunst en vliegwerk maar een goed schakelend systeem krijg je er niet mee
als je zo iets wil moet je niet piepen maar gewoon een trippel gaan rijden
zag toevalig van de week op marktplaats een gefabriekt cracksetje met 53 34 (volgens mij geen 34 maar staat er wel bij)
1 van laatste dagen mooi weer 2012 waarschijnlijk.. ik zou er maar gebruik van maken. Als is het maar, om lekker los te fietsen. Zulke mooie dagen hebben we te weinig in nederlandquote:Op zondag 9 september 2012 09:31 schreef raptorix het volgende:
Twijfel nog of ik vandaag ga rijden, gister gevoetbald en enorm stijf
als jij je niet druk maakt om je hartslag zit je waarschijnlijk al paar slagen lager dan wanneer jij gefrustreerd raakt omdat je hartslag maar niet wil zakkenquote:Op zondag 9 september 2012 13:07 schreef muzas het volgende:
Jeetje wat is een slechte conditie toch frustrerend.
Vandaag weer op de fiets gekropen, want met dit weer is dat heerlijk. Doel was +/- 40km, met een hartslag rond de 140. Op de mooie ellelange polderwegen had ik toch nog wat tegenwind en kreeg m'n hartslag gewoon niet onder de 150 zonder te gaan lopen. Op een goed moment (na 30km) was ik het getuur op dat horloge zat en ging ik gewoon fietsen. Valt me op dat ik dan vanzelf in een voor mijn gevoel 'lekker' tempo fiets... Lekkere cadans, goed verzet, maar wel met een gartslag van 159. Dat is te hoog toch? Hoe kan het dan dat ik daar wel lekker in fiets?
Nu dus 38,98 km afgelegd, 21,5 gemiddeld, en een AvgHr van 156.
pffffquote:Op zondag 9 september 2012 13:23 schreef Swindler het volgende:
Vriend van mij van 22 jaar waarmee ik 3 weken geleden de Mont Vetoux mee ben opgefietst is gisteren overleden. We willen tijdens zijn begravenis achter de auto met de wielrenfietsen rijden in bedrukte shirts. Kent iemand een bedrijf wat wielrenshirts bedrukt binnen 2 dagen? Regio maakt niet uit.
Niet naar snelheid kijken. In het voorjaar ben ik regelmatig met 21gem thuis gekomen door harde wind en het doel om in D1 te blijven. Het kost moeite om niet meer naar snelheid te kijken maar het zal zich uitbetalen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:07 schreef muzas het volgende:
Jeetje wat is een slechte conditie toch frustrerend.
Vandaag weer op de fiets gekropen, want met dit weer is dat heerlijk. Doel was +/- 40km, met een hartslag rond de 140. Op de mooie ellelange polderwegen had ik toch nog wat tegenwind en kreeg m'n hartslag gewoon niet onder de 150 zonder te gaan lopen. Op een goed moment (na 30km) was ik het getuur op dat horloge zat en ging ik gewoon fietsen. Valt me op dat ik dan vanzelf in een voor mijn gevoel 'lekker' tempo fiets... Lekkere cadans, goed verzet, maar wel met een gartslag van 159. Dat is te hoog toch? Hoe kan het dan dat ik daar wel lekker in fiets?
Nu dus 38,98 km afgelegd, 21,5 gemiddeld, en een AvgHr van 156.
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd. Rij ook niet met een km-teller op 't stuur. Dus weet mijn snelheid onderweg ook niet. Alleen m'n hartslag.quote:Op zondag 9 september 2012 13:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet naar snelheid kijken. In het voorjaar ben ik regelmatig met 21gem thuis gekomen door harde wind en het doel om in D1 te blijven. Het kost moeite om niet meer naar snelheid te kijken maar het zal zich uitbetalen.
Klopt. Dat komt omdat D2 de zone is waarin de verhouding inspanning/snelheid en duur dat je het vol kan houden het beste op elkaar is afgestemd.quote:Op zondag 9 september 2012 13:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd. Rij ook niet met een km-teller op 't stuur. Dus weet mijn snelheid onderweg ook niet. Alleen m'n hartslag.
Maar ik verbaas me dat ik 'lekker' fiets op een, wat lijkt, veel te hoge hartslag.
Kan ook niet. Een voorderrie kan maximaal het verschil van 16 tandjes aan.quote:Op zondag 9 september 2012 09:05 schreef kaasplankje het volgende:
Je bedoelt 34 en 53 voor als combinatie Patroon? Dat lijkt me niks.
Dat had ik ook toen ik met een hartslagmeter begon te fietsen. Onder de 150 was bijna niet mogelijk en voelde als stilstaan. Andere beginnende fietsers in mijn kennissenkring hadden hetzelfde. Een hartslagmeter is een leuk hulpmiddel maar als je net begint zou ik me er niet al te druk over en er dus geen doel van maken. Gewoon lekker fietsen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:07 schreef muzas het volgende:
Jeetje wat is een slechte conditie toch frustrerend.
Vandaag weer op de fiets gekropen, want met dit weer is dat heerlijk. Doel was +/- 40km, met een hartslag rond de 140. Op de mooie ellelange polderwegen had ik toch nog wat tegenwind en kreeg m'n hartslag gewoon niet onder de 150 zonder te gaan lopen. Op een goed moment (na 30km) was ik het getuur op dat horloge zat en ging ik gewoon fietsen. Valt me op dat ik dan vanzelf in een voor mijn gevoel 'lekker' tempo fiets... Lekkere cadans, goed verzet, maar wel met een gartslag van 159. Dat is te hoog toch? Hoe kan het dan dat ik daar wel lekker in fiets?
Nu dus 38,98 km afgelegd, 21,5 gemiddeld, en een AvgHr van 156.
Dat is eigenlijk de reden dat ik er een gekocht heb, Want zonder reed ik me in een uur helemaal 't lazarus, om vervolgens de laatste kilometers kruipend naar huis te rollen.quote:
Wow!quote:Time 04:19:03
Elapsed Time 04:38:26
Max Speed 100.2km/h
Avg Speed 28.3km/h
heel veel is ook gewoon gewenning. Ik rijd momenteel al hele tijd met 39 ipv 42 en in begin erg veel schakelen en zoeken naar lekker verzet en lekker ritme.. Nu geen enkel probleem meer mee en rijd prima..quote:Op zondag 9 september 2012 16:01 schreef eentwee het volgende:
Wat fietst een compact trouwens irritant. Met een 50/34 verzet zou ik niet blij worden. Ik heb op mijn crosser 46/36 en daarmee schakel ik me al helemaal suf als ik ermee op de weg fiets. Maar als ik 5 ruggen kapot mocht slaan op een nieuwe fiets zou ik toch een compact kopen. Campa natuurlijk. 11 speedAangezien ik mijn huidige fiets toch niet zou verkopen
uiteraard telt dat mee, das dat stukje gewenning ook denk ik. En met veel cadans is niets mis. Maar bedoel gewoon, dat een compact zeker niet verkeerd is (indien je het nodig hebt) Hoewel ik er bij blijf dat je in nederland met een 39 prima uit de voeten zou moeten kunnenquote:Op zondag 9 september 2012 16:12 schreef eentwee het volgende:
@the_critic: is jouw ideale cadans dan niet gewoon veranderd? Weet niet hoe lang je al fietst? Meeste mensen gaan lichter trappen als ze meer gaan fietsen, dat zou wel aansluiten bij jouw ervaring.
Ja, met een 39 ook. Ik zou graag een 41 binnenblad willen.quote:Op zondag 9 september 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:
Met compact heb je vaak een scheve ketting.
Ik heb afgelopen week mijn stuur met een halve centimeter verlaagd en was het eigenlijk alweer vergeten toen ik ging fietsen. Maar na een paar km had ik al zoiets van ik zit wat dieper met mijn rug, maar wilde het toch ff een kans geven. 50km later heb ik het stuur toch maar weer in zijn oude positie gezet want voelde niet fijn. Zit waarschijnlijk net op de grens van wel diep, maar nog net comfortabel. Nu voelt het weer perfect voor mijn rug. Blijkt ik toch goed te zittenquote:Op zondag 9 september 2012 15:50 schreef Erik92 het volgende:
Eergisteren eindelijk weer kunnen beginnen met trainen. Op aanraden van Kaas heb ik mijn stuur verlaagd, en ik merk het wel.Wel jammer dat mijn vorm van vier weken geleden er niet meer is, toch wat te weinig geslapen tijdens de introweken.
@Swindler: gecondoleerd!
Omdat dat soignee is.. kun je ringen verwijderen en stukje van je toren afzagenquote:Op zondag 9 september 2012 18:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom ik hem trouwens ff lager heb gedaan? Eigenlijk zonder reden, wilde ff testen of ik dieper kon
Hehe ja dat klopt, maar die 2cm krijg ik toch niet weg, gaat me meer om voor als ik een nieuwe fiets koop, hoe hoog het balhoofd moet zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 18:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
Omdat dat soignee is.. kun je ringen verwijderen en stukje van je toren afzagen
Ben ik met je eens. Sinds ik hoger zit, fiets ik harder en meer ontspannen in de rug. Als ik onder in de beugels zit, zit ik alsnog vrij plat met mijn rug, maar het kost me geen moeite om een gehele koers onderin de beugels te rijden.quote:Op zondag 9 september 2012 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
Te laag is ook niet goed. Het levert rugklachten op en je kan je kracht minder goed kwijt. Ik trainde er op de club wel altijd op me zo klein mogelijk te maken op de fiets, wat je in de wielen gezeten weer energie scheelt.
Vandaag had ik graag even willen rijden op de fiets, maar er was bergen werk in de volkstuin. Dus geen fiets vandaag.
Hou jij iig het buikie strak, neem maar lekker een light appelsapje.quote:Op zondag 9 september 2012 18:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zit verdomme al voor het 2e weekend op rij vast op een boot terwijl het fietsweer is. En nu is het bier ook nog opfml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister mijn fiets opgehaald, alleen zadel moet wat hoger, nog bidonhouders en een tellertje nodig. Oh en belangrijk een bel, dat roepen steeds vind ik maar niks. Verder rijdt hij helemaal perfect!![]()
quote:Op zondag 9 september 2012 18:45 schreef luc.sken het volgende:
Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister mijn fiets opgehaald, alleen zadel moet wat hoger, nog bidonhouders en een tellertje nodig. Oh en belangrijk een bel, dat roepen steeds vind ik maar niks. Verder rijdt hij helemaal perfect!Maar ik kan 't mis hebben...
Ik heb mijn stuurbocht iets onderuit gekanteld Patroon, zo kan ik boven op de remgrepen met de handen lekker steunen en onderin de beugel dwing ik mezelf de ellebogen te buigen, anders kan ik niet goed bij de rem. Afgekeken van Tom Boonen.quote:Op zondag 9 september 2012 18:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ja dat klopt, maar die 2cm krijg ik toch niet weg, gaat me meer om voor als ik een nieuwe fiets koop, hoe hoog het balhoofd moet zijn.
Bij mij gaat goed zitten nog net voor soignee
[..]
Ben ik met je eens. Sinds ik hoger zit, fiets ik harder en meer ontspannen in de rug. Als ik onder in de beugels zit, zit ik alsnog vrij plat met mijn rug, maar het kost me geen moeite om een gehele koers onderin de beugels te rijden.
In het artikel van die oprichter van Cervelo staat ook in dat wanneer je lichaam een meer aerodynamische houding wil aannemen, je de ellebogen gewoon meer moet buigen, zo kan je even diep zitten als iemand die zijn stuur een stuk lager heeft. Alleen nu heeft je lichaam ook nog de keuze om iets hoger te gaan zitten, mocht dat nodig zijn. Dat kan met een te laag stuur niet
[ afbeelding ]
Henk Lubberding. Zijn stuur zit bijna even hoog als het zadel, maar toch zit hij ontzettend diep.
Ah juist, heb ik ook. Als ik met mijn handen onderin op het anatomische rechte stuk wil hebben moet ik mijn ellebogen ook buigen en bovenop het stuur een fijn vlak voor je handen. De uiteinden van mijn stuur wijzen iets naar beneden. Wist niet dat Tom Boonen dat ook had.quote:Op zondag 9 september 2012 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb mijn stuurbocht iets onderuit gekanteld Patroon, zo kan ik boven op de remgrepen met de handen lekker steunen en onderin de beugel dwing ik mezelf de ellebogen te buigen, anders kan ik niet goed bij de rem. Afgekeken van Tom Boonen.
quote:Op zondag 9 september 2012 18:45 schreef luc.sken het volgende:
Nice! 105 Black?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister mijn fiets opgehaald, alleen zadel moet wat hoger, nog bidonhouders en een tellertje nodig. Oh en belangrijk een bel, dat roepen steeds vind ik maar niks. Verder rijdt hij helemaal perfect!
quote:Op zondag 9 september 2012 18:45 schreef luc.sken het volgende:
Mooi bakkie! Soignee tip: ventieldopjes weg. Bidonhouder tip: Elite custom race glossy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister mijn fiets opgehaald, alleen zadel moet wat hoger, nog bidonhouders en een tellertje nodig. Oh en belangrijk een bel, dat roepen steeds vind ik maar niks. Verder rijdt hij helemaal perfect!
Snap trouwens niet waarom topcap en spacers grijs zijn..?
Dat is waar idd. Je zou toch denken dat er wel genoeg zwart spul in omloop zou zijn om de boel perfect af te monteren. Maar dan nog, niets wat een spuitbusje glossy black niet kan verhelpenquote:Op zondag 9 september 2012 20:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooi bakkie! Soignee tip: ventieldopjes weg. Bidonhouder tip: Elite custom race glossy.
Snap trouwens niet waarom topcap en spacers grijs zijn..?
zo hoort het ook gewoon alleen veel dodo's vinden dat de onder kant van de stuurbocht horizontaal moet , dat is gewoon dom en niet effectief , kun je nooit prettig beet houdenquote:Op zondag 9 september 2012 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb mijn stuurbocht iets onderuit gekanteld Patroon, zo kan ik boven op de remgrepen met de handen lekker steunen en onderin de beugel dwing ik mezelf de ellebogen te buigen, anders kan ik niet goed bij de rem. Afgekeken van Tom Boonen.
Ja!quote:
Super mooie bidonhouder, past er mooi bij! Die ventieldopjes viel mij ook op, heb ik ook op mijn mtb.quote:Op zondag 9 september 2012 20:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooi bakkie! Soignee tip: ventieldopjes weg. Bidonhouder tip: Elite custom race glossy.
Snap trouwens niet waarom topcap en spacers grijs zijn..?
Leuk!quote:Op zondag 9 september 2012 21:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanochtend fietste ik door Roubaix. Zie ik ineens een bordje vélodrome. FF kijken en het was open. Dus de baan gezien.
Waarom gebruik je je voorrem niet dan? Ik gebruik ze allebei, achter wel wat meer.quote:Op zondag 9 september 2012 21:41 schreef raptorix het volgende:
Vraag, is het eigenlijk normaal dat je bijna altijd alleen je achterremmen gebruikt? Ik betrapte me zelf erop dat ik eigenlijk nooit me voorrem gebruik, in 98 procent gebruik ik me achterrem...
Ik andersom. Voor meer dan achter.quote:Op zondag 9 september 2012 21:43 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom gebruik je je voorrem niet dan? Ik gebruik ze allebei, achter wel wat meer.
Ik heb hem ongeveer 2 centimeter verlaagd. Totaal geen rugklachten, niet met die 3 uur van vrijdag en ook niet tijdens de wedstrijd vandaag waarbij ik ook wel regelmatig echt laag zat. Ik heb nu nog 1 ringetje, maar ik weet niet of ik die verwijder, als ik een beetje met mn armen doorbuig heb ik ongeveer dezelfde houding als de renners in het profpeloton dus het zal wel ongeveer goed zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 18:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week mijn stuur met een halve centimeter verlaagd en was het eigenlijk alweer vergeten toen ik ging fietsen. Maar na een paar km had ik al zoiets van ik zit wat dieper met mijn rug, maar wilde het toch ff een kans geven. 50km later heb ik het stuur toch maar weer in zijn oude positie gezet want voelde niet fijn. Zit waarschijnlijk net op de grens van wel diep, maar nog net comfortabel. Nu voelt het weer perfect voor mijn rug. Blijkt ik toch goed te zitten
Waarom ik hem trouwens ff lager heb gedaan? Eigenlijk zonder reden, wilde ff testen of ik dieper kon
Mag ik je aanraken????????quote:Op zondag 9 september 2012 21:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanochtend fietste ik door Roubaix. Zie ik ineens een bordje vélodrome. FF kijken en het was open. Dus de baan gezien.
Als goed voelt is het goed, maar te diep zoals eentwee zal zegt, kan er voor zorgen dat je niet genoeg kracht meer kunt leveren op de pedalen. Maar het is zo persoonlijk.quote:Op zondag 9 september 2012 21:57 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ik heb hem ongeveer 2 centimeter verlaagd. Totaal geen rugklachten, niet met die 3 uur van vrijdag en ook niet tijdens de wedstrijd vandaag waarbij ik ook wel regelmatig echt laag zat. Ik heb nu nog 1 ringetje, maar ik weet niet of ik die verwijder, als ik een beetje met mn armen doorbuig heb ik ongeveer dezelfde houding als de renners in het profpeloton dus het zal wel ongeveer goed zijn.
Dan zal die achterband wel net zo hard slijten als die schoenplaatjes........ (remember?)quote:Op zondag 9 september 2012 21:41 schreef raptorix het volgende:
Vraag, is het eigenlijk normaal dat je bijna altijd alleen je achterremmen gebruikt? Ik betrapte me zelf erop dat ik eigenlijk nooit me voorrem gebruik, in 98 procent gebruik ik me achterrem...
In die stand van de remgrepen is het heerlijk fietsen met je handen bovenop de remgrepen. En die onderkant van je stuur moet natuurlijk helemaal niet vlak staan, krijg je alleen maar pijn van in je polsen. Maar ik denk niet dat je deze opsitie met Campa grepen helemaal voor elkaar krijgt.quote:Op zondag 9 september 2012 22:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als goed voelt is het goed, maar te diep zoals eentwee zal zegt, kan er voor zorgen dat je niet genoeg kracht meer kunt leveren op de pedalen. Maar het is zo persoonlijk.
Wanneer je onderin de beugels rijdt moeten je ellebogen bijna een hoek van 90graden kunnen maken. Ik zeg bijna, want 90graden is wel erg overdreven. Dit zorgt ervoor dat je goed te schokken op kunt vangen en schijnt aerodynamisch te zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is geen 90graden, maar dit bedoel ik.
Waarom lukt dat niet met Campa Buzz? Heeft Boonen daar niet Campa op zijn fiets?quote:Op zondag 9 september 2012 22:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In die stand van de remgrepen is het heerlijk fietsen met je handen bovenop de remgrepen. En die onderkant van je stuur moet natuurlijk helemaal niet vlak staan, krijg je alleen maar pijn van in je polsen. Maar ik denk niet dat je deze opsitie met Campa grepen helemaal voor elkaar krijgt.
je voor rem heeft de meeste remkracht dus nee niet normaalquote:Op zondag 9 september 2012 21:41 schreef raptorix het volgende:
Vraag, is het eigenlijk normaal dat je bijna altijd alleen je achterremmen gebruikt? Ik betrapte me zelf erop dat ik eigenlijk nooit me voorrem gebruik, in 98 procent gebruik ik me achterrem...
Je hebt gelijk denk ik. Geen gelijk dus. Daar nog met Campa maar in 2012 met het is Sram (al is het moeilijk te zien). Ik heb het idee dat die Shimano en Sram grepen wat hoger aangezet kunnen worden dan de smallere Campa grepen. Moeilijk uit te leggen maar bij S & S kun je volgens mij hoger een vlakkere lijn maken dan met Campa grepen.quote:Op zondag 9 september 2012 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom lukt dat niet met Campa Buzz? Heeft Boonen daar niet Campa op zijn fiets?
Jaja, de tijd dat ik praatjes had is wel voorbij hequote:Op zondag 9 september 2012 22:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan zal die achterband wel net zo hard slijten als die schoenplaatjes........ (remember?)
Geen idee, ik zit meestal met me hand bij de achterrem, misschien beetje bang dat ik voorover sla als ik hard rem met voor.quote:Op zondag 9 september 2012 21:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom gebruik je je voorrem niet dan? Ik gebruik ze allebei, achter wel wat meer.
klopt helemaal, kort gezegt , campa is K U Tquote:Op zondag 9 september 2012 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk denk ik. Geen gelijk dus. Daar nog met Campa maar in 2012 met het is Sram (al is het moeilijk te zien). Ik heb het idee dat die Shimano en Sram grepen wat hoger aangezet kunnen worden dan de smallere Campa grepen. Moeilijk uit te leggen maar bij S & S kun je volgens mij hoger een vlakkere lijn maken dan met Campa grepen.
Goed om te weten. Ik vind zo'n plat vlak, zoals ik het nu heb, zelf ook zeer fijn.quote:Op zondag 9 september 2012 22:51 schreef dop het volgende:
[..]
klopt helemaal, kort gezegt , campa is K U T
mijn broertje heeft campa op zijn fiets , en ik vind het echt niet lekker zitten
Ligt vooral aan de vorm van het stuur. Ik heb qua stuur een aantal vereisten, o.a. vlakke overgang naar de shifters, bocht zonder kronkels en onderkant horizontaal. Dat heb ik dus op al mijn fietsen. Ipv horizontaal staat de soigneepolitie ook evenwijdig aan de bovenbuis toe.quote:Op zondag 9 september 2012 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk denk ik. Geen gelijk dus. Daar nog met Campa maar in 2012 met het is Sram (al is het moeilijk te zien). Ik heb het idee dat die Shimano en Sram grepen wat hoger aangezet kunnen worden dan de smallere Campa grepen. Moeilijk uit te leggen maar bij S & S kun je volgens mij hoger een vlakkere lijn maken dan met Campa grepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit idee dus, is niet mijn fiets maar wel mijn stuur op de racer:
Op mijn andere fiets en cx heb ik een compact stuur, die heeft een korter stuk dat parallel loopt. Met compact sturen is dit heel makkelijk te bereiken, volgens mij met alle shiftermodellen. Deze, net gepresenteerd op Eurobike![]()
![]()
Dat is dan zeker bij die nieuwe shifters zo? Kan me 9 jaaf geleden nog herinneren dat Campa shifters breder waren dan Shimano. Toch?quote:Op zondag 9 september 2012 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk denk ik. Geen gelijk dus. Daar nog met Campa maar in 2012 met het is Sram (al is het moeilijk te zien). Ik heb het idee dat die Shimano en Sram grepen wat hoger aangezet kunnen worden dan de smallere Campa grepen. Moeilijk uit te leggen maar bij S & S kun je volgens mij hoger een vlakkere lijn maken dan met Campa grepen.
Als je hard remt, moet je gewoon je gewicht naar achteren plaatsen. Doe ik als ik hard moet remmen ook altijd, houd je gewoon druk op je achterwiel, dus als je niet te hard remt, gebeurt er niets.quote:Op zondag 9 september 2012 22:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit meestal met me hand bij de achterrem, misschien beetje bang dat ik voorover sla als ik hard rem met voor.
Mooie fiets!quote:Op maandag 10 september 2012 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de ergonomie van de nieuwe Campa shifters echt een verbetering. Ik rijd met een 3T rotundo stuurbocht. Geen compact.
[ afbeelding ]
Dit is nog niet eens in de buurt van 90 graden... Dit lijkt meer op 45 graden. Heb je nooit opgelet bij wiskunde?quote:Op zondag 9 september 2012 22:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als goed voelt is het goed, maar te diep zoals eentwee zal zegt, kan er voor zorgen dat je niet genoeg kracht meer kunt leveren op de pedalen. Maar het is zo persoonlijk.
Wanneer je onderin de beugels rijdt moeten je ellebogen bijna een hoek van 90graden kunnen maken. Ik zeg bijna, want 90graden is wel erg overdreven. Dit zorgt ervoor dat je goed te schokken op kunt vangen en schijnt aerodynamisch te zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is geen 90graden, maar dit bedoel ik.
Nee, leg eens uit...quote:Op maandag 10 september 2012 09:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dit is nog niet eens in de buurt van 90 graden... Dit lijkt meer op 45 graden. Heb je nooit opgelet bij wiskunde?
Oude pen even opmeten?quote:Op maandag 10 september 2012 09:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb dus een nieuwe zadelpen nodig. Op de pen zelf stond geen maat, maar op de zadelpenklem stond het diameter symbool met 35mm. Is dat dan de maat van de pen of van die klem, en bij het 2e kun je dan daar aan afleiden hoe groot de pen moet zijn?
Je hebt gelijkquote:Op maandag 10 september 2012 09:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ik trouwens bekennen dat ik zelf ook wel even aan het prutsen ben, het is 135 graden ipv 45...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Het is wel 45 graden flexie(of minder dan 45 graden in dit geval). Je moet uitgaan van de centrale stand en vanuit daar de hoek bepalen. Die centrale stand is een rechte arm, dus 0 graden flexie en 0 graden extensie.quote:Op maandag 10 september 2012 09:27 schreef SuperWeber het volgende:
Ik trouwens bekennen dat ik zelf ook wel even aan het prutsen ben, het is 135 graden ipv 45...
quote:Op maandag 10 september 2012 09:50 schreef No-P het volgende:
[..]
Het is wel 45 graden flexie(of minder dan 45 graden in dit geval). Je moet uitgaan van de centrale stand en vanuit daar de hoek bepalen. Die centrale stand is een rechte arm, dus 0 graden flexie en 0 graden extensie.
Was 30.9quote:Op maandag 10 september 2012 09:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
dan heb je zadelpen 34.9 nodig.
Als je je route upload naar gpsies gebruikt die de hoogtemeters van het kaartmateriaal. Strava doet dat volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 10 september 2012 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Irriteer me wel aan de hoogtemeter van de Garmin. Met de Iphone was dat beter, die waarschijnlijk die hoogte gewoon van kaartmateriaal afleest? Zou willen dat deze optie er ook voor de garmin is.
[..]
Was 30.9
Tenzij de top van de Amerongse Berg ineens op 25 meter ligt doet strava dat dus blijkbaar niet i.c.m. een Garmin Edge. Het gekke is dat ie het met een iPhone wel doet..quote:Op maandag 10 september 2012 10:56 schreef janatwork het volgende:
[..]
Als je je route upload naar gpsies gebruikt die de hoogtemeters van het kaartmateriaal. Strava doet dat volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.
Hoogte bepaling met een gps is in mijn ervaring erg slecht. Iemand enig idee hoe dat komt? het zou toch niet moeilijker moeten zijn om de hoogte te bepalen dan de lengte of breedtegraad?
dat heeft te maken met de hoek waar onder je meet, hoogte metingen zijn scherpe hoeken en zorgen dus voor grotere afwijking in de meetwaardenquote:Op maandag 10 september 2012 10:56 schreef janatwork het volgende:
[..]
Als je je route upload naar gpsies gebruikt die de hoogtemeters van het kaartmateriaal. Strava doet dat volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.
Hoogte bepaling met een gps is in mijn ervaring erg slecht. Iemand enig idee hoe dat komt? het zou toch niet moeilijker moeten zijn om de hoogte te bepalen dan de lengte of breedtegraad?
Blijft ie staan op 700? Vaak corrigeert ie nog wel na een tijdje. Als ik rondje heuvelrug doe kwam ik vaak met 1000 hm thuis en paar uurtjes later was dat dan 300 ofzo. Wat ook wel klopt ongeveer.quote:Op maandag 10 september 2012 11:03 schreef Swaytje het volgende:
Vind die hoogtemeters in Strava anders ook altijd maar vreemd.
Van de week met een vriend van mij een rondje gefietst over de Posbank onder andere.
Hij kwam in het rondje op ongeveer 300 hoogtemeters uit volgens strava terwijl ik op 700 uitkwam..
Lekker accuraat dus.
zit er op de garmin geen barometrische hoogte meter ?quote:Op maandag 10 september 2012 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Irriteer me wel aan de hoogtemeter van de Garmin. Met de Iphone was dat beter, die waarschijnlijk die hoogte gewoon van kaartmateriaal afleest? Zou willen dat deze optie er ook voor de garmin is.
[..]
Was 30.9
Moet je even op het vraagtekentje klikken. De eerste keer geeft hij vaak te veel aan, bij mij soms ook 4x zoveel, maar je kunt de hoogte corrigeren. Dan klopt het over het algemeen heel behoorlijk met mijn barometrische fietscomputer hoogtemeter.quote:Op maandag 10 september 2012 11:03 schreef Swaytje het volgende:
Vind die hoogtemeters in Strava anders ook altijd maar vreemd.
Van de week met een vriend van mij een rondje gefietst over de Posbank onder andere.
Hij kwam in het rondje op ongeveer 300 hoogtemeters uit volgens strava terwijl ik op 700 uitkwam..
Lekker accuraat dus.
Ja volgens mij wel. Maar juist als ik aan het begin van de rit de hoogte zelf instel komt ie met bizarre resultaten. Ik zit op 2 meter hoogte en garmin geeft dan soms 60 of 70 meter aan. Als ik dan zelf aangeef op 2 meter te zitten rij ik de polder in en is het ineens -40quote:Op maandag 10 september 2012 11:08 schreef dop het volgende:
[..]
zit er op de garmin geen barometrische hoogte meter ?
moet je die misschien eiken ?
ik heb een bryton rider 35 die wel goed werkt maar met het veranden van de luchtdruk wel op de juiste start waarde moet worden gezet
wat strava precies doet weet ik niet maar die gebruikt geloof ik dan weer alleen de gps data en niet de data van de hoogtemeter
Ah nice, hij heeft het nu gecorrigeerd naar 355 inderdaad. Danku, ook aan Knut.quote:Op maandag 10 september 2012 11:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
Moet je even op het vraagtekentje klikken. De eerste keer geeft hij vaak te veel aan, bij mij soms ook 4x zoveel, maar je kunt de hoogte corrigeren. Dan klopt het over het algemeen heel behoorlijk met mijn barometrische fietscomputer hoogtemeter.
Edit: wat Knut ook al zei dus..
Ik gebruik ook vooral de voorrem. De achterrem eigenlijk alleen in de bocht om bij te remmen.quote:Op zondag 9 september 2012 21:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom gebruik je je voorrem niet dan? Ik gebruik ze allebei, achter wel wat meer.
Parijs-Roubaix heb ik inderdaad nog nooit gereden. Ben binnen de 2 jaar overgestapt van klassiekers rijden naar brevetten. Daarom alleen de Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem, AGR en LBL gereden. Parijs-Roubaix zal er niet zo snel bijkomen, die wordt altijd midden in het brevettenseizoen georganiseerd.quote:Op zondag 9 september 2012 22:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mag ik je aanraken????????
Hebbie dan nog nooit PR gereden en op het velodrome aangekomen?
Vaag.. Blijkbaar een stukje bij elkaar in de buurt gereden.quote:Op maandag 10 september 2012 11:18 schreef Swaytje het volgende:
Hij geeft overigens ook aan dat ik die rit samen met jou heb gereden eentwee, lol.
Flauwgevallen?quote:Op maandag 10 september 2012 12:32 schreef muzas het volgende:
Gisteravond een harde les gehad in wat er gebeurt als je te weinig drinkt met warm weer...
Meteen een extra bidonhouder besteld.
Nee, dat gelukkig niet.. Maar immens koppijn en duizelig. Lag om half 8 in m'n bed... Om vervolgens midden in de nacht wakker te worden van dorst alsof ik een krat pils gezopen had.quote:
Ik neem na intensieve trainingen altijd een bidon met dextrose en taurine. Dextrose vult gelijk de glycogeen voorraad aan en taurine (werkt als insuline) zorgt ervoor dat je spiercellen meer en beter glycogeen kunnen opnemen. Kwartiertje daarna neem ik een eiwitshake. Op deze manier kan je lichaam optimaal herstellen en pleeg je geen roofbouwquote:Op maandag 10 september 2012 12:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, dat gelukkig niet.. Maar immens koppijn en duizelig. Lag om half 8 in m'n bed... Om vervolgens midden in de nacht wakker te worden van dorst alsof ik een krat pils gezopen had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |