Bij mijquote:Op donderdag 20 september 2012 13:11 schreef Z het volgende:
Op mijn "zou ik toch echt graag nog eens live willen zien" lijst staan eigenlijk alleen nog Clinic en Tocotronic.
quote:Op donderdag 20 september 2012 13:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreselijk idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Dat nummer is 3 jaar oud en in de originele setting tig keer beter dan die pauper-remixquote:Op donderdag 20 september 2012 11:27 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Asaf Avidan heeft nu al een grote hit gescoord met One Day (Reckoning Song) door de Wankelmut remix. Dus beetje een late tip
quote:
Naja, niet geheel onbekendquote:
Ik ben dit jaar al naar Beach House geweest.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:16 schreef DO2 het volgende:
Ik ga niet zo vaak naar live optredens, maar ga dit jaar wel naar Radiohead en Beach House.
Ik zou nog The Beatles willen zien, maar dat is net zo onwaarschijnlijkquote:Op donderdag 20 september 2012 14:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar al naar Beach House geweest.![]()
Wat ik echt nog op must-see lijst staat:
• Mountain Goats
[*]Een goed concert van zijn hoogheid Bob Dylan
• Iets met Bradford Cox (Deerhunter, Atlas Sound) (vooral vanwege zijn live reputatie)
Atlas Sound kan je qua muziek wel overslaan, dat is live niet zo leuk. Deerhunter is een fantastische live band.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar al naar Beach House geweest.![]()
Wat ik echt nog op must-see lijst staat:
• Mountain Goats
• Een goed concert van zijn hoogheid Bob Dylan
• Iets met Bradford Cox (Deerhunter, Atlas Sound) (vooral vanwege zijn live reputatie)
Je bent de eerste die ik er iets positiefs over heb horen zeggen tot nu toe.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:32 schreef Norrage het volgende:
Zo wat vinden jullie van de nieuwe Band of Horses? Hij luistert weer lekker weg
quote:Op donderdag 20 september 2012 15:32 schreef Norrage het volgende:
Lekker wegluisteren is ook niet echt positief, erg simpel album. Maar best lekker en wmb toegankelijker dan die vorigequote:Op donderdag 20 september 2012 17:39 schreef On het volgende:
[..]
Je bent de eerste die ik er iets positiefs over heb horen zeggen tot nu toe.
Ik wilde gister wel gaan in Tivoliquote:Op donderdag 20 september 2012 18:09 schreef Zocalo het volgende:
Ik ga vanavond naar Absynthe Minded in Melkweg, mijn eerste concert in een lange tijd. Meer mensen die gaan of het leuk vinden?
Gezapig. Gewoon saai eigenlijk. Ze kunnen zoveel beter.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:32 schreef Norrage het volgende:
ik vond elke band of horses in het begin een stuk minder dan na tig luisterbeurten, dus ik wacht nog even met mijn oordeel. Ook tot ik de nummers in A'pen live heb gezienquote:Op donderdag 20 september 2012 20:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gezapig. Gewoon saai eigenlijk. Ze kunnen zoveel beter.
Wat niet helemaal waar is, want Bob schijnt dus nog wel heel heel af en toe tussen al die verschrikkelijke concerten van hem opeens toch nog een goed concert te geven.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:48 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik zou nog The Beatles willen zien, maar dat is net zo onwaarschijnlijk
Ik heb hem in America gezien, en dat was wel redelijkquote:Op donderdag 20 september 2012 23:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat niet helemaal waar is, want Bob schijnt dus nog wel heel heel af en toe tussen al die verschrikkelijke concerten van hem opeens toch nog een goed concert te geven.
Als die gewoon verstaanbaar zingt, zoals hij ook wel kan op zijn laatste cds, en de nummers gewoon als zodanig herkenbaar zijn, dan mag hij van mij kak hebben aan het publiek.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb hem in America gezien, en dat was wel redelijkMaar dat was een thuisconcert voor hem denk ik zo....maar zijn probleem is gewoon, hoe goed het ook is, dat hij toch geen flikker zegt tegen het publiek en dat er geen interactie is...jammer
Verstaanbaar zingen doet ie nooit geloof ik, ook op de albums kan je hem niet verstaan toch?quote:Op donderdag 20 september 2012 23:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als die gewoon verstaanbaar zingt, zoals hij ook wel kan op zijn laatste cds, en de nummers gewoon als zodanig herkenbaar zijn, dan mag hij van mij kak hebben aan het publiek.
Op de laatste paar cd's versta ik hem gewoon grotendeels.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Verstaanbaar zingen doet ie nooit geloof ik, ook op de albums kan je hem niet verstaan toch?
Ik interpreteer zijn stem gewoon als een extra instrument, dan kan ik het wel aanquote:Op donderdag 20 september 2012 23:28 schreef DO2 het volgende:
Maar Thom Yorke heeft wel een hele fijne zangstem... Vind ik.
Ja, ik bijna geen teksten van Radiohead, daar let ik sowieso weinig op.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik interpreteer zijn stem gewoon als een extra instrument, dan kan ik het wel aan
Er zijn eigenlijk maar weinig artiesten waar ik echt naar de tekst luister. Of de artiesten die ik gewoon heel erg goed ken (Bruce etc), of de Nederlandstalige artiesten (makkelijker te verstaan maar meestal ook interessant, zoals Roosbeef en Spinvis)...maar veel meer op zich niet echt. De eerste 10x dat ik nummers / albums luister luister ik echt alleen naar de muziek (staat het ook vaker meer op de achtergrond op en luister ik minder geconcentreerd)....quote:Op donderdag 20 september 2012 23:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, ik bijna geen teksten van Radiohead, daar let ik sowieso weinig op.
Silver Jews zijn een goede jaquote:Op donderdag 20 september 2012 23:38 schreef DO2 het volgende:
Silver Jews is bijvoorbeeld zo'n band waarbij de teksten me altijd wel opvallen, in positieve zin.
Was een leuke uitreiking ook. Kleine zaal, veel bekende smoelen. En Rats on Rafts rekte weer eens het nummer Jazz minutenlang uit terwijl er maar weinig speeltijd was omdat het live op de radio kwam.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:36 schreef Breach het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)or12-Award-2012.html
Aha, een toegift. En gecharmeerd! Dan waren ze beter te pas dan donderdagavond in de bovenzaal van Paradiso.quote:Op zondag 23 september 2012 01:07 schreef Arn0 het volgende:
Had er weinig zin in, maar verdorie, Best Coast is een toffe livebandBen erg gecharmeerd door de frontvrouw.
Ja, las op de site van OOR dat ze wat minder spraakzaam was donderdag, maar vandaag was ze dat dus wel. En Bobb Bruno kwam nadien nog setlists en handtekeningen uitdelen, dus ze hadden er wel zin inquote:Op zondag 23 september 2012 01:23 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Aha, een toegift. En gecharmeerd! Dan waren ze beter te pas dan donderdagavond in de bovenzaal van Paradiso.
Dacht ook dat het een mega-hype was waar heel hipster-Amsterdam op af zou komen, maar ze stonden hier voor 150 man te spelen. Terwijl het prime-time was: donderdagavond, 22:00, vlak voor Noodlanding. Nu passen er ook niet veel meer mensen in de bovenzaal, maar zal misschien toch geen toeval zijn geweest dat de show vorig jaar op het laatste moment geannuleerd werd.quote:Op zondag 23 september 2012 01:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, las op de site van OOR dat ze wat minder spraakzaam was donderdag, maar vandaag was ze dat dus wel. En Bobb Bruno kwam nadien nog setlists en handtekeningen uitdelen, dus ze hadden er wel zin inVerder onbegrijpelijk (maar leuk voor het publiek uiteraard) dat ze in zo'n kleine venue stonden en voor zo'n lage ticketprijs.
Zit je op mijn Last.fm te kijken of zo, die heb ik net 5 minuutjes aan staan.quote:Op zondag 23 september 2012 21:50 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Bright Moments. Indie en jazz gecombineerd, ofzo. Dat is de omschrijvingSchijnt een solo-project te zijn van een gast die vaak wordt ingehuurd door echte grote bands (coldplay) om wat brass-band toevoeging te geven aan de concerten
En...natuurlijk is hij lid geweest van Beirut
Ik had hem inderdaad al langs zien komen, keek toen inderdaad op jouw last.fm, en zette het zelf op. En het klonk meteen leuk. Beetje credit naar jou wel jaquote:Op zondag 23 september 2012 21:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zit je op mijn Last.fm te kijken of zo, die heb ik net 5 minuutjes aan staan.
Klinkt voorlopig leuk, de beschrijving klinkt ook leuk, ik wist niet eens meer waarom ze in mijn Itunes library zaten.
Wat vind je eng? Dat ik jou bespioneer? Ik klikte toevlalig op je profile na aanleiding van je top 5 van de dag,. was benieuwd of je nu ineens je oude top 5 aan het luisteren was. Ik wel namelijkquote:Op zondag 23 september 2012 22:14 schreef Felagund het volgende:
Ik vond het anders een beetje eng.Volgens mij kwam de oorspronkelijke tip van Moody, meen ik mij te herinneren.
Album is leuk, divers, maar ook wat wisselvallig op het eerste gehoor. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden.
Nee, ik zou het eng hebben gevonden dat je spontaan dit bandje aan de aandacht zou brengen, net nadat ik op het idee ben gekomen om het te gaan luisteren.quote:Op zondag 23 september 2012 22:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat vind je eng? Dat ik jou bespioneer? Ik klikte toevlalig op je profile na aanleiding van je top 5 van de dag,. was benieuwd of je nu ineens je oude top 5 aan het luisteren was. Ik wel namelijkAltijd leuk die lijstjes
Ik merk dat ik ook bijna het hele jaar lang alleen maar muziek uit dat jaar luisterquote:Op zondag 23 september 2012 22:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, ik zou het eng hebben gevonden dat je spontaan dit bandje aan de aandacht zou brengen, net nadat ik op het idee ben gekomen om het te gaan luisteren.
Dat oude lijstjes luisteren is idd best leuk, zeker omdat ik bijna geen album meer luister uit 2011.
Ja, dat heb ik ook, alleen in het begin van het jaar luister ik nog albums van het einde van het vorige jaar, voor de rest vooral albums uit hetzelfde albums. En dan sporadisch nog albums van het vorige jaar.quote:Op zondag 23 september 2012 22:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik merk dat ik ook bijna het hele jaar lang alleen maar muziek uit dat jaar luister
Het is wel een lekker album inderdaad. Alleen niet te vaak luisteren, deels door die gelikte productie maar ook de zangstem werkt nogal snel op de zenuwen. Geniet, maar met mate dusquote:Op zondag 23 september 2012 22:33 schreef Felagund het volgende:
Nu de nieuwe Alberta Cross aan het luisteren, klinkt weer goed, ietsjes gelikter/geproduceerder dan de vorige.Wel een teken dat het voor de lange termijn wat minder zal zijn denk ik.
Dat heb ik ook, maar dat komt dan vooral omdat ik alleen muziek uit dit jaar op mijn ipod kwijt kan, anders zit ie volquote:Op zondag 23 september 2012 22:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik merk dat ik ook bijna het hele jaar lang alleen maar muziek uit dat jaar luister
Ja, dat is ook wel een beetje mijn reden ja. Ik sync automatisch de laatste 12 maanden naar mijn iphone, dat is ongeveer precies 14 GBquote:Op zondag 23 september 2012 22:36 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar dat komt dan vooral omdat ik alleen muziek uit dit jaar op mijn ipod kwijt kan, anders zit ie vol
Ik heb mijn iPod 160GB in het vliegtuig laten liggenquote:Op zondag 23 september 2012 22:48 schreef Paardindewei het volgende:
Ik heb dit jaar na zes jaar trouwe dienst mijn iPod Video (30 GB) verkocht via Marktplaats en de classic (160 GB) gekocht. Ik geef niets om touch, daar hebben we tenslotte een leuke telefoon voor. Maar ik vind het wel fijn geen ruimteproblemen te hebben met muziek.
Maar ik heb uiteraard ook een 2012 smartlist
Ik heb teveel muziek voor 160 GB, dus dat gaat ook niet lukken.quote:Op zondag 23 september 2012 23:10 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het altijd lastig om te beslissen wat ik ga luisteren. Hoeveel je er ook op zet, het komt nog steeds voor dat je toch een artiest wil luisteren die je er niet op hebt staan. Of dat je een ander album wil luisteren dan dat er op je MP3-speler staat. Dan is 160GB wel handig, dan past mijn gehele collectie erop.
Mijn muziek library probeer ik zelfs met Spotify up-to-date te houden omdat ik alles rate, in goede mappen zet etc. En die handige smart playlists inderdaad. Spotify gebruik ik op mijn werk en om nieuwe muziek te ontdekken, en alle muziek die ik goed vind die probeer ik dan ook te downloaden/ te kopen. En ik heb denk ik iets van 300 GB aan muziek hier, gewoon als mp3...maar die is denk ik ondertussen ook al minstens 12 jaar oud ofzo sinds Napsterquote:Op zondag 23 september 2012 23:19 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik heb inderdaad het meeste op spotify staan, maar das nog steeds "maar" 4000 nummers, dus dat valt opzich mee. Ik ben dan ook nog maar een paar jaar intensief met muziek bezig. 160 GB zou voor mij dus makkelijk lukken, maar je wilt dat toch zeker niet allemaal downloaden. Ben je dagen mee bezig
Hmm, mijn (oude) collega's kregen het wel geinstalleerd op unix...geen idee hoe though..zijn ze wel een jaar mee bezig geweest. Gelukkig hebben we in Utrecht iMacsquote:Op zondag 23 september 2012 23:34 schreef Felagund het volgende:
Ah, dat verklaart het, ik heb mijn 100GB opgebouwd in de laatste 4/5 jaar. En geen spotify op mijn werk, ik krijg de applicatie niet geinstalleerd op Linux.Ik hoop dat die webbrowser plugin er snel komt.
Haha, je eigen band? Klinkt wel aardig en ik denk dat het wel onder indie te scharen valtquote:Op maandag 24 september 2012 11:53 schreef CosmicUband het volgende:
Deze band is ook te gek, ook een beetje indieachtig? Of wat vinden jullie? Onder welk genre valt dit?
Hééééél subtiel ookquote:Op maandag 24 september 2012 12:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, je eigen band? Klinkt wel aardig en ik denk dat het wel onder indie te scharen valt
Vreemd, je hebt toch zelf ook wel door dat je opzichtig aan het pluggen bent. Niet erg hoor, maar doe het niet zoquote:Op maandag 24 september 2012 15:35 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Stoner Central #39: Monnos zeer
Wel goeie zang hoor
Net geluisterd op de Luisterpaal. Tja. Op zich best leuk maar haalt het niet bij Best Coast en Seapony.quote:Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgens mij eentje voor ranjaDum Dum Girls hebben een nieuwe EP.
Ja, die viel mij ook niets tegen. Ik had een soort Trijntje Oosterhuis verwacht (don't know why), maar dat was het niet! Tof dat Antony meedoet, maar dat zal wel een dealtje zijn geweest. Carice in zijn clip - Antony op haar plaat.quote:Op maandag 24 september 2012 21:33 schreef Norrage het volgende:
Even alle gekheid op een stokje, maar ik vind die Carice van Houten toch nog best wel een aardig plaatje geworden
Die is niet heel sterk neequote:Op maandag 24 september 2012 21:44 schreef DO2 het volgende:
Ik heb net naar Emily geluisterd,
en ik zou zweren dat ik dat nummer al minstens 100x voorbij heb horen komen in m'n leven.
Dat zei ze ook in een interview ja, maar het schijnen ook gewoon vrienden te zijnquote:Op maandag 24 september 2012 21:47 schreef kciR het volgende:
[..]
Ja, die viel mij ook niets tegen. Ik had een soort Trijntje Oosterhuis verwacht (don't know why), maar dat was het niet! Tof dat Antony meedoet, maar dat zal wel een dealtje zijn geweest. Carice in zijn clip - Antony op haar plaat.
Ikzelf heb een Sennheiser HD 202, waar ik bijzonder tevreden van ben. Sowieso is Sennheiser goed, maar dit is echt de eerste koptelefoon die niet bij mij op korte termijn stuk gaat, en zit echt erg comfortabel. Ook een lange kabel, wat ik wel een voordeel vind. En minder dan 50 euroquote:Op dinsdag 25 september 2012 00:21 schreef Bol_Wan het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens verstand van koptelefoons? ik zoek een goede en redelijk betaalbare (zeg <100) maar wil nog wel goeie kwaliteit, vanzelfsprekend. Iemand tips over merken, types, websites, winkels. Zeg het maar, alles is welkom
Ik weet dat vroeger de naam Koss met ontzag werd uitgesproken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:21 schreef Bol_Wan het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens verstand van koptelefoons? ik zoek een goede en redelijk betaalbare (zeg <100) maar wil nog wel goeie kwaliteit, vanzelfsprekend. Iemand tips over merken, types, websites, winkels. Zeg het maar, alles is welkom
quote:Op dinsdag 25 september 2012 01:09 schreef trabant het volgende:
[..]
Ik weet dat vroeger de naam Koss met ontzag werd uitgesproken.
www.koss.com/en/products/headphones/all
Ja leuk ga meteen luisteren. Maar echt maar een EP?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |