Ach toen was het natuurlijk ook gewoon poppenkast maar wel met inhoud.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zelf met name de jaren 80, begin 90. De jaren 60 en 70 ken ik alleen van de verhalen.
Nu niet meer, gelukkig, die populisme hausse waarbij mensen met een IQ van net boven de 80 opeens dachten hun leider die Nederland in een nirvana zou veranderen gevonden te hebben is gelukkig bijna voorbij.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:43 schreef Klummie het volgende:
[..]
Da's bij de tweede vraag of het met Fortuin goed zou gaan nu?
Ongelofelijk wat de kracht van herhaling van onzin is..quote:Op donderdag 6 september 2012 01:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want de tokkie denkt nog steeds dat Paars er een puinhoop van heeft gemaakt, dankzij Fortuijn.
Paars was zo slecht niet, maar de VVD had TE veel invloed ("marktwerking" en de PvdA was zo dom zich om te laten lullen)..quote:Op donderdag 6 september 2012 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dat niet bekt. Daar komt nog bij dat slechts 99.1% van Nederland (bij wijzen van) ook maar enigszins kaas heeft gegeten van de financiele wereld. Net zoals iedereen dacht dat paars fantastisch was.
Echt jammer dat we politiek in Nederland de afgelopen 10 jaar zo zijn gekelderd qua kwaliteit, kundigheid en goede debatten. Ik kan mij geen enkel 'goed' debat meer herinneren. En dan zie ik shit zoals dit ..
en dan denk ik, jongens waar ZIJN we mee bezig?
Sowieso is de benaming "puinhopen" veel te overdreven, maar het Paarse beleid was zeker niet alleen maar zaligmakend. Maar over Paars schijnt niemand meer genuanceerd te kunnen denken.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ongelofelijk wat de kracht van herhaling van onzin is..
Inderdaad, Paars was het meest succesvolle kabinet van de afgelopen 20 jaar. Er zijn een paar dingen misgegaan (doorgeschoten privatisering bijvoorbeeld) maar je kan ze moeilijk verwijten dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ongelofelijk wat de kracht van herhaling van onzin is..
Dit dus inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Paars was zo slecht niet, maar de VVD had TE veel invloed ("marktwerking" en de PvdA was zo dom zich om te laten lullen)..
Verder deel ik je gevoelens in deze wel enigszins
Lubbers en Lubbers? Tijn van kernbommen, BOM-moeders, Koude oorlog, CRISIS etc?quote:Op donderdag 6 september 2012 01:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zelf met name de jaren 80, begin 90. De jaren 60 en 70 ken ik alleen van de verhalen.
Ze konden ook nauwelijks een puinhoop creëren. Dat moet ook gezegd worden..Jaren 90 tot 2000 waren dan ook in alle opzichten beter dan nu (inclusief politiek). Ik denk alleen dat we helaas die periode nooit meer zullen tegenkomen.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad, Paars was het meest succesvolle kabinet van de afgelopen 20 jaar. Er zijn een paar dingen misgegaan (doorgeschoten privatisering bijvoorbeeld) maar je kan ze moeilijk verwijten dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt.
Sorry Maar ik vond Fortuyn een onderbuikzwetser en dat vind ik van Wilders (in versterkte mate) ook..quote:Op donderdag 6 september 2012 01:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk wel dat indien Fortuyn de kans had gekregen om te regeren, en om nu desnoods nog onderdeel van de Tweede Kamer uit te maken dat dat de opkomst van een figuur als Wilders wel had voorkomen, of in ieder geval was de PVV geen speler van formaat geworden denk ik.
Maar Fortuyn is wel degene waarmee de polarisatie zijn intrede heeft gedaan helaas, en de moord deed vervolgens de rest.
Maar de politiek was wel fatsoenlijk en inhoudelijk. Ook al waren de besluiten niet altijd naar je zin.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lubbers en Lubbers? Tijn van kernbommen, BOM-moeders, Koude oorlog, CRISIS etc?
Dat vind je echt? Ondanks miljardenoverschotten( wat niet de verdienste van Paars was maar van een wereldwijde economische hausse)) werd er niet of nauwelijks hervormd. Zeker onder Paars 2 vochten pvda en vdd elkaar de tent uit en kwam er nauwelijks daadkrachtig beleid uit.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad, Paars was het meest succesvolle kabinet van de afgelopen 20 jaar. Er zijn een paar dingen misgegaan (doorgeschoten privatisering bijvoorbeeld) maar je kan ze moeilijk verwijten dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt.
Valt mee hoor, qua zetels zitten ze er niet ver vanaf. Alleen in de Eerste Kamer is het wat minder.quote:
LANGE TERMIJNVISIEquote:Op donderdag 6 september 2012 01:48 schreef Tijn het volgende:
Dat het vroeger meer om de inhoud ging, komt voor m'n gevoel ook wel doordat er mensen met wat meer visie en idealen in Den Haag zaten. Tegenwoordig zien veel politici zichzelf als een bestuurder. Zeker voor ministers geldt dat. Die vinden een ministerie een soort bedrijf wat ze moeten managen, in plaats van dat ze met bevlogenheid Nederland een bepaalde kant op moeten sturen.
Ik vond Fortuyn ook een populist en een polariserend mannetje hoor. Ik was zeker geen Fortuynist.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry Maar ik vond Fortuyn een onderbuikzwtser en dat vind ik van Wilders (in versterkte mate) ook..
En verder is het BIZAR Dat een dedaine kale homo met 2 knuffelhondjes en een nepintellectuel imago zoveel volk achter zich kreeg...
Begrijp met niet verkeerd, IK heb daar niks tegen, maar zijn volgeling hadden dat buiten hem wél
Maar het werd wel gezegd, herhaald en is nu "waarheid" gewordenquote:Op donderdag 6 september 2012 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze konden ook nauwelijks een puinhoop creëren. Dat moet ook gezegd worden..Jaren 90 tot 2000 waren dan ook in alle opzichten beter dan nu (inclusief politiek). Ik denk alleen dat we helaas die periode nooit meer zullen tegenkomen.
Kernraketten.. Woensdrecht??quote:
Onderwijs ( netelenbos gefaald), transport ( ns privatisatie ook al zo geslaagd) en de gezondheidszorg ( wachtlijsten langer dan ooit) en dat met een overschot he, nu met een zwaar tekort.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:52 schreef dude1960 het volgende:
Het zou een zegen zijn voor het onderwijs, transport en de gezondheidszorg. Zo'n coalitie lijkt ver weg, maar dat is vaker zo met een utopie
Dat is niet waar ik op reageerdequote:Op donderdag 6 september 2012 01:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kernraketten.. Woensdrecht??
Was je er toen al uberhaupt??
Fortuin had zich wat genuanceerder uit kunnen drukken maar ik mocht de man wel, wat paars betreft had hij op veel punten gelijk, er is veel te weinig gedaan toen ondanks een enorme berg extra geld.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry Maar ik vond Fortuyn een onderbuikzwetser en dat vind ik van Wilders (in versterkte mate) ook..
En verder is het BIZAR Dat een dedaine kale homo met 2 knuffelhondjes en een nepintellectuel imago zoveel volk achter zich kreeg...
Begrijp met niet verkeerd, IK heb daar niks tegen, maar zijn volgeling hadden dat buiten hem wél
Kernraketten ipv kernbommen bedoel je? Dat heb ik toch al hersteld?quote:
Eens. Ik vond Fortuyn echt een lul de behanger, maar de man wist wel degelijk goed de problemen uit te leggen en iedereen eens goed wakker te schudden. De politici die er toen zaten, Melkert etc.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:58 schreef Klummie het volgende:
[..]
Fortuin had zich wat genuanceerder uit kunnen drukken maar ik mocht de man wel, wat paars betreft had hij op veel punten gelijk, er is veel te weinig gedaan toen ondanks een enorme berg extra geld.
Tja maar ver van de waarheid is het niet. Men had enorme stappen kunnen maken maar Kok schudde zijn ideologische veren af remember?quote:Op donderdag 6 september 2012 01:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar het werd wel gezegd, herhaald en is nu "waarheid" geworden
Man het is laat, en ik had al lang moeten slapen want ik moet over een uur of 4 alweer op.. Zeg het nou gewoon...quote:
Je had een Typefout.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kernraketten ipv kernbommen bedoel je? Dat heb ik toch al hersteld?
Vertel..quote:Op donderdag 6 september 2012 02:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Tja maar ver van de waarheid is het niet. Men had enorme stappen kunnen maken maar Kok schudde zijn ideologische veren af remember?
Lubbers heeft 100x meer hervormd dan Kok.
Geef die man bier.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens. Ik vond Fortuyn echt een lul de behanger, maar de man wist wel degelijk goed de problemen uit te leggen en iedereen eens goed wakker te schudden. De politici die er toen zaten, Melkert etc.![]()
Als ik kijk naar de huidige politici, dan is het echt huilen met de pet op, kom nauwelijks iemand tegen met sterke kennis van zaken. Rutte, Buma, Wilders, Sap, Samson, Pechtold, het is allemaal driewerf kut.
OWH, STOP DE PERSEN!!!quote:
Oneensquote:Op donderdag 6 september 2012 02:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens. Ik vond Fortuyn echt een lul de behanger, maar de man wist wel degelijk goed de problemen uit te leggen en iedereen eens goed wakker te schudden. De politici die er toen zaten, Melkert etc.![]()
Als ik kijk naar de huidige politici, dan is het echt huilen met de pet op, kom nauwelijks iemand tegen met sterke kennis van zaken. Rutte, Buma, Wilders, Sap, Samson, Pechtold, het is allemaal driewerf kut.
Anders wel een typefout met mijn naam erin. Daar mag ik toch wel van schrikken? Dat jij vervolgens niet kan lezen en het groter moet maken dan het is, daar kan ik niks aan doenquote:
Nou, mijn excuses hoor..quote:Op donderdag 6 september 2012 02:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anders wel een typefout met mijn naam erin. Daar mag ik toch wel van schrikken? Dat jij vervolgens niet kan lezen en het groter moet maken dan het is, daar kan ik niks aan doen
Oneens in welk opzicht? Ik heb een aantal jaar in het buitenland gewoond en voor m'n werk doe ik veel economisch/politiek onderzoek in Europa en wereldwijd. Wij doen het hier echt slecht hoor? (Ja er zijn landen waar het slechter gaatquote:
Sociale zekerheid, ww ( tante truus van Ruding) en wao bijv, zeer ingrijpend maar wel noodzakelijk om het betaalbaar te houden, Piet de Visser anyone? En dat terwijl er enorm bezuinigd moest worden. Lubbers kon het goed uitleggen en werd daarvoor door de kiezer beloond.quote:
Het was maar een grapje en nu hebben we al het halve topic verziekt met de uitleg ervanquote:Op donderdag 6 september 2012 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, mijn excuses hoor..
Ik hoop dat je gelukkig wordt van het opblazen van een overduidelijke typefout
Ik vind dat er wel degelijk goed geïnformeerde en intelligente politici zijn.. En het lijkt me sowieso om op ELK gebied een enorme dossierkennis te hebben..quote:Op donderdag 6 september 2012 02:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oneens in welk opzicht? Ik heb een aantal jaar in het buitenland gewoond en voor m'n werk doe ik veel economisch/politiek onderzoek in Europa en wereldwijd. Wij doen het hier echt slecht hoor? (Ja er zijn landen waar het slechter gaat). Maar ik vind echt niet dat wij trots mogen zijn op de kwaliteit van onze politici. Ook qua educatieve achtergrond is dat gewoon slecht.
Had het dan gewoon laten gaanquote:Op donderdag 6 september 2012 02:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was maar een grapje en nu hebben we al het halve topic verziekt met de uitleg ervan
Oh ja, nu heb ik het gedaan zeker. Vrouwenquote:Op donderdag 6 september 2012 02:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had het dan gewoon laten gaan
Ik deed niks behalve een typefout maken in de haastquote:Op donderdag 6 september 2012 02:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ja, nu heb ik het gedaan zeker. Vrouwen
Er zijn geen persoonlijkheden, het straalt ook helemaal geen gezag uit. Ruutte heeft haar en Samson niet, dat blijft hangen, de rest niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel degelijk goed geïnformeerde en intelligente politici zijn.. En het lijkt me sowieso om op ELK gebied een enorme dossierkennis te hebben..
Zeg Tomatenboer, had jij niet eerst een ander logo als UIquote:Op donderdag 6 september 2012 01:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel in vinden inderdaad.
"Vroeger" had je nog partijen met 50 of 60 zetels, dan kon je gerust coalities maken van 2 partijen, het is evident dat daar dan een stuk minder slap compromis uit voort komt, met een stuk herkenbaarder beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |