95% zijn ingehuurd en dan toch zo'n enorme verschuiving van SP naar PvdA? Als 95% inghuurd zou zijn, dan zou je toch een wat stabieler beeld mogen verwachten.quote:Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Furacao86 het volgende:
Flauwekul peilingen, werd pas geleden nog bij buitenhof gezegd: 95% van de peilingen zijn mensen die door de partijen ingehuurd zijn om de hele dag die peiling sites te f5'en. Nederland wordt kapot gemaakt door de (nietszeggende) cijfers waarmee mensen de hele dag om de oren worden geslagen.
Men stemt niet meer op wie ze in de kamer willen hebben, maar op wie ze niet in de kamer willen hebben.
Eigenlijk zou je eens een enquete moeten maken over een aantal belangrijke politieke punten zoals pensioenleeftijd, Hypotheekrente aftrek, Europa, etc en dan een politieke partij maken met de combinatie van punten die de meeste stemmen oplevert. Het zou me niets verbazen dat daar iets uitkomt wat behoorlijk ver van de gevestigde partijen af staat.quote:Op maandag 10 september 2012 19:52 schreef Furacao86 het volgende:
Men stemt niet meer op wie ze in de kamer willen hebben, maar op wie ze niet in de kamer willen hebben.
Dat vind ik ook. Solidair zijn in moeilijke tijden.quote:Op maandag 10 september 2012 19:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden er toch wel wat van de PvdA-stemmers nu over moeten stappen naar de SP, dat is wel zo sociaal
Dan lijkt het me logischer dat SP-ers de PvdA steunen nuquote:Op maandag 10 september 2012 19:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Solidair zijn in moeilijke tijden.
Social media campagne van PVDA is later begonnen. En misschien is het niet 95% maar liet ik me beetje meeslepen met m'n chagrijn. Dit verpest het concept van democratie namelijk wel een beetjequote:Op maandag 10 september 2012 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
95% zijn ingehuurd en dan toch zo'n enorme verschuiving van SP naar PvdA? Als 95% inghuurd zou zijn, dan zou je toch een wat stabieler beeld mogen verwachten.
We zullen het over 49 uur weten (de exitpoll geeft wel een nauwkeurig beeld)quote:Op maandag 10 september 2012 20:00 schreef Furacao86 het volgende:
[..]
Social media campagne van PVDA is later begonnen. En misschien is het niet 95% maar liet ik me beetje meeslepen met m'n chagrijn. Dit verpest het concept van democratie namelijk wel een beetje
Toch bizar dat jij niet ziet dat Samsom het gewoon beter deed dan Roemer en je toevlucht moet nemen tot complottenquote:Op maandag 10 september 2012 20:00 schreef Furacao86 het volgende:
[..]
Social media campagne van PVDA is later begonnen. En misschien is het niet 95% maar liet ik me beetje meeslepen met m'n chagrijn. Dit verpest het concept van democratie namelijk wel een beetje
Je moet gewoon stemmen waar je hart ligt, maar kom aub niet aanzetten met gezeik dat een stem op de PvdA een stem op de VVD is..quote:Op maandag 10 september 2012 20:02 schreef Furacao86 het volgende:
Oh nee joh, Samsom doet het onmetelijk veel beter dan Roemer, maar je kan het effect van strategisch stemmen niet ontkennen.
p.s. Ben zwevende tussen D66 en PVDA maar pis gewoon op de peilingen die niets zeggen en wel mensen hun stemgedrag beïnvloedden.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik heb het over de mensen die nu niet D66/CDA/GL/CU whatever durven te stemmen, omdat ze tegengewicht willen brengen tegen VVD of PVDA en dan maar op de grootste "linkse" of "rechtse" partij stemmen die aangeduid worden door de peilingen. (Outdated links vs. rechts mentaliteit)quote:Op maandag 10 september 2012 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je moet gewoon stemmen waar je hart ligt, maar kom aub niet aanzetten met gezeik dat een stem op de PvdA een stem op de VVD is..
Dan zijn we het eens hequote:Op maandag 10 september 2012 20:08 schreef Furacao86 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik heb het over de mensen die nu niet D66/CDA/GL/CU whatever durven te stemmen, omdat ze tegengewicht willen brengen tegen VVD of PVDA en dan maar op de grootste "linkse" of "rechtse" partij stemmen die aangeduid worden door de peilingen. (Outdated links vs. rechts mentaliteit)
Oftewel ik ben het eens met je over dat mensen moeten stemmen waar hun hart ligt en niet op waar ze bang voor zijn.
Eigenlijk is een stem op de PvdA wel een stem op de VVD natuurlijk, ik zou als linkse kiezer zeker voor de SP gaanquote:Op maandag 10 september 2012 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je moet gewoon stemmen waar je hart ligt, maar kom aub niet aanzetten met gezeik dat een stem op de PvdA een stem op de VVD is..
Dat zou ik ook zeggen als ik jou was en jouw stemvoorkeur hadquote:Op maandag 10 september 2012 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk is een stem op de PvdA wel een stem op de VVD natuurlijk, ik zou als linkse kiezer zeker voor de SP gaan
Een stem op de VVD daarentegen is ook een stem op de PvdA, dus als rechtse kiezer kun je beter voor de PVV gaan.quote:Op maandag 10 september 2012 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk is een stem op de PvdA wel een stem op de VVD natuurlijk, ik zou als linkse kiezer zeker voor de SP gaan
PVV is links, rechtse kiezers hebben geen alternatief.quote:Op maandag 10 september 2012 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een stem op de VVD daarentegen is ook een stem op de PvdA, dus als rechtse kiezer kun je beter voor de PVV gaan.
quote:Op maandag 10 september 2012 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
PVV is links, rechtse kiezers hebben geen alternatief.
Dan is de kans nog kleiner dat SP in een kabinet komt.quote:Op maandag 10 september 2012 19:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden er toch wel wat van de PvdA-stemmers nu over moeten stappen naar de SP, dat is wel zo sociaal
Die kans is nu al 0, een groter SP maakt misschien een miniem kansje. Ik zou er voor gaan, PvdA gaat toch alleen maar VVD-beleid uitvoerenquote:Op maandag 10 september 2012 20:24 schreef heloef het volgende:
[..]
Dan is de kans nog kleiner dat SP in een kabinet komt.
Kwestie van gunnen denk ik. Probleem is ook dat er geen enkele partij is die 100% bij mij aansluit, maar dat ik me in alle grote partijen wel (groten)deels kan vinden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:01 schreef TheVulture het volgende:
Het lijkt er dus meer en meer op dat veel mensen van partij switchen om naar VVD en PvdA te gaan om of Rutte of Samsom uit het torentje te houden... ik snap dat soort tegenstemmen echt niet, je gooit je idealen dan toch overboord... waarom maak je de partij waar je zelf achterstaat niet gewoon zo groot mogelijk... alsof het echt heel veel uitmaakt wie de premier wordt... VVD en PVDA zijn tot elkaar veroordeelt... het zijn juist de andere partijen die dan het verschil maken en de koers mee kunnen bepalen...
Ja hij heeft echt een 'eerlijk verhaal' inderdaad.quote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef heloef het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit in die Roemer zien zitten, toen kwam Samsom en het verhaal beviel mij.
Dat gehaat op elkaars voorkeur de hele tijd, groei op.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:43 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ja hij heeft echt een 'eerlijk verhaal' inderdaad.
Zo raar is dat toch niet? Ik was er ook altijd wel enigszins tegen, maar afgelopen keer scheelde het zo weinig of PvdA was de grootste geworden dat ik achteraf toch wel heb gedacht, 'had ik maar', dan hadden we dat immens debiel gedoogkabinet niet gehad, maar gewoon Paars+.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:01 schreef TheVulture het volgende:
Het lijkt er dus meer en meer op dat veel mensen van partij switchen om naar VVD en PvdA te gaan om of Rutte of Samsom uit het torentje te houden... ik snap dat soort tegenstemmen echt niet, je gooit je idealen dan toch overboord... waarom maak je de partij waar je zelf achterstaat niet gewoon zo groot mogelijk... alsof het echt heel veel uitmaakt wie de premier wordt... VVD en PVDA zijn tot elkaar veroordeeld... het zijn juist de andere partijen die dan het verschil maken en de koers mee kunnen bepalen...
Sympathieke man die Roemer. Volgens mij ook een prima buurman, maar geen premier van een land. Als iemand ons moet vertegenwoordigen in het buitenland wil ik liever dat we niet voor gek staan (zoals met Balkenende in de VS toen), maar met een intelligent iemand komen die meerdere dossiers uitvoerig kent.quote:Op maandag 10 september 2012 20:26 schreef heloef het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit in die Roemer zien zitten, toen kwam Samsom en het verhaal beviel mij.
Zowel met Rutte als Samsom kan je in de VS of Europa voor de dag komen, Roemer is prima geschikt als vice-premier bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:12 schreef Syntix het volgende:
[..]
Sympathieke man die Roemer. Volgens mij ook een prima buurman, maar geen premier van een land. Als iemand ons moet vertegenwoordigen in het buitenland wil ik liever dat we niet voor gek staan (zoals met Balkenende in de VS toen), maar met een intelligent iemand komen die meerdere dossiers uitvoerig kent.
Ah, die sluiten zich ook aan in de rij van "VVD en PvdA zijn even groot op een zeteltje of 35".quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Peiling EénVandaag
VVD 35 (+1)
PvdA 34 (+4)
quote:
Dat denk ik ook.quote:
Dat kan toch helemaal niet? Of ben je hier toevallig net nu op vakantie?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:15 schreef SeLang het volgende:
Dan verlaat ik Nederland!!!!1111EINZ!!!!
35 + 17 + 12 + 7 = 71... SGP erbij 74.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
VVD - PVV - CDA - CU zou dus haalbaar zijn.
Gedoogpartner nummer tig ;0quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:18 schreef Igen het volgende:
CU+PVV en haalbaar - geloof je het zelf?
Ja, dat is de afgelopen 2 jaar wel gebleken!quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
VVD - PVV - CDA - CU zou dus haalbaar zijn.
Alsof ze eerder kijken naar wat haalbaar is dan wat ze willen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat is de afgelopen 2 jaar wel gebleken!
Ja, aangevuld met D66.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
Voorstanders van PVDA - VVD hier?
Ik ben er ook bang voor. Weer van die conservatieve kutzooi.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:39 schreef alors het volgende:
Ik denk dat het eerder VVD-PvdA-CDA wordt.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Peiling EénVandaag
VVD 35 (+1)
PvdA 34 (+4)
PVV 17
SP 22 (-4)
CDA 12
GL 4
D66 11 (-1)
CU 7
SGP 3
PvdD 2
50Plus 3
Wat zitten de peilingen dicht bij elkaar, lijkt me dus wel vrij betrouwbaarquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:59 schreef remlof het volgende:
Peiling TNS Nipo:
VVD 35
PvdA 34
SP 21
PVV 17
D66 13
CDA 12
GL 4
50+ 4
Rest staat er niet bij in http://www.volkskrant.nl/(...)-nipt-van-PvdA.dhtml
Het recept om het slechtste in elkaar naar boven te halen inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Weer van die conservatieve kutzooi.
Dan zal D66 dus wel wat groter moeten zijn dan 11 zetels denk ik... anders kunnen ze te weinig invloed uitoefenenquote:
Welke andere partij moet het dan wel aanvullen? CDA gaat ook slechts 10-15 zetels halen, dus zelfde kritiek.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zal D66 dus wel wat groter moeten zijn dan 11 zetels denk ik... anders kunnen ze te weinig invloed uitoefenen
Ik zie ook het liefst D66 in het kabinet... juist daarom snap ik de mensen niet die van D66 naar PVDA of VVD switchen op het laatste moment... als je D66 een warm hart toedraagt dan is een groter D66 belangrijker dan wie er premier wordtquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke andere partij moet het dan wel aanvullen? CDA gaat ook slechts 10-15 zetels halen, dus zelfde kritiek.
Vorige week vrijdag postte ik deze al:quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:38 schreef 99.999 het volgende:
Nog een week doorpeilen en ze staan beide op 50 zetels
Nee, want dan zijn ze aan het formeren, dus zijn ze alweer gezakt en is de SP weer gestegen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:38 schreef 99.999 het volgende:
Alle peilingen zitten nu anders wel erg dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:42 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zat net ff de peilingen van 2 jaar geleden te kijken, die zater er echt volledig naast.
Ja, toen ook wel redelijk hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alle peilingen zitten nu anders wel erg dicht bij elkaar.
Ze zaten er vorige keer ook niet 'volledig' naast. Paar zetels verschil en PVV die wat onderschat was. Peilingen hebben dan ook een foutmarge.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:43 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja, toen ook wel redelijk hoor.
Ja, we zullen zien morgen! Zou de PVV nog over de SP heen gaan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zaten er vorige keer ook niet 'volledig' naast. Paar zetels verschil en PVV die wat onderschat was. Peilingen hebben dan ook een foutmarge.
Hopelijk komt VVD op 39 en PvdA op 38. Dan hebben ze samen 77 zetels en kan er een twee partijen kabinet gevormd worden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:38 schreef 99.999 het volgende:
Over 25 uur en 15 minuten is de exit poll, dan krijgen we een nauwkeurig beeldquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:45 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja, we zullen zien morgen! Zou de PVV nog over de SP heen gaan?
Ik denk dat er wel een derde partij nodig is om deze twee partijen te kunnen 'lijmen', samen een meerderheid is denk ik niet ideaal.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hopelijk komt VVD op 39 en PvdA op 38. Dan hebben ze samen 77 zetels en kan er een twee partijen kabinet gevormd worden.
Haha, ja maar wat denk jij.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Over 25 uur en 15 minuten is de exit poll, dan krijgen we een nauwkeurig beeld
Plus dat ze geen meerderheid in de 1e kamer hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een derde partij nodig is om deze twee partijen te kunnen 'lijmen', samen een meerderheid is denk ik niet ideaal.
Hoe meer partijen in een kabinet, hoe instabieler die is. Een twee-partijen kabinet is ideaal.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een derde partij nodig is om deze twee partijen te kunnen 'lijmen', samen een meerderheid is denk ik niet ideaal.
Ja, ik blijf hopen op VVD/PVV/SP.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk het nietMaar dat zegt zo goed als 0,0
Hebben ze ook niet met VVD+PvdA+D66quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Plus dat ze geen meerderheid in de 1e kamer hebben.
Dat is dan weer niet noodzakelijk, alleen mooi meegenomen. Paars heeft daar ook geen meerderheid en het vorige kabinet had daar ook geen meerderheid.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Plus dat ze geen meerderheid in de 1e kamer hebben.
Klopt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet met VVD+PvdA+D66
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |