abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116439051
Beste Lezers,

Bedankt voor het lezen van mijn berichtje.

Ik en een vriend van mij hebben een eigen bedrijfje.

Nu willen wij wat meer klanten krijgen en proberen die ook via de horeca te doen en willen op deze manier in contact met de bedrijven bij ons uit de regio komen.

Nu heb ik een mailtje opgesteld maar ben niet heel goed in brieven schrijven.

Zouden jullie je mening over deze mail kunnen geven en hem eventueel aanpassen?

Bij voorbaat dank.

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij zijn 2 studenten van 18 en 19 jaar en hebben sinds enkele jaren 3 schuiten waar wij feesten & partijen in geven.
Nu hebben wij het idee om bij restaurants en cafés arrangementen aan te bieden.

Ik kan u enkele voorbeelden geven van de diensten die wij aan u kunnen leveren:

- Rondvaart door de stad met groep, Bijvoorbeeld voor of na het eten, zodat mensen die stad vanaf het water kunnen zien.
- Feest op het water eventueel met drank en hapjes

En zo is er natuurlijk nog veel mogelijk!

Wij rekenen erg scherpen prijzen naar onze klanten toe.
Om een prijs indicatie te geven wat wij rekenen nemen we als voorbeeld het rondvaren door de stad met een groep.
Daar vragen wij voor een half uurtje met schipper en diesel 55 euro voor.

Ik hoop dat wij uw interesse gewekt hebben .

Met vriendelijke groeten,

Tim Kortekaas & Koen van der Voort.
Leef je leven.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:13:41 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116439579
En wat heeft de horeca hiermee te maken? Hoe profiteren jullie van elkaar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_116439671
# Wij hebben schuiten waar
volgens mij waarop (op het dek ervan of zo)

# groep, Bijvoorbeeld
Komma moet punt zijn.

# Wij rekenen erg scherpen prijzen naar onze klanten toe
Niet naar ze toe (en ook niet richting) en scherpen zal een typfoutje zijn. Je berekent zeer scherpe prijzen.

# Ik kan u
ik = persoonsverwisseling; overal ik of overal wij en als er meerdere ondertekenaars zijn: uitsluitend wij.

# gewekt hebben spatie punt
Spatie zal typfout zijn.

# prijs indicatie = engelse ziekte => prijsindicatie

# Prijzen worden uitgesproken als zoveel euro en geschreven als ¤ zoveel (Ctrl + Alt + %)
pi_116439725
Is toch een uitbreiding voor de horeca? Bijvoorbeeld mensen die een feestje vieren met eerst een diner en dan een rondvaart.
pi_116439778
Mijn mening is dat je hem beter niet kan sturen aangezien zakelijke spam ook verboden is.
pi_116439941
Ga de brief niet helemaal nakijken op fouten, dat moet 2 studenten met een eigen bedrijf wel zelf lukken.

Ik zou duidelijker uitleggen wat het voordeel is voor de horeca die je aanschrijft. Als je iets wil verkopen moet je zorgen dat je klant zo min mogelijk moeite moet doen om erachter te komen wat voor hun de voordelen zijn.

Geef bijvoorbeeld duidelijke voorbeelden, misschien zelfs rekenvoorbeelden zodat de ondernemer die je aanschrijft een duidelijk beeld krijgt van wat je van plan bent en waar voor hem/haar de voordelen zitten. Een mailtje zoals je die nu hebt geschreven beland na de eerste alinea ongelezen in de prullenbak.
pi_116439948
"Daar vragen wij voor een half uurtje met schipper en diesel 55 euro voor."

2x voor in één slechte zin... Formuleer die maar helemaal opnieuw. Sowieso komt het bij mij absoluut niet krachtig over. Je moet indruk maken met de eerste zin. Ook het "nu hebben wij het idee" klinkt als iets vaags en niet concreet. Alsof je het allemaal nog niet zeker weet, dat klinkt niet echt ondernemend...
Don't let my username fool you...
  woensdag 5 september 2012 @ 22:22:20 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116440026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef Teslynd het volgende:
Is toch een uitbreiding voor de horeca? Bijvoorbeeld mensen die een feestje vieren met eerst een diner en dan een rondvaart.
Ja, en denk je niet dat dat wel wat wervender in de brief kan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_116440105
Hebben jullie niet wat tips voor mij en eventueel een voorbeeld ik doe erg me best maar heb hier nog weinig ervaring mee!
Leef je leven.
pi_116440124
Ik zou er overigens altijd voor kiezen om persoonlijk langs een bedrijf te gaan. Via de mail is de respons altijd erg laag, zeker als je voor het eerst contact met iemand zoekt.

Ga even langs, bereid voor wat je wil overbrengen aan je nieuwe klant en breng dit in een gesprek naar voren. Bellen wordt meestal als vervelend ervaren, dus dat zou ik ook niet aanraden. Neem een paar dagen de tijd en ga wat bedrijven af.
pi_116440177
Ja, dat wel.
Ik heb ook helemaal niets met "Mijn naam is <Naam> en ik wil u .... " Het is zo'n schijninformatie die bovendien niet veel te maken heeft met het tweede deel van de zin. Wij zijn twee studenten van zo en zo oud, zou ik ook niet als binnenkomer plaatsen. Wel is het info voor degenen die overwegen met de aanbieder(s) in zee te gaan.
pi_116440353
Half uurtje 55 euro.

Om per persoon 2000 euro per maand over te houden zou je dus die schuiten 72x een half uur moeten verhuren per maand.
En dan is de diesel en de schipper nog niet betaald. En dan is het ook nog niet eens een netto.

Succes daarmee :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:29:46 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116440381
Je maakt jezelf te belangrijk in de mail. Je moet het voordeel voor de klant centraal stellen.

Ik wil niet weten dat jullie twee studenten van 18 en 19 zijn; ik zou er mijn gezelschap niet aan toevertrouwen, dus ik haak al af bij zin 1.

En die schuiten? Ik kan me er niets bij voorstellen.

Tot slot: ik ben bang dat die email helemaal nix, noppes, nada zal opleveren. Beter nog laat je een folder maken en gaat daarmee langs.

En tot slot 2: als horecaondernemer zit ik er helemaal niet op te wachten mijn gezelschap een half uur kwijt te zijn (da-ag een half uur omzet).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116441871
'enkele voorbeelden' ---> 2 voorbeelden genoemd. Je verwacht dan toch wel een aardig lijstje.
pi_116442234
het is 'scherpe', niet 'scherpen'. is al genoemd zie ik

En ik zou m'n naam uit de OP halen, beetje lullig als mensen je gaan googlen en bij dit topic uitkomen.
pi_116442445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:57 schreef lolrofl het volgende:
'enkele voorbeelden' ---> 2 voorbeelden genoemd. Je verwacht dan toch wel een aardig lijstje.
Uitgewerkte voorbeelden...
pi_116442761
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:05 schreef CafeRoker het volgende:
En ik zou m'n naam uit de OP halen, beetje lullig als mensen je gaan googlen en bij dit topic uitkomen.
quote:
Te laat!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 5 september 2012 @ 23:52:04 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116444216
Daarnaast is de prijs niet marktconform...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 september 2012 @ 23:58:36 #19
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_116444446
Waarom zou een horeca-ondernemer dit doen?

Wat verdienen ze eraan?
pi_116447013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:04 schreef Kortekaas het volgende:
Beste Lezers,

Bedankt voor het lezen van mijn berichtje.

Ik en een vriend van mij hebben een eigen bedrijfje.

Nu willen wij wat meer klanten krijgen en proberen die ook via de horeca te doen en willen op deze manier in contact met de bedrijven bij ons uit de regio komen.

Zouden jullie je mening over deze mail kunnen geven en hem eventueel aanpassen?

Bij voorbaat dank.

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij zijn 2 studenten van 18 en 19 jaar en hebben sinds enkele jaren 3 schuiten waar wij feesten & partijen in geven.
Nu hebben wij het idee om bij restaurants en cafés arrangementen aan te bieden.

Ik kan u enkele voorbeelden geven van de diensten die wij aan u kunnen leveren:

- Rondvaart door de stad met groep, Bijvoorbeeld voor of na het eten, zodat mensen die stad vanaf het water kunnen zien.
- Feest op het water eventueel met drank en hapjes

En zo is er natuurlijk nog veel mogelijk!

Wij rekenen erg scherpen prijzen naar onze klanten toe.
Om een prijs indicatie te geven wat wij rekenen nemen we als voorbeeld het rondvaren door de stad met een groep.
Daar vragen wij voor een half uurtje met schipper en diesel 55 euro voor.

Ik hoop dat wij uw interesse gewekt hebben .

Met vriendelijke groeten,

Wat al gezegd is: folder maken, langsgaan en zo proberen klanten te krijgen.

Je moet het denk ik zoeken bij gelegenheden waar bruiloften en partijen gegeven worden. Dat een rondvaart als extra in het program opgenomen kan worden. Vooral ook vertellen dat mensen van een rondvaart-tochtje dorstig worden. Voordeel voor de horecazaak is dat ze een groter/aantrekkelijker programma aan kunnen bieden in hun zaak en zo meer klanten kunnen binnen halen. Want een feestje met een rondvaarttochtje is toch een mooi extraatje, zeker als de afstand boot-horecazaak klein.
En zo kun je nog meer dingen verzinnen.

O en in de folder alleen maar hebben over wat je hebt aan te bieden. En je eigen naam, onderaan en klein in een hoekje met telefoonnr. om afspraken te maken.
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:40:45 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116499284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:04 schreef Kortekaas het volgende:

Dat blijkt en is een understatement. Kolere zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:14:49 #22
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116500569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:40 schreef static het volgende:

[..]

Dat blijkt en is een understatement. Kolere zeg.
Pfoe ja, wat hebben jullie eigenlijk gestudeerd? :?

On topic: ik sluit mij aan bij bovenstaande reacties. Vooral het maken van een folder en persoonlijk langsgaan lijkt mij een heel stuk kansrijker. Je mailtje zal hoogstwaarschijnlijk bij de meeste ontvangers meteen worden gedumpt als spam.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')