abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116449137
En als er een dak komt, dan blijft hij ongeacht de weersomstandigheden open tijdens de wedstrijd. Zoiets zouden de supporters moeten eisen.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  donderdag 6 september 2012 @ 08:37:25 #27
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116449167
Hier geloof ik ook weinig van trouwens:

quote:
Van Merwijk: 'Renovatie van De Kuip te duur'

De directie van stadion Feyenoord heeft op allerlei manieren laten onderzoeken of De Kuip een nieuw leven kon krijgen als voetbalstadion. TNO ontdekte dat de stalen constructie van de thuishaven van Feyenoord niet in elkaar zal zakken, maar uit het onderzoek kwam wel naar voren dat de club uit Rotterdam-Zuid miljoenen per jaar blijft kwijtraken aan grote vervangingen van staal en beton.

"Er is bekeken of het stadion echt niet was aan te passen", vertelt stadiondirecteur Jan van Merwijk aan De Telegraaf. "Konden we er een extra ring op laten zetten? Waren er andere constructies mogelijk? We hebben de architect van het huidige stadion nog laten meepraten. De conclusie was dat het allemaal duurder zou zijn dan de bouw van een nieuw stadion en dan nog zou het niet het maximale opleveren."

Het is nu eventueel mogelijk om De Kuip te behouden als monument. De directie van De Kuip heeft met bewondering gekeken hoe Arsenal het oude stadion in Londen heeft ingericht met fraaie appartementen. "Dat zou hier ook kunnen gebeuren", zegt Van Merwijk. "Maar daar gaan we het dus pas na de verhuizing over hebben."
Ik geef je nu al op een briefje dat de bouw van het nieuwe stadion duurder gaat uitvallen dan gedacht :z
pi_116449190
Het zal niet veel schelen denk ik. Zeker als het stadion ook last heeft van betonrot, dan zul je dat ook allemaal moeten vervangen.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_116449212
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:37 schreef Dekatria het volgende:
Hier geloof ik ook weinig van trouwens:

[..]

Ik geef je nu al op een briefje dat de bouw van het nieuwe stadion duurder gaat uitvallen dan gedacht :z
Dat zal het zeker. Sowieso dat ze al een bedrag weten, terwijl er niet eens een ontwerp is. Wat een logica. Not. Maar veel duurdere bouwprojecten zijn we in Rotterdam gewend.
  donderdag 6 september 2012 @ 08:41:06 #30
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116449227
Waar gaat de SC trouwens heen, nu dat hun terrein wordt opgeslokt?
  donderdag 6 september 2012 @ 08:42:40 #31
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_116449255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:40 schreef Muto het volgende:

[..]

Dat zal het zeker. Sowieso dat ze al een bedrag weten, terwijl er niet eens een ontwerp is. Wat een logica. Not. Maar veel duurdere bouwprojecten zijn we in Rotterdam gewend.
Het is niet zo raar om met een budget te gaan werken aan het begin van een project hoor.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_116449281
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:42 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Het is niet zo raar om met een budget te gaan werken aan het begin van een project hoor.
Ze hebben het hier over kosten in plaats van een budget. Ik durf te wedden dat ze allang allemaal plannen hebben, maar dat ze nog even voor de 'vorm' supporters moeten gaan vragen.
pi_116449295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:41 schreef Dekatria het volgende:
Waar gaat de SC trouwens heen, nu dat hun terrein wordt opgeslokt?
Die gingen sowieso verhuizen dacht ik.
* Verwijderd *
pi_116449606
Toch vraag ik mij af hoe het verdienmodel er voor Feyenoord er uit komt te zien. Leuk hoor die interlands en popconcerten, maar dan verdienen we alleen aan als wij ook deels eigenaar worden.

We zullen het dus met name moeten hebben van extra tickets en meer businessseat etc. Gezien het gebrek aan wachtlijsten en de voortdurende onderbezetting van de rode stoeltjes ben ik benieuwd wat het per saldo gaat opleveren. Ik vrees nog altijd een Gelredome scenario, waar iedereen er wijzer van is geworden behalve de voetbalclub zelf...
#12 is not for sale!
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 09:06:28 #35
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_116449731
Onze Kuip, een nieuw stadion....

Wat een deceptie :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_116449792
Erg jammer, maar toch ben ik enorm blij. Dit is wel echt nodig voor Feyenoord.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:13:26 #37
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_116449880
Ik wil geen nieuw stadion. De Kuip moet blijven voortbestaan, desnoods met een flinke renovatie. Maar de unieke beleving in de Kuip vind je in geen enkel ander stadion ter wereld.

Een zwarte dag voor Feyenoord dit. :(
pi_116450513
Het VolkerWessel stadion.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:09 schreef SportmanNR1 het volgende:
Erg jammer, maar toch ben ik enorm blij. Dit is wel echt nodig voor Feyenoord.
Hoe kom je erbij?
Pleurt op!
pi_116450641
Appartementen in de Kuip :')
pi_116451108
Een nieuwe Kuip ben ik persoonlijk niet tegen, maar een dak???? :N Feyenoord degradeert zichzelf daarmee tot een zaalvoetbalclub, gelijk aan Ajax en Vitesse
pi_116451499
Een stadion moet multifunctioneel zijn, vandaar het dak. Voetbal is niet het belangrijkste. Geld wel.
Pleurt op!
pi_116451738
Dak is gewoon een onmisbaar element. Ziggo Dome of AHOY kiest toch ook niet voor een open dak?

Laatste concert in de Kuip is alweer ruim 4 jaar terug past vast in de visie van Aboutaleb en z'n vriendjes.

Begin maar vast met het verdelen van stoeltjes en het gras jongens.
pi_116451881
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:34 schreef tammepiet het volgende:
Dak is gewoon een onmisbaar element. Ziggo Dome of AHOY kiest toch ook niet voor een open dak?

Laatste concert in de Kuip is alweer ruim 4 jaar terug past vast in de visie van Aboutaleb en z'n vriendjes.

laatst dat ik had gekeken word daar ook niet in gevoetbald..
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_116452139
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef E.H. het volgende:
Het VolkerWessel stadion.

[..]

Hoe kom je erbij?
Geld. Zonder geld zak je nog verder weg met mogelijk alle gevolgen van dien. Helaas, maar waar.
pi_116452198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:34 schreef tammepiet het volgende:

Past vooral in de visie van de concertorganisatoren die een aandeel hebben in de Ziggodoom
pi_116452244
De extra inkomsten die het gevolg zouden zijn van een nieuw stadion met dak doen me een beetje denken aan het incalculeren van CL voetbal in de begroting..
pi_116452251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:51 schreef SportmanNR1 het volgende:

[..]

Geld. Zonder geld zak je nog verder weg met mogelijk alle gevolgen van dien. Helaas, maar waar.
Geld kan je op vele manieren genereren. Daar heb je niet persé een stadion voor nodig. Kijk naar Porto.
Pleurt op!
pi_116452498
Dat we weer met onze tijd moeten meegaan willen de meeste echt nog wel geloven. Dat de Kuip weer een facelift nodig heeft ook nog wel. Maar het lijkt wel of voortdurend of er maar één uitkomst mogelijk is: nieuw stadion, zonder dat er alternatieven zijn onderzocht.

De supporters mogen dan als laatste zeggen of we rode of blauwe stoelen willen en of de dichtbijzijnde plekken, 50 of 75 meter van het veld moet komen.
#12 is not for sale!
pi_116452542
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:51 schreef SportmanNR1 het volgende:

[..]

We hebben ook geen geld om een stadion te bouwen. Ben benieuwd hoeveel er echt uiteindelijk naar ons toevloeit..
#12 is not for sale!
  donderdag 6 september 2012 @ 11:19:42 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116452949
Het is gewoon net als wanneer er gelobbyd moet worden voor een EK, WK of OS - allemaal mooie praatjes ophangen over stijgende inkomsten die de bouw van een miljoenenproject moeten rechtvaardigen, terwijl als het puntje bij het paaltje komt de initiatiefnemers de meeste pecunia in hun zak steken.

Het is amper een week ofwat dat Red De Kuip echt in de publiciteit is, en nu zouden de bewindsvoerders al een juist overwogen keuze hebben gemaakt? Tuurlijk niet, de piepels met de vingers in de pap willen hun zin gewoon hebben, en willen het gezeik van het gepeupel in de kiem smoren voordat er een groter draagvlak voor ontstaat.

Maar Van Merwijk denkt volgens mij dat iedereen gisteren geboren is :z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')