eentje? nee joh! ik heb gewoon standaard 2 van die plastic witte stoeltjes op de gang staan. een met een blauw lintje en 1 met een roze lintjequote:Op woensdag 5 september 2012 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Strafstoeltje? Serieus? Supernanypowers...
omgquote:Op woensdag 5 september 2012 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
eentje? nee joh! ik heb gewoon standaard 2 van die plastic witte stoeltjes op de gang staan. een met een blauw lintje en 1 met een roze lintje
Mag je vent wel staand pissen ?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
eentje? nee joh! ik heb gewoon standaard 2 van die plastic witte stoeltjes op de gang staan. een met een blauw lintje en 1 met een roze lintje
Ik geloof denk ik niet zo in straffen...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:10 schreef PureEvil het volgende:
En dat werkt? Ik heb ooit ook eens een poging gedaan, maar ze gingen elke keer van de stoel af
elke keer als ze dat doen stel ik de timer opnieuw inquote:Op woensdag 5 september 2012 16:10 schreef PureEvil het volgende:
En dat werkt? Ik heb ooit ook eens een poging gedaan, maar ze gingen elke keer van de stoel af
Dan zouden ze hier de hele dag op de stoel zitten vrees ikquote:Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
elke keer als ze dat doen stel ik de timer opnieuw in
owquote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Vicky het volgende:
Simmu, ik bedoelde het op een negatieve manier.. Binnen 2w was smij lieve kleuter een draakkleutrr.. En dat is njet zo heel veel veranderd.
Amber is mondig... Maar neem het haar eens kwalijk... Jij zegt ook wat je denkt, dat doet zij dus ook. Jullie zijn gewoon aan elkaar gewaagd.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Vicky het volgende:
Simmu, ik bedoelde het op een negatieve manier.. Binnen 2w was smij lieve kleuter een draakkleutrr.. En dat is njet zo heel veel veranderd.
Sinds kort heb ik op aanraden van de gezinshulp een strafplek. (eerder was het de gang)quote:Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
Daar wordt je toch compleet simpel van ? en het is voor een kind toch schijt irritant ? en daardoor toch ook voor jou , gewoon even toespreken en verder gaan lijkt me beter ?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
ik hoef het (timer herstarten) vrijwel nooit (meer) te doen en sinds we die dingen daar hebben staan is het grotendeels ook afgelopen. het was voornamelijk voor ravi laatst (die dreigde nogal te ontsporen) maar het werkt best aardig. wel ben ik extreem consequent, op het anale af. als ik 2 x heb gezegd dat <actie> niet mag, dan is het hatseflats op die stoel. 2 minuten voor ravi, 4 voor selenequote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dan zouden ze hier de hele dag op de stoel zitten vrees ik
Als ik tegen Jen zeg dat ik even boos ben is dat al heel erg voor haar. Nee mama jij mag niet boos zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef Pvoesss het volgende:
Strafstoeltje is hier niet nodig hoor, eigenlijk zegt ze op alles sorry mama zodra ze doorheeft dat ik echt niet amused benEn als ik dan vraag waarom ze sorry zegt dan legt ze precies uit wat ze fout heeft gedaan.
Mopperen en klagen gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.
Ik geef haar mijn dit vind ik niet leuk blik vaak krijg ik nog te horen dat ik dom ben of stom of gemeen of dat ze wel een andere mama gaat zoekenen dan lucht haar dat zo erg op en zegt vaak wanneer ze weer aanspreekbaar is zelf al sorry
![]()
![]()
En als ze echt niet wil luisteren en echt heel boos blijft is het een kwestie van haar even op bed leggen en ze slaapt binnen 3 minuten en dat zal hooguit 2 keer per maand gebeuren.
Eigenlijk doet ze alles wat ik wil en zeg direct, en zal ze ook nooit dingen doen die niet mogen.
Die periode had ze een paar maanden terug wel, dan was het een kwestie van melden dat ik niet in discussie ga en dat ze haar verhaal en uitleg kan doen wanneer ze niet meer moppert of boos doet. Was het ook klaar binnen 2 minutenZe weet heel goed dat veel kan en mag en als iets niet kan of mag dat dit ook zo zal blijven al beweegt ze hemel en aarde.
Ik ben ook niet van het straffen
nee, want als je dat 1 sessie (van een uur of wat desnoods) stug volhoudt hoef je het daarna niet meer te doen. dus met 1 x gezeik ben je er van af en is het punt helder.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar wordt je toch compleet simpel van ? en het is voor een kind toch schijt irritant ? en daardoor toch ook voor jou , gewoon even toespreken en verder gaan lijkt me beter ?
als ik dat doe met selene zegt ze dat ook. om vervolgens vrolijk door te gaanquote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik tegen Jen zeg dat ik even boos ben is dat al heel erg voor haar. Nee mama jij mag niet boos zijn.
Als ze het echt bont maakt, dan pak ik haar wel even vast en wil ik even oogcontact zodat ik zeker ben dat wat ik te zeggen heb ook doordringt. Het gaat dan vaak over gevaarlijke dingen, zoals stopcontacten, Leyla onder water duwen... Dat soort.
Als Jen zelf boos is, dan laat ik haar. Als ze klaar is met huilen en gillen dan praten we er dan wel over.. Maar in een driftbui hoef ik geen contact te maken.
Ik vind het iets wat je gewoon niet doet. Wat zou jij ervan vinden als je een conflict had met een meerdere en je mocht even afkoelen op een stoeltje?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:23 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, want als je dat 1 sessie (van een uur of wat desnoods) stug volhoudt hoef je het daarna niet meer te doen. dus met 1 x gezeik ben je er van af en is het punt helder.
en heej; ik zeg nergens dat iedereen dit moet gebruiken he! alleen dat ik het gebruik en dat het voor mijn (vrij pittig) stel goed werkthell; het kwam notabene toevallig ter sprake.
Blij dat het voor jou wel werkt...Hier werkt zoiets dus absoluut NIET. En mijn kids die meppen elkaar dus ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:23 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, want als je dat 1 sessie (van een uur of wat desnoods) stug volhoudt hoef je het daarna niet meer te doen. dus met 1 x gezeik ben je er van af en is het punt helder.
en heej; ik zeg nergens dat iedereen dit moet gebruiken he! alleen dat ik het gebruik en dat het voor mijn (vrij pittig) stel goed werkthell; het kwam notabene toevallig ter sprake.
tsja. dat vind ik dan respectlozer eerlijk gezegd. doe je dat op je werk ook tegen een mindere? sowieso; je werk is toch echt iets heel anders dan je gezin. ik zie mijn kinderen niet als mijn minderen. wel vind ik dat het mijn taak is om ze dingen te leren. daar zijn verschillende methodes voor. sommige dingen werken wel voor ons, en sommige niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik verlies ook heus mn geduld wel eens... Ook ik ben niet altijd in staat om het gesprek aan te gaan.
Ja als ik iemand iets voor de 3e keer moet uitleggen, dan zal ik niet onder stoelen of banken steken dat ik geirriteerd ben. Of ik zeg gewoon dat ik het niet nog eens uitleg.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:40 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. dat vind ik dan respectlozer eerlijk gezegd. doe je dat op je werk ook tegen een mindere? sowieso; je werk is toch echt iets heel anders dan je gezin. ik zie mijn kinderen niet als mijn minderen. wel vind ik dat het mijn taak is om ze dingen te leren. daar zijn verschillende methodes voor. sommige dingen werken wel voor ons, en sommige niet.
ieder zn ding hoor. vanwaar toch die drang om een ander je eigen methodes door zijn/haar strot te duwen en/of die methodes af te kraken? ieder zn ding hoor
Maar zelfs op het kinderdagverblijf kun je je kinderen niet afleveren als het jou maar uitkomt.Bij ons zijn er wel vaste tijden voor brengen en halen. Als je later komt brengen dan wordt je kind even opgevangen op de gang, want als jij als mama met kind zo de groep opstapt versoor je het ritme. Misschien zitten ze net aan tafel. Dat soort.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:44 schreef Troel het volgende:
Van de zes dagen dat Ruben nu naar deze school gaat, ben ik alle dagen zelf ruim NA de bel weggegaan en alle dagen kwam ik NA het weggaan nog een meisje tegen dat nog onderweg was naar school. Dus elke dag, standaard te laat. Ik hoop echt dat daar wat van gezegd wordtIk hoor tot nu toe dat de mensen redelijk debiel reageren op te laat komen "och, we zijn er nu toch". Het lijkt me enorm ergerlijk voor de leerkrachten en de kinderen die WEL op tijd komen.
ja sorrie, maar wat heeft dat te maken met dat ik hier een kind op een strafstoeltje zet wanneer die de ander mept? is jouw methode dan dat je begripvol gaat staan kijken hoe je ene kind de ander in elkaar rost? want anders ga je voorbij aan de gevoelens van je kind?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja als ik iemand iets voor de 3e keer moet uitleggen, dan zal ik niet onder stoelen of banken steken dat ik geirriteerd ben. Of ik zeg gewoon dat ik het niet nog eens uitleg.
En als ik een collega echt niet mag, dan negeer ik die persoon zoveel mogelijk ja.
Ik vind het mijn taak om mijn kinderen te sturen in hun keuzes, en ze daarmee niet allerlei zinloze beperkingen op te leggen of het kind eigen karakter volledig naar mijn hand te zetten. Door straffen zoals time outs bereik je alleen op de korte termijn je doel, maar ga je voorbij aan de gevoelens van je kind, en dus je band met je kind.
ik had het niet beter kunnen zeggen...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Amber is mondig... Maar neem het haar eens kwalijk... Jij zegt ook wat je denkt, dat doet zij dus ook. Jullie zijn gewoon aan elkaar gewaagd.
Ja, ik ga inderdaad staan kijken hoe ze elkaar de hersenen inslaan..quote:Op woensdag 5 september 2012 16:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ja sorrie, maar wat heeft dat te maken met dat ik hier een kind op een strafstoeltje zet wanneer die de ander mept? is jouw methode dan dat je begripvol gaat staan kijken hoe je ene kind de ander in elkaar rost? want anders ga je voorbij aan de gevoelens van je kind?
enneh; geirriteert klinken is wat anders dan je geduld verliezenik voor mij kan prima geirriteerd zijn zonder mijn geduld te verliezen
![]()
dat chargeren deed je zelf
enfin; ik ga koken, discussier maar verder zonder mij
Je krijgt wat je aankan ofzo?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik had het niet beter kunnen zeggen...
Hier hangt ie op een school in de hal... even de neus op de feitenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:57 schreef amaranta het volgende:
Oh en ja, het is rete irritant dat kinderen te laat komen smorgens.
En die slogan van xxxkarinxxx vond ik wel een mooie, die ga ik voorleggen aan de directeur zodat hij hem kan drukken in het schoolblad.
Die 3e , die gaat alles verstoren !quote:Op woensdag 5 september 2012 16:59 schreef Ticootje het volgende:
En het klinkt misschien heel soft en alsof alles mag thuis, maar dat is helemaal niet zo. Misschien ben ik gewoon gezegend met kinderen die gewoon even luisteren als ik iets zeg.
Dat ik na het eten zeg, kom we gaan douchen en naar bed dat er 2 meiden naar boven rennen om te douchen.. Geen gedoe...
Er zit toch een heel groot gebied tussen maar laten gaan en een strafstoeltje.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ja sorrie, maar wat heeft dat te maken met dat ik hier een kind op een strafstoeltje zet wanneer die de ander mept? is jouw methode dan dat je begripvol gaat staan kijken hoe je ene kind de ander in elkaar rost? want anders ga je voorbij aan de gevoelens van je kind?
Heel goed! Ik ga hem zeker voorleggen. Er gaat geen maand voorbijj dat er geen oproep staat in de nieuwsbrief om aub de kinderen op tijd te brengen.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Hier hangt ie op een school in de hal... even de neus op de feiten
muhahahahahahahhaaaquote:Op woensdag 5 september 2012 17:00 schreef Joene het volgende:
[..]
Die 3e , die gaat alles verstoren !
vlak Tess niet uit..quote:Op woensdag 5 september 2012 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je krijgt wat je aankan ofzo?
Jenny is ook behoorlijk heftig, maar dat kan ik ook zijn.
Ik vind jou juist een hele lieve en begripvolle mama.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
vlak Tess niet uit..
Ik heb 2 dames met karakter en die moet ik soms echt heel kort houden
quote:Op woensdag 5 september 2012 17:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind jou juist een hele lieve en begripvolle mama.
Ik vind dat je wel snel oordeelt hoor... Jij weet toch niet waarom iemand reageert zoals hij/zij reageert...quote:Op woensdag 5 september 2012 18:01 schreef Ticootje het volgende:
Oh en waar ik me al zo vaak over verbaas is hoe chaggo mensen tegen de kindjes zijn. Loop maar eens in een pretpark of dierentuin en luister eens om je heen. Je krijgt wat je geeft.
dat vind ik emotionele chantage. Als je niet wilt dat ze nee zegt moet je geen vraag stellen. Een vraag kan twee kanten op. Een ja of een nee. Als je wilt dat ze helpt en nee geen optie is moet je dus iets opdragen.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Er zit toch een heel groot gebied tussen maar laten gaan en een strafstoeltje.
Je kan ook kalmeren, even heel duidelijk zeggen dat iets not done is en waarom niet.
En vaak zit er ook nog een rede achter het doen. Hier slaat de 1 vooral de ander de hersenpan in als ze iets van elkaar afpakken, kapot maken, op staan laten vallen whatever.
Hier wil ik precies weten waarom ze die tik geeft want soms zit daar best iets achter.
Ik praat met beide kinderen in dat soort situatieswant vaak is het gedeelde schuld.
En als het geen gedeelde schuld is dan knuffel ik de ander![]()
Hier gaan ze beide ook naar bed wanneer ik dat zeg..
Hier pakt de oudste alles voor de jongste als ik om hulp vraag.
En bij de sporadische nee, zeg ik altijd als jij mij nodig hebt dan ben ik er ook voor jou.Niet mokken, pieperen of moeilijk doen huppakee, en dan doet ze het alsnog..![]()
Als we met andere mensen zijn is ze wel moeilijker![]()
Maar dat komt dan weer door de grote hoeveelheid prikkels die er binnen komen
Nou, eigenlijk wel hoor. Volgens mij is het een júist waar t nu over gaat toch? wat zijn de gevolgen van kletsen en wat van optreden?quote:Op woensdag 5 september 2012 17:18 schreef Muks het volgende:
Gelukkig is elk kind anders en elke opvoeding ook. Ik zie echter wel aan mijn pubers welke ouders hebben die alles bepraten ipv actie te ondernemen. Maar goed, das geen discussie voor hier.
Het valt gewoon op hoevaak je het om je heen hoort op den gezellig dagje met jet gezin. Tuurlijk kan er iets gebeuren, maar je kind gewoon staan uitkafferen of dat snauwen. Serieus, wat bereik je ermee? Kind zet hakken in zand of voelt zich nog verdrietiger en doordat je zelf lekker in je boze bui blijft hangen is je hele dag naar de klote.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel snel oordeelt hoor... Jij weet toch niet waarom iemand reageert zoals hij/zij reageert...
Ik ben ook echt niet altijd even begripvol en ook wel "chaggo" tegen mn kinderen.
soms moet je ze gewoon even uit de situatie halen om te kalmeren en daarna het gesprek aangaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het iets wat je gewoon niet doet. Wat zou jij ervan vinden als je een conflict had met een meerdere en je mocht even afkoelen op een stoeltje?
Het plaatst jouw als ouder in een positie dat je luistert omdat ik het zeg en ik ben de baas... En dat vind ik niet eerlijk. Ik denk dat een kind zich op dat moment behoorlijk waardeloos voelt.
Klopt, maar een kind dat een ijsje laat vallen helemaal afsnauwen is nooit een goed idee.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:43 schreef livelink het volgende:
Je ziet nooit situaties in het geheel ontstaan. Er zit altijd een voorgeschiedenis en een context aan vast waar je niks van weet.
Dat schreef ik niet!quote:Op woensdag 5 september 2012 20:19 schreef mikoxx het volgende:
Uhm, Karin, wat hangt er in de gang bij m op school??? ;-)
Dat dus..quote:Op woensdag 5 september 2012 21:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, dat zouden ze willen, dat ik dingen laat gaan omdat ik in een dierentuin of pretpark ben.ik reageer ook daar juist voorspelbaar. Ik laat dingen niet gaan omdat een ander mij dan streng of chagrijnig vind. Prima! Míjn kinderen, mijn verantwoordelijkheid. Ze hebben haarfijn door wanneer je niet optreed voor de publieke opinie.
Jen weet ook dat ze altijd wel iets krijgt.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:04 schreef SacreCoeur het volgende:
oeh ik kan heel slecht tegen zeuren. En dan meer in de zin vanik geef toe. En snel ook.
Maar ze zeurt eigenlijk vrij weinigze weet dat als ze onwijs lief is ze altijd wel wat krijgt
dus ja dan is zeuren niet meer nodig natuurlijk.
quote:Op woensdag 5 september 2012 22:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier is ze helemaal gek op schoenendozenkan ze al 'r slakken in bewaren.
Sneeuw, helemaal niets. Ja op de slee als ik trek.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Haha hoe vindt ze sneeuw dan?
Ik vond dat vroeger echt verschrikkelijk.
Dat is wat ik bedoel...quote:Op woensdag 5 september 2012 21:43 schreef livelink het volgende:
Je ziet nooit situaties in het geheel ontstaan. Er zit altijd een voorgeschiedenis en een context aan vast waar je niks van weet.
Ik bemoei me er soms wel mee, maar dat is meer omdat het op deze leeftijd nog een vrij oneerlijke strijd kan worden (7 en 3). Maar ik zeg dan altijd wel tegen allebei dat ik wil dat ze zich normaal tegen elkaar gedragen en anders elkaar maar even laten gaan. En het interesseert me niet wie er is begonnen...quote:Op donderdag 6 september 2012 08:48 schreef debuurvrouw het volgende:
En ruzie bemoei ik me sowieso niet mee want je pakt altijd net de verkeerde.wel begeleid ik oplossen, of een gesprek voeren. Leer ik ze luisterennnaar elkaar. Maar da's meestal pas erna. En om mijn kleine een beetje te steunen tussen het pubergeweld.
ik doe vreselijk mijn best om het los te laten, maar als ik met de regelmaat van de klok te horen krijg dat L. als een blinde de weg op fietst en dat hij mazzel heeft dat de rest van de weggebruikers wel over verkeersinzicht beschikt, ben ik altijd weer blij als hij ongeschonden thuiskomt.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Jij kent jouw kind het beste lady. Ik geef alleen mijn mening en advies maar als ze ervoor kiezen het naast zich neer te leggen? Ook prima. Ze mogen hun eigen fouten maken. En misschiennhad ik het wel verkeerd. Ook een optie. Ik ben bij de pubers nog veel sterker van pick your battles. Slippers was mij t argumenteren niet waard.
Maar nogmaals, jij kent jouw kind t best.
Ik had het laten gaan ja... Dat zou mij de strijd gewoon niet waard zijn. Wil je op slippers, prima ga je lekker op slippers.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:00 schreef lady-wrb het volgende:
ik had net een licht geïrriteerde puber omdat ik hem verbood op slippers naar school te gaan.
mijn reden: het is al zo'n ongeleid projectiel in het verkeer en slippers en fietsen lijkt me wat hem betreft niet handig. (zeker niet met zijn onhandige motoriek) en dat in combinatie met al het vrachtverkeer wat hier in de buurt als poolse mongolen voorbij dendert.
ik vind sowieso slippers op school een no go maar dat nog terzijde
ben ik nou zo overbezorgd en moet ik er maar aan wennen?
hij breekt er regelmatig zijn nek over tijdens het lopen. ze zijn te klein aan het worden, maar hij wil geen andere.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:19 schreef She-Wolf het volgende:
Maar waarom vind je slippers naar school eigenlijk een no-go?
Oh... Maar dan zijn ze toch opeens kwijt???quote:Op donderdag 6 september 2012 09:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hij breekt er regelmatig zijn nek over tijdens het lopen. ze zijn te klein aan het worden, maar hij wil geen andere.
binnenkort wel ja.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh... Maar dan zijn ze toch opeens kwijt???
Ik vind birkenstocks echt wel fijne sandalen... Jen heeft er al wat paar gehad..quote:Op donderdag 6 september 2012 09:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
binnenkort wel ja.
maar volgend jaar krijgt hij dus iets birkenstockachtigs als er geslipperd moet worden.
sandalen zijn niet cool als je puber bentquote:Op donderdag 6 september 2012 09:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind birkenstocks echt wel fijne sandalen... Jen heeft er al wat paar gehad..
ja und?quote:Op donderdag 6 september 2012 09:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
sandalen zijn niet cool als je puber bent
Ja dat is wel waar...quote:Op donderdag 6 september 2012 09:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
sandalen zijn niet cool als je puber bent
Ik zit te denken, en dit is het eerste jaar dat de mijne niet op crocs lopen... Normaal versleet Jen een paar in een seizoen..quote:Op donderdag 6 september 2012 09:40 schreef Pvoesss het volgende:
Maar de birkenstocks slippers zijn ook heerlijk.
Ik draag ze vanaf maart/april tot oktober/november![]()
Hier lopen beide kinderen veel op teva's en ook naar school!
Net als buuf ben ik ook benieuwd, Muks (mede doordat ik er nog een essay over moet schrijven, eerdaagsquote:Op woensdag 5 september 2012 17:18 schreef Muks het volgende:
Gelukkig is elk kind anders en elke opvoeding ook. Ik zie echter wel aan mijn pubers welke ouders hebben die alles bepraten ipv actie te ondernemen. Maar goed, das geen discussie voor hier.
Nee, maar als ze lekker lopen, tjaquote:Op donderdag 6 september 2012 10:21 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Pick you battles, Troel. En sandalen zijn in mijn boek geen battle waard
Ik vind dat als je aangeeft gewoon dingen met je kind bespreekt, dat er dan vanuit wordt gegaan, dat alles maar mag en kan. Dat kinderen op de lange termijn los geslapen projectielen worden.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Net als buuf ben ik ook benieuwd, Muks (mede doordat ik er nog een essay over moet schrijven, eerdaags). Wat zie je?
Ik denk trouwens dat je 'alles bepraten' ook nog in soorten en maten hebt. Je kunt natuurlijk redenen geven en bespreken, maar op een gegeven moment wel doorgrijpen.
Sorry, beetje mosterd na de maaltijd, maar ik vond het een interessante discussie
Die van mij leg ik alles uit zodat ze weten waarom iets niet mag en toch gaan de jongste het dan nog een paar keer even proberen en kijken of het echt niet magquote:Op donderdag 6 september 2012 11:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind dat als je aangeeft gewoon dingen met je kind bespreekt, dat er dan vanuit wordt gegaan, dat alles maar mag en kan. Dat kinderen op de lange termijn los geslapen projectielen worden.
Ik heb toch liever, dat mijn kinderen snappen waarom ik iets vraag of wil of zeg. In plaats van gewoon te zeggen omdat ik dat zeg. Of er gewoon een regel van te maken en anders strafstoel. Op die manier houd een kind zich heus wel aan je regels, maar wat als je er niet bent. Ze snappen niet waarom de regel er is en zijn daarom ook heus geneigd om toch te doen als mama het niet ziet. Als je ze laat inzien waarom, op hun niveau, dan zullen ze zelf begrijpen waarom ze dat niet moeten doen.
andersom gaat 'men' er maar blind vanuit dat je niks uitlegt en/of bespreekt wanneer je bv een strafstoel gebruikt.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind dat als je aangeeft gewoon dingen met je kind bespreekt, dat er dan vanuit wordt gegaan, dat alles maar mag en kan. Dat kinderen op de lange termijn los geslapen projectielen worden.
Ik heb toch liever, dat mijn kinderen snappen waarom ik iets vraag of wil of zeg. In plaats van gewoon te zeggen omdat ik dat zeg. Of er gewoon een regel van te maken en anders strafstoel. Op die manier houd een kind zich heus wel aan je regels, maar wat als je er niet bent. Ze snappen niet waarom de regel er is en zijn daarom ook heus geneigd om toch te doen als mama het niet ziet. Als je ze laat inzien waarom, op hun niveau, dan zullen ze zelf begrijpen waarom ze dat niet moeten doen.
Mits niet erg schadelijk mag ze van mij prima ondervinden waarom.. De oven is daar 1 van.. als die goed heet is trekt ze snel genoeg dr hand terug zonder er schade aan over te houden en is het meteen duidelijk.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Die van mij leg ik alles uit zodat ze weten waarom iets niet mag en toch gaan de jongste het dan nog een paar keer even proberen en kijken of het echt niet magTsja na 2x ben ik ook wel klaar met uitleggen en voorzichtig in de buurt laten voelen dat ze niet aan de oven mag zitten omdat die heet is. Dan is het gewoon een enkeltje naar de trap om even na te denken.
Dat zal vast ook per kind verschillen want die van mij heeft al een aantal flinke builen en schrammen opgelopen van dingen die na een paar keer uitleg toch even zelf getest moesten wordenquote:Op donderdag 6 september 2012 11:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mits niet erg schadelijk mag ze van mij prima ondervinden waarom.. De oven is daar 1 van.. als die goed heet is trekt ze snel genoeg dr hand terug zonder er schade aan over te houden en is het meteen duidelijk.
Het valt voor mij onder de zelfde noemer als slaan, waarvan dat gelukkig al maatschappelijk wordt verworpen. Ik hoop dat het een kwestie van zijn is dat mensen ook inzien dat je een kind geestelijk behoorlijk kan beschadigen door het te straffen.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:13 schreef simmu het volgende:
[..]
andersom gaat 'men' er maar blind vanuit dat je niks uitlegt en/of bespreekt wanneer je bv een strafstoel gebruikt.
als jij niet wilt dat mensen jou zo benaderen zou het je sieren dat zelf dan ook niet te doen bij anderen dan
Jep, builen, schrammen.. Dat hoort bij opgroeien... En ik moet zeggen, dat als het een paar keer is misgegaan, dat ze me er toch steeds vaker op gelooft dat het echt beter is om niet te doen. Uitproberen is er eigenlijk niet meer bij.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:16 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat zal vast ook per kind verschillen want die van mij heeft al een aantal flinke builen en schrammen opgelopen van dingen die na een paar keer uitleg toch even zelf getest moesten wordenEn sommige dingen vind ik echt te gevaarlijk om te testen.
Tico het klinkt echt heel leuk zo hoor. Maar jij hebt dus nooit na het vragen van "wil je de roze of de groene jas aan" een kind dat stampvoetend zegt dat ze echt de blauwe jas aan wil? Want die lijkt zo leuk op die van Truusje van school en ze zou die jas vandaag ook aandoen.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:09 schreef Ticootje het volgende:
Keuzevrijheid...
En als je niet wilt dat er iets te kiezen valt, dan moet je de keuze niet geven..
Maar in plaats van wil je je jas aandoen, kun je er ook van maken, wil je de roze of de groene jas aan?
Oh en als ik perse wil dat ze de roze jas aandoet... (Ja stel je voor) Dan vraag ik wil je zelf je jas aandoen, of moet ik je helpen?
Het maakt je bewust van hoe je iets brengt en vraagt.
Nou ja, Jen is wel gewent dat er kledingstukken of knuffels vergeten worden... Sorry schat, je pipje ligt nog bij papa... En dan krijg ik oh, dat geeft niet hoor mama, ik pak wel andere pip.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:39 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Tico het klinkt echt heel leuk zo hoor. Maar jij hebt dus nooit na het vragen van "wil je de roze of de groene jas aan" een kind dat stampvoetend zegt dat ze echt de blauwe jas aan wil? Want die lijkt zo leuk op die van Truusje van school en ze zou die jas vandaag ook aandoen.
Dat je dan rustig uitlegt dat dat niet kan omdat die in de wasmachine zit / bij oma ligt/ nog ergens in een verhuisdoos zit. Maar dat we 'm na schooltijd gaan zoeken/drogen/ophalen zodat hij morgen aan kan. Want nee dat gaat nu echt niet lukken want dan komen we te laat op school. En dat het kind dan compleet instort omdat verder leven zonder blauwe jas eigenlijk zinloos is?![]()
En dat je dan probeert af te leiden door te vragen of ze zelf de roze / groene jas aandoet of dat je moet helpen en dat je antwoord krijgt dat je die jas zelf maar aandoet omdat ze die BLAUWE JAS alleen aan wil? Wat verder gaat in een enorme driftbui terwijl je al aan de late kant was?
Ik vraag me af of ik dan de enige ben die deze zegeningen wel kent
Tel je zegeningen Ticoquote:Op donderdag 6 september 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, Jen is wel gewent dat er kledingstukken of knuffels vergeten worden... Sorry schat, je pipje ligt nog bij papa... En dan krijg ik oh, dat geeft niet hoor mama, ik pak wel andere pip.
Zelfde met perse die en die jurk.. Schat, kijk zelf maar even in je kast, die jurk ligt bij papa.. Zoek maar een andere jurk uit, of ga in je blote kont?
Tuurlijk is ze soms wel verdrietig omdat er iets niet is, maar het is onoverkomelijk.
Oh en de driftbui afwachten terwijl ik echt de deur uit moet. is kind oppakken en in de auto zetten... Als we op de snelweg zitten komt ze wel weer tot bedaren en praten we in de auto even.
Gelukkig een lotgenoot! Ik was al bang dat ik alleen hele vreemde kinderen hadquote:Op donderdag 6 september 2012 11:42 schreef Grijs het volgende:
Haha Stiemie, dat zijn inderdaad de situaties die ik meer herken!
Ja, ik heb ook vreemde kinderenquote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Gelukkig een lotgenoot! Ik was al bang dat ik alleen hele vreemde kinderen hadMaar er zijn er dus meer
![]()
Ik begin me juist af te vragen of ik nu soms zo zeur ben dat ik Jen best heftig vind.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Gelukkig een lotgenoot! Ik was al bang dat ik alleen hele vreemde kinderen hadMaar er zijn er dus meer
![]()
Nou ja, haar papa en ik zijn nu een jaar uit elkaar... Na een jaar is het gewoon echt wel duidelijk dat als er nog iets bij mij ligt of nog iets bij papa ligt, dat dat kan gebeuren. En we hebben een regeling dat ze de dag erna altijd weer bij de andere ouder is, dus je hoeft ook geen week te wachten op je spulletjes.quote:
Niet leuk, maar meteen duidelijk. En dan ben ik ook vrij hard, ik had het gezegd...quote:Op donderdag 6 september 2012 12:01 schreef Gaoxing het volgende:
Groot zijn ook niet
Wat het zelf uitproberen betreft: dat hebben we hier vorig jaar op wel heel rottige manier meegemaakt. Jongste was toen 7. Zeven jaar lang vertel ik iedere keer dat we gaan zwemmen (= vaak; we hebben een buurtzwembadje op 20m afstand) dat ze zich moeten insmeren met zonnebrand, omdat ze anders verbranden. Vaak moet dat worden vergezeld door een zeikerig 'aaaahhh', maar ze doen het.
Vorig jaar april, onze heetste tijd van het jaar, was ik bij m'n moeder in Nederland. Jongste besloot een boek te lezen aan het zwembad, rond twaalven, en besloot niet te luisteren naar de huishoudster, die hem daar weg riep. En toen is 'ie erachter gekomen waar zonnebrand en beschermende shirts voor dienen. De blaren stonden op z'n schouders, en een week later kon hij nog geen normaal shirt aanSindsdien heb ik geen 'aaaaah' meer gehoord, maar ik had het toch liever niet gehad.
Dat dus. Bij mij of bij mijn ouders is het soms echt bloed-onder-de-nagels-vandaan-halerig, maar bij een ander zijn ze uiteraard poeslief. Zo lief en netjes dat je complimenten krijgt.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:45 schreef Grijs het volgende:
Maar mijn kinderen gedragen ze zich dan wel bij een ander voorbeeldig. Dus al handelen ze er thuis niet altijd naar, ze weten wel hoe het wel moet en anderen denken dat ik zulke lieve, meegaande, goed luisterende kinderen heb.
Thuis is kennelijk een veilige plek, waar je je wel mag laten gaan.
Dit herken ik helemaal!quote:Op donderdag 6 september 2012 11:45 schreef Grijs het volgende:
Maar mijn kinderen gedragen ze zich dan wel bij een ander voorbeeldig. Dus al handelen ze er thuis niet altijd naar, ze weten wel hoe het wel moet en anderen denken dat ik zulke lieve, meegaande, goed luisterende kinderen heb.
En dat is voor mij dan weer herkenbaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:45 schreef Grijs het volgende:
En dat ze je dan eigenlijk niet helemaal lijken te geloven als je zegt dat ze thuis wel eens erg lastig of driftig kunnen zijn... "zal best meevallen", zie je ze dan denken.quote:
ja dat je bijna wilt aanbieden om ze een weekje te laten logerenquote:Op donderdag 6 september 2012 12:22 schreef Grijs het volgende:
[..]
En dat ze je dan eigenlijk niet helemaal lijken te geloven als je zegt dat ze thuis wel eens erg lastig of driftig kunnen zijn... "zal best meevallen", zie je ze dan denken.
Tico volgens mij heb jij een droomkind.....als ik het zo lees luistert ze altijd pefèct en is ze nooit brutaal, wat een heerlijkheid zeg. Wees er maar zuinig op.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Net als buuf ben ik ook benieuwd, Muks (mede doordat ik er nog een essay over moet schrijven, eerdaags). Wat zie je?
Ik denk trouwens dat je 'alles bepraten' ook nog in soorten en maten hebt. Je kunt natuurlijk redenen geven en bespreken, maar op een gegeven moment wel doorgrijpen.
Sorry, beetje mosterd na de maaltijd, maar ik vond het een interessante discussie
Hahah ja! Maar goed, ik weet niet wat ze precies uitvreten als ze buiten zijn of bij hier-kan-werkelijk-alles-vriendje-want-vader-en-moeder-werken-allebei-40+-uur tja... Gelukkig vertellen ze wel alles (zelfs dingen die ik nu nóg niet tegen mijn moeder zou durven zeggen) of althans, zo lijkt het.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:22 schreef Grijs het volgende:
[..]
En dat ze je dan eigenlijk niet helemaal lijken te geloven als je zegt dat ze thuis wel eens erg lastig of driftig kunnen zijn... "zal best meevallen", zie je ze dan denken.
En Grijs dat is super !! Thuis moet een veilig plek zijn waar je kunt testen wat wel en niet kan. NU met een 11 en bijna 13 jarige is er veel gestoei en geklier wat ik laat gaan, waarom : zo leren ze voor zich zelf opkomen, grenzen van anderen ontdekken en wat is er nu beter dan dat thuis doen. Tuurlijk grijp ik in als ik het te ver vind gaan of het zelf even zat ben, maar soms is het gewoon ook mooi om te zien dat ze elkaars grenzen respecteren of er nét even over gaan en dus tegen een iets te harde beuk oplopen.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:45 schreef Grijs het volgende:
Ja, dat laatste herken ik ookquote:Op donderdag 6 september 2012 12:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hahah ja! Maar goed, ik weet niet wat ze precies uitvreten als ze buiten zijn of bij hier-kan-werkelijk-alles-vriendje-want-vader-en-moeder-werken-allebei-40+-uur tja... Gelukkig vertellen ze wel alles (zelfs dingen die ik nu nóg niet tegen mijn moeder zou durven zeggen) of althans, zo lijkt het.
Maar idd. Toen ze nog kleiner waren zaten ze echt wel eens op de gang. Maar dat was dan meer ook zodat ík even af kon koelen.
Herkenbaar....quote:Op donderdag 6 september 2012 12:40 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, dat laatste herken ik ook. Zo heb ik het ook wel benoemd: "Ga nu alsjeblieft naar de gang, anders geef ik je misschien een schop" (en op dat moment voelde ik dat ik dat ook zou gaan doen als hij niet snel wegging). Eigenlijk moest ik zelf dan weggaan, maar ik was aan het koken (euhm... het eten dus ook).
Moet zeggen dat ik op zo'n moment al wel eerder zelf verkeerd gereageerd heb, achteraf had dat best voorkomen kunnen worden. 't Is niet altijd leuk dat opvoeden, maar je leert inderdaad ook een hoop over jezelf.
Ha, die had ik gelukkig al in de opruiming gehaaldquote:Op donderdag 6 september 2012 12:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier is dat meestal t teken dat ik kan gaan sparen voor nieuwe broekenow, wat vicky zegt dus.
Oh nee... Discussie voeren is vaak ook zinloos...quote:Op donderdag 6 september 2012 13:06 schreef Stiemie het volgende:
Nou ik merk wel dat sommige kinderen dus echt gewend zijn om A.L.L.E.S urenlang te bespreken met hun ouders. Dat je met een kleuter die een paar uurtjes bij je komt spelen in discussie kan omdat ik het onzin vond dat ze meteen bij binnenkomst televisie gingen kijken...
Daar heb ik dus echt geen zin in. ik leg uit waarom het niet mag, ze kunnen zeggen waarom ze zelf wel vinden dat het kan. Is het een goed argument dan pas ik mijn mening aan, maar ik ga het er echt geen 20 minuten over hebben nadat er een beslissing is genomen. Dat valt bij mij onder drammen en je zin doordrukken.
Wat dat betreft ben ik wel voor digitale borden.. Dat je zou kunnen inloggen als ouder om te zien wat het huiswerk is.. Maar het is ook handig voor de kinderen, hoevaak ik wel iets verkeerd heb opgeschreven of op de verkeerde dag..quote:Op donderdag 6 september 2012 13:57 schreef PureEvil het volgende:
Grrr huiswerkMaaaaaaaaaaaaam, hoeveel is 9 plus 6 >?? Ja hallo! Tel dat eerst zelf even uit wil je!
![]()
En ook zn rekenhuiswerk niet opschrijven wat ie vandaag moest doen he. (Hij dacht natuurlijk, dan kan ik snel naar buiten...Mooi mis)
Ja lijkt me ook wel handig, maar ze lopen hier nogal achter geloof ikquote:Op donderdag 6 september 2012 13:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik wel voor digitale borden.. Dat je zou kunnen inloggen als ouder om te zien wat het huiswerk is.. Maar het is ook handig voor de kinderen, hoevaak ik wel iets verkeerd heb opgeschreven of op de verkeerde dag..
het hele ouderwetse met vulpen schrijven is al lang niet meer toch? Op de basisschool moest ik volgens mij in alle klassen nog alles aan elkaar schrijven EN de letters ook volgens de geldende regels..quote:Op donderdag 6 september 2012 14:02 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook wel handig, maar ze lopen hier nogal achter geloof ik![]()
Gisteren nog ff naar de info avond geweest....hoorden we over de nieuwe schrijfmethode... Het is vereenvouding schrijfschrift zoals ze dat noemen....Dus zoals je nu je blokletters leert (ABC) Zo schrijf je met het schrijfschrift ook je hoofdletters. En het hoeft niet persé alles aan elkaar. ( Ik vind het stom!)
JA? <3quote:Op donderdag 6 september 2012 14:09 schreef Troel het volgende:
Hier krijgen ze in groep 4 gewoon nog een vulpen hoor!
En alles nog netjes aan elkaar, met mooie krullen?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:13 schreef Vicky het volgende:
Na de herfstvakantie gaan.ze met vulpenstabilopen schrijven.
Ohhhhhh,Amber is verliefd!! Zo schattig.. Ze tekrnt overal hartjes, bij voorkeur op dr hand
Ik ben blij dat we dat niet hebben. Dat huiswerk opschrijven en dat het gedaan wordt is namelijk niet míjn maar zijn verantwoordelijkheid. En dan is het niet af, of niet geleerd. Krijg je een onvoldoende. Volgende keer schrijven ze het wel op. Op niet. Ik kan nu inloggen op de cijferlijst van mijn oudste. En dat vind ik eigenlijk al vervelend. Ik kijk dus bijna nooit. Er moet voor hem ook ruimte zijn een uitglijer te maken (en weer recht te zetten) zonder z'n moeder op z'n nek.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik wel voor digitale borden.. Dat je zou kunnen inloggen als ouder om te zien wat het huiswerk is.. Maar het is ook handig voor de kinderen, hoevaak ik wel iets verkeerd heb opgeschreven of op de verkeerde dag..
Die mogen de kinderen op onze school niet want dat is zielig voor anderen die niet zo'n pen hebbenquote:
Op ons lijstje stond stabilo of lamy vulpen..quote:Op donderdag 6 september 2012 14:30 schreef snoopy het volgende:
[..]
Die mogen de kinderen op onze school niet want dat is zielig voor anderen die niet zo'n pen hebben![]()
Oudste heeft op elk rapport staan dat zijn pengreep niet goed is. Da's toch ook zielig!![]()
Whut? Welkom in t leven denk ik dan?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:30 schreef snoopy het volgende:
[..]
Die mogen de kinderen op onze school niet want dat is zielig voor anderen die niet zo'n pen hebben![]()
Oudste heeft op elk rapport staan dat zijn pengreep niet goed is. Da's toch ook zielig!![]()
Ik had altijd onvoldoende...quote:Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we dat niet hebben. Dat huiswerk opschrijven en dat het gedaan wordt is namelijk niet míjn maar zijn verantwoordelijkheid. En dan is het niet af, of niet geleerd. Krijg je een onvoldoende. Volgende keer schrijven ze het wel op. Op niet. Ik kan nu inloggen op de cijferlijst van mijn oudste. En dat vind ik eigenlijk al vervelend. Ik kijk dus bijna nooit. Er moet voor hem ook ruimte zijn een uitglijer te maken (en weer recht te zetten) zonder z'n moeder op z'n nek.
En ja hoor, ook de kleintjes halen keihard onvoldoendes op de basisschool omdat ze vergeten topo te leren enzo.daar leren ze het meeste van.
Wij kregn een hee lijst met spullen die gekocht moesten worden.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:32 schreef snoopy het volgende:
Hier krijgen ze materiaal op school.
Ik had altijd van die rare lijntjes in de schriftjes... 2 dunne lijntjes voor de kleine letters en 2 lijntjes onder en boven met grotere afstand voor de hoofdletters en krullen.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
Op ons lijstje stond stabilo of lamy vulpen..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die schriften hadden wij ook.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had altijd van die rare lijntjes in de schriftjes... 2 dunne lijntjes voor de kleine letters en 2 lijntjes onder en boven met grotere afstand voor de hoofdletters en krullen.
Daar neem je als ouder toch geen genoegen mee? Wat een bizarre regel. Ik zou er zó van in op stand komen dat ik expres niet die spullen ging aanschaffen. Laat het er maar op aan komen zou ik zeggen, een knappe school die mijn kind verbiedt mee te doen omdat de kleur en het logo ontbreken!quote:Op donderdag 6 september 2012 14:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij kregn een hee lijst met spullen die gekocht moesten worden.
Ze moeten zelfs gymen in dinkerblauwe broek en t-shirt met schoolloge (welke je moet kopen op school) anders mogen ze na herfstvakantie niet meer meegymen
Vorig jaar waren er kinderen zonder de juiste gymkleding en die hebben niet mee mogen gymen.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:36 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Daar neem je als ouder toch geen genoegen mee? Wat een bizarre regel. Ik zou er zó van in op stand komen dat ik expres niet die spullen ging aanschaffen. Laat het er maar op aan komen zou ik zeggen, een knappe school die mijn kind verbiedt mee te doen omdat de kleur en het logo ontbreken!
Dat was ook mijn gedachte, ik wil ze best helpen met onthouden aan de hand van wat zij opgeschreven hebben, maar ik moet er niet aan denken dat ik het dan online terug zou kunnen vinden om het dan alsnog nog even voor te kauwen. Lang leve eigen verantwoordelijkheid!quote:Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we dat niet hebben. Dat huiswerk opschrijven en dat het gedaan wordt is namelijk niet míjn maar zijn verantwoordelijkheid. En dan is het niet af, of niet geleerd. Krijg je een onvoldoende. Volgende keer schrijven ze het wel op. Op niet. Ik kan nu inloggen op de cijferlijst van mijn oudste. En dat vind ik eigenlijk al vervelend. Ik kijk dus bijna nooit. Er moet voor hem ook ruimte zijn een uitglijer te maken (en weer recht te zetten) zonder z'n moeder op z'n nek.
En ja hoor, ook de kleintjes halen keihard onvoldoendes op de basisschool omdat ze vergeten topo te leren enzo.daar leren ze het meeste van.
Ehm nou neequote:Op donderdag 6 september 2012 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik was altijd elke week de gymkleren? Is dat raar?
nee hoor.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik was altijd elke week de gymkleren? Is dat raar?
Nee hoor, zo zijn mijn kinderen ook.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Stiemie het volgende:
[..]
![]()
Op de middelbare hadden wij ook speciale gymkleding.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:51 schreef freecell het volgende:
Op mijn middelbare hadden we ook verplichte schoolt-shirts.
Maar die kreeg je gratis aan het begin van elk jaar![]()
Dan vind ik het wel een redelijke eis. Waren wijdvallende simpele witte shirts met school logo.
Ik geef nu les aan groep 4.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:52 schreef Pvoesss het volgende:
Hier mag je ook niet meedoen en dat vind ik niet meer dan normaal.
Ik heb net scholen bekeken in de nieuwe woonplaats, of noujah alle schoolgidsen door zitten lezen en er is er maar 1 waar ik ze naar toe zou doen als ik dat zo lees..![]()
Hopelijk als wij toch buiten deze stad gaan wonen en we dit huis verkopen dat er wel iets te vinden is buiten de stad een leuke dorpsschool ofzo![]()
Zeg amaranta welke groep geef jij les
Op wat voor termijn ga je deze kant op verhuizen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:08 schreef Pvoesss het volgende:
We zitten niet vast aan die stad van de kermis![]()
Als hij een nieuwe baan heeft gaan we misschien voor dit huis verkopen en buiten de stad wonen![]()
Er is ook nog een kans dat we moeten verhuizen voor een baan.
Hij zit nu goed maar er zijn meerdere bedrijven die wel willen
Die augustus kinderen ook he? E. is van de zesde 2008 en 1.01 en 13 kilo...quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:33 schreef Troel het volgende:
Precies een meter lang is natuurlijk ook niet groot voor een kind van 4![]()
Hier 1.00 en 13 kiloquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:58 schreef Books het volgende:
[..]
Die augustus kinderen ook he? E. is van de zesde 2008 en 1.01 en 13 kilo...
Zo eentje heb ik er ook op hele grote voet. K. november 2006 1.28m, 26 kilo en schoenmaat 36 birckenstocks (net zulke grote voeten als oma) en 35 gewone schoenen. Heb zo'n vermoeden dat ze mijn en haar vaders kant achterna gaat qua lengte. Ik ben 1.70 en heb een zus van 1.88 en mijn man is ook 2.02 dus ja ze heeft het niet van een vreemde maar ze is echt groot voor een vijfjarige! en dan kruimeltje ernaast van 1.01 die maar 21 maanden jonger is.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:03 schreef Troel het volgende:
Ruben is lang natuurlijk, maar die is nu, 4 jaar 8 maanden, tussen de 118 en 119 cm
Wauw Booksquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:06 schreef Books het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik er ook op hele grote voet. K. november 2006 1.28m, 26 kilo en schoenmaat 36 birckenstocks (net zulke grote voeten als oma) en 35 gewone schoenen. Heb zo'n vermoeden dat ze mijn en haar vaders kant achterna gaat qua lengte. Ik ben 1.70 en heb een zus van 1.88 en mijn man is ook 2.02 dus ja ze heeft het niet van een vreemde maar ze is echt groot voor een vijfjarige! en dan kruimeltje ernaast van 1.01 die maar 21 maanden jonger is.
Dat is misschien nog wel het grootste pluspunt. Jochem past daar dus al echt niet meer in, waardoor samen fietsen op een fiets zonder fietskar gewoon onmogelijk geworden is.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:06 schreef freecell het volgende:
Het is iig wel handig met tillenEn hij past nog in het voorstoeltje van de fiets
Dan houd ik me daar maar aan vast.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:09 schreef livelink het volgende:
Job was ook zo klein toen hij 4 jaar was, maar is afgelopen jaar ineens enorm aan het groeien geslagen.
Hij is nu groter dan een buurjongen van een jaar ouder. Het kan dus verkeren.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:06 schreef Books het volgende:
[..]
Zo eentje heb ik er ook op hele grote voet. K. november 2006 1.28m, 26 kilo en schoenmaat 36 birckenstocks (net zulke grote voeten als oma) en 35 gewone schoenen. Heb zo'n vermoeden dat ze mijn en haar vaders kant achterna gaat qua lengte. Ik ben 1.70 en heb een zus van 1.88 en mijn man is ook 2.02 dus ja ze heeft het niet van een vreemde maar ze is echt groot voor een vijfjarige! en dan kruimeltje ernaast van 1.01 die maar 21 maanden jonger is.
Ja hij is heel smal, maar eet ook bijna niks dus is ook niet raar.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:58 schreef chacama het volgende:
Die kans zit er dan wel in She-wolf.
En Mikael ook al zo'n grote vent! Wel smal of valt dat mee MeNicole?
Chris is van aug 2007, 115 cm, 20 kilo, maar niet de grootste. Hij is net zo groot als zijn vriendjes die in het voorjaar zijn geboren..quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Mikael is van aug 2006 en die is 1.19 en is net 20 kilo. En dan is ie 1 van de grootste van zijn klas.
Ik zie t... :-)quote:Op woensdag 5 september 2012 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Hier hangt ie op een school in de hal... even de neus op de feiten
Ja, fijn Karin, dat je dat allemaal op mag schrijvenquote:Op zaterdag 8 september 2012 15:58 schreef Nijna het volgende:
Die Flip heeft weer heel wat te vertellen als hij terug is bij juf!
quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, fijn Karin, dat je dat allemaal op mag schrijven
hey mijn zus dr beer ookquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Toen ik ooit, heel lang geleden, aan mijn vreselijk ontzettende flaporen werd geopereerd, hadden ze de oortjes van mijn Nijn ook heel lief dubbel gehecht, en die had ook z'n hele hoofd vol verband
Dat klinkt leuk! En ze hebben er goed weer bijquote:Op maandag 10 september 2012 09:29 schreef chacama het volgende:
Hier vandaag schoolreis. Ze gaan naar de Neeltje Jans. Fleur op de fiets en Maud mee in het boemeltreintje. Stukje leerzaamheid over de Deltawerken, maar verder vooral veel spelen met water en wind. De zeeleeuwenshow kijken en dan weer terug naar school.
Huh? De wat?quote:Op maandag 10 september 2012 11:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Succes vandaag Karin!
Doen jullie eigenlijk iets met de dag van de leraar?
Er staat bij ons wel iets over verjardagen in de schoolgids, dat er door elke leraar op hun eigen manier aandacht aan hun verjaardag wordt gegeven en dat ze aan het einde van het jaar vanuit de ouderraad in naam van de leerlingen een attentie ontvangen.
Maar hier kan ik niks over vinden
Oh ja dat ook weer zo...quote:Op maandag 10 september 2012 11:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja mee eens, maar is ook lullig als iedereen iets meeneemt en jou kind als enige niet
Mijn puber is er vorig jaar met z'n klas geweest (eind eerste jaar) die vind het geweldig en wil er naar terug. maar ja, dat was met vrienden en zonder ouders enzo.quote:Op zondag 9 september 2012 13:50 schreef lady-wrb het volgende:
drouwenerzand zie ik wel eens voorbij komen bij vakantieveilingen
is dat ook iets voor grotere kinderen? model puber, zeg maar
Dat dus ...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |