Dat is trouwens ook schandalig voor de wajongers welke voor de helft zijn afgekeurd....quote:
Winst in de zorg is wel erg want dat betekent dat de kosten eigenlijk omlaag hadden gekund.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Winst is niet erg als dat het resultaat is van efficiënt werken. Geef de verzekeraars de ruimte op de declaraties aan te vechten en met de arts mee te kijken. De kosten dalen dan vanzelf.
Dat vind ik lastig want als die nu wel in staat worden gesteld te werken levert het ook weer wat op, het is een maatregel die de VVD ook neemt maar dan zonder de prikkels voor werkgevers.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook schandalig voor de wajongers welke voor de helft zijn afgekeurd....
Die zijn dus goed het lulletje met deze plannen zo te lezen.
De Wajong word nu gebruikt als vangnet voor jongeren welke wel voor een deel kunnen werken en krijgt de werkgever geld als de werknemer tijdelijk niet kan werken wegens z'n handicap.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat vind ik lastig want als die nu wel in staat worden gesteld te werken levert het ook weer wat op, het is een maatregel die de VVD ook neemt maar dan zonder de prikkels voor werkgevers.
Het CPB schrijft in het algemeen: "Alle partijen behalve de SP beperken de instroom in de Wajong tot volledig en duurzaam arbeidsongeschikte jongeren." er valt dus ook weinig aan te ontkomen.
De enige manier om de zorgkosten te laten dalen is zorgen dat de zorgkosten gaan dalen. Alle andere zaken komen neer op het anders verdelen van de zorgkosten of zorglasten indien men minder zorg gaat vergoeden. Per saldo wordt het daar niet goedkoper van alleen wordt de rekening deels van de overheid naar de burgers verplaatst.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:35 schreef ssebass het volgende:
Het is naief om te denken dat de zorgkosten zullen dalen of stagneren. Simpele reden vergrijzing en nieuwe (dure) behandelingen. Wat de SP wil namelijk mensen minder laten betalen voor de zorg maakt het onhoudbaar. Dit maakt het uiteindelijk onbetaalbaar of bepaalde behandelingen zullen in stijgende mate niet meer worden vergoed. SP is een failliete sinterklaas die cadeautjes wil blijven uitdelen, daar heb je de economie mee uit het slob.
Je krijgt toch zorgtoeslag? Volgens mij zo'n 60euro, dus dan betaal je nog maar 48e dus maar 1/3de van wat ik betaal. Dit is al de correctiefactor voor inkomen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zorgverzekering zou in procenten betaald moeten worden ipv in absolute bedragen. ¤108,25 zorgverzekering is voor mij bijvoorbeeld zo'n 10% van mijn inkomen (wajong), voor Mark Rutte met z'n +/- ¤10.000,- netto maandsalaris is dat iets van 1% per maand.
Is niet de enige manier.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De enige manier om de zorgkosten te laten dalen is zorgen dat de zorgkosten gaan dalen. Alle andere zaken komen neer op het anders verdelen van de zorgkosten of zorglasten indien men minder zorg gaat vergoeden. Per saldo wordt het daar niet goedkoper van alleen wordt de rekening deels van de overheid naar de burgers verplaatst.
Ik krijg zorgtoetslag inderdaad maar dat ben ik al kwijt aan medicijnen die niet onder het zorgpakket vallen (dat is er uitgehaald door de verzekeraars), sterker nog, ik moet nog bijbetalen ook terwijl ik dus al een erg mager inkomen heb.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je krijgt toch zorgtoeslag? Volgens mij zo'n 60euro, dus dan betaal je nog maar 48e dus maar 1/3de van wat ik betaal. Dit is al de correctiefactor voor inkomen.
Ben ook geen fan van verzekeringsmaatschappijen. Probleem is dat je niet weet wat de gevolgen zijn. Grote kans dat wanneer het eigen risico naar 150 gaat je straks nog meer moet bijbetalen aan medicijnen (per middel of aantal middelen onvergoed). Het geld moet toch ergens vandaan komen. Hoger eigen risico geldt voor iedereen, hogere bijbetaling komt alleen op de schouders van de patienten. Mag jij kiezen. Denk dat je in het eerste geval toch beter af bent. Zo kan de verlaging van het eigen risico nog eens hard in je gezicht terugkomen, houd daar rekening mee.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik krijg zorgtoetslag inderdaad maar dat ben ik al kwijt aan medicijnen die niet onder het zorgpakket vallen (dat is er uitgehaald door de verzekeraars), sterker nog, ik moet nog bijbetalen ook terwijl ik dus al een erg mager inkomen heb.
Nu hoef ik verder ook niet meer geld te hebben, ben allang blij dat we (nog) een zorgstelsel hebben maar minder kosten zou vooral fijn zijn.
Nu ben ik dus ¤108,25 per maand kwijt aan verzekering, ¤130 per maand aan medicijnen en elk jaar ben ik mijn eigen risico van ¤220 kwijt.
Onder de VVD wordt dat eigen risico ¤350 plus nog eens een eigen bijdrage van ¤150 is dus ¤500,- per jaar wat ik dan in elk geval kwijt ben plus dat ik niet meer zeker ben van m'n Wajong.
Hij pakt helemaal geen schrijnende gevallen, het gaat hier over ALLE jongeren met WAJONG (wet arbeidsongeschiktheid JONGgehandicapten) die met deze maatregelen te maken krijgen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:04 schreef nikk het volgende:
Je pakt een algemene maatregel, zoekt schrijnende gevallen, en doet alsof die maatregelen specifiek tegen hen gericht zijn.
Bron? Ik kan het nergens vinden namelijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:57 schreef bulbjes het volgende:
[..]
De VVD wil de bijstand uiteindelijk zelfs helemaal afschaffen, zodat we geen sociaal vangnet meer hebben voor als je WW eindigt of er iets heftigs gebeurd waardoor je ineens zonder geld op straat komt te staan -overlijden partner, scheiding etc.-.
Oud bericht: http://www.nu.nl/algemeen(...)-die-kan-werken.html Zal ff kijken naar een nieuwe.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:04 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Bron? Ik kan het nergens vinden namelijk.
Ik wacht.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:11 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Oud bericht: http://www.nu.nl/algemeen(...)-die-kan-werken.html Zal ff kijken naar een nieuwe.
Dat is er door de overheid uitgehaald bedoel je.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik krijg zorgtoetslag inderdaad maar dat ben ik al kwijt aan medicijnen die niet onder het zorgpakket vallen (dat is er uitgehaald door de verzekeraars), sterker nog, ik moet nog bijbetalen ook terwijl ik dus al een erg mager inkomen heb.
Nu hoef ik verder ook niet meer geld te hebben, ben allang blij dat we (nog) een zorgstelsel hebben maar minder kosten zou vooral fijn zijn.
Nu ben ik dus ¤108,25 per maand kwijt aan verzekering, ¤130 per maand aan medicijnen en elk jaar ben ik mijn eigen risico van ¤220 kwijt.
Onder de VVD wordt dat eigen risico ¤350 plus nog eens een eigen bijdrage van ¤150 is dus ¤500,- per jaar wat ik dan in elk geval kwijt ben plus dat ik niet meer zeker ben van m'n Wajong.
:S Heel raar. Ik weet ZEKER dat ik het namelijk ongeveer een maand terug nog gelezen heb, dat de VVD de bijstand wil verlagen naar iets van 250 euro (heel vaag :S)/ uiteindelijk wil afschaffen. En dat was geen heel oud artikel.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:04 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Bron? Ik kan het nergens vinden namelijk.
Het hoger risico geldt voor iedereen als risico tenzij je zeker weet dat je het gewoon moet betalen, bij veel chronisch zieken is het gewoon een rekening van 500,00 (bij de VVD) euro die in het begin van het jaar al betaald moet worden.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:54 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ben ook geen fan van verzekeringsmaatschappijen. Probleem is dat je niet weet wat de gevolgen zijn. Grote kans dat wanneer het eigen risico naar 150 gaat je straks nog meer moet bijbetalen aan medicijnen (per middel of aantal middelen onvergoed). Het geld moet toch ergens vandaan komen. Hoger eigen risico geldt voor iedereen, hogere bijbetaling komt alleen op de schouders van de patienten. Mag jij kiezen. Denk dat je in het eerste geval toch beter af bent. Zo kan de verlaging van het eigen risico nog eens hard in je gezicht terugkomen, houd daar rekening mee.
En bij andere partijen betaal je waarschijnlijk hetzelfde alleen dan door het jaar heen aan verhoogde bijdragen aan medicijnen. Het geld moet toch ergens vandaan komen. De zorgkosten worden bij de andere partijen niet ineens minder, sterker nog waarschijnlijk hoger. Overigens valt niet alles onder eigen risico.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het hoger risico geldt voor iedereen als risico tenzij je zeker weet dat je het gewoon moet betalen, bij veel chronisch zieken is het gewoon een rekening van 500,00 (bij de VVD) euro die in het begin van het jaar al betaald moet worden.
De bijdrage aan medicijnen heb ik niet genoemd in de opsomming ondanks men dat bij de VVD ook houdt, in het CPB rapport staat niet welke medicijnen dus hier kon ik niets mee. Verder krijg je niet minder zorgkosten door deze eigenbijdrage en eigen risico maatregel. Deze mensen hebben dure medicijnen, longartsen, internisten, huisartsen, fysiotherapie, dietisten en ziekenhuis opnames nodig. Die zijn in één maand het bedrag aan eigen risico en eigen bijdrage kwijt. Als men in januari 1000 euro bruto krijgt als uitkering en daarna aan het einde van de maand een rekening van 500,00 euro netto dan is duidelijk dat er financiele problemen moeten volgen. Voor een energie verrijkt dieet kon men 950 euro aftrekken van de belastingen als ziektekosten, dat wordt geschrapt net als de jonggehandicapten korting van 700 euro. Deze groep mensen levert daarmee alleen al bijna drie maandlonen netto in en dan ga jij roepen dat het sociaal beleid is????quote:Op woensdag 5 september 2012 16:44 schreef ssebass het volgende:
[..]
En bij andere partijen betaal je waarschijnlijk hetzelfde alleen dan door het jaar heen aan verhoogde bijdragen aan medicijnen. Het geld moet toch ergens vandaan komen. De zorgkosten worden bij de andere partijen niet ineens minder, sterker nog waarschijnlijk hoger. Overigens valt niet alles onder eigen risico.
De keus is of we gaan met z'n allen meer betalen of een groot deel van de zorg wordt niet meer vergoed. Het eerste is socialer, dus eigenlijk is de VVD best sociaalEr zullen gewoon impopulaire maatregelen genomen moeten worden, daar ontkom je niet aan. Helaas durfen de meeste partijen dit niet omdat ze bang zijn kiezers te verliezen. Sociaal zijn kost bakken met geld, dat is prima, maar dan moet er wel worden gezorgd dat het geld er is. Daarvoor heb je een goed draaiende economie nodig en dat gaat links ons niet geven omdat ze te bang zijn om impopulaire maatregelen te nemen.
Dat zien ze niet aankomen? Zijn ze ook geestelijk gehandicapt?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als men in januari 1000 euro bruto krijgt als uitkering en daarna aan het einde van de maand een rekening van 500,00 euro netto dan is duidelijk dat er financiele problemen moeten volgen.
Grote nonsens. Onder de VVD wordt de zorg niet goedkoper, dat wordt al jaren aangetoond dankzij de marktwerking, en de rekening wordt verder alleen verschoven van de overheid naar de patiënten zelf. Maar daar wordt de zorg niet goedkoper van.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:44 schreef ssebass het volgende:
[..]
En bij andere partijen betaal je waarschijnlijk hetzelfde alleen dan door het jaar heen aan verhoogde bijdragen aan medicijnen. Het geld moet toch ergens vandaan komen. De zorgkosten worden bij de andere partijen niet ineens minder, sterker nog waarschijnlijk hoger. Overigens valt niet alles onder eigen risico.
De keus is of we gaan met z'n allen meer betalen of een groot deel van de zorg wordt niet meer vergoed. Het eerste is socialer, dus eigenlijk is de VVD best sociaalEr zullen gewoon impopulaire maatregelen genomen moeten worden, daar ontkom je niet aan. Helaas durfen de meeste partijen dit niet omdat ze bang zijn kiezers te verliezen. Sociaal zijn kost bakken met geld, dat is prima, maar dan moet er wel worden gezorgd dat het geld er is. Daarvoor heb je een goed draaiende economie nodig en dat gaat links ons niet geven omdat ze te bang zijn om impopulaire maatregelen te nemen.
Nee, jij waarschijnlijk wel met zo'n beredenatie.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:56 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat zien ze niet aankomen? Zijn ze ook geestelijk gehandicapt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |