herstel: Renshaw 3e en Greipel 4equote:Op woensdag 5 september 2012 15:54 schreef baggerbaas het volgende:
Theo Bos wint de Memorial Rik van Steenbergen voor Van Hummel en Greipel
De trein lijkt zowaar te werken. Wel triest voor Renshaw: sprints aantrekken voor Bos in een halve kermiskoers.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
herstel: Renshaw 3e en Greipel 4e
van vliet zal hem wel meenemen naar wkquote:Op woensdag 5 september 2012 15:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Theo is lekker bezig de laatste tijd.
twitter:albertjanjakobs twitterde op woensdag 05-09-2012 om 16:15:51Gert aangehouden door franse gendarmerie ze hebben het over d..... Producten zit je hier in France ! reageer retweet
Hij had in deze Vuelta best mee kunnen sprinten om de prijzen.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:34 schreef Leatherface het volgende:
Al met al toch alweer de zevende seizoenszege voor Bos. Goed bezig dit jaar. Hopen dat ie nog eens een rit in een grote ronde wint.
Met zijn loon zou ik daar niet over klagen.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De trein lijkt zowaar te werken. Wel triest voor Renshaw: sprints aantrekken voor Bos in een halve kermiskoers.
quote:Op woensdag 5 september 2012 15:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Theo is lekker bezig de laatste tijd.
Uiteraard, de finish is ook nog vlak ook nog, dus dat kan niet missen. Misschien voor de zekerheid Veelers ook meenemen, die kan gewoon top 5 rijden in een sprint tijdens de Tour, die kan dan mooi de sprint aantrekken voor Bos.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bondscoach zal hem vast wel selecteren voor het WK.
En Kelderman wil graag de tijdrit rijden. Lijkt me geen verkeerde keustwitter:Stefclement twitterde op woensdag 05-09-2012 om 19:32:39Well no WC Timetrial for me this year. I hoped for, and thought deserved more credits especially on a circuit like this. It's not my choice. reageer retweet
quote:Yes, Thomas is an arrogant prick. Or was. hugely insecure guy. It's been a lot of work with him. A lot....
Toch wel opmerkelijk dat ie Dekker dan heeft terug genomen. Z'n resultaten waren voor de schorsing al niet meer al te best en die tests van hem waren beschamend.quote:Valid question. CVV, Zabriskie, Danielson, while all clearly have a past, and from an ethical standpoint are no different from JJ, there is a very pragmatic difference. That difference is performance based. Basically, I knew from what my time at USPS, how "inside" or not those riders were. Based on this, I knew there transgressions, while ethically the same as JJ's, were much less in terms of enhancing performance. Therefore, i knew they could perform close to their enhanced level, clean. I did not feel this was the case with JJ, because he was "all in"....
Dekker was also " all in" at times, and if you'll notice, he's struggling. I hope that will change, but we will see.
Ask JJ about me. we don't have a personal history at all. I've spoken to him 3-4 times in my life. However, I'm a big believer in first impressions, and my first impression of JJ was that he was very intelligent, but in a sneaky way.
For Benotti: I don't like gossip because it tears young riders apart.
Er zat echt een hele sterk lijn opwaarts in zijn test hoor, eind vorig jaar was er niks mis mee.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch wel opmerkelijk dat ie Dekker dan heeft terug genomen. Z'n resultaten waren voor de schorsing al niet meer al te best en die tests van hem waren beschamend.
Maar toen zat ie toch al bij dat Garmin 2 team?quote:Op donderdag 6 september 2012 09:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Er zat echt een hele sterk lijn opwaarts in zijn test hoor, eind vorig jaar was er niks mis mee.
Vanaf 1 augustus pas. In zeg maar de periode tussen de laatste test en de documentaire en tot zijn contract maakte hij een grote stap voorwaarts(en dat was ook een vereiste).quote:Op donderdag 6 september 2012 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar toen zat ie toch al bij dat Garmin 2 team?
Ik vind dat lijstje wel opvallend, met renners die zonder problemen een nieuwe ploeg vinden ook al kun je je vraagtekens zetten bij de resultaten en anderen die nooit meer ergens aan de bak komen.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vanaf 1 augustus pas. In zeg maar de periode tussen de laatste test en de documentaire en tot zijn contract maakte hij een grote stap voorwaarts(en dat was ook een vereiste).
Welk lijstje?quote:Op donderdag 6 september 2012 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind dat lijstje wel opvallend, met renners die zonder problemen een nieuwe ploeg vinden ook al kun je je vraagtekens zetten bij de resultaten en anderen die nooit meer ergens aan de bak komen.
Jaksche is een lul.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uit dat topic: Jackse, Mancebo, Sevilla
Ja, Thomas Dekker is ook een lul. Een heleboel topsporters zijn niet de fijnste persoonlijkheden..quote:Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Jaksche is een lul.
Sevilla kreeg nog een kans bij Relax en deed het goed. Had ook nog best serieuze interesse van PT-ploegen, geen idee waarom het uiteindelijk niet door ging.
Mancebo reed ook bij Relax, maar is de renner die het hardst genaaid is door het systeem.
Hoop dat dit sarcasme is?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Uiteraard, de finish is ook nog vlak ook nog, dus dat kan niet missen. Misschien voor de zekerheid Veelers ook meenemen, die kan gewoon top 5 rijden in een sprint tijdens de Tour, die kan dan mooi de sprint aantrekken voor Bos.
?quote:
quote:Op donderdag 6 september 2012 10:54 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
?
Als het een serieuze reactie is dan vraag ik me af of hij en die andere gast die dacht dat Bos meegaat naar het WK, of ze wielrennen wel volgen en het parcours kennen en daarnaast de kwaliteiten van Bos. Als een Greipel afgzet zegt me dat genoeg.
Nee, het is niet serieus.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:54 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
?
Als het een serieuze reactie is dan vraag ik me af of hij en die andere gast die dacht dat Bos meegaat naar het WK, of ze wielrennen wel volgen en het parcours kennen en daarnaast de kwaliteiten van Bos. Als een Greipel afgzet zegt me dat genoeg.
Mijn reactie dat de bondscoach hem wel zal selecteren was niet serieus, echter bij Leo van Vliet weet je maar nooit....quote:Op donderdag 6 september 2012 10:54 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
?
mooi!quote:Op donderdag 6 september 2012 10:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee, het is niet serieus.
We zijn echter bang dat van Vliet wel serieus zo denkt.
hey beflapje. ik vraag toch of het sarcasme was.quote:
We moeten niet vergeten dat je onder sarcasme posts ook nog een autisme disclaimer moet plaatsen.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:41 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
hey beflapje. ik vraag toch of het sarcasme was.
idd! Want iedereen kent elkaar op een forum en weet meteen wanneer iemand sarcasme gebruikt en wanneer niet! Sowieso is sarcasme bijna niet te zien op het internet. En doe niet zou ijskoud tegen me knutje.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We moeten niet vergeten dat je onder sarcasme posts ook nog een autisme disclaimer moet plaatsen.
Kelderman gaat rijden voel ik zo aan mijn water!quote:Op donderdag 6 september 2012 12:47 schreef the_critic het volgende:
hier al voorbij gekomen dat stef clement iig niet de TT zal rijden op WK? Hij was er zelf erg ontstemt over. Hij vond zelf dat hij wat meer respect verdiende van van Vliet
Clement moet eens realiseren dat hij dan wel resultaten moet behalen met de 3x per seizoen dat hij wel rijdt.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:47 schreef the_critic het volgende:
hier al voorbij gekomen dat stef clement iig niet de TT zal rijden op WK? Hij was er zelf erg ontstemt over. Hij vond zelf dat hij wat meer respect verdiende van van Vliet
Clement wil nog teren op resultaten van 3 jaar terug of langer geleden.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Pritt het volgende:
[..]
Clement moet eens realiseren dat hij dan wel resultaten moet behalen met de 3x per seizoen dat hij wel rijdt.
Is omdat de kampioenstrui anders niet zichtbaar is.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef MichelWuyts het volgende:
Ploegentijdrit is sowieso maar vreemd. Waarom niet gewoon landenteams. Snap het nut er niet van waarom ze met de gewone ploegen rijden.
us dat is de enige reden? Voor die 10 ploegentijdritten per jaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is omdat de kampioenstrui anders niet zichtbaar is.
De wegen van de UCI zijn ondoorgrondelijkquote:Op donderdag 6 september 2012 16:15 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
us dat is de enige reden? Voor die 10 ploegentijdritten per jaar.
Iemand een idee wat het kan zijn?twitter:dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 13:41:31Er gaan veel geruchten rond over Rabobank dezer dagen. Er komt snel groot nieuws wordt er gezegd. reageer retweet
Bo Hagen komt Rabobank versterken of ze bekennen systematisch doping gebruik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:46 schreef Pino112 het volgende:
Iemand een idee wat het kan zijn?twitter:dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 13:41:31Er gaan veel geruchten rond over Rabobank dezer dagen. Er komt snel groot nieuws wordt er gezegd. reageer retweet
Handig dat die niks zegt waar die geruchten over gaanquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:46 schreef Pino112 het volgende:
Het gaat blijkbaar niet over doping.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bo Hagen komt Rabobank versterken of ze bekennen systematisch doping gebruik.
Ze stoppen na 2016 definitief met sponsoren? Ik noem maar een dwarsstraat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het gaat blijkbaar niet over doping.
Dan zou het normaal gesproken een grote transfer moeten zijn of een aantal transfers tegelijkertijd.
Zat ik aan te denken, maar daar had ik normaal gesproken wel wat eerder iets over opgevangen denk ik. Maar blijft mogelijk uiteraard.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze stoppen na 2016 definitief met sponsoren? Ik noem maar een dwarsstraat.
Ik ookquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:12 schreef marcodej het volgende:
Velofacts laat gerelateerd aan dat Rabonieuws, de naam Cavendish vallen...
quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bo Hagen komt Rabobank versterken of ze bekennen systematisch doping gebruik.
twitter:dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 13:52:41Even alle speculaties tegen te gaan. Het D-woord is niet gevallen!!!! reageer retweet
Das meestal zo met BN'ers. Zeggen ze op Twitter dat iets HEEEEEEELLL ERG TOFF is, maar dat ze het nog niet mogen zeggen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:25 schreef Sautor het volgende:
Er gaan veel geruchten, maar geen doping. Dus hij weet wat het is, maar zegt dat dan weer niet.
Is zeker mogelijk natuurlijk, maar denk eigenlijk dat Rabo nooit aan een cosponsor gaat beginnen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
In hoeverre is het mogelijk dat er een co-sponsor bekent gemaakt wordt?
Dat valt denk ik niet in het kader van 'groot nieuws', alhoewel Danny het aardig opgeblazen kan hebben natuurlijk.quote:
Heel geinigquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:36 schreef raptorix het volgende:
http://www.rabosport.nl/w(...)nk%20bekent%20doping
quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:36 schreef raptorix het volgende:
http://www.rabosport.nl/w(...)nk%20bekent%20doping
pakketje triple-A hypotheken slijten aan een bank in de city.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Cav lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk. Hoe moet Rabo hem en zijn knechtjes betalen?
De sponsor kan het budget wel omhoog gooien, denk dat daar het probleem niet in zit. Maar Rabo heeft net aangegeven dat ze vooral gaan investeren in Nederlandse renners en die ook echt kans willen geven. Dan is het halen van Cavendish wel opeens een hele ommezwaai.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Cav lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk. Hoe moet Rabo hem en zijn knechtjes betalen?
Daarvoor hebben ze juist met al die Nederlandse klimmers veel talent rondrijden, ook al doen die nog niet mee met de echte top..quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:44 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dan eerder dat ze eindelijk eens een ronde renner gaan contracteren, misschien Evans?
Bovendien zullen Mollema en Gesink dan ook wel vertrekken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Cancellara of Boasson Hagen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze juist met al die Nederlandse klimmers veel talent rondrijden, ook al doen die nog niet mee met de echte top..
Als ze een echte topper halen, is het op klassiekergebied, denk ik. Maar ja, wie dan?
Mwah, dat valt wel mee. Als je Cav kan halen moet je dat wel gewoon doen. Nederlands sprinttalent is er op dit moment niet veel, dus die zit je niet echt in de weg. Bos zit je ook niet in de weg, blijven genoeg koersen voor hem over. Ik denk alleen dat het qua budget niet echt verantwoord is om hem te halen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De sponsor kan het budget wel omhoog gooien, denk dat daar het probleem niet in zit. Maar Rabo heeft net aangegeven dat ze vooral gaan investeren in Nederlandse renners en die ook echt kans willen geven. Dan is het halen van Cavendish wel opeens een hele ommezwaai.
Die hebben de komende paar jaar nog een contract..quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bovendien zullen Mollema en Gesink dan ook wel vertrekken.
Cav toch ook nog 2 jaar?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die hebben de komende paar jaar nog een contract..
Samen met Reinbert Wielinga en Theo Eltink.quote:
Die mag weg en is een uitzonderlijke renner. Contracten afkopen is niet heel gewoon in het wielrennen.quote:
Cancellara dacht ik ook aan, hoewel ik niet denk dat de Rabobank dat geld kan ophoesten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Cancellara of Boasson Hagen?
[..]
Mwah, dat valt wel mee. Als je Cav kan halen moet je dat wel gewoon doen. Nederlands sprinttalent is er op dit moment niet veel, dus die zit je niet echt in de weg. Bos zit je ook niet in de weg, blijven genoeg koersen voor hem over. Ik denk alleen dat het qua budget niet echt verantwoord is om hem te halen.
Maar die heeft weinig zin om in Sky nog jaren de ondergeschikte man te zijn in (m.n.) de tour.quote:
Dan lijkt het me sterk dat ie naar Rabo gaat.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar die heeft weinig zin om in Sky nog jaren de ondergeschikte man te zijn in (m.n.) de tour.
Die verdient zichzelf wel weer terug.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cancellara dacht ik ook aan, hoewel ik niet denk dat de Rabobank dat geld kan ophoesten.
De namen die het meest logisch zijn wanneer je kijkt naar de opbouw van de ploeg. Cancellara zou al hebben gekeken om naar IAM te kunnen.quote:Cancellara of Boasson Hagen?
Lijkt mij ook niet direct logisch.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan lijkt het me sterk dat ie naar Rabo gaat.
Ongelukkig vallen kan hij al, dus hij past wel binnen de ploeg.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cancellara dacht ik ook aan, hoewel ik niet denk dat de Rabobank dat geld kan ophoesten.
Devolderquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:56 schreef raptorix het volgende:
Of ludo diercksen die een comeback maakt en zich geheel op de tour mag richten op Armstrongiaanse wijze!
Met het huidige budget niet, maar Parijs-Roubaix is wel één van de weinige klassiekers die Rabo nooit gewonnen heeft. Misschien dat ze daarvoor wel wat extra budget uit willen trekken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is het!twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 15:03:09Grischa Niermann (36) ends his career this Sunday in La Vuelta and will trainer for thr Rabobank continental team reageer retweet
Ik wilde het net posten. Dit is duidelijk groot nieuws!quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:04 schreef Steven184 het volgende:
Dit is het!twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 15:03:09Grischa Niermann (36) ends his career this Sunday in La Vuelta and will trainer for thr Rabobank continental team reageer retweet
twitter:dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 15:04:02Dat Niermann stopt en trainer wordt is niet het grote nieuws ... ! reageer retweet
Nouja zeg! Grischa is altijd groot nieuwsquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik wilde het net posten. Dit is duidelijk groot nieuws!
Toch niet dus
twitter:dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 15:04:02Dat Niermann stopt en trainer wordt is niet het grote nieuws ... ! reageer retweet
Ik ken er nog wel een aantal meer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:58 schreef Marcoss het volgende:
maar Parijs-Roubaix is wel één van de weinige klassiekers die Rabo nooit gewonnen heeft. Misschien dat ze daarvoor wel wat extra budget uit willen trekken.
Kans net zo groot dat Cruijff nu coach van Ajax zou worden?quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:10 schreef marcodej het volgende:
Breukink vertrekt, Raas komt terug.
(Dat zou serieus baas zijn.)
Inderdaad...quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:17 schreef groenen het volgende:
Blijlevens naar Rabo. Wat een schokkend nieuws.
Breukink zit al niet meer achter het stuur. Voor alle duidelijkheid, hij is geen ploegleider meer hè.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:20 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Inderdaad...
Al zou ik wel blij zijn als die twee Erikken weggaan..
Weet niet waarom, maar met die 2 dooie grijze muizen achter het stuur lijkt het me ook niet makkelijk winnen..
Ah, een goed geïnformeerd persoon zie ik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:20 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Inderdaad...
Al zou ik wel blij zijn als die twee Erikken weggaan..
Weet niet waarom, maar met die 2 dooie grijze muizen achter het stuur lijkt het me ook niet makkelijk winnen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zit toch al bij Rabo, vrouwenploeg dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:17 schreef groenen het volgende:
Blijlevens naar Rabo. Wat een schokkend nieuws.
Hij gaat nu de sprints aantrekken voor Bos.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:21 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die zit toch al bij Rabo, vrouwenploeg dan?
Ja naar de mannenploeg dus. Als we Nelissen moeten geloven.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:21 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die zit toch al bij Rabo, vrouwenploeg dan?
quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:22 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja naar de mannenploeg dus. Als we Nelissen moeten geloven.
quote:Er komt snel groot nieuws wordt er gezegd.
Die zogenaamde winnaarmentaliteit is ook wel enorm overschat. Net of Ljungqvist, Knaven en De Jongh van die enorme winnaarstypes zijnquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:23 schreef vanBoeschoten het volgende:
Je hebt gelijk...
Maar je snapt m'n punt?
Ik mis gewoon echte mannen binnen het Rabobank team..
Niemand straalt een winnaars mentaliteit uit.
Slechter dan Renshaw en Brown kan toch niet, zal nog een stuk goedkoper zijn ookquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij gaat nu de sprints aantrekken voor Bos.
Het zijn de wattagemetersquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die zogenaamde winnaarmentaliteit is ook wel enorm overschat. Net of Ljungqvist, Knaven en De Jongh van die enorme winnaarstypes zijnKom op, het heeft ook puur met de renners te maken die je tot je beschikking hebt.
Ljungqvist, Knaven en De Jongh zijn misschien nog wel kleurlozer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
Nou ja, vinden jullie maar wat jullie ervan vindenik vind het maar twee grijze persoonlijkheden zonder ook maar een beetje uitstraling en dat irriteert me..
Ik kan me ook niet voorstellen dat die twee hun renners voldoende kunnen prikkelen.
Ze zullen best kennis en inzicht genoeg hebben.
.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ljungqvist, Knaven en De Jongh zijn misschien nog wel kleurlozer.
vond breuk nou niet bepaald de beste ploegleider en teammanager..quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:33 schreef Szura het volgende:
"Koerswijziging".
Mag hopen dat het niet betekent dat die bankbobo's meer te vertellen krijgen.
quote:Danny@dnelissen
Stap twee in operatie grote Rabo schoonmaak: Van Houwelingen
Cocommentator van Nelissen op Eurosport, dan kijkt er helemaal niemand meer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als ie maar niet weer commentator wordt.
In de ronde van Polen gebeurde er idd ook zoiets dit jaar.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:36 schreef franklop het volgende:
Niet de eerste keer dat Brown dat doet
Zelfs bij de Belgen ligt het niet zo eenvoudig ... Zowel Gilbert (2 Vuelta ritten gewonnen) als Boonen (Parijs-Brussel gewonnen en in het voorjaar oppermachtig) zullen zich als kopman aangesproken voelen. En dan heb je nog een trosje renners (Van Avermaet, Leukemans, ... bv) die zich als outsider aangesproken zullen voelen ...quote:Op zondag 9 september 2012 22:53 schreef DeeBee het volgende:
Ik denk dat het wel eens een aparte koers kan worden ja!
Tijdens de Spelen zag je natuurlijk ook ineens Colombianen en sprinters van de tweede rang voorin zitten. Nu zal het voor een hoop in Valkenburg te lang en te zwaar zijn en gaan de echt slechtere renners er ongenadig af, maar ik zie zomaar een Van Avermaet, Moser, Kolobnev of Costa om de podiumplekken meedoen. Ben vooral benieuwd welk lang nu met een échte favoriet / kopman gaat starten en de koers zal controleren, want dat zou ik zo een-twee-drie nog niet durven zeggen. Al zullen de Belgen een groot deel van de koers op zich gaan / moeten nemen denk ik...
Dat was ook geen enorm selectief parcours natuurlijk.quote:Op zondag 9 september 2012 22:53 schreef DeeBee het volgende:
Tijdens de Spelen zag je natuurlijk ook ineens Colombianen en sprinters van de tweede rang voorin zitten.
Uran kan op een selectief parcours natuurlijk ook meer dan prima uit de voeten. Dat geldt in mindere mate ook wel voor een paar andere Colombianen.quote:Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat was ook geen enorm selectief parcours natuurlijk.
Juist op een parcours met de laatste 40 km vlak verwacht je hem niet direct op een tweede plaats. Maar dat was ook wel het leuke aan die wegkoers in Londen. Er was van alles mogelijk.quote:Op maandag 10 september 2012 10:06 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Uran kan op een selectief parcours natuurlijk ook meer dan prima uit de voeten. Dat geldt in mindere mate ook wel voor een paar andere Colombianen.
De sprinters is natuurlijk een ander verhaal.
hij had ook gewoon moeten winnenquote:Op maandag 10 september 2012 10:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Juist op een parcours met de laatste 40 km vlak verwacht je hem niet direct op een tweede plaats. Maar dat was ook wel het leuke aan die wegkoers in Londen. Er was van alles mogelijk.
Ach, hij heeft nu een vakantiehuisje in Kazachstan compleet met jacuzzi en bowlingbaan, volgens Thijs Zonneveld.quote:Op maandag 10 september 2012 10:49 schreef franklop het volgende:
[..]
hij had ook gewoon moeten winnen
dat was t welquote:Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Was het grote nieuws van Nelissen nou Breukink weg of mogen we nog iets verwachten?
in dat geval had ik nog liever 33e gewordenquote:Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ach, hij heeft nu een vakantiehuisje in Kazachstan compleet met jacuzzi en bowlingbaan, volgens Thijs Zonneveld.
Des te meer zou je renners als Uran verwachten op een parcours als Valkenburg, zou je zeggen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Juist op een parcours met de laatste 40 km vlak verwacht je hem niet direct op een tweede plaats. Maar dat was ook wel het leuke aan die wegkoers in Londen. Er was van alles mogelijk.
Leuk voor Van Poppel. Toch niet een renner die je veel ziet rijden door het jaar heen in z'n United Healthcare truitje.quote:Op maandag 10 september 2012 16:03 schreef Steven184 het volgende:
Leigh Howard wint de sprint in GB, voor Cavendish en van Poppel. De Nederlander neemt de leidertrui over van Luke Rowe.
Sorry, zapte enkel kort langs Eurosport en toen zeiden ze dat. Niet meer gecontroleerd.quote:Op maandag 10 september 2012 16:45 schreef Chiappucci het volgende:
Van Poppel is helemaal niet de nieuwe leider trouwens. O.a. L'Équipe geeft Rowe als leider. Misschien omdat hij al een etappe gewonnen heeft?
hmm, wat is nu de waarheid? Want andere bronnen gaven van poppel aan als leider. Niet dat het veel uitmaakt maargoed:p.quote:Op maandag 10 september 2012 17:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Sorry, zapte enkel kort langs Eurosport en toen zeiden ze dat. Niet meer gecontroleerd.
quote:Op maandag 10 september 2012 17:28 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
hmm, wat is nu de waarheid? Want andere bronnen gaven van poppel aan als leider. Niet dat het veel uitmaakt maargoed:p.
twitter:LukeRowe1990 twitterde op maandag 10-09-2012 om 16:46:22Correction, on count back, I'm 2nd on GC on the same time as leader! No gold jersey for me !!! reageer retweet
Aantal etappewinsten boeit niet. Het gaat om de hoogste klasseringen over alle etappes. Is dat gelijk, dan telt het resultaat in de laatst gereden etappe.quote:Op maandag 10 september 2012 16:45 schreef Chiappucci het volgende:
Van Poppel is helemaal niet de nieuwe leider trouwens. O.a. L'Équipe geeft Rowe als leider. Misschien omdat hij al een etappe gewonnen heeft?
Sowieso schandalig slecht dat ze een kwartier na de finish nog niet eens een uitslag hebben. Kom op zeg, zo moeilijk is het toch allemaal nietquote:Op maandag 10 september 2012 18:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Aantal etappewinsten boeit niet. Het gaat om de hoogste klasseringen over alle etappes. Is dat gelijk, dan telt het resultaat in de laatst gereden etappe.
Boy van Poppel komt op 2 + 3, Rowe staat niet in de top drie, dus die heeft ook minstens 5 'punten' (1+minimaal 4), en dus is Van Poppel leider.
Schandalig slechte organisatie dat ze dan Rowe op het podium gaan huldigen.
quote:Cannondale and Zani slated to take over Liquigas
By Gregor Brown
MILAN (VN) — Top Italian squad Liquigas-Cannondale will become one of the great Italian-American mixes in 2013, similar to a plate of pasta carbonara. As announced in late August, Paolo Zani’s Brixia Sport will take over the management of the team when Liquigas exits as title sponsor, but there may be a new twist.
Cannondale appears set to become the new title sponsor in 2013, and may be taking on a 40-percent stake in Brixia Sport.
The other 60 percent will come from Zani, one of Lombardy’s wealthiest businessmen. He was the head of Liquigas Italia until a few years ago, when he retired and handed over the reins to Liquigas Sport president Paolo Del Lago. Zani maintained approximately a 30-percent stake in Liquigas Italia and was all ears early this year when Liquigas’ Dutch parent company SHV Holdings said it wanted out of the team.
Zani stepped in, created Brixia Sport, and saved nearly 65 families from the unemployment line. He will keep Italy’s biggest team going strong, and with what should be an increased American influence. Without Zani, Italy would have only Lampre-ISD, which is tangled in the Mantova doping investigation, in the sport’s first division.
“I’m still talking with many sponsors, but Zani guaranteed the team’s future,” team manager Roberto Amadio told VeloNews recently. “Soon, we’ll name the sponsors and the riders.”
Zani is a little like BMC Racing’s Andy Rihs, who has a lot of money and a big toy to play with. After Liquigas announces its good bye early next month, the door will be open for Cannondale to outline the new scope of its involvement. Officials for Cannondale, based in Connecticut and owned by Canadian company Dorel, were unavailable when reached for comment.
The team’s riders are also quiet. American Ted King, who lives in Lucca, Italy, and re-signed with the squad, told VeloNews only that he had signed with Brixia.
“That’s been published,” said King last week. “So Brixia is the kind of the management company of the team. So I guess there’s the answer. The title sponsor of the team is TBD.”
The team’s 2013 budget is expected to be similar to this year’s, but whatever sponsorship is lacking, Zani will cover. For now, he and Amadio are looking for a second sponsor and are contracting the final two riders to fill their 25 spots.
With Vincenzo Nibali, third in the Tour de France, leaving for Astana, Ivan Basso will be the central pillar. Amidst questions over the team’s future, a number of riders followed Nibali out the door, including set-up man Daniel Oss, top domestique Sylvester Szmyd, and U.S. road champ Timmy Duggan.
“Cycling changes; you have to keep your feet on the ground and think fast when riders leave. We can bank on other riders,” Basso told VeloNews. “In general, the crisis has made it hard to find new sponsors. Zani, with his power, guaranteed our future, though.”
Peter Sagan, winner of the green jersey and three stages at this year’s Tour, will be the team’s star. The 22-year-old is Cannondale’s man, connecting first through the mountain biking world as a U23. Elia Viviani, Moreno Moser and Damiano Caruso will continue to flank the Slovak champion with Oss’ departure.
The team renewed King, its only American, Stefano Agostini, Maciej Bodnar, Paolo Longo Borghini, Federico Canuti, Mauro Da Dalto, Kristjan Koren, Alan Marangoni, Maciej Paterski, Daniele Ratto, Fabio Sabatini, Juraj Sagan, Cristiano Salerno and José Sarmiento. New recruits so far include Cameron Wurf from Champion System and neo-pros Alessandro De Marchi and Matthias Krizek.
While King will likely play the role of sole American on the squad, the team will take on the title of its American bike sponsor. What is unclear at this point is just how much influence the American sponsor will have on what has traditionally been a very Italian squad. Zani has kept the kitchen lights on; now it is time to see what Cannondale and Amadio cook up.
Bron: Velonews
Toppertje, die Howard. Toekomst ziet er toch veelbelovend uit voor de Australiërs met Howard, Durbridge, Bobridge, Meyer enzovoorts.quote:Op maandag 10 september 2012 18:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
De NOS liet zich ook weer eens van zijn zwakste kant zien door na de finish op TT 'Lee Howard' als winnaar te melden
quote:1 - Cavendish
2 - Howard
3 - Kruopis
4 - Rowe
5 - Bennett
6 - Downing
7 - Van Poppel
8 - McEvoy
9 - Markus
10 - Barker
quote:Jacques-Maynes: Talansky took comments out of context
Andy Jacques-Maynes says that Andrew Talansky took his comments made on Twitter regarding doping in the European peloton out of context in a story published on VeloNews.com on Monday. In that story, Talansky (Garmin-Sharp) hit out at Jacques-Maynes (Kenda-5-hour Energy) for comments he made on Twitter in mid-August questioning whether any professional at the sport’s top level could compete without using performance enhancing drugs.
In an August 14 Twitter post, Jacques-Maynes wrote:
My perception is that EVERYONE racing in Europe has been doped at some point. Could be my “other” mentality that leads to that.
Jacques-Maynes, a veteran all-rounder in the domestic peloton, followed with:
I have exceptional physiology. And what these guys do seems impossible to me. Another level of performance with the same building blocks.
In a wide-ranging Q&A on the final weekend of the Vuelta a España, Talansky told VeloNews, “I would like to call out Andy Jacques-Maynes… He went on Twitter and said that everyone who races in Europe has done drugs at some point.”
Talanksy called the tweets “disturbing,” adding that, “[Jacques-Maynes] has to accept that if he trained exactly the way Bradley Wiggins did, he would never win the Tour.”
Jacques-Maynes spoke with VeloNews Monday morning, saying, “I’d say he’s completely out of context if he thinks that what I was talking about associates with him at all. My reaction was more about the guys who chose to dope, and I don’t believe he is, so how he’s associating himself with that comment is hard to fathom.”
“It was right after (Jonathan) Vaughters wrote his opinion piece in The New York Times… My comment was about the attitude of bike racers who need to be rock stars, and so then are willing to do the wrong thing in order to be a rock star,” he said. “That’s never really been a part of bike racing for me, and so I find it hard to understand… what I was talking about was very much in the past.”
Clarifying his thoughts on the current up-and-coming crop of American cyclists, including Talansky, he said, “I’m not saying that I’m doubting them at all, you know, I’m cheering for them as much as anybody else is, because I want to see the next generation of American bike racers come up, kick ass, and do well worldwide.
“I do believe that they’re riding clean and I really hope so for the sake of American cycling. All our hopes are resting on them, and I hope they understand that.”
Velonews
Wat nou weertwitter:dnelissen twitterde op woensdag 12-09-2012 om 15:29:14Hmmm wordt aanstaande vrijdag gehakt dag ... nieuws wordt verwacht van Rabobank en ook van USADA?? reageer retweet
Ik dacht exact hetzelfdequote:Op woensdag 12 september 2012 15:31 schreef TheArt het volgende:
Wat nou weertwitter:dnelissen twitterde op woensdag 12-09-2012 om 15:29:14Hmmm wordt aanstaande vrijdag gehakt dag ... nieuws wordt verwacht van Rabobank en ook van USADA?? reageer retweet
Armstrong vrijgesproken en gaat weer koersen bij Rabobankquote:Op woensdag 12 september 2012 15:31 schreef TheArt het volgende:
quote:Op woensdag 12 september 2012 16:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
1. Cav
2. Von Hoff
3. Howard
Volgens biciciclismo iig.
Naar hoe ik het zagquote:1 - Cavendish
2 - Von Hoff
3 - Howard
4 - Van Poppel
5 - Schorn
6 - Downing
7 - Backstedt
8 - Vanmarcke
9 - Martias
Nee die is dus gepasseerd. Jalabert giga faalquote:Op woensdag 12 september 2012 16:46 schreef DeeBee het volgende:
Simon? Die dus niet mee mag naar het WK?
Check onderaan vorige pagina, bovenaan dezequote:Op woensdag 12 september 2012 17:28 schreef Steven184 het volgende:
Volgens Danny vrijdag weer groot nieuws bij Rabobank.
Dit idd. Onbegrijpelijk. Volgens Jalabert is dit de rolverdeling: knechten Jérôme, Galland en Delage. Kopman Voeckler. Vrije rollen voor Gallopin, Bouet, Coppel, Chavanel en Vichot. En dan Simon niet selecteren. Godver zegquote:Op woensdag 12 september 2012 16:47 schreef TheArt het volgende:
Nee die is dus gepasseerd. Jalabert giga faal
Vermeltfoort?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Check onderaan vorige pagina, bovenaan deze
Hij lichtte het overigens vanmiddag in de uitzending toe. Schijnt een jonge ploegleider aangetrokken te worden.
Excuus, overheen gescrold op me telefoon.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Check onderaan vorige pagina, bovenaan deze
Hij lichtte het overigens vanmiddag in de uitzending toe. Schijnt een jonge ploegleider aangetrokken te worden.
Het is nog jonger.quote:
twitter:dnlbenson twitterde op woensdag 12-09-2012 om 17:20:59Latest transfer talk involves Bobridge going to Rabobank. reageer retweet
volgens nu.nlquote:Ook Van Houwelingen moet weg
HOOFDDORP - Ploegleider Adri van Houwelingen (58) moet na dit seizoen vertrekken bij de Rabobank.
© ANP
Dat maakte de Nederlandse World Tour-formatie woensdag bekend.
Het besluit om niet door te gaan met Van Houwelingen, die jarenlang werkzaam was bij de Rabobank, is onderdeel van de structuurwijziging die de equipe ondergaat.
Michiel Elijzen en Jeroen Blijlevens komen de profploeg versterken als ploegleiders. Eerstgenoemde komt over van Lotto-Belisol, Blijlevens is nu werkzaam bij de vrouwenformatie.
Verhoeven
Nico Verhoeven blijft aan bij de Raboploeg. Hij komt als manager boven de ploegleiding te staan. Verhoeven maakt deel uit van een vierkoppig managementteam.
Vrijdag maakte de Raboploeg al bekend dat Erik Breukink na dit seizoen afscheid moet nemen als technisch directeur.
Breukink was sinds 2004 in verschillende functies betrokken bij de begeleiding van de formatie. Daarvoor was hij twee jaar renner van de ploeg.
Knebel
"De grenzen van het huidige begeleidingsmodel binnen onze ploeg zijn bereikt", legt algemeen directeur Harold Knebel uit.
"We breken met de traditionele werkwijze binnen het wielrennen en brengen een nieuwe dynamiek in de ploeg. Vandaar deze herstructurering naar de maatstaven van de toekomst."
De Raboploeg zal de renner en het team anders benaderen. “We stellen de renner en het team centraal en zullen deze vanuit verschillende disciplines begeleiden naar de volgende stap”, legt Knebel uit.
“We gaan werken met coach-de-coach programma’s, de ploegleiders zullen meer als coach optreden en nog nauwer met de trainers samenwerken. Innovatie en de wetenschappelijke benadering krijgt een zwaarder stempel en wordt compromisloos doorgevoerd.”
Continentale ploeg
Bij de continentale ploeg van Rabobank zal Piet Kuijs het stokje overdragen aan Arthur van Dongen en Kuijs zal onder andere als scout worden ingezet.
Grischa Niermann, die zondag stopte als renner, wordt als trainer/coach toegevoegd aan die ploeg.
--> SHO.quote:Wiggins' story wordt verfilmd
Volgens de Britse krant Daily Express zijn er verregaande plannen om het leven van Tourwinnaar Bradley Wiggins te verfilmen. De 32-jarige Brit zegevierde dit jaar in La Grande Boucle nadat hij een transformatie had doorgemaakt van pistier naar ronderenner. Daarnaast heeft de coureur van Team Sky er ook nooit een geheim van gemaakt dat hij kampt met een drankprobleem.
De jongste Tourwinnaar is om die reden een inspiratiebron voor velen. Een goede reden om zijn indrukwekkende levensverhaal te verfilmen. ‘’Bradley is een uitzonderlijke persoonlijkheid met een verhaal dat filmbonzen zeker aanspreekt’’, zo meldt de Daily Express. Ook financieel zouden de plannen al in een vergevorderd stadium zijn. Rhys Ifans, die we kennen van de film Notting Hill, zou zijn benaderd om de rol van Wiggins te vertolken.
Paar kilometer terug lag hij nog op z'n bek!quote:Op donderdag 13 september 2012 15:05 schreef Sheepcidus het volgende:
Marc de Maar gaat eens winnen in Europa?
Nee Howard stond wat te ver voor en pakte onderweg ook nog boni's.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:12 schreef DeeBee het volgende:
Van Poppel naar de leiding of net niet?
Mooie etappe. Goede baard ook bij De Maar!
Schijnt wel zo te zijn ja.quote:
Dat is toch ook de voornaamste reden dat hij voor Curaçao rijdt?quote:Op donderdag 13 september 2012 15:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Schijnt wel zo te zijn ja.
EDIT: Volgens Berkhout niet dus.
Volgens mij niet. Volgens mij was het verhaal dat zijn vader daar al een tijdje woonde, hij daardoor verliefd werd op het eiland en daar voor wilde koersen. Daarnaast wilde de Curacao een boegbeeld en voila, dit was het logische gevolg. Het was echt niet met het idee om opeens te kunnen deelnemen aan het WK volgens mij.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat is toch ook de voornaamste reden dat hij voor Curaçao rijdt?
quote:Marc de Maar wil als Curaçaoënaar naar het WK
Curaçao heeft waarschijnlijk voor het eerst in de geschiedenis een wielerprof als inwoner. Tenminste, op het eiland zal Marc de Maar niet gaan wonen. Wel krijg hij de Curaçaose nationaliteit, om voor de Nederlandse Antillen internationale wedstrijden te rijden.
De 26-jarige Drent doet dit weekeinde al mee aan de nationale kampioenschappen. Op die manier hoopt hij ook deelname aan het WK in Melbourne af te kunnen dwingen. Momenteel woont hij in de Verenigde Staten, waar hij rijdt voor United Healthcare.
Roy aangewezen als vervangerquote:Op donderdag 13 september 2012 16:20 schreef TheArt het volgende:
Geluk bij een ongeluk trouwens voor Simon denk ik. Doordat Galland, naar het laat aanzien, zijn sleutelbeen heeft gebroken, lijkt me er een plekje in de Franse selectie voor zijn ploeggenoot vrij te komen.
Het schijnt dat hij Simon niet eens in de lijst van 14 had opgenomen die hij zo'n 1,5 week geleden moest inleveren. Ja, Jalabert is aapquote:Op donderdag 13 september 2012 19:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Heeft de EPO Jalabert's hersenen aangetast ofzo?
of allergischquote:Op donderdag 13 september 2012 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rui Costa is gisteren door een wesp gestoken en kan niet meedoen aan de ploegentijdrit op zondag. Hij hoopt hersteld te zijn tegen de individuele tijdrit en de wegrit.
Moet een indrukwekkende wesp zijn geweest.
Klotezzzzzzzzzzooi.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rui Costa is gisteren door een wesp gestoken en kan niet meedoen aan de ploegentijdrit op zondag. Hij hoopt hersteld te zijn tegen de individuele tijdrit en de wegrit.
Moet een indrukwekkende wesp zijn geweest.
Ach, die ging toch al wereldkampioen worden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:20 schreef baggerbaas het volgende:
Tiernan Locke geeft momenteel fietsles in Tour of Britain
Maar Leopold König klopt hem in de sprint met tweequote:Op vrijdag 14 september 2012 16:20 schreef baggerbaas het volgende:
Tiernan Locke geeft momenteel fietsles in Tour of Britain
Slim gespeeld van Königquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Maar Leopold König klopt hem in de sprint met twee![]()
Maar zal wel de leiderstrui krijgen?
Tiernan Locke reed inderdaad voor zn klassement en König weigerde op kop te komen. En nog 2 ritten te gaan iddquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Heb het niet gezien, maar Tiernan Locke zal wel voor z'n klassement hebben gereden. Hoeveel ritjes komen er nog, twee?
quote:Dekker: 'Had me er meer van voorgesteld'
VALKENBURG - Thomas Dekker vertrouwt erop dat hij in de nabije toekomst een rol van betekenis kan spelen in de grote koersen.
© NUsport/Tim De Waele
''Er zit nog genoeg marge in me'', zegt de renner van de Garmin-Sharp-ploeg vrijdag tegen de Telegraaf.
''Ik ben ervan overtuigd dat ik de stap nog kan zetten om weer in bepaalde, grote wedstrijden mee te doen voor de korte klasseringen.''
Dekker keerde vorig jaar terug in het peloton na een dopingschorsing. ''Op sommige momenten heb ik mijn neus het afgelopen jaar aan het venster gestoken", zegt Dekker, die zondag actief is voor Garmin in de ploegentijdrit bij de WK in Valkenburg.
"Maar het was te weinig. Ik had me er meer van voorgesteld. Zeker qua uitslagen."
Ronanquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Overigens wint Van Zandbeek vandaag het Kampioenschap van Vlaanderen, voor Juul Jensen (Saxo) en Hovelynck (Landbouwkrediet)
Komt het geloofwaardig over?quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:54 schreef Mani89 het volgende:
Dat boek van Hamilton is echt geweldigin 1 ruk uitgelezen.
en op Eurosport Engelandquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Nu live op Sporza: Grote Prijs Impanis - Van Petegem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |