Mensen uit het buitenland zullen zich er niet aan storen dat ze nederlands met een accent spreekt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:19 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Moet ook mensen uit het buitenland ontvangen en allerlei andere binnenlandse functies.

Ik zei ook binnenlands, zoals herdenkingen en weet ik wat. Dan wil je iemand met enig gewicht.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mensen uit het buitenland zullen zich er niet aan storen dat ze nederlands met een accent spreekt.

Lees nog even wat je typte. Daar staat toch echt ook buitenlands bij.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:21 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik zei ook binnenlands, zoals herdenkingen en weet ik wat. Dan wil je iemand met enig gewicht.

"Van enig gewicht", wil je Elias ofzo?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:21 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik zei ook binnenlands, zoals herdenkingen en weet ik wat. Dan wil je iemand met enig gewicht.

Als voorzitter hou je normaal niet hele monologenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:22 schreef marcodej het volgende:
Ik kan moeilijk naar haar luisteren.

De uitdrukking is je onbekend?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Van enig gewicht", wil je Elias ofzo?

Ja en? Voor beide rollen moet je uitstraling en een zekere gravitas hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lees nog even wat je typte. Daar staat toch echt ook buitenlands bij.

LOL, dat denk je écht?quote:

Zijn accent is idd veel erger dan dat van Arib.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:25 schreef remlof het volgende:
Van die Bontes zou ik echt geen tweedehands auto kopen

wattwitter:remcovvd twitterde op dinsdag 25-09-2012 om 18:22:39Zo versturen kamerleden briefjes naar elkaar met boodschappen die bodes heen-en-weer brengen. #tk2012
reageer retweet
 ?
?

Ik zou het ergens wel schokkend vinden als een politicus een heel sterk accent heeft. De meeste mensen met een hogere opleiding hebben geen of weinig accent. Overigens kun je bij veel mensen wel hun afkomst horen, vooral aan hun klinkers. Als o.a. taalwetenschapper ben ik daar behoorlijk in getraind en heb ik ook de beroepsdeformatie meegekregen dat ik hier automatisch en haast obsessief naar luister.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat een flink gedeelte van de nederlanders een accent hebben. Niet alleen limburgers (idd niet allemaal zoals je zegt), maar ook friezen, drenten, amsterdammers, rotterdammers, hagenezen, utrechters etc. Dus zo schokkend is het hebben van een accent niet.

Dat zou toch ook via Whatsapp ofzo kunnen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:27 schreef Doodloper het volgende:
wattwitter:remcovvd twitterde op dinsdag 25-09-2012 om 18:22:39Zo versturen kamerleden briefjes naar elkaar met boodschappen die bodes heen-en-weer brengen. #tk2012 [ afbeelding ] reageer retweet
?

Hij is toch volstrekt kansloos.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom heeft Bosma zich niet kandidaat gesteld?

Die Bontes van de PVV had toch ook een flink accent.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zou het ergens wel schokkend vinden als een politicus een heel sterk accent heeft. De meeste mensen met een hogere opleiding hebben geen of weinig accent. Overigens kun je bij veel mensen wel hun afkomst horen, vooral aan hun klinkers. Als o.a. taalwetenschapper ben ik daar behoorlijk in getraind en heb ik ook de beroepsdeformatie meegekregen dat ik hier automatisch en haast obsessief naar luister.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |