Das strafproces?quote:Op woensdag 5 september 2012 00:10 schreef Tchock het volgende:
Ballenknijper blijft toch echt verreweg het leukste arrest. Heb me kapotgelachen.
Kijk south park aflevering scroty mc boogerballs :pquote:Op woensdag 5 september 2012 00:48 schreef Snax het volgende:
Maar recht is taal zonder letterkunde. (afgezien dan van arrested e.d. die je dus uit je hoofd moet leren..) En daar word ik toch zwaar depressief van, van letterkunde. Nog afgezien dat het effectief kinderboekkunde is, kun je alles zeggen 'als je het maar kunt onderbouwen', lees: zolang je er een gestoorde theorie op kunt los laten, klopt het dus..
Strafrecht. Een grijze opa pijpt een jongen in de twintig, dan wordt de opa boos dat hij niet klaarkomt en knijpt hij keihard in zijn ballen. Uit pure wanhoop en in afschuwelijke pijn pakt de jongen een vaas vlakbij en slaat de opa doodquote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 01:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Strafrecht. Een grijze opa pijpt een jongen in de twintig, dan wordt de opa boos dat hij niet klaarkomt en knijpt hij keihard in zijn ballen. Uit pure wanhoop en in afschuwelijke pijn pakt de jongen een vaas vlakbij en slaat de opa dood![]()
![]()
Conclusie was dat het verweer buitenproportioneel was ten opzichte van de aanranding van zijn lijf en dat noodweerexces dus niet op ging.
Rare conclusie. Noodweerexces verklaart nou juist buitenproportioneel gedrag....quote:Op woensdag 5 september 2012 01:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Conclusie was dat het verweer buitenproportioneel was ten opzichte van de aanranding van zijn lijf en dat noodweerexces dus niet op ging.
Ooh wel nice tochquote:Op woensdag 5 september 2012 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe hij heet, kwam iets te laat binnen en heb zijn introductie gemist. Hij geeft in elk geval strafrecht en strafprocesrecht, en blijkbaar heeft geeft hij ook honours-werkgroepen.
Sinds wanneer bestaat literatuur alleen uit kinderboekenquote:Op woensdag 5 september 2012 00:48 schreef Snax het volgende:
Maar recht is taal zonder letterkunde. (afgezien dan van arrested e.d. die je dus uit je hoofd moet leren..) En daar word ik toch zwaar depressief van, van letterkunde. Nog afgezien dat het effectief kinderboekkunde is, kun je alles zeggen 'als je het maar kunt onderbouwen', lees: zolang je er een gestoorde theorie op kunt los laten, klopt het dus..
Nee. Maar ik stem dan ook geen D66.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:42 schreef Paxcon het volgende:
Was her aan het begin voor jullie ook allemaal zo vaag en onduidelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lo que no se ve es lo que cuenta.
Ja. Maar bedoel je gewoon algemeen of is er iets specifieks?quote:Op woensdag 5 september 2012 08:42 schreef Paxcon het volgende:
Wat een geleuter. Zo ken ik er nog wel een paar...quote:Op woensdag 5 september 2012 08:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Overigens is recht oook letterkunde, althans een kundig jurist maakt ookt gebruik van literaire kennis. Lees Law & Literature van Posner maar eens.
Het is echt een goed boek. Wat jij er verder van vindt moet jij weten, ik ben overtuigd van zijn pleidooi.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een geleuter. Zo ken ik er nog wel een paar...
Jaa dat komt vanzelf welquote:Op woensdag 5 september 2012 08:48 schreef Paxcon het volgende:
Ja nee gewoon de stof. Ik ben gewoon nu na twee dagen al aan het twijfelen of ik dit wel wil. Bij bijna geen enkele werkvraag dacht ik: "oh dat is dit en dit." Ik begin nu te twijfelen of ik het niveau wel aankan...
Ik ben zelf ook net begonnen en ik begrijp wel een beetje waar je naar aan het hinten bent. Er komt inderdaad veel op je af de eerste weken met veel begrippen, een niveau taalgebruik in de boeken die je nog niet eerder hebt gehad en zeer veel begrippen, je moet het gewoon even tijd geven.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:48 schreef Paxcon het volgende:
Ja nee gewoon de stof. Ik ben gewoon nu na twee dagen al aan het twijfelen of ik dit wel wil. Bij bijna geen enkele werkvraag dacht ik: "oh dat is dit en dit." Ik begin nu te twijfelen of ik het niveau wel aankan...
Voor mij nu ook in elk geval, heel veel lezen en de helft vergeet je meteen weerquote:Op woensdag 5 september 2012 08:42 schreef Paxcon het volgende:
Balleknijper stelde een grens aan noodweerexcesquote:Op woensdag 5 september 2012 08:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Rare conclusie. Noodweerexces verklaart nou juist buitenproportioneel gedrag....
Gewoon niet te druk maken. Het is je eerste week, laat gewoon alles over je heen komen. Na een tijdje snap je het jargon allemaal vanzelf.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:49 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke, dat stelt me weer een beetje gerust
Ikquote:Op woensdag 5 september 2012 09:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik moest me eigenlijk ook maar eens melden in dit topic, ik kom eigenlijk nooit in SES. Ben net begonnen aan de master Arbeidsrecht aan de UvA. Nog meer mensen die hier bezig zijn aan een master?
Welke en waar?quote:
Je zit er toch om te leren, of niet?quote:Op woensdag 5 september 2012 09:49 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke, dat stelt me weer een beetje gerust
Netjes. Fiscaal is nooit echt mijn ding geweestquote:
Ja maar omdat ik al weinig van die werkvragen snapte vond ik het vreemd omdat zij jou blijkbaar in staat achten die vragen te kunnen maken.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je zit er toch om te leren, of niet?
Arbeids en sociaalzekerheidsrecht enzo de mijne dan weer nietquote:Op woensdag 5 september 2012 09:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Netjes. Fiscaal is nooit echt mijn ding geweest
Nouja in het begin is er natuurlijk ook tijd ingeruimd om alle studenten op een bepaald basisniveau qua juridische vaardigheden te krijgen. En daar helpen die vragen en het bespreken ervan natuurlijk ook bij.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja maar omdat ik al weinig van die werkvragen snapte vond ik het vreemd omdat zij jou blijkbaar in staat achten die vragen te kunnen maken.
Met jou zijn er nog vele andere studentenquote:Op woensdag 5 september 2012 09:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja maar omdat ik al weinig van die werkvragen snapte vond ik het vreemd omdat zij jou blijkbaar in staat achten die vragen te kunnen maken.
quote:Op woensdag 5 september 2012 09:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Arbeids en sociaalzekerheidsrecht enzo de mijne dan weer niet
Inderdaad als je toch voor het eerst een bepaling als 3:92BW onder ogen ziet snap je daar toch ook niks van, ik iig niet in m'n eerste jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 09:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Met jou zijn er nog vele andere studentenHell, het is pas je eerste week! Het komt gaandeweg echt wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |