Zoveel mis je ook weer nietquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:08 schreef Maharbal het volgende:
Het vorige topic ging weer snel zie ik. Geen zin om dat hele ding door te lezen.
oh ik zag niet eens dat baris/riezenkamp in de tt stond. Wat een slappe zak kreeg ik daarvan. Of van blauboer / berlipsquote:
Dat zijn beide echt hele mooie klassieke arresten van de Hoge Raad. Vooral Blaauboer/Berlips is echt een fantastisch arrest om te lezen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh ik zag niet eens dat baris/riezenkamp in de tt stond. Wat een slappe zak kreeg ik daarvan. Of van blauboer / berlips
Jij had het best leuk gedaan bij een taalstudiequote:Op dinsdag 4 september 2012 23:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat zijn beide echt hele mooie klassieke arresten van de Hoge Raad. Vooral Blaauboer/Berlips is echt een fantastisch arrest om te lezen.
Klopt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij had het best leuk gedaan bij een taalstudie
En rechten is niet deels een verkapte taalstudie?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij had het best leuk gedaan bij een taalstudie
ja, maar hd geilt dan ook nog op oud nederlandsquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En rechten is niet deels een verkapte taalstudie?
Spelen met woorden, begrippen en definities. Sounds awfully a lot like taalstudie to me
Machtig mooi is dat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar hd geilt dan ook nog op oud nederlands
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
godver, smeer ik filet american in mijn jurisprudentiebundel
?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:37 schreef Ties02 het volgende:
Hoe heet het dat je een bevoegdheid die je zelf niet hebt, ook niet kan delegeren?
Ik dacht dat daar een mooi woord of spreuk ofzo voor was
wordt je niet in dank afgenomen, maar je kan het doen. Je kan ook gewoon blackboard gebruiken voor je college. Of gaan pilsenquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:43 schreef Pascaltjuh het volgende:
Dit is dan wel weer betreurenswaardig van de UvA. De sheets zouden zo snel mogelijk op blackboard worden geplaatst. De sheets van het college van morgenochtend staan er helaas nog niet op. Ik heb trouwens morgen een werkgroep van 13.00 tot 15.00 en mijn college start om 18.15. Nou lijkt het mij handiger om naar het college van 11.15 tot 13.00 te gaan. Wellicht loopt dit wat uit, waardoor ik wat eerder weg moet gaan. Is dit mogelijk tijdens een college?
Ja die ken ik maar die bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
?
Bedoel je niet detournement du pouvoir? (is overigens niet een 'delegatieverbod' maar een verbod voor bestuursorganen om hun bevoegdheid niet te gebruiken voor andere doelen dan waar de bevoegdheid voor gegeven is).
Begrip komt even niet naar boven. Wordt in ieder geval wel een onbevoegd genomen besluit genoemd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja die ken ik maar die bedoel ik niet.
Nee dit gaat over een onbevoegd genomen besluit bij formeel gebrek.
Een Directeur-Generaal wil een bevoegdheid delegeren terwijl deze geeneens aan hemzelf toekomt.
Veel vragen over wettenbundelsquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:08 schreef Maharbal het volgende:
Het vorige topic ging weer snel zie ik. Geen zin om dat hele ding door te lezen.
toch bedankt maharbalquote:10:14 Awb delegatie geschiedt niet aan ondergeschikten.
Dat is subdelegatie. Dat betekent dat DG wel de bevoegdheid had, maar deze niet door mag delegeren.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:54 schreef Ties02 het volgende:
Oh ik zit trouwens veel te ver te denken, was maar hypothetisch en ging over opdracht geven naar onderen.
[..]
Ja, dat is wel lekker makkelijk, maar dan kan je net zo goed nergens naartoe gaan. En ik hoor over het algemeen dat het wel beter is om gewoon naar het college te gaan. Dan maar hopen dat die vent een beetje opschiet met het college.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
wordt je niet in dank afgenomen, maar je kan het doen. Je kan ook gewoon blackboard gebruiken voor je college. Of gaan pilsen![]()
en die sheets, boeie.
welk hc?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:56 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, dat is wel lekker makkelijk, maar dan kan je net zo goed nergens naartoe gaan. En ik hoor over het algemeen dat het wel beter is om gewoon naar het college te gaan. Dan maar hopen dat die vent een beetje opschiet met het college.
Welk vak is het? En trouwens, mijn ervaring is dat je beter iets te laat kunt komen in je werkgroep dan eerder weggaan bij het college. Dat eerste vinden ze meestal geen probleem.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:56 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, dat is wel lekker makkelijk, maar dan kan je net zo goed nergens naartoe gaan. En ik hoor over het algemeen dat het wel beter is om gewoon naar het college te gaan. Dan maar hopen dat die vent een beetje opschiet met het college.
Gisteren was wel mooi. gingen mensen weg, vroeg de docent van het hc waar ze heen gingen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk vak is het? En trouwens, mijn ervaring is dat je beter iets te laat kunt komen in je werkgroep dan eerder weggaan bij het college. Dat eerste vinden ze meestal geen probleem.
Hahaquote:Op woensdag 5 september 2012 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gisteren was wel mooi. gingen mensen weg, vroeg de docent van het hc waar ze heen gingen.
Ja werkgroep van belastingrecht !
Docent : Ja die werkgroep geef ik dus ook he. Ik kan daar toch niet eerder zijn dan dat ik hier weg ga
Ik heb geen idee hoe hij heet, kwam iets te laat binnen en heb zijn introductie gemist. Hij geeft in elk geval strafrecht en strafprocesrecht, en blijkbaar heeft geeft hij ook honours-werkgroepen.quote:
Zaaksvorming was dat hequote:Op woensdag 5 september 2012 00:09 schreef Yreal het volgende:
Oh goederenrecht is echt top ! Dat arrest over eieren en de daaruit voortkomende kippen
Zo onterecht dat arrestquote:Op woensdag 5 september 2012 00:10 schreef Tchock het volgende:
Ballenknijper blijft toch echt verreweg het leukste arrest. Heb me kapotgelachen.
RECHT = TAAL!!!!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En rechten is niet deels een verkapte taalstudie?
Spelen met woorden, begrippen en definities. Sounds awfully a lot like taalstudie to me
Das strafproces?quote:Op woensdag 5 september 2012 00:10 schreef Tchock het volgende:
Ballenknijper blijft toch echt verreweg het leukste arrest. Heb me kapotgelachen.
Kijk south park aflevering scroty mc boogerballs :pquote:Op woensdag 5 september 2012 00:48 schreef Snax het volgende:
Maar recht is taal zonder letterkunde. (afgezien dan van arrested e.d. die je dus uit je hoofd moet leren..) En daar word ik toch zwaar depressief van, van letterkunde. Nog afgezien dat het effectief kinderboekkunde is, kun je alles zeggen 'als je het maar kunt onderbouwen', lees: zolang je er een gestoorde theorie op kunt los laten, klopt het dus..
Strafrecht. Een grijze opa pijpt een jongen in de twintig, dan wordt de opa boos dat hij niet klaarkomt en knijpt hij keihard in zijn ballen. Uit pure wanhoop en in afschuwelijke pijn pakt de jongen een vaas vlakbij en slaat de opa doodquote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 01:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Strafrecht. Een grijze opa pijpt een jongen in de twintig, dan wordt de opa boos dat hij niet klaarkomt en knijpt hij keihard in zijn ballen. Uit pure wanhoop en in afschuwelijke pijn pakt de jongen een vaas vlakbij en slaat de opa dood![]()
![]()
Conclusie was dat het verweer buitenproportioneel was ten opzichte van de aanranding van zijn lijf en dat noodweerexces dus niet op ging.
Rare conclusie. Noodweerexces verklaart nou juist buitenproportioneel gedrag....quote:Op woensdag 5 september 2012 01:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Conclusie was dat het verweer buitenproportioneel was ten opzichte van de aanranding van zijn lijf en dat noodweerexces dus niet op ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |