Maar dáárvoor was het dat wel, op basis van de overeenkomst die je hebt met je werkgever. Dus wordt er rechtmatig eigendom van je afgenomen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:44 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Nee. Zodra de belastingdienst je bruto inkomen heeft opgeëist is het niet jouw rechtmatige eigendom meer.
Wel dus.quote:Of je het nou hebt of niet. Het is niet zo dat jouw rechtmatige eigendom wordt afgenomen.
Niet dus.quote:Wat al niet meer jouw rechtmatige eigendom is, wordt door de rechtmatige eigenaar van je afgenomen. Dat is het verschil.
Rechtmatig eigendom wordt niet afgenomen, de rechtmatige eigenaar verandert. Dat is iets anders.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:49 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Maar dáárvoor was het dat wel, op basis van de overeenkomst die je hebt met je werkgever. Dus wordt er rechtmatig eigendom van je afgenomen.
Link je wel naar het goede topic?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:47 schreef 2thmx het volgende:
In navolging op een discussie in dit topic, gaat MilaNL hier samenhangend beargumenteren waarom het afhakken van handen door de Iraanse overheid, conform de Iraanse wet, wél mishandeling is, maar het heffen van belasting door de Nederlandse overheid, conform de Nederlandse wet, géén diefstal.
Succes.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Link je wel naar het goede topic?
Er is door de Nederlandse bevolking een volksvertegenwoordiging gekozen, die volksvertegenwoordiging heeft toendertijd besloten dat er belasting geheven moest worden om bepaalde collectieve goederen en diensten mee te financieren.quote:Diefstal is een strafrechtelijk delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom.
Niet als ontvoering is gedefinieerd als "het, tegen iemands zin, wederrechtelijk verplaatsen van een persoon" http://www.woorden.org/woord/ontvoeringquote:
Jouw definitie van diefstal was "Diefstal is alleen diefstal als rechtmatige eigendommen worden afgenomen." Aan die definitie wordt nu voldaan. Ik begrijp dat je je definitie wilt veranderen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:50 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Rechtmatig eigendom wordt niet afgenomen, de rechtmatige eigenaar verandert. Dat is iets anders.
Ja, maar dat is toch blabla en overal iets achterzoeken ofzo.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:53 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Niet als ontvoering is gedefinieerd als "het, tegen iemands zin, wederrechtelijk verplaatsen van een persoon" http://www.woorden.org/woord/ontvoering
Volgens de Nederlandse wet is het geen diefstal nee, dat betwist ook niemand.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:52 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Er is door de Nederlandse bevolking een volksvertegenwoordiging gekozen, die volksvertegenwoordiging heeft toendertijd besloten dat er belasting geheven moest worden om bepaalde collectieve goederen en diensten mee te financieren.
Geen diefstal dus, hoewel ik het ook zeer oneens met het uitgavepatroon van de Nederlandse overheid ben.
Dat was niet mijn definitie van diefstal.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:53 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Jouw definitie van diefstal was "Diefstal is alleen diefstal als rechtmatige eigendommen worden afgenomen." Aan die definitie wordt nu voldaan. Ik begrijp dat je je definitie wilt veranderen?
Het is een letterlijk citaat. Maar vooruit, wat is dan wél je definitie van diefstal, vertel!quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:57 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Dat was niet mijn definitie van diefstal.
Het is ook waar. Het is alleen niet de definitie van diefstal. Een aantal definities:quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:58 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Het is een letterlijk citaat. Maar vooruit, wat is dan wél je definitie van diefstal, vertel!
quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:59 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Het is ook waar. Het is alleen niet de definitie van diefstal. Een aantal definities:
http://www.encyclo.nl/begrip/diefstal
Zie hoe het bij iedere definitie van groot belag is of het rechtmatig is.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:02 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Volgens mij snappen wij jouw punt wel, maar jij het onze niet. Jij stelt dat 'diefstal' gedefinieerd is als 'onrechtmatig wegnemen' en dat bij de definitie van 'mishandeling' dit 'onrechtmatigheidsvereiste' ontbreekt.
Dat is echter onjuist. Zowel bij 'mishandeling' als 'diefstal' gaat het om een strafbaar feit, dus onrechtmatigheid is altijd vereist.
Volgens mij is dat de kern van je denkfout.
Bij de definitie van mishandeling http://www.encyclo.nl/begrip/mishandeling zie ik nergens rechtmatigheid een rol spelen hoor.quote:
De discussie wordt wat lastig omdat MilaNL weigert duidelijk uiteen te zetten wat volgens hem de definitie van 'diefstal' is, geabstraheerd van de Nederlandse juridische context.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:59 schreef eriksd het volgende:
Wil je nou een rechtsfilosofische of een legistische discussie? Ik snap er geen pepernoot meer van.
Ik stel dat belasting heffen door de overheid geen diefstal is, maar het afhakken van handen door de Iraanse overheid wel mishandeling.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:59 schreef eriksd het volgende:
Wil je nou een rechtsfilosofische of een legistische discussie? Ik snap er geen pepernoot meer van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |