abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 12:57:03 #276
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_116598407
Maar wellicht dat ik het er toch op ga wagen, om fulltime aan de slag te gaan met mijn webshop als ik geen werk kan vinden. Dit contract zit ik nog netjes uit, nog 2 maanden, maar dan kap ik ermee.
Mijn vriendin werkt gelukkig (haar salaris ligt hoger dan dat van mij). Zullen dan wel een paar magere jaren worden qua eigen uitgaven, maar het is evt. het proberen waard.
leningen hebben we niet, alles komt uit eigen vermogen.
Dus misschien maar fulltime eigen baas worden, en ik heb al een paar leuke concepten liggen :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_116598463
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar wellicht dat ik het er toch op ga wagen, om fulltime aan de slag te gaan met mijn webshop als ik geen werk kan vinden. Dit contract zit ik nog netjes uit, nog 2 maanden, maar dan kap ik ermee.
Mijn vriendin werkt gelukkig (haar salaris ligt hoger dan dat van mij). Zullen dan wel een paar magere jaren worden qua eigen uitgaven, maar het is evt. het proberen waard.
leningen hebben we niet, alles komt uit eigen vermogen.
Dus misschien maar fulltime eigen baas worden, en ik heb al een paar leuke concepten liggen :)
Onderschat eigen baas worden niet.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  maandag 10 september 2012 @ 13:00:58 #278
110987 ErwinRommel
pi_116598505
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 12:58 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Onderschat eigen baas worden niet.
I know, maar in wezen ben ik dat nu ook al, met al die administratie, de kwartaal aangiftes etc.
Binnenkort een flinke bom pietermannen rijker welke ik dan kan gaan gebruiken voor mijn toko :)
Ik sta geregistreerd als eenmanszaak bij KvK, alles totaal legaal, ook met de douane ivm de alcoholische dranken die we verkopen.

Daarnaast verzekeringen, premies voor pensioen etc.

Valt niet mee, is steeds blijven vooruitdenken ja.
pi_116598578
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

I know, maar in wezen ben ik dat nu ook al, met al die administratie, de kwartaal aangiftes etc.
Binnenkort een flinke bom pietermannen rijker welke ik dan kan gaan gebruiken voor mijn toko :)
Ik sta geregistreerd als eenmanszaak bij KvK, alles totaal legaal, ook met de douane ivm de alcoholische dranken die we verkopen.

Daarnaast verzekeringen, premies voor pensioen etc.

Valt niet mee, is steeds blijven vooruitdenken ja.
En natuurlijk hard werken voor weinig geld :P
Maar scheelt dat je partner een vaste baan heeft, dan hoef je er tenminste nog niet afhankelijk van te zijn.
  maandag 10 september 2012 @ 13:05:44 #280
110987 ErwinRommel
pi_116598607
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:04 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Maar scheelt dat je partner een vaste baan heeft, dan hoef je er tenminste nog niet afhankelijk van te zijn.
Hard werken idd, maar dan ben ik m'n hele leven al gewend ;)
pi_116598753
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:46 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het gaat in deze tijd niet makkelijk voor je, maar je hebt een eigen bedrijf dus ik zie nog wel perspectief voor je.

En het kan erger. Kijkend op mijn cv zeiden 5 uitzendbureaus ''sorry, maar met zo weinig werkervaring en een geschiedenis van arbeidsongeschiktheid hebben we in deze tijden voor jou 10 anderen en we gaan je dus niet in ons systeem invoeren''.

PostNL was van al mijn sollicitaties het enige bedrijf dat reageerde..
PostNL was bij mij de enige (nou ja, 1 van de 2) die positief was toen ze mijn cv - want ja, gatenkaas met verschillende (onafgemaakte) opleidingen - zagen.
Ik heb iets soortgelijks als jij beschrijft ook bij een uitzendbureau gehad (al ben ik dan niet arbeidsongeschikt).
Paar maanden later was de vestiging hier dicht. })
pi_116599124
Nou, heb mijn zaterdagmiddagwijk weggebracht. Wel veel mensen die je raar aankijken en sommige die vragen waarom de post er zaterdag niet was. Nadat ik het ze had uitgelegd waren ze gelukkig begripvol en sommige bedankte me zelfs dat ik op maandagochtend in de weer was. Doet me toch goed.
pi_116599242
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef SKBlondie het volgende:
Nou, heb mijn zaterdagmiddagwijk weggebracht. Wel veel mensen die je raar aankijken en sommige die vragen waarom de post er zaterdag niet was. Nadat ik het ze had uitgelegd waren ze gelukkig begripvol en sommige bedankte me zelfs dat ik op maandagochtend in de weer was. Doet me toch goed.
Toch wel extra uren laten uitbetalen he? :s)
pi_116599259
quote:
Altijd fijn als mensen er toch begrip voor hebben :)
pi_116599504
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:30 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Toch wel extra uren laten uitbetalen he? :s)
Wij hebben gewoon nog rode mapjes die we in moeten vullen.
Zal inderdaad wel extra opletten deze week dat alle uren goed in de harmony komen te staan.
pi_116604451
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:07 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Nou lekker dan! Ze beginnen zeker ook elke ochtend om 7 uur met herrie maken?
Jammer genoeg wel, maar goed moest vanmorgen toch nuchter bloed laten prikken dus was er op tijd uit, maar heel de parkeerplaats stond nog vol, toen ik terug kwam nog 4, maar ik wist van wie deze waren dus aangewezen....
Dixie is voor de deur weg, gelukkig.
pi_116608327
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je 18 jaar zijn, 26 jaar werkervaring hebben, en een master degree hebben wil je enige kans maken.
Ik ben nu 39, dus ik zie het toch sombertjes in :')
@Erwin,is uitbreiding van je webshop niet mogelijk?
of iets dergelijks er nog bij?dit (post)gaan alleen maar erger en slechter worden.
Bij uitzendbureau's hebben ze momenteel alleen maar werk wat een ander niet wil.
  maandag 10 september 2012 @ 17:51:44 #288
110987 ErwinRommel
pi_116608923
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

@Erwin,is uitbreiding van je webshop niet mogelijk?
of iets dergelijks er nog bij?dit (post)gaan alleen maar erger en slechter worden.
Bij uitzendbureau's hebben ze momenteel alleen maar werk wat een ander niet wil.
Uitbreiding is zeker mogelijk, en zijn we al mee bezig ;)
Zeker ook met het proffesionaliseren van de zoek-vindbaarheid in google, dat is nu best belabberd :')
Budget is er, mogelijkheden zijn er, nu eerst goed na gaan denken.
pi_116608971
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:04 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Jesse ik vind je helemaal niet positief naar m'n collega toe.
ook ik ben zelfstandige en het bevalt me prima,de post is m n ontspanning(ondanks de inspanning)
dat je als zelfstandige harder moet werken dan iemand in loondienst,vinden wij ondernemers niet erg.
Er staan ook vele voordelen tegenover.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 10-09-2012 17:58:25 ]
pi_116609081
quote:
ja het ziet er gek uit voor sommigen,maar die weten niet beter.
hier was het ook een keer (ondertussen verdwenen collega)had een paar straten niet rondgebracht,
die werden di door mij alsnog bezorgd,de reactie's waren soms wel lachen
pi_116609202
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Uitbreiding is zeker mogelijk, en zijn we al mee bezig ;)
Zeker ook met het proffesionaliseren van de zoek-vindbaarheid in google, dat is nu best belabberd :')
Budget is er, mogelijkheden zijn er, nu eerst goed na gaan denken.
je moet met iets als wp werken die wordt goed meegepakt, flash sites etc moet je niet hebben.
wp heeft tig plugins waar je de seo mee kan instellen.
verder moet je gebruikmaken van google webmastertools(je crawld een site dan al eerder dan google zelf)
pi_116610891
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Jesse ik vind je helemaal niet positief naar m'n collega toe.
ook ik ben zelfstandige en het bevalt me prima,de post is m n ontspanning(ondanks de inspanning)
dat je als zelfstandige harder moet werken dan iemand in loondienst,vinden wij ondernemers niet erg.
Er staan ook vele voordelen tegenover.
Prima.
Als je een succesvol zelfstandige was geweest had je of geen tijd voor de post of het niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jesse_ op 10-09-2012 18:44:32 ]
pi_116615066
quote:
16s.gif Op maandag 10 september 2012 18:38 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Prima.
Als je een succesvol zelfstandige was geweest had je of geen tijd voor de post of het niet nodig.
ik hoef niet eens meer te werken dat is een feit
pi_116616739
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:01 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik hoef niet eens meer te werken dat is een feit
Hier idem dito. Ik ben schandalig rijk, en doe dit werk eigenlijk alleen maar omdat de hele dag golfen ook op den duur gaat vervelen. Je zou de mensen eens moeten zien kijken als ik de post bezorg in m'n Lamborghini.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_116621866
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier idem dito. Ik ben schandalig rijk, en doe dit werk eigenlijk alleen maar omdat de hele dag golfen ook op den duur gaat vervelen. Je zou de mensen eens moeten zien kijken als ik de post bezorg in m'n Lamborghini.
Ik miste je al op de golfbaan inderdaad.
Misschien kun je je golfclubs alsnog gebruiken om de post de brievenbussen in te slaan. :D
pi_116622003
quote:
Weet je wel heel zeker dat je een eerlijke uitleg mocht geven?
Collega's van mij hebben wel eens op hun lazer gekregen omdat ze teveel tegen klanten hadden gezegd.
Postnl houdt er niet van om de waarheid naar buiten te brengen. Kijk maar uit dat de post STASI niet achter je aan komt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Rafierafie op 10-09-2012 22:11:14 ]
pi_116623281
Krijg toch een contract voor onbepaalde tijd eindelijk. Zou ook wel tijd worden aangezien ik in december al 5 jaar bij ze in dienst ben.
Aan de ene kant ben ik blij dat ik in ieder geval nog verzekerd ben van een inkomen maar aan de andere kant is het nooit de bedoeling geweest om dit 5 jaar te doen.
Ik ben nu al zo belachelijk lang op zoek naar ander werk maar kom nooit ergens voor in aanmerking omdat ik geen rijbewijs heb.
Misschien heeft iemand hier nog ideeën over hoe je geld kan verdienen met airbrushen? En nee, er is hier zo goed als geen markt voor custom auto werk.
pi_116626713
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Weet je wel heel zeker dat je een eerlijke uitleg mocht geven?
Collega's van mij hebben wel eens op hun lazer gekregen omdat ze teveel tegen klanten hadden gezegd.
Postnl houdt er niet van om de waarheid naar buiten te brengen. Kijk maar uit dat de post STASI niet achter je aan komt :P
Zolang ik (en andere pbz's) het aanspreekpunt zijn voor onze klanten vertel ik het eerlijke verhaal. Willen de TC's dat er een ander verhaal verteld wordt, dan gaan ze maar lekker zelfs langs alle wijken na zo'n dramatisch verlopen dag.
Mij hebben ze trouwens nooit verteld hoe ik met onze klanten om moet gaan. Bij jullie wel eigenlijk?
pi_116631248
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:02 schreef SKBlondie het volgende:

[..]

Zolang ik (en andere pbz's) het aanspreekpunt zijn voor onze klanten vertel ik het eerlijke verhaal. Willen de TC's dat er een ander verhaal verteld wordt, dan gaan ze maar lekker zelfs langs alle wijken na zo'n dramatisch verlopen dag.
Mij hebben ze trouwens nooit verteld hoe ik met onze klanten om moet gaan. Bij jullie wel eigenlijk?
Nope niets.
En ik ben het met je eens. Zou ik ook doen. ;)
pi_116634355
Ik geloof niet dat er een specifiek protocol bestaat. Wel staat er iets in de business principles over bedrijfsgeheim enzo. Ik zou alleen niet weten wat er volgens hun allemaal onder bedrijfsgeheim valt.
Als iemand mij iets vraagt geef ik daar gewoon antwoord op, of dit nou positief of negatief is voor het bedrijf. Ik ben zelf niet zo'n fan van al dat sneaky gedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')