Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef -supergirl- het volgende:
Bel het deurwaarderskantoor gewoon op zoals die boven mij zegt? Hoe moeilijk kan het zijn.
Natuurlijk knul. Jij wel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.
Juist ja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.
Dan laat het betalingsbewijs zien.
Moeten ze hun administratie maar op orde hebben. Iedereen kan wel zeggen dat ie geld van je tegoed heeft en dat gaan eisen via een deurwaarder.
Hij kan helemaal niks opeisen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:48 schreef stephano_mc het volgende:
Hoe ver kan hij gaan om die centen op te eisen?
^^ Dat. De laatste pauperzaak die mij (om 4 euro) om een betalingsbewijs vroeg heb ik verteld dat ik dat alleen aan de rechter laat zien. Het is niet aan mij om hun administratie te corrigeren. Nooit meer wat van gehoord.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Moeten ze hun administratie maar op orde hebben. Iedereen kan wel zeggen dat ie geld van je tegoed heeft en dat gaan eisen via een deurwaarder.
"de vooruitgang" heeft er voor gezorgd dat dit hele proces niet meer door mensen uitgevoerd, of zelfs maar gezien wordt. Het verzenden van de herinneringen en het doorsturen naar het incassobureau zijn allemaal time-triggered zolang er niemand aangegeven heeft dat het betaald is. En daar gaat het dus fout; de mensen die dat aan moeten geven die hebben hun werk niet gedaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef stephano_mc het volgende:
Wat een geweldige vooruitgang is die automatisering toch, je zou toch verwachten dat ze op z'n minst zelf na bellen voordat ze een deurwaarder inschakelen?
Zit je nu te zwetsen of wat? Als het bij een incassobureau ligt, heb je in principe niets meer met de uni te maken. De vordering bedoel ik dan. Jij hoeft dus niets met de uni te regelen. Rare tip van het incassobureau, niet intrappen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef stephano_mc het volgende:
Ik heb ze gebeld, en het advies gekregen om dit met de universiteit te regelen.
Die moeten kennelijk hun verzoek tot vordering intrekken.
Zoals boven al gemeld heb ik ook een verzoek gekregen om hun een kopie van de afschrift toe te sturen. Dat zal ik vanavond wel even doen.
Wat een geweldige vooruitgang is die automatisering toch, je zou toch verwachten dat ze op z'n minst zelf na bellen voordat ze een deurwaarder inschakelen?
Hoezo? TS heeft toch alleen en overeenkomst met de uni, en niets te maken met het incassobureau.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:07 schreef GJonline het volgende:
[..]
Zit je nu te zwetsen of wat? Als het bij een incassobureau ligt, heb je in principe niets meer met de uni te maken. De vordering bedoel ik dan. Jij hoeft dus niets met de uni te regelen. Rare tip van het incassobureau, niet intrappen.
fijn als je later nog zaken met zo'n bedrijf moet doen. Ze zullen nooit meer iets voor je doen of voor je regelen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. De laatste pauperzaak die mij (om 4 euro) om een betalingsbewijs vroeg heb ik verteld dat ik dat alleen aan de rechter laat zien. Het is niet aan mij om hun administratie te corrigeren. Nooit meer wat van gehoord.
Haha die 4 euro wordt gewoon afgeboekt.. Daar kraait geen haan meer naar. Of het moet een principe kwestie zijn van degene die hij gesproken heeftquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef WrongAnswer het volgende:
[..]
fijn als je later nog zaken met zo'n bedrijf moet doen. Ze zullen nooit meer iets voor je doen of voor je regelen.
Dat probeert een incassobureau je te laten geloven. In de praktijk heb je echter in het geheel niets met een incassobureau te maken. Je hebt een overeenkomst met de Uni en als de Uni besluit de incasso door een bureau te laten doen dan is dat het probleem van de Uni.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef GJonline het volgende:
Als een factuur eenmaal via een incassobureau loopt gelden er andere regels.
Ow? Waar in de wetgeving is dat bepaald dan? Een incassobureau heeft geen enkele andere status dan jij of ik, en kunnen slechts net zoveel afdwingen. En ze kunnen dus al helemaal niet inbreken op een overeenkomst tussen twee andere partijen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef GJonline het volgende:
Als een factuur eenmaal via een incassobureau loopt gelden er andere regels.
Helaas heb ik te veel praktijk ervaring, zeg maar 15 jaar. Misschien wel meer trouwensquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Ow? Waar in de wetgeving is dat bepaald dan? Een incassobureau heeft geen enkele andere status dan jij of ik, en kunnen slechts net zoveel afdwingen. En ze kunnen dus al helemaal niet inbreken op een overeenkomst tussen twee andere partijen.
Als wat?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:20 schreef GJonline het volgende:
[..]
Helaas heb ik te veel praktijk ervaring, zeg maar 15 jaar. Misschien wel meer trouwens
Laat me raden: Je werkt voor een incassobureau.... Dan ben jij één van diegenen die deze leugens verspreid. Zeker aangezien je niet bereid bent je bewering te onderbouwen ben ik er van overtuigd dat je uit je nek kletst.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:35 schreef GJonline het volgende:
Als werk. En ik heb het over praktijk. Ik wil er best verder op ingaan, maar dan niet hier.
Waarom niet hier? Laten we TS goed informeren en kom jij met je onderbouwing waarom de 'regels veranderen' als een leverancier een incassobureau inschakelt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:35 schreef GJonline het volgende:
Als werk. En ik heb het over praktijk. Ik wil er best verder op ingaan, maar dan niet hier.
Ik denk dat meneer interessant wil doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom niet hier? Laten we TS goed informeren en kom jij met je onderbouwing waarom de 'regels veranderen' als een leverancier een incassobureau inschakelt.
Precies. Het enige wat status heeft is een deurwaarder met een gerechtelijke uitspraak.quote:Ik zeg dat een incassobureau geen enkele wettelijke status heeft. Hieronder een linkje om dit te staven:
• http://www.deombudsman.nl(...)ureau-en-deurwaarder
Volgens jou veranderen de regels als er en incassobureau wordt ingeschakeld. Ik ben van mening van niet, en vraag jou om een onderbouwing.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:46 schreef GJonline het volgende:
Daar gaat het toch helemaal niet over..
^^ Dat. Incassobureaus leven van het feit dat veel mensen snel geintimideerd zijn. In veel gevallen bij wanbetalers trouwens prima, maar in veel gevallen is het incassotraject ook gewoon veroorzaakt door fouten (of opzet!) van de eiser. In die gevallen kan je ze dan ook vrij eenvoudig "de vinger" geven. Wil je iets van me hebben? Toon maar aan dat je er recht op hebt, tot die tijd negeer ik je.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:43 schreef Daniel1976 het volgende:
Precies. Het enige wat status heeft is een deurwaarder met een gerechtelijke uitspraak.
Zoals al eerder gezegd:quote:Op woensdag 5 september 2012 23:03 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is in WGR weleens verkondigd dat de deurwaarder iemand is die de dagvaarding komst bezorgen en NADAT de rechter uitspraak heeft gedaan mag die beslag leggen op je geld en spullen.
Incassokosten zijn niets meer of minder dan administratiekosten. Het zijn de kosten die gemaakt worden om een vordering betaald te krijgen. Als de schuldeiser de volledige incassoprocedure zelf uitvoert mogen ze dezelfde kosten berekenen als een incassobureau.quote:Oh ja een incassobureau mag incassokosten berekeken, een schuldeiser alleen maar administratiekosten.
GJonline stuurde mij een pm, hij verwees me naar jouquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:01 schreef sanger het volgende:
GJonline is stil... En ik ben toch echt benieuwd naar zijn bron
quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:41 schreef r_one het volgende:
[..]
GJonline stuurde mij een pm, hij verwees me naar jou
Doe maarquote:Op zaterdag 8 september 2012 12:00 schreef Iwanius het volgende:
Is de vraag van de TS nu beantwoord anders wil ik best nog een keer mijn visie
op de vraag geven.
'Deurwaarder' en 'gerechtsdeurwaarder' komt op hetzelfde neer hoor. Verschil is dat een gdw een eigen standplaats heeft en een toegevoegd-kandidaat-deurwaarder niet. In de praktijk is de uitvoering van de werkzaamheden echter min of meer gelijk. Je kan jezelf ook niet zomaar uitgeven als deurwaarder, dus wat dat betreft is de titel beschermd. Jezelf uitgeven als incassobureau kan wél. Iedere cowboy kan een incassobureau beginnen en daarom zijn er ook zo vreselijk veel dubieuze incassokantoortjes.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:05 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd:
De term "Deurwaarder" is niet beschermd. Ik mag mezelf Deurwaarder noemen en dan dreigbrieven gaan sturen.
De term "Gerechtsdeurwaarder" is wel beschermd. Die titel is voorbehouden aan degene die in actie komt als je na een gerechtelijke uitspraak nogsteeds niet betaald.
[..]
Incassokosten zijn niets meer of minder dan administratiekosten. Het zijn de kosten die gemaakt worden om een vordering betaald te krijgen. Als de schuldeiser de volledige incassoprocedure zelf uitvoert mogen ze dezelfde kosten berekenen als een incassobureau.
Is u ook een incassofiguur?quote:Op zaterdag 8 september 2012 12:00 schreef Iwanius het volgende:
Is de vraag van de TS nu beantwoord anders wil ik best nog een keer mijn visie
op de vraag geven.
Ja, dat je niet meer te maken hebt met één deurwaarder maar dat het al is geëscaleerd naar de landelijke verening.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:55 schreef BlueMage het volgende:
Die incassobureaus hebben vaak ook van die leuke namen zoals "Landelijke Vereniging Gerechtsdeurwaarders" of "Intrum Justitia" daardoor gaan mensen gelijk freaken en denken dat ze veel meer macht hebben dan ze in feite hebben. Volgens mij is dat allemaal taktiek.
lol 't was echt zoiets jammer voor hen heb ik me niet van de wijs laten brengen en die zaak "gewonnen" trouwens.quote:Op zondag 9 september 2012 04:47 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ja, dat je niet meer te maken hebt met één deurwaarder maar dat het al is geëscaleerd naar de landelijke verening.
Dat ligt er maar net aan of het vorderingsrecht is overgedragen. Als de originele schuldeiser zijn vorderingsrecht overdraagt aan het incassobureau, wordt het incassobureau de nieuwe schuldeiser, met alle daarbij behorende rechten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:07 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Laat me raden: Je werkt voor een incassobureau.... Dan ben jij één van diegenen die deze leugens verspreid. Zeker aangezien je niet bereid bent je bewering te onderbouwen ben ik er van overtuigd dat je uit je nek kletst.
Zoals al gezegd; Een incassobureau is slechts een administratief verlengstuk van de debiteurenadministratie van een bedrijf. Het "uit handen geven" verandert de overeenkomst niet, noch de partijen betrokken bij die overeenkomst en al helemaal de rechten van de partijen niet.
Dan heb je het meer over factoringquote:Op zondag 9 september 2012 15:02 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan of het vorderingsrecht is overgedragen. Als de originele schuldeiser zijn vorderingsrecht overdraagt aan het incassobureau, wordt het incassobureau de nieuwe schuldeiser, met alle daarbij behorende rechten.
Eene foutje kan gebeuren, dit doe ik alleen als een bedrijf/icassosbureau/deurwaarderskantoor er echt een potje van maakt, erg onbeschoft is of als het gaat om een onterechte boete (een keer gehad, toen werd die kwijtgescholden na twee e-mails en vervolgens kreeg ik alsnog brieven van een of ander incassobureau).quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zou toch niet uit moeten maken of het nou een vereniging van deurwaarders is, of één enkele deurwaarder? Deurwaarders mogen niet slaan en zo dus wat zou het aantal uit moeten maken?quote:Op zondag 9 september 2012 04:47 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ja, dat je niet meer te maken hebt met één deurwaarder maar dat het al is geëscaleerd naar de landelijke verening.
Niet helemaal, het gaat over cessie, en dat hoeft niet medegedeeld te worden aan de schuldenaar.quote:Op zondag 9 september 2012 16:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan heb je het meer over factoringEn dan zou TS daarover geinformeerd moeten worden
Ah, je bedoeld als gedurende het incassotraject wordt overgedragenquote:Op zondag 9 september 2012 21:33 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Niet helemaal, het gaat over cessie, en dat hoeft niet medegedeeld te worden aan de schuldenaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |