abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116378759
Ik heb in april een bijscholingscursus gedaan. Hiervoor heb ik de rekening binnen de aangegeven termijn betaald. Echter heb ik later alsnog een betalingsherinnering gekregen.

Ik heb naar aanleiding hiervan de universiteit gebeld en die bevestigde dat ze mijn betaling gewoon ontvangen hadden en dat het waarschijnlijk een foutje in het systeem was.

Echter heb ik daarna nog een tweede betalingsherinnering gekregen, nog een keer gebeld, zelfde verhaal.

Nu heb ik vandaag een derde brief ontvangen namens een incasso bureau dat ik binnenkort de deurwaarder mag verwachten. :? |:(

Ik ga morgen middag wel even langs de uni met de brief en een kopie van mijn bankafschrift om verhaal te halen, maar tot die tijd heb ik een vraagje over die deurwaarder:

Hoe ver kan hij gaan om die centen op te eisen?
Ik weiger namelijk om het bedrag ook maar een tweede keer voor te schieten omdat de universiteit van Tilburg zijn zaakjes niet op orde heeft en mijn plan is om die deurwaarder gewoon vriendelijk te verzoeken om weer te vertrekken. Maar ik heb ergens het vermoeden dat dit niet zo makkelijk zal gaan.

Wat kan ik hiermee het beste doen?
pi_116378813
Bel deurwaarder en leg je verhaal uit. Tuurlijk ga je niet betalen als er al betaald is om later je geld terug te vragen.
pi_116378871
Bel het deurwaarderskantoor gewoon op zoals die boven mij zegt? Hoe moeilijk kan het zijn. :')
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:55:53 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116379018
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef -supergirl- het volgende:
Bel het deurwaarderskantoor gewoon op zoals die boven mij zegt? Hoe moeilijk kan het zijn. :')
Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.
Dan laat het betalingsbewijs zien.

Moeten ze hun administratie maar op orde hebben. Iedereen kan wel zeggen dat ie geld van je tegoed heeft en dat gaan eisen via een deurwaarder.
pi_116379040
Hoef je nog niet eens te doen.

Stuur ze een brief dat je de vordering niet erkent. Dat je erover in gesprek bent en dat je geen enkele vorm van rente accepteerd.

Een deurwaarder is dan uitgepraat met jou als je de vordering niet erkent. Het gaat dan terug naar de universiteit en als je wel nog moet betalen zouden die een rechtzaak kunnen beginnen.
the master quiz
pi_116379113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.
Natuurlijk knul. Jij wel.
pi_116379145
quote:

[..]

Moeten ze hun administratie maar op orde hebben. Iedereen kan wel zeggen dat ie geld van je tegoed heeft en dat gaan eisen via een deurwaarder.
Juist ja. :')
pi_116379183
je hoeft niet eens te bellen. scan betaalbewijs en mail het naar de deurwaarder. daarmee teken je bezwaar aan. kost je niets behalve wat van je 'kostbare' tijd.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:01:35 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116379204
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:58 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Natuurlijk knul. Jij wel.
Kusje er op :*
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:01:59 #10
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116379213
Heb je betaald voor de eerste brief of erna?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116379234
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:48 schreef stephano_mc het volgende:
Hoe ver kan hij gaan om die centen op te eisen?
Hij kan helemaal niks opeisen.
Helaas is de titel "deurwaarder" niet beschermd. In dit geval heb je gewoon met een incassobureau te maken en die mogen helemaal niets behalve vriendelijk vragen of je betaald waarop jouw antwoord een vriendelijk "dat heb ik al gedaan" is.

Zodra een rechter heeft gezegd dat je moet betalen krijg je met de Gerechtsdeurwaarder te maken die een hele berg stevigere opties heeft zoals salarisbeslag of executoriale verkoop. Daar ben je echter nog lang niet.

Ofwel: Geen zorgen maken gewoon kalm blijven en "nee." zeggen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:04:20 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116379301
quote:

[..]

^^ Dat. De laatste pauperzaak die mij (om 4 euro) om een betalingsbewijs vroeg heb ik verteld dat ik dat alleen aan de rechter laat zien. Het is niet aan mij om hun administratie te corrigeren. Nooit meer wat van gehoord.
censuur :O
pi_116379619
Ik heb ze gebeld, en het advies gekregen om dit met de universiteit te regelen.
Die moeten kennelijk hun verzoek tot vordering intrekken.

Zoals boven al gemeld heb ik ook een verzoek gekregen om hun een kopie van de afschrift toe te sturen. Dat zal ik vanavond wel even doen.

Wat een geweldige vooruitgang is die automatisering toch, je zou toch verwachten dat ze op z'n minst zelf na bellen voordat ze een deurwaarder inschakelen?
pi_116379709
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef stephano_mc het volgende:
Wat een geweldige vooruitgang is die automatisering toch, je zou toch verwachten dat ze op z'n minst zelf na bellen voordat ze een deurwaarder inschakelen?
"de vooruitgang" heeft er voor gezorgd dat dit hele proces niet meer door mensen uitgevoerd, of zelfs maar gezien wordt. Het verzenden van de herinneringen en het doorsturen naar het incassobureau zijn allemaal time-triggered zolang er niemand aangegeven heeft dat het betaald is. En daar gaat het dus fout; de mensen die dat aan moeten geven die hebben hun werk niet gedaan.

Overigens zou ik tegen die deurwaarder/incasso zeggen: Regelen jullie het maar met de uni. De deurwaarder is voor jou in deze helemaal geen partij; jij hebt niets met hun te maken. In dit soort gevallen meld ik altijd één keer aan de deurwaarder dat ik al betaald heb. Als die deurwaarder er dan nog tijd en moeite aan wil besteden is het zijn probleem.
pi_116379776
[edit]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_116380824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef stephano_mc het volgende:
Ik heb ze gebeld, en het advies gekregen om dit met de universiteit te regelen.
Die moeten kennelijk hun verzoek tot vordering intrekken.

Zoals boven al gemeld heb ik ook een verzoek gekregen om hun een kopie van de afschrift toe te sturen. Dat zal ik vanavond wel even doen.

Zit je nu te zwetsen of wat? Als het bij een incassobureau ligt, heb je in principe niets meer met de uni te maken. De vordering bedoel ik dan. Jij hoeft dus niets met de uni te regelen. Rare tip van het incassobureau, niet intrappen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:25:13 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116381328
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:07 schreef GJonline het volgende:

[..]

Zit je nu te zwetsen of wat? Als het bij een incassobureau ligt, heb je in principe niets meer met de uni te maken. De vordering bedoel ik dan. Jij hoeft dus niets met de uni te regelen. Rare tip van het incassobureau, niet intrappen.
Hoezo? TS heeft toch alleen en overeenkomst met de uni, en niets te maken met het incassobureau.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116381785
Als een factuur eenmaal via een incassobureau loopt gelden er andere regels.
pi_116381954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. De laatste pauperzaak die mij (om 4 euro) om een betalingsbewijs vroeg heb ik verteld dat ik dat alleen aan de rechter laat zien. Het is niet aan mij om hun administratie te corrigeren. Nooit meer wat van gehoord.
fijn als je later nog zaken met zo'n bedrijf moet doen. Ze zullen nooit meer iets voor je doen of voor je regelen.
the master quiz
pi_116382118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef WrongAnswer het volgende:

[..]

fijn als je later nog zaken met zo'n bedrijf moet doen. Ze zullen nooit meer iets voor je doen of voor je regelen.
Haha die 4 euro wordt gewoon afgeboekt.. Daar kraait geen haan meer naar. Of het moet een principe kwestie zijn van degene die hij gesproken heeft :)
pi_116382428
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef GJonline het volgende:
Dat probeert een incassobureau je te laten geloven. In de praktijk heb je echter in het geheel niets met een incassobureau te maken. Je hebt een overeenkomst met de Uni en als de Uni besluit de incasso door een bureau te laten doen dan is dat het probleem van de Uni.

In dit geval heeft de Uni helemaal geen vordering op TS. Het uit handen geven van de vordering die de Uni denkt te hebben maakt die vordering niet waar. De opmerking van het incassobureau is volledig waar (dat TS het met Uni moet regelen) echter heeft TS daar al genoeg moeite voor gedaan. In feite hoeft TS dus helemaal niets te doen en heeft de Uni dus gewoon pech.
pi_116382556
Bedankt voor de tip! Ik zal het hier doorgeven :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:51:26 #23
65960 sanger
pi_116385542
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef GJonline het volgende:
Ow? Waar in de wetgeving is dat bepaald dan? Een incassobureau heeft geen enkele andere status dan jij of ik, en kunnen slechts net zoveel afdwingen. En ze kunnen dus al helemaal niet inbreken op een overeenkomst tussen twee andere partijen.
pi_116386460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ow? Waar in de wetgeving is dat bepaald dan? Een incassobureau heeft geen enkele andere status dan jij of ik, en kunnen slechts net zoveel afdwingen. En ze kunnen dus al helemaal niet inbreken op een overeenkomst tussen twee andere partijen.
Helaas heb ik te veel praktijk ervaring, zeg maar 15 jaar. Misschien wel meer trouwens :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:26:01 #25
65960 sanger
pi_116386614
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:20 schreef GJonline het volgende:

[..]

Helaas heb ik te veel praktijk ervaring, zeg maar 15 jaar. Misschien wel meer trouwens :)
Als wat?

Geef mij dan ergens de wettelijke onderbouwing voor de bewering dat er andere regels gelden als een vordering uit handen is gegeven aan een incassobureau/deurwaarder (dus niet gerechtsdeurwaarder).

Ik ben het nog nergens tegengekomen namelijk, en werk dagelijks met incassobureau's die niets anders kunnen doen dan briefjes sturen, langsgaan en het daarna naar een rechtbank doorsturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')