Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef -supergirl- het volgende:
Bel het deurwaarderskantoor gewoon op zoals die boven mij zegt? Hoe moeilijk kan het zijn.
Natuurlijk knul. Jij wel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.
Juist ja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben veul gemener. Laat het tot een rechtszaak komen lekker allemaal extra kosten.
Dan laat het betalingsbewijs zien.
Moeten ze hun administratie maar op orde hebben. Iedereen kan wel zeggen dat ie geld van je tegoed heeft en dat gaan eisen via een deurwaarder.
Hij kan helemaal niks opeisen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:48 schreef stephano_mc het volgende:
Hoe ver kan hij gaan om die centen op te eisen?
^^ Dat. De laatste pauperzaak die mij (om 4 euro) om een betalingsbewijs vroeg heb ik verteld dat ik dat alleen aan de rechter laat zien. Het is niet aan mij om hun administratie te corrigeren. Nooit meer wat van gehoord.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan laat het betalingsbewijs zien.
Moeten ze hun administratie maar op orde hebben. Iedereen kan wel zeggen dat ie geld van je tegoed heeft en dat gaan eisen via een deurwaarder.
"de vooruitgang" heeft er voor gezorgd dat dit hele proces niet meer door mensen uitgevoerd, of zelfs maar gezien wordt. Het verzenden van de herinneringen en het doorsturen naar het incassobureau zijn allemaal time-triggered zolang er niemand aangegeven heeft dat het betaald is. En daar gaat het dus fout; de mensen die dat aan moeten geven die hebben hun werk niet gedaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef stephano_mc het volgende:
Wat een geweldige vooruitgang is die automatisering toch, je zou toch verwachten dat ze op z'n minst zelf na bellen voordat ze een deurwaarder inschakelen?
Zit je nu te zwetsen of wat? Als het bij een incassobureau ligt, heb je in principe niets meer met de uni te maken. De vordering bedoel ik dan. Jij hoeft dus niets met de uni te regelen. Rare tip van het incassobureau, niet intrappen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef stephano_mc het volgende:
Ik heb ze gebeld, en het advies gekregen om dit met de universiteit te regelen.
Die moeten kennelijk hun verzoek tot vordering intrekken.
Zoals boven al gemeld heb ik ook een verzoek gekregen om hun een kopie van de afschrift toe te sturen. Dat zal ik vanavond wel even doen.
Wat een geweldige vooruitgang is die automatisering toch, je zou toch verwachten dat ze op z'n minst zelf na bellen voordat ze een deurwaarder inschakelen?
Hoezo? TS heeft toch alleen en overeenkomst met de uni, en niets te maken met het incassobureau.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:07 schreef GJonline het volgende:
[..]
Zit je nu te zwetsen of wat? Als het bij een incassobureau ligt, heb je in principe niets meer met de uni te maken. De vordering bedoel ik dan. Jij hoeft dus niets met de uni te regelen. Rare tip van het incassobureau, niet intrappen.
fijn als je later nog zaken met zo'n bedrijf moet doen. Ze zullen nooit meer iets voor je doen of voor je regelen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. De laatste pauperzaak die mij (om 4 euro) om een betalingsbewijs vroeg heb ik verteld dat ik dat alleen aan de rechter laat zien. Het is niet aan mij om hun administratie te corrigeren. Nooit meer wat van gehoord.
Haha die 4 euro wordt gewoon afgeboekt.. Daar kraait geen haan meer naar. Of het moet een principe kwestie zijn van degene die hij gesproken heeftquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef WrongAnswer het volgende:
[..]
fijn als je later nog zaken met zo'n bedrijf moet doen. Ze zullen nooit meer iets voor je doen of voor je regelen.
Dat probeert een incassobureau je te laten geloven. In de praktijk heb je echter in het geheel niets met een incassobureau te maken. Je hebt een overeenkomst met de Uni en als de Uni besluit de incasso door een bureau te laten doen dan is dat het probleem van de Uni.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef GJonline het volgende:
Als een factuur eenmaal via een incassobureau loopt gelden er andere regels.
Ow? Waar in de wetgeving is dat bepaald dan? Een incassobureau heeft geen enkele andere status dan jij of ik, en kunnen slechts net zoveel afdwingen. En ze kunnen dus al helemaal niet inbreken op een overeenkomst tussen twee andere partijen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef GJonline het volgende:
Als een factuur eenmaal via een incassobureau loopt gelden er andere regels.
Helaas heb ik te veel praktijk ervaring, zeg maar 15 jaar. Misschien wel meer trouwensquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Ow? Waar in de wetgeving is dat bepaald dan? Een incassobureau heeft geen enkele andere status dan jij of ik, en kunnen slechts net zoveel afdwingen. En ze kunnen dus al helemaal niet inbreken op een overeenkomst tussen twee andere partijen.
Als wat?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:20 schreef GJonline het volgende:
[..]
Helaas heb ik te veel praktijk ervaring, zeg maar 15 jaar. Misschien wel meer trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |