Remember Paars (al ben ik het met een hoop uitkomsten daarvan niet eens)??quote:Op maandag 3 september 2012 22:47 schreef Belabor het volgende:
Het liefst zou ik wel een coalitie zien van 3 of misschien vier partijen. Maar VVD en PvdA... ik weet niet of dat lang goed gaat.
Ik weet het niet, voor de PVDA is het alternatief waarschijnlijk een coalitie met de SP en voor VVD is het alternatief de PVV. VVD gaat bijna zeker niet weer in een (gedoog) kabinet zitten met de PVV en het is ook maar de vraag of de PVDA de SP meer ziet zitten dan de VVD.quote:Op maandag 3 september 2012 22:47 schreef Tocadisco het volgende:
D66 wel, VVD waarschijnlijk niet, PvdA helemaal niet.
Niet echt, eerlijk gezegd. Ik ben nog maar sinds heel kort politiek geïnteresseerd, dus die periodes zijn voor mijn tijd. Ik richt me vooral op wat nu en in de toekomst oplossingen kunnen zijn.quote:Op maandag 3 september 2012 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Remember Paars (al ben ik het met een hoop uitkomsten daarvan niet eens)??
De PvdA kan waarschijnlijk kiezen, want is nodig voor bijna ELKE coalitiequote:Op maandag 3 september 2012 22:51 schreef Maarten-Pieter het volgende:
D66 wil het, VVD vindt het niet erg (en moet bijna wel), de PvdA zal eerst wat anders willen, maar uiteindelijk toch bijdraaien als de partij inziet dat het bijna niet anders kan (en dat het over links niet mogelijk is).
PvdAquote:Op maandag 3 september 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De PvdA kan waarschijnlijk kiezen, want is nodig voor bijna ELKE coalitie![]()
Hoezo riante uitgangspositie
Voor een linkse coalitie is de D66 of het CDA ook nog nodig, dat wordt dus lastig onderhandelen, D66/CDA en de SP staan ver uit elkaar. Daarnaast lijkt het erop dat het CDA er voor kiest om eens niet te gaan regeren.quote:Op maandag 3 september 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hangt er puur vanaf bij wie Samsom meer van zijn punten wil inleveren, zoals hierboven al eens is gezegd is de PvdA voor praktisch elke mogelijke regering nodig.quote:Op maandag 3 september 2012 22:51 schreef Maarten-Pieter het volgende:
D66 wil het, VVD vindt het niet erg (en moet bijna wel), de PvdA zal eerst wat anders willen, maar uiteindelijk toch bijdraaien als de partij inziet dat het bijna niet anders kan (dat het over links niet mogelijk is) en dat het zo ook beter is.
Wat voor realistische coalitie met de PvdA zie jij naast Paars?quote:Op maandag 3 september 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Boeit niet, verzin eens een kabinet (obv huidige peilingen) waar de PvdA niet voor nodig is...quote:Op maandag 3 september 2012 22:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor een linkse coalitie is de D66 of het CDA ook nog nodig, dat wordt dus lastig onderhandelen, D66/CDA en de SP staan ver uit elkaar. Daarnaast lijkt het erop dat het CDA er voor kiest om eens niet te gaan regeren.
Dat is waar, de PvdA kan wel een paar flinke slagen slaan in de regeringsonderhandelingen. Het is praktisch onmogelijk om zonder de PvdA te regeren (de VVD kan gewoon niet zonder én de SP én de PvdA én de PVV). Over links gaat niet, dus dan is Paars (of misschien op aandringen van de PvdA (en ook i.v.m. de Eerste Kamer) Paars-Plus) gewoon het beste voor de PvdA. Liever dat dan een überconservatief VVD-PvdA-CDA (+ evt. D66).quote:Op maandag 3 september 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik bedoel dat links misschien geen realistische keuze is.quote:Op maandag 3 september 2012 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boeit niet, verzin eens een kabinet (obv huidige peilingen) waar de PvdA niet voor nodig is...
Denk eens even GOED na en ga ff rekenen.. Welke (realistische) coalities zijn mogelijk ZONDER de PvdA?? En dat meen ik serieus: ga rekenen en denk na...quote:Op maandag 3 september 2012 22:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat voor realistische coalitie met de PvdA zie jij naast Paars?
Paars.quote:Op maandag 3 september 2012 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Denk eens even GOED na en ga ff rekenen.. Welke (realistische) coalities zijn mogelijk ZONDER de PvdA?? En dat meen ik serieus: ga rekenen en denk na...
Uhhh, De PvdA leverde de premier onder Paars I en IIquote:
Lol, de VVD liberaal?quote:Op maandag 3 september 2012 22:43 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
VVD + PvdA + D66 hebben in de laatste peilingen een meerderheid. Ook zonder GL dus.
Ze deden het in de jaren 90. Kan het nu weer? Willen ze het zelf wel? Je hoort ze daar eigenlijk nooit over.
Ik zou het wel mooi vinden: 2 liberale partijen en geen Christelijke partijen.
Die puinhopen zijn slechts een beetje rommel vergeleken bij de puinhopen van populistisch rechts.quote:Op maandag 3 september 2012 22:57 schreef S1gnum het volgende:
De puinhopen van 8 jaar Paars deel II, nu in de winkel.
Eh ja, ik bedoelde natuurlijk realistisch mét de PvdA.quote:Op maandag 3 september 2012 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uhhh, De PvdA leverde de premier onder Paars I en II
De VVD is zeker niet (meer) liberaal, maar conservatief...quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lol, de VVD liberaal?
Alleen in economische zin zijn zij nog liberaal, maar ook dat is slechts in het voordeel van enkelen.
De VVD zal heel wat moeten bijdraaien willen ze overeenstemming kunnen bereiken denk ik.
Over zaken als ontslagrecht en beperking WW duur zullen ze het zo eens zijn denk ik, maar op zaken als beperking van de HRA, legalisering softdrugs, criminaliteit, strenger straffen, en verregaande beperking van privacy, het tegengaan van files, etc. daarin is de VVD tegenwoordig zeer conservatief en staan ze mijlenver van D'66 en de PvdA.
Dus ik ben reuze benieuwd hoe een regeerakkoord van een eventuele Paarse coalitie eruit zou komen te zien.
quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die puinhopen zijn slechts een beetje rommel vergeleken bij de puinhopen van populistisch rechts.
Dat is waar, bijna een understatement.quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die puinhopen zijn slechts een beetje rommel vergeleken bij de puinhopen van populistisch rechts.
VVD/SP/CU/50+ is ook mogelijk, weet niet of dat nu ook nog zo is, denk het niet meer.quote:Op maandag 3 september 2012 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk eens even GOED na en ga ff rekenen.. Welke (realistische) coalities zijn mogelijk ZONDER de PvdA?? En dat meen ik serieus: ga rekenen en denk na...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Maar dat vroeg ik nietquote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Eh ja, ik bedoelde natuurlijk realistisch mét de PvdA.
Ze zijn zeker liberaal op belangrijke ethische punten.quote:Op maandag 3 september 2012 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
De VVD is zeker niet (meer) liberaal, maar conservatief...
Ik zie veel coalities met de PvdA.quote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar dat vroeg ik niet![]()
Try again
Tot de SGP ze aan een meerderheid kan helpenquote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze zijn zeker liberaal op belangrijke ethische punten.
We hebben het gezien inderdaad.quote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ging het ook niet om.. Ging er om dat de PvdA in een riante uitgangspositie/onderhandelingspositie zitquote:Op maandag 3 september 2012 23:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie veel coalities met de PvdA.
Maar niet 1 die realistischer is dan Paars...
Noodgedwongen, maar erg treurig idd. Onvergeeflijk ook.quote:Op maandag 3 september 2012 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tot de SGP ze aan een meerderheid kan helpen
Zeker, dus ze kunnen heel wat binnenhalen. Met Paars.quote:Op maandag 3 september 2012 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ging het ook niet om.. Ging er om dat de PvdA in een riante uitgangspositie/onderhandelingspositie zit
Ook elders... Daarom die fantastische uitgangspositiequote:Op maandag 3 september 2012 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, dus ze kunnen heel wat binnenhalen. Met Paars.
Nou, ik denk écht niet dat ze(PvdA) zitten te springen om aan 3 Kunduz-partijen vast te zitten...quote:Op maandag 3 september 2012 23:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
Met GroenLinks erbij zie ik het wel zitten. Het is immers wenselijk dat de regering een ruimere meerderheid in de Tweede Kamer heeft dan de vorige keer. Bovendien heeft GroenLinks met het lenteakkoord aangetoond dat ze ook op nationaal niveau "regeringsfähig" zijn.
Aan GroenLinks en D66 zal het in ieder geval niet liggen. De PvdA zal het ongetwijfeld ook een fijne optie vinden. Alleen de VVD'ers, die zullen veel water bij de wijn moeten doen. Maar dat moeten zij sowieso: zo'n rechts kabinet als de vorige keer gaat nooit lukken.
Mwa voor GL lijkt het me niet verstandig. Een partij die zo met zichzelf overhoop ligt kan geen regeringsjaren gebruiken.quote:Op maandag 3 september 2012 23:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
Met GroenLinks erbij zie ik het wel zitten. Het is immers wenselijk dat de regering een ruimere meerderheid in de Tweede Kamer heeft dan de vorige keer. Bovendien heeft GroenLinks met het lenteakkoord aangetoond dat ze ook op nationaal niveau "regeringsfähig" zijn.
Aan GroenLinks en D66 zal het in ieder geval niet liggen. De PvdA zal het ongetwijfeld ook een fijne optie vinden. Alleen de VVD'ers, die zullen veel water bij de wijn moeten doen. Maar dat moeten zij sowieso: zo'n rechts kabinet als de vorige keer gaat nooit lukken.
Samenwerken met twee progressieve bondgenoten (GL en D66) zien ze heus wel zitten. Dat anti-Kunduz-gebeuren zal wel wegzakken na 12 september. Veel betere opties zijn er niet voor de PvdA, tenzij ze liever een rechtser kabinet willen, wat ik me niet kan voorstellen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik denk écht niet dat ze zitten te springen om aan 3 Kunduz-partijen vast te zitten...
Denk het niet.. BTW-verhoging en "forensenbelasting" (tussen aanhalingstekens, want die belasting bestaat al)quote:Op maandag 3 september 2012 23:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Samenwerken met twee progressieve bondgenoten (GL en D66) zien ze heus wel zitten. Dat anti-Kunduz-gebeuren zal wel wegzakken na 12 september. Veel betere opties zijn er niet voor de PvdA, tenzij ze liever een rechtser kabinet willen, wat ik me niet kan voorstellen.
W.b. de belasting op het woon-werkverkeer: ook andere partijen willen die maatregel alweer hervormen, inclusief GroenLinks. Kan prima een compromis over bereikt worden, en niet alleen omdat de PvdA het wilquote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk het niet.. BTW-verhoging en "forensenbelasting" (tussen aanhalingstekens, want die belasting bestaat al)
Rechte rug hoor, die Kunduz-coalitie.. NOTquote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
W.b. de belasting op het woon-werkverkeer: ook andere partijen willen die maatregel alweer hervormen, inclusief GroenLinks. Kan prima een compromis over bereikt worden, en niet alleen omdat de PvdA het wil
Mee eens.quote:Op maandag 3 september 2012 23:17 schreef kingmob het volgende:
[edit] Al heb ik liever PvdA de grootste momenteel, een premier belonen voor zo'n rampkabinet moeten we niet ook dit decennium blijven volhouden![]()
Dat ging over een ministerspost, niet over coalities. Als hij niet de grootste wordt dan gaat hij wel met de coalitie meedoen, maar blijft zelf in de kamer zitten, en schuift iemand anders naar voren als vice-premier.quote:Op maandag 3 september 2012 23:33 schreef outtayourleague het volgende:
Vraag is een beetje of dat lukt als PvdA niet de grootste wordt. Samsom heeft zelf gisteren nog gezegd dat hij in geen enkel kabinet gaat zitten dat niet zijn naam draagt. Meen mij te herinneren dat Bos in Balkenende III ook een hoop kritiek heeft gekregen omdat de pvda niet de premier leverde. Hoe recht zal Samsom zijn rug houden?
Maar even goed: Paars
HIJ niet, de PvdA WEL... Begrijpend lezen te moeilijk voor je ofzoquote:Op maandag 3 september 2012 23:33 schreef outtayourleague het volgende:
Vraag is een beetje of dat lukt als PvdA niet de grootste wordt. Samsom heeft zelf gisteren nog gezegd dat hij in geen enkel kabinet gaat zitten dat niet zijn naam draagt. Meen mij te herinneren dat Bos in Balkenende III ook een hoop kritiek heeft gekregen omdat de pvda niet de premier leverde. Hoe recht zal Samsom zijn rug houden?
Maar even goed: Paars
Welke vorige keer? In Paars I en II was de PvdA de grootste partij hoor? Of wil je zeggen dat ondanks dat VVD het meest in de melk te brokkelen had?quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:43 schreef remlof het volgende:
Ik ben wel voor Paars III, mits er geen VVD-beleid wordt uitgevoerd zoals de vorige keer.
Paars kan toch prima met Samsom in de Kamer?quote:Op maandag 3 september 2012 23:33 schreef outtayourleague het volgende:
Vraag is een beetje of dat lukt als PvdA niet de grootste wordt. Samsom heeft zelf gisteren nog gezegd dat hij in geen enkel kabinet gaat zitten dat niet zijn naam draagt.
Je bedoelt de rechtse kiezer neem ik aan? Anders snap ik deze zin niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 03:29 schreef Tchock het volgende:
Voor een linkse kiezer die vindt dat D66/PvdA/SP/GL ons land naar de afgrond gaat helpen is Paars verreweg de beste keuze, lijkt me.
Ook alleen als het uitkomt. De weigerambtenaar mag gewoon blijven. En het kabinet viel vroeg genoeg voor ze om een serieuze discussie over abortus uit de weg te kunnen gaan. Het wordt meer en meer een conservatieve club die eerder de voormalige CDA-stemmer wil lokken dan liberale kiezers.quote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ach ditmaal was de VVD de grootste in Rutte-1 en dan krijg je ook zwakke excuses waarom het beleid zo afwijkt van de programma's op voorhandquote:Op dinsdag 4 september 2012 03:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Welke vorige keer? In Paars I en II was de PvdA de grootste partij hoor? Of wil je zeggen dat ondanks dat VVD het meest in de melk te brokkelen had?
Inderdaad, een Bolkensteintje doen, gewoon oppositie voeren tegen je eigen kabinet vanuit de kamer. Kan erg interessant worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Paars kan toch prima met Samsom in de Kamer?
Ik denk dat de VVD straks weinig te willen heeft en sowieso overgeleverd is aan de PvdA.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:19 schreef 99.999 het volgende:
De VVD wil dit liever niet, de andere partijen krijg je wel zo ver.
Allicht maar dan nog zullen ze vermoedelijk eerst nog uitgebreid gaan onderhandelen met de SP voor ze Paars als serieuze optie willen zien. Het Paarse beleid druist vrij stevig in tegen alles waar de huidige VVD voor staat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD straks weinig te willen heeft en sowieso overgeleverd is aan de PvdA.
De VVD van nu, is niet meer de partij waar ik nog enige sympathie voor op kon brengen, uit de jaren '90.quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lol, de VVD liberaal?
Alleen in economische zin zijn zij nog liberaal, maar ook dat is slechts in het voordeel van enkelen.
De VVD zal heel wat moeten bijdraaien willen ze overeenstemming kunnen bereiken denk ik.
Over zaken als ontslagrecht en beperking WW duur zullen ze het zo eens zijn denk ik, maar op zaken als beperking van de HRA, legalisering softdrugs, criminaliteit, strenger straffen, en verregaande beperking van privacy, het tegengaan van files, etc. daarin is de VVD tegenwoordig zeer conservatief en staan ze mijlenver van D'66 en de PvdA.
Dus ik ben reuze benieuwd hoe een regeerakkoord van een eventuele Paarse coalitie eruit zou komen te zien.
Paars hoeft voor de kiezers van de PvdA helemaal niet verkeerd te zijn. Het alternatief is helemaal over rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:48 schreef MakkieR het volgende:
Denk dat de PVDA stemmer hier niet blij mee zal zijn, maar wat kan Samson dat schelen, deze kiezers zijn toch onbetrouwbare randdebielen:)
Ik vermoed eigenlijk dat de VVD als een blad aan een boom draait als het er op aan komt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht maar dan nog zullen ze vermoedelijk eerst nog uitgebreid gaan onderhandelen met de SP voor ze Paars als serieuze optie willen zien. Het Paarse beleid druist vrij stevig in tegen alles waar de huidige VVD voor staat.
Je zegt het verkeerd, Voor Samson pakt het niet verkeerd uit, hem maakt het toch niks uit hoe pijnlijke maatregelen de zwaksten onder ons moeten boeten. Maar deze kiezer die dacht het vertrouwen hebben gegeven komen van een hele koude kermis thuis.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Paars hoeft voor de kiezers van de PvdA helemaal niet verkeerd te zijn. Het alternatief is helemaal over rechts.
Prijzen dalen als er minder verkocht kan worden, en prijzen stijgen als er meer vraag is. Men gaat niet de prijzen hoger later worden als ze het huis niet verkocht krijgen, dus het betekent dat de markt minder op slot gaat. En in principe zal jij dus ook meer huizen moeten kunnen vinden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:02 schreef DustPuppy het volgende:
...
en ik als starter kan geen fatsoenlijk huis kopen. En dan moeten de prijzen stijgen?
...
Hoeft niet direct een probleem te zijn. Partijen als GL of CU zullen vaak wel mee stemmen. Of de SGP, hoewel dat wel erg krom zou zijn dat een zwaar gereformeerde partij het relivrije Paars aan een meerderheid zou helpen.quote:
Het CPB is het niet met u eens.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:08 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Prijzen dalen als er minder verkocht kan worden, en prijzen stijgen als er meer vraag is. Men gaat niet de prijzen hoger later worden als ze het huis niet verkocht krijgen, dus het betekent dat de markt minder op slot gaat. En in principe zal jij dus ook meer huizen moeten kunnen vinden.
Alleen niet meer tegen de spotgoedkope prijzen die je nu zou moeten betalen.
Ze hebben zelf ook aangegeven dat met de SP heel lastig cq onmogelijk zou zijn. Het is een middenpartij, dat weten de kiezers best wel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je zegt het verkeerd, Voor Samson pakt het niet verkeerd uit, hem maakt het toch niks uit hoe pijnlijke maatregelen de zwaksten onder ons moeten boeten. Maar deze kiezer die dacht het vertrouwen hebben gegeven komen van een hele koude kermis thuis.
Ik heb Paars nooit een slechte coalitie gevonden. Sowieso de laatste regering die het gewoon 4 jaar volhield. Daarna is er alleen maar geklungeld in Den Haag.quote:Op maandag 3 september 2012 22:58 schreef Evertjan het volgende:
toch wel raar dat binnen 10 jaar iedereen weer helemaal gek is op Paars
Paars 2 was wel behoorlijk ingezakt natuurlijk maar het was stukken beter dan de opvolgers.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb Paars nooit een slechte coalitie gevonden. Sowieso de laatste regering die het gewoon 4 jaar volhield. Daarna is er alleen maar geklungeld in Den Haag.
Onzin, als PvdA, VVD en D66 samen meer dan 75 zetels hebben in de Tweede Kamer dan hoeft Groenlinks er echt niet bij.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou best eens zo kunnen zijn dat de PvdA en de VVD tot elkaar worden veroordeeld.
Een herhaling van het vorige kabinet is uitgesloten; het CDA gaat echt niet opnieuw met de PVV samenwerken en bovendien halen VVD, PVV en CDA nu geen meerderheid. Ook de Kunduz-coalitie stevent niet af op een meerderheid.
Een centrum-links kabinet van PvdA en SP, aangevuld met andere partijen is alleen haalbaar als die partijen dat zien zitten. CDA? D66? Ik betwijfel het.
In dat geval worden PvdA en VVD vanzelf tot elkaar veroordeeld. Naast D66 hebben ze dan ook GroenLinks nodig, omdat ze anders geen meerderheid in de Senaat hebben. Kortom: Paars Plus.
Gaan ze ook niet willen met maar een handvol zetels in de kamer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onzin, als PvdA, VVD en D66 samen meer dan 75 zetels hebben in de Tweede Kamer dan hoeft Groenlinks er echt niet bij.
De opdracht aan de formateur is doorgaans het smeden van een coalitie die kan rekenen op een vruchtbare samenwerking met de Staten Generaal. Daarbij hoort ook de Eerste Kamer. Het is erg bevorderlijk om ook in de Eerste Kamer een meerderheid te hebben als regering. Bovendien zijn PvdA en GroenLinks sterk verwant en zijn er ook raakvlakken tussen GroenLinks en D66. GroenLinks past er probleemloos tussen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onzin, als PvdA, VVD en D66 samen meer dan 75 zetels hebben in de Tweede Kamer dan hoeft Groenlinks er echt niet bij.
De VVD is allergisch voor GL en GL zal er met een handvol zetels zelf, terecht, geen trek in hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De opdracht aan de formateur is doorgaans het smeden van een coalitie die kan rekenen op een vruchtbare samenwerking met de Staten Generaal. Daarbij hoort ook de Eerste Kamer. Het is erg bevorderlijk om ook in de Eerste Kamer een meerderheid te hebben als regering. Bovendien zijn PvdA en GroenLinks sterk verwant en zijn er ook raakvlakken tussen GroenLinks en D66. GroenLinks past er probleemloos tussen.
GL is één van de partijen die het Kunduz-akkoord mogelijk maakte. Waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD is allergisch voor GL en GL zal er met een handvol zetels zelf, terecht, geen trek in hebben.
De vraag is echter of die wil er is...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
GL is één van de partijen die het Kunduz-akkoord mogelijk maakte. Waar een wil is, is een weg.
Tja, maar uiteindelijk zal het land toch geregeerd moeten worden. En als de VVD en PvdA de afstand naar elkaar kunnen overbruggen, valt GroenLinks er haast automatisch tussen. Net zoals D66 een logisch bindmiddel tussen VVD en PvdA is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De vraag is echter of die wil er is...
als het zonder GL kan zal het zonder GL gebeuren. De VVD is echt heel erg allergisch voor die club. Rutte kan die weerstand binnen zijn eigen club niet overwinnen. Die eerste kamer is dan maar van secundair belang.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, maar uiteindelijk zal het land toch geregeerd moeten worden. En als de VVD en PvdA de afstand naar elkaar kunnen overbruggen, valt GroenLinks er haast automatisch tussen. Net zoals D66 een logisch bindmiddel tussen VVD en PvdA is.
Ipv GL is een CU ook een redelijk goed alternatief, zij zitten beter tussen de PvdA en de VVD dan GL.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
als het zonder GL kan zal het zonder GL gebeuren. De VVD is echt heel erg allergisch voor die club. Rutte kan die weerstand binnen zijn eigen club niet overwinnen. Die eerste kamer is dan maar van secundair belang.
Ik denk dat Groenlinks er voorlopig verstandig aan doet een toontje lager te zingen willen ze na de verkiezingen op de volgende verkiezingen nog bestaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
GL is één van de partijen die het Kunduz-akkoord mogelijk maakte. Waar een wil is, is een weg.
Als ze met z'n drieën een meerderheid hebben komt er gewoon geen extra partij bij. En CU zou het seculiere karakter weer om zeep helpen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:38 schreef Snackman het volgende:
[..]
Ipv GL is een CU ook een redelijk goed alternatief, zij zitten beter tussen de PvdA en de VVD dan GL.
Plus zoals het nu in de peilingen is hebben ze meer zetels dan GL
Kun je nagaan hoe snel men wanpraktijken vergeet.quote:Op maandag 3 september 2012 22:58 schreef Evertjan het volgende:
toch wel raar dat binnen 10 jaar iedereen weer helemaal gek is op Paars
wat er na kwam waren stuk voor stuk slechtere kabinetten. En zowel Balkenende als Rutte komen niet in de buurt van Kok als premier.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:44 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe snel men wanpraktijken vergeet.
Paars...het land naar de kloten.
Helemaal niets vergeleken bij de enorme wanpraktijken die de LPF en PVV ons gebracht hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:44 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe snel men wanpraktijken vergeet.
Paars...het land naar de kloten.
Nou, gewoon? Als je wel links bent maar de SP niets vindt is Paars de oplossing.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je bedoelt de rechtse kiezer neem ik aan? Anders snap ik deze zin niet.
Het was slechter ja, omdat men het geen eerlijke kans heeft gegeven.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
wat er na kwam waren stuk voor stuk slechtere kabinetten. En zowel Balkenende als Rutte komen niet in de buurt van Kok als premier.
Paars heeft prima gepresteerd. Dat de nagedachtenis aan Paars zo negatief is, is het resultaat van een sterk staaltje 'framing' door Pim Fortuyn en kornuiten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
wat er na kwam waren stuk voor stuk slechtere kabinetten. En zowel Balkenende als Rutte komen niet in de buurt van Kok als premier.
Kansen genoeg maar gewoon een totaal gebrek aan kwaliteit.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:30 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het was slechter ja, omdat men het geen eerlijke kans heeft gegeven.
Hoezo geen eerlijke kans? Zowel de LPF als de PVV hebben het zelf verneukt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:30 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het was slechter ja, omdat men het geen eerlijke kans heeft gegeven.
De LPF was te onervaren en kon al het 'bebash' niet aan, de kopman werd notabene zelfs vermoord.....quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo geen eerlijke kans? Zowel de LPF als de PVV hebben het zelf verneukt.
Tja de andere partijen hebben geen politici vermoord en bovendien kwam al dat geruzie echt niet doordat er wat kritiek over ze uitgestrooid werd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:01 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
De LPF was te onervaren en kon al het 'bebash' niet aan, de kopman werd notabene zelfs vermoord.....
De PVV heeft geen eerlijke kans gehad, immers waren er zelfs partijen die aangaven; 'ongeacht wát ze aandragen, wij stemmen tegen', ....nou wie durft er dan van een eerlijke kans te spreken??? Het valt mij nog mee dat Wilders nog leeft......
Als de PVV gewoon had meegewerkt aan het opstellen van een fatsoenlijke begroting voor 2013 hadden ze er nog gewoon gezeten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:01 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
De PVV heeft geen eerlijke kans gehad, immers waren er zelfs partijen die aangaven; 'ongeacht wát ze aandragen, wij stemmen tegen', ....nou wie durft er dan van een eerlijke kans te spreken??? Het valt mij nog mee dat Wilders nog leeft......
Was Job Cohen ....quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:08 schreef Hexagon het volgende:
En verder mag je wel eens met een bron komen over wie ooit gezegd heeft: 'ongeacht wát ze aandragen, wij stemmen tegen'. Anders gewoon een leugen om niet naar het eigen falen van de PVV te hoeven kijken.
http://www.nu.nl/politiek(...)net-niet-langer.htmlquote:Wat Cohen betreft blijft het bij deze onderwerpen en steunt hij Rutte niet meer op andere dossiers. ''Jongens, sorry, je bekijkt het maar'', aldus Cohen tegen de krant.
Je bedoelt fatsoenlijk in de ogen van wie? In de ogen van de VVD? In de ogen van de PvdA? De D66?? wie beslist of iets fatsoenlijk is??quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als de PVV gewoon had meegewerkt aan het opstellen van een fatsoenlijke begroting voor 2013 hadden ze er nog gewoon gezeten.
Daar staat een oppositiepartij (die volgens mij door de PVV ook werd uitgesloten) geheel vrij in. de PvdA zat niet in de gedoogconstructie en heeft geen plicht om elke keer het hachje van het kabinet te redden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:14 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Was Job Cohen ....
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)net-niet-langer.html
Er zat nogal een gat in de begroting, dat moest gewoon een stuk kleiner. Je kan keuzes niet uit blijven stellen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:14 schreef mossad_agent het volgende:
Je bedoelt fatsoenlijk in de ogen van wie? In de ogen van de VVD? In de ogen van de PvdA? De D66?? wie beslist of iets fatsoenlijk is??
Oude van dagen die geen zorg meer krijgen,...is dat fatsoenlijk? Blanco cheque naar Europa, is dat fatsoenlijk??
Leg eens uit wat fatsoenlijk is in jouw ogen.
Je begrijpt toch wel dat oppositie voeren tegen een kabinet iets anders is dan lukraak tegen iedere PVV motie stemmen omdat het toevallig van de PVV is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:14 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Was Job Cohen ....
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)net-niet-langer.html
Het was niet dat Bolkestein in 1994 nou zo links was.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
Paars komt nooit meer terug omdat Paars meer was dan een kabinet. De hele poldercultuur is de afgelopen jaren uitgemoord en de FNV heeft zichzelf ook nog eens opgehangen. Nu kan er een kabinet van VVD, D'66 en PvdA komen dat zich ook paars gaat noemen maar de tegenstellingen tussen PvdA en VVD zijn enorm. Waar ze elkaar in vinden is de liefde voor de EU al is Rutte nog niet helemaal uit de kast gekomen. Voor een goed Paars kabinet is de VVD te rechts geworden en te weinig sociaal.
Hoe is dat gat er gekomen? Is dat iets van het laatste jaar of iets wat al jaren (en dus ook in de tijd van Paars) is opgebouwd?????/quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zat nogal een gat in de begroting, dat moest gewoon een stuk kleiner. Je kan keuzes niet uit blijven stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |