Nee, de EMU is erg goed alleen is het verkeerd ingekleed.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[..]
Had daar maar iemand naar geluisterd.
Dat is geen aanname, dat is hoe het momenteel in de realiteit gaat. Jouw idee is een aanname.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat weet je niet zeker maar dat is een aanname. En dan nog is 52% van het totale inkomen door de centrale overheid innen en uitgeven ongelofelijk en exorbitant veel.
Nee, als de ondoelmatigheid van de overheid verdwijnt is zo'n groot deel van je inkomen afstaan niet nodig. Maar ik denk wel dat mensen vrijwillig misstanden aanpakken ja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Sorry, maar dan geloof je toch echt in sprookjes. Je denkt echt dat mensen 30, 40 procent van hun inkomen vrijwillig afstaan om armen, jongeren, ouderen en arbeidsongeschikten te helpen?
Natuurlijk, als je het geen stelen meer noemt is het geen stelen meer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:39 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Stelen is het wegnemen van een ander's rechtmatig verkregen eigendom. Je belastingvrije inkomen is niet je rechtmatige nettoinkomen. In een libertarische samenleving wel, in onze samenleving niet. Daarom is belasting heffen geen stelen. Het is een manier van het inrichten van de samenleving.
Stelen is een definitie. Volgens de huidige definitie is belasting heffen geen stelen. Het is pas stelen als je de definitie van stelen gaat veranderen. Dat is wat de LP doet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je het geen stelen meer noemt is het geen stelen meer.
Geweldig is het.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, de EMU is erg goed alleen is het verkeerd ingekleed.
Klopt, ik baseer mijn gedachten ook op aannames. Maar dat de huidige realiteit zo is als nu betekent niet dat het zo goed is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is geen aanname, dat is hoe het momenteel in de realiteit gaat. Jouw idee is een aanname.
Dat is wat jij doet, en wat de overheid doet in wetboeken, definities verneuken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Stelen is een definitie. Volgens de huidige definitie is belasting heffen geen stelen. Het is pas stelen als je de definitie van stelen gaat veranderen. Dat is wat de LP doet.
Uitstekend zelfsquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Klopt, ik baseer mijn gedachten ook op aannames. Maar dat de huidige realiteit zo is als nu betekent niet dat het zo goed is.
Jouw definitie is niet de "echte". De echte definitie is die zoals die nu is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is wat jij doet, en wat de overheid doet in wetboeken, definities verneuken.
Jij bent echt volledig geïndoctrineerd door de staat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Jouw definitie is niet de "echte". De echte definitie is die zoals die nu is.
Mensen worden afhankelijk van hun netwerk. Wie een ruim sociaal netwerk heeft, zal her en der de steun wel bijeen weten te sprokkelen, maar wie minder goed in de contacten zit, mag dood creperen. Wat daar komt het per saldo gewoon op neer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef Libertarisch het volgende:
Nee, als de ondoelmatigheid van de overheid verdwijnt is zo'n groot deel van je inkomen afstaan niet nodig. Maar ik denk wel dat mensen vrijwillig misstanden aanpakken ja.
Feiten zijn staatsindoctrinaties?quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij bent echt volledig geïndoctrineerd door de staat.
Op het moment dat de indeling van een staat als zodanig wordt beschreven ben je geïndoctrineerd?quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij bent echt volledig geïndoctrineerd door de staat.
1984-achtige uitspraken zijn dit, freedom is slavery, war is peace enzovoorts. Newspeak.
"Enhanced interrogation techniques" etc.
Ik ga niet zeggen dat we het slecht hebben in dit land maar het is nooit slecht om te streven naar verbetering!quote:
Zeker, zeker. Helemaal na dit afgelopen kabinet mag er wel het een en ander verbeterd worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:05 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat we het slecht hebben in dit land maar het is nooit slecht om te streven naar verbetering!
De maatschappij zou inderdaad veel socialer worden met hechtere contacten, normen en waarden en waarschijnlijk ook terugkeer van kerken (hoeven niet per se christelijk te zijn, kan ook joods of islamitisch of wat dan ook). De huidige situatie is dat je geholpen wordt door de anonieme staat met gestolen geld.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen worden afhankelijk van hun netwerk. Wie een ruim sociaal netwerk heeft, zal her en der de steun wel bijeen weten te sprokkelen, maar wie minder goed in de contacten zit, mag dood creperen. Wat daar komt het per saldo gewoon op neer.
Het is ook wel grappig dat één van de grootste pleitbezorgers van Libertarisme de usernaam "Paper Tiger" draagt. En dat is ook precies wat deze stroming is: een papieren tijger.
Aantal landen op deze planeet die libertarisch worden bestuurd: 0
Als je iemands geld afpakken geen stelen noemt omdat de overheid je heeft verteld dat als zij het doet, het "belasting" heet en geen diefstal, omdat het niet "wederrechtelijk is".quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat de indeling van een staat als zodanig wordt beschreven ben je geïndoctrineerd?
Ja... of gewoon op de hoogte van de feiten. Kan ook.
Je vindt het ook geen mishandeling als bij een Iraanse dief de hand wordt afgehakt, aangezien dat in die staat conform de wet is?quote:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je iemands geld afpakken geen stelen noemt omdat de overheid je heeft verteld dat als zij het doet, het "belasting" heet en geen diefstal, omdat het niet "wederrechtelijk is".
In Iran executeren ze homo's en noemen ze dat ook geen moord.
Ah, je was me voor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je iemands geld afpakken geen stelen noemt omdat de overheid je heeft verteld dat als zij het doet, het "belasting" heet en geen diefstal, omdat het niet "wederrechtelijk is".
In Iran executeren ze homo's en noemen ze dat ook geen moord.
Zou niet zo heel slim zijn geweest natuurlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[..]
Had daar maar iemand naar geluisterd.
Oh, dus als ik van jou 100 euro uit je zak haal en je de volgende dag kom vertellen dat ik daar de daklozen van heb geholpen aan eten en onderdak, dan is het geen diefstal?quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]Iran er met de haren bijslepen.
Het is geen diefstal omdat je gewoon kunt zien waar dit genomen geld naar toe gaat. Het wordt in de maatschappij gebracht om die te verbeteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |