Het ging mij meer om het gebruiken van de jeugdspelersquote:Op maandag 3 september 2012 14:08 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Kort geheugen die je hebt. Ben je vergeten hoe Van den Herik die club gered heeft van de ondergang eind jaren '80, begin jaren '90? En als ik de oudere supporters moet geloven, was dat niet de eerste keer.
[..]
Feyenoord is er toch nog steedsquote:Dat het financiële beleid niet was wat het moest zijn, is iedereen het wel over eens. Alhoewel je daarover kan discussiëren. Als het een keus is tussen sportief op niveau blijven en die assets voor jezelf houden, of die assets 'riskeren' en sportief wèl op niveau blijven, wat kies je dan? Verder moet je Feyenoord en PSV niet op hetzelfde vlak plaatsen in deze. PSV heeft nimmer een faillissement geriskeerd. Als het plan niet door was gegaan, had PSV gewoon doorgegaan, en alleen niet meer op hetzelfde niveau. Feyenoord was gewoon verdwenen. Failliet. Niemand die erin wilde stappen.
PSV is naar de gemeente gestapt omdat geen enkele commerciële partij in dit project zou stappenquote:Over die commerciële partij praat je wel erg makkelijk. Feyenoord heeft die hele haven daar achter liggen. Hoeveel partijen daarvan kijken naar Feyenoord om? En PSV heeft de gemeente benaderd, omdat alleen zij voor een dergelijk laag bedrag dat geld konden lenen. Verder is het een te lange termijn plan voor een commerciële partij.
kunnen worden, dat is toch wat andersquote:PSV had de afgelopen drie jaar gewoon kampioen moeten worden, pik.
Neequote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef TIM-846 het volgende:
Was de TT: Van Bommel, koploper in het gele kaartenklassement, niet beter geweest?
Effe normaal quoten a.u.b. Anders kost het mij weer werk om op een goede manier op je te reageren. Edit: Inmiddels gedaan. Moment a.u.b.quote:
Ach, dat gestigmatiseer komt toch wel. Dus laat ik ze maar effe voeden. Verder gooit Bommel ook wel eens de beuk erin op een manier dat het wel mag en soms onterecht niet bestraft wordt.quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef TIM-846 het volgende:
Was de TT: Van Bommel, koploper in het gele kaartenklassement, niet beter geweest?
PSV is naar de gemeente gestapt omdat de betreffende Duitse bank die partner wilde worden de ogenschijnlijk mooie deal voor PSV en gemeente door Ome Tiny accepteerde.quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV is naar de gemeente gestapt omdat geen enkele commerciële partij in dit project zou stappen
quote:Op maandag 3 september 2012 14:19 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee
En nu weer terug naar het Ajax topic jij en stoppen met het gezuig wat je doet
Que?quote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Effe normaal quoten a.u.b. Anders kost het mij weer werk om op een goede manier op je te reageren. Edit: Inmiddels gedaan. Moment a.u.b.
[..]
Ach, dat gestigmatiseer komt toch wel. Dus laat ik ze maar effe voeden. Verder gooit Bommel ook wel eens de beuk erin op een manier dat het wel mag en soms onterecht niet bestraft wordt.
quote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
PSV is naar de gemeente gestapt omdat de betreffende Duitse bank die partner wilde worden de ogenschijnlijk mooie deal voor PSV en gemeente door Ome Tiny accepteerde.
Jeugdspelers zijn leuk. Maar niet echt belangrijk om succesvol te zijn. Feyenoord heeft meer jeugdspelers laten doorstromen, maar moest vaker gered worden. PSV is zonder jeugdspelers al sinds de jaren '70 gewoon een topclub in Nederland en op momenten ook daarbuiten en veel vaker kampioen geworden dan Feyenoord.quote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ging mij meer om het gebruiken van de jeugdspelers
Ja, ondanks succesvol beleid ja. PSV heeft maar een keer in de spiegel moeten kijken, maar dit volledig met eigen bronnen opgelost, terwijl Feyenoord echt afhankelijk was van de liefdadigheid van anderen.quote:Feyenoord is er toch nog steeds
Het ging om grondverkoop. Een commerciële partij was niet eens aan de orde. En vergeet je a.u.b. niet dat PSV via commerciële partijen gewoon 30 miljoen extra kreeg in een paar dagen tijd?quote:PSV is naar de gemeente gestapt omdat geen enkele commerciële partij in dit project zou stappen
Nee, mòeten worden. En 'kunnen worden' suggereert overigens nog steeds dat ze meededen om het kampioenschap. Deze discussie gaat immers om het neer kunnen zetten van een team waarmee je kampioen kan worden. Dat is immers waar al je middelen voor aanwend. Kortom, je geeft me dan alsnog gelijk.quote:kunnen worden, dat is toch wat anders
Ga ik doen.quote:Op maandag 3 september 2012 14:25 schreef aight1 het volgende:
Kan je de topscorers in de OP even bijwerken?
Dan snap ik die reactie niet over het feit dat er geen commerciële partner gevonden kon worden.quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]Natuurlijk, wel rente innen zonder risico omdat de gemeente niet omvalt is een goeie deal voor de bank en het kost PSV nu een fractie van wat het had gekost als ze de grond zelf verhypothekeerd hadden.
Ik heb verder ook geen kritiek op de deal, die is goed gevonden, maar dat heb ik hier al eens eerder gemeld.
Inderdaad. Waarom zou je meer betalen wanneer het niet hoeft?quote:Op maandag 3 september 2012 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan snap ik die reactie niet over het feit dat er geen commerciële partner gevonden kon worden.
Je denkt toch niet dat die bank er in was gestapt zonder de gemeente?quote:Op maandag 3 september 2012 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan snap ik die reactie niet over het feit dat er geen commerciële partner gevonden kon worden.
Dat weet je niet. Die mogelijkheden zijn sowieso nooit onderzocht aangezien het simpelweg niet aan de orde was.quote:Op maandag 3 september 2012 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat die bank er in was gestapt zonder de gemeente?
Natuurlijk zijn die mogelijkheden onderzocht maar uiteraard niet haalbaarquote:Op maandag 3 september 2012 14:32 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Die mogelijkheden zijn sowieso nooit onderzocht aangezien het simpelweg niet aan de orde was.
Bron??quote:Op maandag 3 september 2012 14:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die mogelijkheden onderzocht maar uiteraard niet haalbaar
Denk je dat Sanders voor hij met de pet in de hand naar de gemeente stapte niet eerst andere opties heeft bekeken, zelfs samen met die bank?quote:
Je leest niet, ik heb helemaal geen kritiek op die oplossing alleen op het feit dat het nodig was.quote:Op maandag 3 september 2012 14:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Bron??
Daarnaast moet het voor PSV natuurlijk wel interessant zijn. Maar wat is je kritiek in deze precies? Waarom is het relevant of een bank er wel of niet in gestapt was?
Ja, we kunnen dit topic en de komende 28 hierna volplempen met aannames, maar dat lijkt me behoorlijk nutteloos. Sanders heeft een fantastische constructie gemaakt met een Duitse bank en de gemeente, hoe jij erbij komt dat er sowieso eerste een aantal commerciële partners zijn gezocht en afgehaakt voordat deze deal tot stand kwam lijkt me nogal uit de lucht gegrepen of heb je een bron?quote:Op maandag 3 september 2012 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je dat Sanders voor hij met de pet in de hand naar de gemeente stapte niet eerst andere opties heeft bekeken, zelfs samen met die bank?
Waarom zou hij? Je suggereert nu weer de gemeentefinancien, belastinggeld, etc. Dat is immers normaal gesproken de enige reden waarom je 'uiteindelijk, na andere opties te hebben overwogen' bij de gemeente zou aankloppen.quote:Op maandag 3 september 2012 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je dat Sanders voor hij met de pet in de hand naar de gemeente stapte niet eerst andere opties heeft bekeken, zelfs samen met die bank?
Ok. Maar de grondverkoop was gewoon een middel om de boel recht te trekken. Dat middel werkte. Mocht dat niet doorgegaan zijn hadden ze naar andere opties kunnen kijken. Jij doet nu een hoop aannames die je als vaststaand verondersteld, terwijl dat totaal geen basis heeft.quote:Op maandag 3 september 2012 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je leest niet, ik heb helemaal geen kritiek op die oplossing alleen op het feit dat het nodig was.
Rutten liet PSV ontzettend zwak spelen, in de controle. Zelfs Afellay moest als controleur spelen, en er was vorig jaar zelfs een conflict met Lens die tegen de strategie van de trainer in gewoon op de aanval ging tegen Feyenoord, maar helaas door niemand gesteund werd waardoor hij zich alsnog in die rol moest schikken. PSV stond er zo goed voor tijdens alle winterstops, dat ik het wel degelijk een kwestie van 'moeten' vind. Zeker vorig jaar, met al die aankopen. Rutten heeft tot drie keer gewoon concreet gefaald.quote:Verder over het gaan voor het kampioenschap, daar gaat PSV net als Ajax altijd voor, maar dat vind ik wat anders dan moeten worden
Het ging me dan ook meer om het idee dan de personen zelf. Ik zeg net ook dat Lucius niet eens echt goed was, maar toch vond het fantastisch om hem voor PSV te zien voetballen. Of De drie voetballers die je noemt daadwerkelijk beter waren dan Marcellis vraag ik mij af.quote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Beiden waren gewoon niet goed genoeg. Lucius was daarbij een labiel persoon.
Marcellis maakte geregeld de nodige domme fouten. Ooijer, Salcido, Maza stonden allemaal boven hem in de pikorde.
Voor jou geldt dat misschien, voor mij toch zeker niet (en ik denk voor vele anderen ook niet). Het heeft ook niets met nostalgie te maken. Ik ben het er helemaal mee eens dat kwaliteit de boventoon moet voeren, maar ik zie (bij min of meer gelijke kwaliteiten) liever een jongen uit de regio erin staan dan iemand uit een ver buitenland.quote:Op maandag 3 september 2012 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is geen meerwaarde maar nostalgische waarde.
Uiteindelijk is de meerwaarde de beste speler op die plek. Of ie nu uit Strijp komt of uit Mexico-City.
Om hier toch nog even op terug te komen. Ik ben het met je eens en ik vind dat de deal helemaal niet zo verkeerd is. Maar PSV heeft dit PR-matig wel compleet verkeerd aangepakt, waardoor er nu (vooral op dit forum) toch wel een behoorlijk slecht imago aan vast zit. Had gewoon gezegd dat ze het financieel even moeilijk hadden en dat deze - zeer te verantwoorden - deal de beste uitkomst was voor alle partijen. In plaats daarvan kwam er een achterbaks lulverhaal. Het hielp trouwens ook totaal niet mee om direct nadat de deal beklonken was peperdure nieuwe aankopen te presenteren.quote:Op maandag 3 september 2012 14:08 schreef Xaobotnik het volgende:
Over die commerciële partij praat je wel erg makkelijk. Feyenoord heeft die hele haven daar achter liggen. Hoeveel partijen daarvan kijken naar Feyenoord om? En PSV heeft de gemeente benaderd, omdat alleen zij voor een dergelijk laag bedrag dat geld konden lenen. Verder is het een te lange termijn plan voor een commerciële partij.
Natuurlijk is het leuker als Jantje Jansen uit Eindhoven het beter doet dan Pedro uit Mexico, maar als Pedro meer kwaliteiten bezit dan Jantje dan moet Pedro in een topclub als PSV gewoon worden opgesteld en mag Jantje plaatsnemen op de bank. Ik neem aan dat je dat met me eens bent?quote:Op maandag 3 september 2012 14:48 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Voor jou geldt dat misschien, voor mij toch zeker niet (en ik denk voor vele anderen ook niet). Het heeft ook niets met nostalgie te maken. Ik ben het er helemaal mee eens dat kwaliteit de boventoon moet voeren, maar ik zie (bij min of meer gelijke kwaliteiten) liever een jongen uit de regio erin staan dan iemand uit een ver buitenland.
Zo had ik liever Marcellis gezien dan Manolev. Ik zie graag Nederlanders winnen (bij welke sport dan ook) en vind het leuk als iemand uit het dorp waar ik opgroeide het goed doet, zo zie ik ook liever een lokale jongen het goed doen bij PSV dan iemand uit welk willekeurig land dan ook. Ik denk ook dat het wel degelijk zorgt voor meer betrokkenheid bij de club en een 'clubgevoel'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |