In dat geval is het echt een belachelijk idee. Typisch VVD weer.quote:Op maandag 3 september 2012 17:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, enkel modaal en hoger (als ik Rutte goed begreep en hij niet weer loog)
Eindelijk eens een beetje compensatie voor degene die onterecht al zoveel belasting betalen.quote:Op maandag 3 september 2012 17:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
17:29quote:Op maandag 3 september 2012 17:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 september 2012 17:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Eindelijk eens een beetje compensatie voor degene die onterecht al zoveel belasting betalen.
In de praktijk betekent bezuinigen in Nederland altijd het verzwaren van de lasten. Terwijl bezuinigen natuurlijk zou moeten betekenen dat je je uitgaven beperkt.quote:Op maandag 3 september 2012 17:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van meer echt bezuinigen, Nederland geeft te veel geld uit aan non-issues.
Dat, of ze pakken de zwakkeren van de samenleving wederom.quote:Op maandag 3 september 2012 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de praktijk betekent bezuinigen in Nederland altijd het verzwaren van de lasten. Terwijl bezuinigen natuurlijk zou moeten betekenen dat je je uitgaven beperkt.
Inderdaad, ik vind dus dat de lasten niet verzwaard moeten worden, ik ben tegen elke vorm van inkomsten-/vermogensbelastingverhogingen voor wie dan ook. Alleen de uitgaven moeten fors omlaag.quote:Op maandag 3 september 2012 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de praktijk betekent bezuinigen in Nederland altijd het verzwaren van de lasten. Terwijl bezuinigen natuurlijk zou moeten betekenen dat je je uitgaven beperkt.
"Vanaf iets hoger dan het minimumloon" dus.quote:Op maandag 3 september 2012 17:40 schreef remlof het volgende:
[..]
17:29
De laatste vraag van een luisteraar is voor Mark Rutte. Of vrijwilligers en mantelzorgers ook 1000 euro krijgen van de VVD, zoals Rutte eerder beloofde. Nee, zegt Rutte. Want arbeidskorting geldt alleen voor mensen met een betaalde baan. De 1000 euro korting wil Rutte geven aan werknemers met een inkomen vanaf iets hoger dan het minimumloon.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-naar-Verbeet.dhtml
Nogsteeds te hoog. Het is 52% op dit moment voor het hoogste tarief. Dat mag van mij wel richting de 48%. Hoe dichter bij een vlaktaks, hoe eerlijker.quote:Op maandag 3 september 2012 17:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat, of ze pakken de zwakkeren van de samenleving wederom.
Bij het gejank over het belastingtarief wordt altijd het feit genegeerd dat het hoogste tarief al een paar keer verlaagd is.
En hoe wil je dat doen? Ambtenaren ontslaan kan niet, aangezien de meeste ambtenaren domweg nodig zijn (leger, politie, gemeenten, etc). Subsidies schrappen levert weinig op. De HRA wil je niet afschaffen (uit m'n hoofd).quote:Op maandag 3 september 2012 17:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind dus dat de lasten niet verzwaard moeten worden, ik ben tegen elke vorm van inkomsten-/vermogensbelastingverhogingen voor wie dan ook. Alleen de uitgaven moeten fors omlaag.
Vlaktaks is alles behalve eerlijk en bevoordeelt enkel de grootverdieners.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nogsteeds te hoog. Het is 52% op dit moment voor het hoogste tarief. Dat mag van mij wel richting de 48%. Hoe dichter bij een vlaktaks, hoe eerlijker.
In ieder geval vallen ze niet onder hun electoraat, dus zijn ze niet interessantquote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
"Vanaf iets hoger dan het minimumloon" dus.
Nou kan ik me best voorstellen dat je de arbeidskorting wilt verhogen naar rato van inkomen en idem voor een evt belastingverlaging, maar vindt de VVD alle mensen met een minimumloon niet vallen onder "hardwerkend Nederland" ofzo?
Zeker omdat invoering van een vlaktax in de praktijk zal neerkomen op een belastingverhoging voor de lagere inkomens en je hen dus direct koopkracht afpakt. Een belastingverhoging bij hogere inkomens heeft niet persé direct invloed op de koopkracht van de hogere inkomens (in de zin van; ze gaan niet direct minder consumeren).quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vlaktaks is alles behalve eerlijk en bevoordeelt enkel de grootverdieners.
Ligt het aan mij, of staat er een contradictie in je post?quote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zeker omdat invoering van een vlaktax in de praktijk zal neerkomen op een belastingverhoging voor de lagere inkomens en je hen dus direct koopkracht afpakt. Een belastingverhoging bij hogere inkomens heeft niet persé direct invloed op de koopkracht van de hogere inkomens (in de zin van; ze gaan niet direct minder consumeren).
Bovendien blijkt uit een staatje van NRC Next dat er dankzij allerlei belastingteruggaven en aftrekposten er al bijna sprake is van een vlaktax van rond de 40%.
-Ontwikkelingshulp afschaffen, behalve noodhulpquote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En hoe wil je dat doen? Ambtenaren ontslaan kan niet, aangezien de meeste ambtenaren domweg nodig zijn (leger, politie, gemeenten, etc). Subsidies schrappen levert weinig op. De HRA wil je niet afschaffen.
Waar wil je op bezuinigen?
Dat er al vrijwel sprake is van een vlaktax bedoel je?quote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of staat er een contradictie in je post?
Wat dat betreft is het niet eens zo gek moeilijk om het hele belastingstelsel simpeler te maken. Kijken wat er per schijf betaald wordt aan belasting, hij aftrekposten afschaffen, de schijven evenredig verlagen (dus stel de 52% heeft 10% aftrekposten, schijf met 10% verlagen en aftrekposten afschaffen).quote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zeker omdat invoering van een vlaktax in de praktijk zal neerkomen op een belastingverhoging voor de lagere inkomens en je hen dus direct koopkracht afpakt. Een belastingverhoging bij hogere inkomens heeft niet persé direct invloed op de koopkracht van de hogere inkomens (in de zin van; ze gaan niet direct minder consumeren).
Bovendien blijkt uit een staatje van NRC Next dat er dankzij allerlei belastingteruggaven en aftrekposten er al bijna sprake is van een vlaktax van rond de 40%.
Ja, in je eerste alinea stel je dat het invoeren van een vlaktax zeer nadelig zou zijn voor bepaalde groepen, maar in de regel erna stel je dat er al bijna sprake is van een vlaktax. Wat is het nou?quote:Op maandag 3 september 2012 17:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat er al vrijwel sprake is van een vlaktax bedoel je?
Klopt. Ik ben ook geen voorstander van een vlaktaks omdat het inderdaad de mensen met lage inkomens in de problemen brengt. Persoonlijk vind ik het wel het meest eerlijk. Wie drie keer zo veel verdient, betaalt dan ook drie keer zo veel belasting. Verder hebben rijke mensen minder geld van de overheid nodig (minder subsidies, toeslagen, etc.).quote:Op maandag 3 september 2012 17:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit hé. De huidige situatie komt door alle aftrekposten al vrijwel neer op een vlaktax, en je kunt inderdaad zeggen dat dat momenteel nadelig is voor de lagere inkomens (of oneerlijker). Ik ben overigens geen voorstander van een vlaktax, wel voor vereenvoudiging van het belastingstelsel. Dus afschaffen of beperken aftrekposten en daartegenover belastingverlaging. Partijen als de SP en de PvdA zijn hier ook voor mbt beperking van de HRA bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 september 2012 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, in je eerste alinea stel je dat het invoeren van een vlaktax zeer nadelig zou zijn voor bepaalde groepen, maar in de regel erna stel je dat er al bijna sprake is van een vlaktax. Wat is het nou?
En als het blijkbaar al zo is, is dat het beste argument voor het invoeren van een echte vlaktax omdat al die geldschuiverij die eromheen hangt dus niets verandert en alleen maar geld (ambtenaren) kost.
Niet mee eens, maar dat is een principieel puntjequote:Op maandag 3 september 2012 17:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
-Ontwikkelingshulp afschaffen, behalve noodhulp
Dus een ondernemer die failliet is gegaan en geen baan meer krijgt mag maar verrekken? Daarbij is de WW tijdelijk, daarna maar verhongeren en dakloos worden? Je krijgt er iig een gevarieerder straatbeeld van, met al die extra zwervers.quote:-Bijstand afschaffen, je bent of werkloos (ww) of je kan niet werken (wao). Mensen die niet willen werken of zich ''te goed'' voelen voor bepaald werk mogen er voor kiezen thuis te blijven (als ze een rijke pa/ma, man/vrouw hebben of erfenis hebben) maar moeten van de staat geen cent meer krijgen.
Heeft de SP uitstekende plannen voor.quote:-Snijden in de zorg, de zorgkosten van Nederland zijn hoog in vergelijking met Europa, terwijl de kwaliteit lager ligt dan in landen waar de kosten lager zijn.
Ooit in de gevangenis gezeten? Ik heb ooit in een gevangenis wat werk verricht (nee, ik zat niet vast). Hoewel er best wat af kan van de luxe die ze hebben, is het een behoorlijk spartaans geheel. Veel zul je hier niet weg halen.quote:-Bezuinigen op gevangenissen, een gevangene die 80 euro per dag kost gaat nergens meer over. Kosten per gevangene halveren.
quote:-Defensie mag fors op gekort worden, normaliter wel een relevant onderwerp maar behoort in deze tijd geen prioriteit te hebben.
Dat wordt al gedaan. "Gelukszoekers" komen er al bijna niet meer in. Dat is een fabeltje die fanatiek verspreid wordt door Wilders.quote:-Immigratie van mensen die niets toe te voegen hebben aan de Nederlandse economie weigeren, immigranten met een niet-Nederlandse nationaliteit die hier aan jaar zitten en alleen uitkering vangen en niets bijdragen aan de samenleving terugsturen naar hun eigen land (mits dat juridisch mogelijk / veilig is).
Nogmaals. Wie werk zoekt komt in de ww, wie niet kan werken in de wao.quote:Op maandag 3 september 2012 17:57 schreef RvLaak het volgende:
Dus een ondernemer die failliet is gegaan en geen baan meer krijgt mag maar verrekken? Daarbij is de WW tijdelijk, daarna maar verhongeren en dakloos worden? Je krijgt er iig een gevarieerder straatbeeld van, met al die extra zwervers.
Minimumloners betalen vrijwel geen inkomstenbelasting. Ergo, er valt weinig korting te geven.quote:Op maandag 3 september 2012 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
"Vanaf iets hoger dan het minimumloon" dus.
Nou kan ik me best voorstellen dat je de arbeidskorting wilt verhogen naar rato van inkomen en idem voor een evt belastingverlaging, maar vindt de VVD alle mensen met een minimumloon niet vallen onder "hardwerkend Nederland" ofzo?
Valt me tegen van je dat je als fervent PvdA en Samsom voorstander/liefhebber alleen dit (gekleurd) positief punt van hem naar voren brengt als gevolg van het radio 1 debat. Geeft toch al aan dan Samsom een beetje tegenvielquote:Op maandag 3 september 2012 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Grappig dat iedereen ineens van Samsom overgenomen heeft dat er samengewerkt moet worden ipv gekibbeld, en dat het over mensen gaat en niet over cijfers...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |