abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116338671
Probeer eens afspraken te maken om op een bepaalde tijd alles samen even schoon te maken. In het laatste studentenhuis waar ik woonde kwam het enigste meisje (verder 3 gasten) met dat idee en dat werkte echt goed.

Het probleem met roosters is dat iedereen er schijt aan heeft en het niet te controleren is. Maar doe je het samen dan is het duidelijk wat iedereen doet en omdat iedereen er ook is ruimt iedereen ook echt op.

Werkte bij ons echt goed. De eerste keer een uur of 2 bezig geweest met ze alle en daarna waren we maar een half uur per week kwijt.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_116338710
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 09:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Hij woont daar wel lekker in z'n eentje
Ideaal toch. Waarom zou je met 5 man in een huis willen wonen? Je kan die mensen ook uitnodigingen in je eigen huisje en ze eruit kicken wanneer jij wilt.
  maandag 3 september 2012 @ 10:42:38 #53
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_116338733
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Probeer eens afspraken te maken om op een bepaalde tijd alles samen even schoon te maken. In het laatste studentenhuis waar ik woonde kwam het enigste meisje (verder 3 gasten) met dat idee en dat werkte echt goed.

Het probleem met roosters is dat iedereen er schijt aan heeft en het niet te controleren is. Maar doe je het samen dan is het duidelijk wat iedereen doet en omdat iedereen er ook is ruimt iedereen ook echt op.

Werkte bij ons echt goed. De eerste keer een uur of 2 bezig geweest met ze alle en daarna waren we maar een half uur per week kwijt.
Bij ons is het vaak een tyfuszooi, maar een schoonmaakrooster werkt prima bij ons. 10 euro boete als je je taak niet doet, de week daarop weer niet doet, etc.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  maandag 3 september 2012 @ 10:43:39 #54
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_116338758
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:41 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Ideaal toch. Waarom zou je met 5 man in een huis willen wonen? Je kan die mensen ook uitnodigingen in je eigen huisje en ze eruit kicken wanneer jij wilt.
Omdat gezellig? Samen eten, uitgaan en lekker doorzakken op de bank? Omdat het leuk is om eens een tussenstap te maken tussen uit huis gaan en serieus op je zelf te gaan wonen?
pi_116338793
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 10:43 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Omdat gezellig? Samen eten, uitgaan en lekker doorzakken op de bank? Omdat het leuk is om eens een tussenstap te maken tussen uit huis gaan en serieus op je zelf te gaan wonen?
Samen eten kan je ook als je alleen woont, doorzakken en uitgaan ook. Mensen kunnen nog bij je blijven slapen...

Maar het is van jou, dus je hoeft geen rekening met andere te houden en het is in ieder geval geen gore zooi.
  maandag 3 september 2012 @ 10:47:37 #56
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_116338830
Huis voor jezelf _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 3 september 2012 @ 10:49:59 #57
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_116338882
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:45 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Samen eten kan je ook als je alleen woont, doorzakken en uitgaan ook. Mensen kunnen nog bij je blijven slapen...

Maar het is van jou, dus je hoeft geen rekening met andere te houden en het is in ieder geval geen gore zooi.
Ja, maar het gaat toch minder makkelijk, aangezien je toch weer af moet spreken en er achteraan bellen. Dat kun je niet ontkennen. Met huisgenoten is 't meer van: 'Hé, eet je mee vanavond? Oké gezellig'. Overigens impliceert een studentenwoning ook niet gelijk dat het een zooi is. Om nog maar van de hoge huur te zwijgen als je je eigen appartement moet betalen..
Heb je zelf overigens in een studentenhuis gewoond of niet?
pi_116338886
Lijkt me niks om alleen te wonen. Huisgenoten _O_
Eens met wat hierboven staat
  maandag 3 september 2012 @ 10:51:03 #59
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_116338902
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 10:50 schreef Splutje het volgende:
:')
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 3 september 2012 @ 10:52:17 #60
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_116338923
quote:
Amen. :D
pi_116338929
Ik kan daar ook niet tegen. Gelukkig heb ik geen gemeenschappelijke ruimtes (behalve douche en WC) en die zijn gewoon netjes, gelukkig. Mijn eigen kamertje is altijd spik en span. Heerlijk als je op maandag in een schone kamer binnen komt, of na school/werk.

Mensen die in zo een zwijnenstal kunnen leven :')
  maandag 3 september 2012 @ 10:56:46 #62
354436 Mieron
Luctor et Emergo
pi_116339010
Dispuuttrutjes met een appartement in het grachtenpand van pappie :') :')
pi_116339032
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 10:49 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat toch minder makkelijk, aangezien je toch weer af moet spreken en er achteraan bellen. Dat kun je niet ontkennen. Met huisgenoten is 't meer van: 'Hé, eet je mee vanavond? Oké gezellig'. Overigens impliceert een studentenwoning ook niet gelijk dat het een zooi is. Om nog maar van de hoge huur te zwijgen als je je eigen appartement moet betalen..
Heb je zelf overigens in een studentenhuis gewoond of niet?
Nee en daar zou ik ook niet tegen kunnen. Ik woon nu samen met 1 huisgenoot. Met meer mensen zou ik me aan alles kapot ergeren en ik zou ook niet gaan douchen als er haren in putje liggen of tandpasta in de wasbak of afwas niet afgespoeld wordt. En ik ben al in veel studentenhuizen geweest en nergens was het zo schoon als dat ik wil.
  maandag 3 september 2012 @ 11:01:41 #64
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_116339109
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:57 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Nee en daar zou ik ook niet tegen kunnen. Ik woon nu samen met 1 huisgenoot. Met meer mensen zou ik me aan alles kapot ergeren en ik zou ook niet gaan douchen als er haren in putje liggen of tandpasta in de wasbak of afwas niet afgespoeld wordt. En ik ben al in veel studentenhuizen geweest en nergens was het zo schoon als dat ik wil.
Je hebt soms ook van die huizen waar ze 6 van de 7 dagen in de week dronken worden. Logisch dat het dan een bende wordt en dat niemand zich er verder aan ergert. Maar een echt schoon studentenhuis waar ik in zou kunnen leven - sowieso zou ik niet tegen al dat gemeenschappelijk delen kunnen - moet ik nog tegenkomen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 3 september 2012 @ 11:03:08 #65
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_116339144
Cpt. Cookie en Splutje zijn geloof ik de enige hier die niet in hun eentje in een appartementje wegkruipen. :D
pi_116339145
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:52 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik kan daar ook niet tegen. Gelukkig heb ik geen gemeenschappelijke ruimtes (behalve douche en WC) en die zijn gewoon netjes, gelukkig. Mijn eigen kamertje is altijd spik en span. Heerlijk als je op maandag in een schone kamer binnen komt, of na school/werk.

Mensen die in zo een zwijnenstal kunnen leven :')
Vervelend he, leven? Wonen in een studentenhuis met huisgenoten die door kunnen voor je beste vrienden is toch het mooiste dat er is. Zoek leuke huisgenoten en dan is een rommel een kleine prijs voor een briljante tijd!
pi_116339191
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:03 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Vervelend he, leven? Wonen in een studentenhuis met huisgenoten die door kunnen voor je beste vrienden is toch het mooiste dat er is. Zoek leuke huisgenoten en dan is een rommel een kleine prijs voor een briljante tijd!
Alsof je je vrienden alleen in je huis moet zoeken :') Mijn vrienden (in mijn studentenstad dan, bij mijn ouders kende ik ze allemaal al) ken ik allemaal van school of via via. Ik heb genoeg sociale activiteiten, maar niet met huisgenoten. Gelukkig. Een schone kamer, genoeg sociale activiteiten en ik hoef met niemand rekening te houden in mijn huis.
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 11:05:57 #68
9859 crew  Karina
Woman
pi_116339202
Ik zou die huisgenoten een schop onder hun kont geven en met zijn allen een keertje schoonmaken en opruimen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_116339207
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 11:03 schreef Zero17 het volgende:
Cpt. Cookie en Splutje zijn geloof ik de enige hier die niet in hun eentje in een appartementje wegkruipen. :D
Ik begrijp oprecht niet waarom zo veel mensen hier op FOK! niet tegen het samenwonen met huisgenoten kunnen.

Ik vind het al enorm saai als ik vroeg thuiskom van een college, en er is verder nog niemand thuis.
pi_116339210
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:51 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

:')
Oké man :')
pi_116339271
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik begrijp oprecht niet waarom zo veel mensen hier op FOK! niet tegen het samenwonen met huisgenoten kunnen.

Ik vind het al enorm saai als ik vroeg thuiskom van een college, en er is verder nog niemand thuis.
Dat! Hoe tof is het als je met plezier naar huis gaat en lekker met je huisgenootjes kan hangen. Samen eten, een biertje doen met het huis is toch veel leuker dan in je jezelf huilend aftrekken omdat je weer een eenzame avond hebt. Want hoe leuk je vrienden ook zijn, die zie je toch minder vaak dan je huisgenoten.
pi_116339282
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ja dus? Dan ga je toch stad in of naar een vriend toe. Of ben je daar te lui voor en wil je maar thuis beetje op de bank hangen?

Ik ben ook veel te asociaal en netjes om samen te wonen. Ik zet mijn muziek teringhard, maar ik hoef jouw muziek echt niet te horen. Ik wil in de douche NU, ga echt niet op 3 man wachten.
pi_116339293
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Dat! Hoe tof is het als je met plezier naar huis gaat en lekker met je huisgenootjes kan hangen. Samen eten, een biertje doen met het huis is toch veel leuker dan in je jezelf huilend aftrekken omdat je weer een eenzame avond hebt. Want hoe leuk je vrienden ook zijn, die zie je toch minder vaak dan je huisgenoten.
Ik zie mijn vrienden in principe elke dag.
  maandag 3 september 2012 @ 11:10:38 #74
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_116339298
quote:
Het kan heel gezellig zijn, zeker als je met vrienden woont, daar ben ik het mee eens. Het nadeel is echter dat het dan ook te gezellig kan worden, met vrienden ben je toch eerder geneigd het op een zuipen te zetten als het gezellig wordt.
Mensen die gaan samenwonen met mensen die ze niet kennen - met alle rituelen zoals hospiteren vooraf - lijkt me toch wat minder.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_116339304
quote:
Deze persoon weet! Ik woon nu een jaar op mezelf en mis m'n huisgenoten vaak! Reden dat ik nu op mezelf woon is dat ik in het buitenland ben gaan wonen en werken. Als dat niet het geval was had ik nog graag in m'n oude studentenhuis gewoond :D
pi_116339330
quote:

[..]

4 avonden in de week op je kamertje, maandag wel alleen (maar lekker VI en daarna filmpje kijken), dinsdagavond meestal ergens voetbal kijken met een pilsje erbij (in de kroeg of bij iemand thuis), woensdagavond uitgaan en donderdagavond komen vaak vrienden die ik nog ken van voor mijn studietijd langs. Prima toch
  maandag 3 september 2012 @ 11:12:54 #77
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_116339358
Maar dat is dan wel weer het anderste uiterste, TS. Niet iedereen krijgt dat voor elkaar wat jouw vriend heeft.

Echter; waar jij nu in leeft is ook echt niet alles :') .. kortom: harde struggels.
  maandag 3 september 2012 @ 11:14:42 #78
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_116339399
ohja, TS, gewoon wachten tot Rob met z'n scheve neus van de Smaakpolitie langskomt joh en je een schoonmaakbeurt kado geeft, niks mis mee.

Succes he.
  maandag 3 september 2012 @ 11:20:21 #79
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116339546
Ja samenwonen is ellende met al die sociale stress.

Beter woon je alleen - desnoods op een zolderkamer - en regel je alles via Fok!
pi_116339633
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:10 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het kan heel gezellig zijn, zeker als je met vrienden woont, daar ben ik het mee eens. Het nadeel is echter dat het dan ook te gezellig kan worden, met vrienden ben je toch eerder geneigd het op een zuipen te zetten als het gezellig wordt.
Mensen die gaan samenwonen met mensen die ze niet kennen - met alle rituelen zoals hospiteren vooraf - lijkt me toch wat minder.
Zeker waar, teveel losbandigheid is zeker iets waarvoor je moet waken. Maar goed, het is het risico zeker waard
pi_116339683
quote:

[..]

Tja maar dat verschilt ook per persoon hoor..

Er zijn hier een hoop mensen die stoer roepen dat ze hun vrienden elke dag van de week zien, maar ik zou dan lijp worden..

Mijn vrienden zie ik 2 a 3 keer in de week, en de rest van de tijd zie ik ook al een hoop nozems tijdens college/werkgroepen/werk en ik aanbid die paar avondjes/middagjes/ochtendjes in de week dat ik niet tegen de kop van iemand anders hoef aan te kijken..

Ik ben best sociaal, maar elke dag, de hele dag met iedereen gesprekken voeren over de nieuwe post op 9gag, de aflevering van gtst van gisteravond, dat zou ik niet trekken..

Thuiskomen na een dag college, even nog met je laatste energie langs de ah. 2 lekkere speciaalbiertjes halen, een goede maaltijd koken, en als toetje nog even een peuk roken op je balkon en vervolgens lekker met je poten op de poef, je reet op de bank, gamen of een goeie film kijken en niemand die je stoort _O_ Awesome

Zelfs mijn vriendin die 4 straten verderop woont hoef ik niet elke avond over de vloer te hebben..
pi_116340390
Mensen als TS die direct het leven van een landheer willen hebben. Ga maar een paar jaar zwoegen op dat studentenkamertje dan kan je daarna wellicht met eigen middelen een leuke woning aanschaffen, dat voelt ook veel beter dan het van je pappie of mammie te krijgen.
Een heer met stijl
  Forum Admin maandag 3 september 2012 @ 12:06:32 #83
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116340926
Ach dan weet je weer waarvoor je studeert. Zodat je na je studie zelf zo'n stulpje kan bekostigen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_116341038
Ik heb zelf ook 1 jaar in een net gerenoveerd appartement gezeten waar ik geen huisgenoten had.
Dit is opzich erg fijn en ook lekker rustig, maar je mist na een tijdje het hebben van huisgenoten wel weer. Na dat jaar ben ik weer in een studentenhuis gaan wonen.
Naar mijn mening is het gewoon veel leuker om met een paar chille gasten samen te wonen dan in je eentje.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
pi_116341939
Eerste wat je doet als je bij je vriend langsgaat is lekker douchen??
  maandag 3 september 2012 @ 13:03:55 #86
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_116342365
quote:
Mee eens! Ik heb er zeven, maar het is in de woonkamer en op het balkon een schone boel. Het kan dus wel.
I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
  maandag 3 september 2012 @ 13:19:17 #87
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116342701
Haha, hier is het altijd brandschoon. :*
  maandag 3 september 2012 @ 14:33:50 #88
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_116344574
Een studentenhuis hoort een gezellige bende te zijn. Daarmee kweek je genoeg weerstand om nooit meer ziek te worden :P
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_116344603
Je bent gewoon jaloers dus.
Corporate translator
pi_116344678
Lap allemaal een tientje en huur 4x per maand een schoonmaakster.
pi_116354866
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:25 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Thuiskomen na een dag college werk, even nog met je laatste energie langs de ah. 2 lekkere speciaalbiertjes halen, een goede maaltijd koken, en als toetje nog even een peuk roken op je balkon en vervolgens lekker met je poten op de poef, je reet op de bank, gamen of een goeie film kijken en niemand die je stoort _O_ Awesome

Zelfs mijn vrienden die 4 straten verderop wonen hoef ik niet elke avond over de vloer te hebben..
^O^
  maandag 3 september 2012 @ 19:25:27 #92
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_116355843
Oftewel, maar je nu in woont is gewoon een broedplaats voor kankergezwellen die jou straks in je slaap gaan molesteren. Terechte klacht, studentenhuizen en de mensen die erin wonen. Wat een smerige ransapen zijn dat, paupers van de bovenste plank.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_116358601
Lijkt me echt een teringhel.
Niet zomaar een schaap, nee, een FOK!-schaap
  maandag 3 september 2012 @ 20:31:58 #94
383437 Barend_Banus
Een begrip in de regio
pi_116359378
Klinkt verschrikkelijk. Ik woon ook met 4 vrienden in een huurhuis, maar die kende ik al en we voelen ons dus wel allemaal redelijk verantwoordelijk voor hoe de boel erbij ligt en we kunnen elkaar er prima op aanspreken als er iets niet goed gaat. Het helpt ook dat we niet zo ontzettend kinderachtig zijn dat we weigeren elkaars troep op te ruimen of roosters ( :') ) nodig hebben.

Ik snap ook niet dat mensen dat doen, met een stel onbekende smeerpijpen in een huis gaan wonen. Dat moet wel oorlog of een enorme teringzooi worden.
pi_116359616
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1865542
Nu ben ik dus meteen helemaal klaar met mijn eigen woonplek he. Muizen, gigantische bende altijd ( wonen met 5 jongens) sigarettenpeuken, lege patatbakjes, pizzadozen, en werkelijk alles wat je vastpakt dat plakt wel. Als je een treetje bier koopt dan moet je niet een dag van huis gaan, want als je terugkomt is het opgedronken, elke bank waar je op gaat zitten zak je doorheen( TS niet eens dik) , de druppels vet hangen aan de afzuigkap...

zo hoort het toch ook als je student bent?
Het moet niet gekker worden!
pi_116359686
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:39 schreef sinepedraap het volgende:
Haha TS betaald
Haha
  maandag 3 september 2012 @ 20:38:35 #97
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_116359757
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:37 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Haha
Maakd niet uid
Mijn nieuwe ondertitel
pi_116367742
Gewoon alles zo smerig laten worden dat je huisbaas de boel verbouwt. Werkt altijd.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_116367988
Gewoon Rob Geus bellen.
  maandag 3 september 2012 @ 23:57:32 #100
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_116370665
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Ja dus? Dan ga je toch stad in of naar een vriend toe. Of ben je daar te lui voor en wil je maar thuis beetje op de bank hangen?

Ik ben ook veel te asociaal en netjes om samen te wonen. Ik zet mijn muziek teringhard, maar ik hoef jouw muziek echt niet te horen. Ik wil in de douche NU, ga echt niet op 3 man wachten.
Want als je met je huisgenoten chillt, ben je te lui om met vrienden af te spreken. En natuurlijk heeft elk studentenhuis maar 1 douche. Je klink alsof je nog in de 3e klas zit man. :')

quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 20:31 schreef Barend_Banus het volgende:
Klinkt verschrikkelijk. Ik woon ook met 4 vrienden in een huurhuis, maar die kende ik al en we voelen ons dus wel allemaal redelijk verantwoordelijk voor hoe de boel erbij ligt en we kunnen elkaar er prima op aanspreken als er iets niet goed gaat. Het helpt ook dat we niet zo ontzettend kinderachtig zijn dat we weigeren elkaars troep op te ruimen of roosters ( :') ) nodig hebben.

Ik snap ook niet dat mensen dat doen, met een stel onbekende smeerpijpen in een huis gaan wonen. Dat moet wel oorlog of een enorme teringzooi worden.
Dit klinkt zo mensenschuw zeg. :')
Door zulk soort topics zie je gelijk weer hoe eng de gemiddelde fokker huisgenoten (andere mensen an sich) vindt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')