op je beeldbuis breedbeeld ook nietquote:Op zondag 2 september 2012 17:01 schreef actuarisje het volgende:
Ik heb de mijne ook nog steeds, inclusief advantage en zappers (één grijze en één oranje). Alles werkt nog helemaal prima![]()
Alleen wel jammer dat je voor de zapper een TV met beeldbuis moet hebben. Dat ding werkt niet op je flat-screen TV
Jawel, zolang het geen 100Hz is.quote:
dan moet je em ook op 4:3 zetten dacht ik?quote:Op maandag 3 september 2012 13:28 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Jawel, zolang het geen 100Hz is.
Volgens mij niet? Geen idee meer, te lang geleden, maar op 100Hz tv's werkte het sowieso niet.quote:Op maandag 3 september 2012 15:07 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet je em ook op 4:3 zetten dacht ik?
ik speel alleen op tv's die erbij horenquote:Op maandag 3 september 2012 15:55 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Volgens mij niet? Geen idee meer, te lang geleden, maar op 100Hz tv's werkte het sowieso niet.
Tegenwoordig?quote:Op zondag 2 september 2012 16:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Wie kent het nog, de NES
[ afbeelding ]
De Nintendo Entertainment System (of NES) is de eerste in een serie van door Nintendo uitgebrachte spelcomputers. Deze 8-bit is uitgebracht in Noord-Amerika, Europa en Australië. De NES is uitgebracht in 1983.
De NES is met een antenne-aansluiting aan te sluiten op het televisietoestel. Een tweede optie is om deze aan te sluiten via een rca-kabel. Hier worden alleen de gele (video) en (rode) connector gebruikt, aangezien de NES enkel geluid weergeeft in mono.
lijst met games :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_NES-spellen
er zijn tegenwoordig simulators voor de PC. maar volgens mij heb ik nog ergens een NES liggen
![]()
Tsjah,quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:16 schreef Mgolovic het volgende:
Laatst ook weer eens bij mijn ouders van zolder gehaald. Ik zit er serieus aan te denken om er zelf ook weer één aan te schaffen. Met Ducktales.
Beste spel allertijden, al zal dat waarschijnlijk grotendeels door de nostalgie komen
haha ja en die kenmerkende oranje loop. Moest je van heel dichtbij richten; anders kreeg de tv het signaal nietquote:Op zondag 2 september 2012 16:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik weet dat ik destijds ook zon gun had, volgens mij was ie grijs. Zal eens zoeken als ik hem nog echt heb en werkt
duckhunt was altijd leuk om te doen
Oh ja, die stonden altijd in Game Magazines, zoals de PU!quote:Op zondag 20 januari 2013 05:30 schreef Hetkapitaal het volgende:
Wie herinnert zich die tijdschriften met daarin de cheatcodes voor vele nintendo en sega spellen? Dat was hét verzamelaarsitem op school.![]()
en als je het nieuwste had was je baas!
Goed proppen.quote:
Oh zo een ding! Kan ik me nog wel herinneren van lang geleden dat je die kon kopen, of illegale NES cassettes die men zelf met zo een apparaat had gemaakt.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:59 schreef T42 het volgende:
[..]
chips brand je ook
http://www.kevinselwyn.com/ReadNES/
kopen? bouwenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh zo een ding! Kan ik me nog wel herinneren van lang geleden dat je die kon kopen, of illegale NES cassettes die men zelf met zo een apparaat had gemaakt.
Ah dan ben ik in de war. Ik heb me er nooit zo mee beziggehouden. Ik wist wel dat die NES cartridges nagemaakt konden worden, maar hoe?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:34 schreef T42 het volgende:
[..]
kopen? bouwen(dat linkje is ok je bestanden klaar te maken voor je chip programmer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 3.quote:
Dam Vroegah helemaal KAPOT gespeeld alleen jammer dat ik hetquote:
Ik had ook die NES Advantage gamepad. Nog nooit zo teleurgesteld geweest met een verjaardagscadeau. Snel omgeruild.quote:Op zondag 2 september 2012 16:48 schreef Karina het volgende:
Ik ken hem niet alleen, ik heb er nog eentjeMet Duckhunt en gun en nog een paar spellen
En deze:
[ afbeelding ]
Die had ik ook. Maanden voor gespaard van mijn zakgeld! Wat een bazenspel was dat zeg. Geld dubbel en dwars waard.quote:
Ik gebruikte die altijd voor Galaga. Net of je echt in een Arcadehal bezig bent.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik had ook die NES Advantage gamepad. Nog nooit zo teleurgesteld geweest met een verjaardagscadeau. Snel omgeruild.
Ja, de Nintendo Helpijn. Ook gebeld om te vragen waar de ingang van dungeon 5 zat in de Legend of Zelda.quote:Op maandag 10 september 2012 14:38 schreef Karina het volgende:
Nooit geprobeerd de game genie. Ik heb wel ooit de Nintendo Helplijn gebeldVoor Battle of Olympus, wat een moeilijk rotspel was dat.
Lol. Vergeet je de Amiga en Commodore 64 niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:10 schreef huggiebear het volgende:
Wie kent hem nog? ARE YOU KIDDING ME!!!
Wie kent m niet. Het begin ( iig het populaire begin ) van het gamen. Spellen waar je werken mee bezig was elke week. Super Mario bros 3, THe legend of Zelda, Metroid.
Toen was het zoveel beter...
Natuurlijk was de NES niet de eerste spelcomputer maar ik denk toch wel dat de NES ervoor gezorgd heeft dat gamen iets globaals en universeels werd voor iedereen, terwijl Amiga en Commodore 64 toch nog een hoog nerd-gehalte hadden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:37 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Lol. Vergeet je de Amiga en Commodore 64 niet?
Heb nog een NES en een SNES thuis staan, alhoewel de SNES vaker aan staat. Dragon Quest, Donkey Kong trilogie, Secret of Mana, et cetera.
Ja, klopt de NES was echt voor het grote publiek, terwijl de Amiga 500 qua alles 10 keer beter was, maar ja, dat was nog best ingewikkeld natuurlijk vergeleken met een NES.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Natuurlijk was de NES niet de eerste spelcomputer maar ik denk toch wel dat de NES ervoor gezorgd heeft dat gamen iets globaals en universeels werd voor iedereen, terwijl Amiga en Commodore 64 toch nog een hoog nerd-gehalte hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |