Heb de NES ook nog op zolder liggen, toendertijd kocht m'n broer een Super Nes, en kocht ik de spellen over van NES (een stuk of 15 geloof ik) voor de 10 gulden, de NES zelf kreeg ik erbij.... de goeie ouwe tijd die NES...
Omgebouwd zodat-ie ook Amerikaanse spellen kon spelen, de Game Genie had ik ook!
Zat zelf ooit te klooien met die codes ervan, las in het boekje dat als je een random code invoerde van 6 cijfers/letters dat het dan een misschien, als je geluk had, een goede bruikbare code/ cheat opleverde voor het spel.
Zelfs nu, na tig jaar weet ik nog zo'n code die ik toen per ongeluk had geprobeerd en ook nog eens succesvol bleek te zijn!
Was voor het spel Blue Shadow (soort Ninja Gaiden), dus ik die code ingevoerd, en bleek dat als ik een item vond, ik er 99 van kreeg in plaats van de gebruikelijke 5 of 20

, de code was: GEPOPE
Natuurlijk ook Super Mario Bros deel 1, 2 en 3 zaten erbij, Kirby, Teenage Mutant Ninja Turtles, Mighty Final Fight, Kabuki Quantum Fighter en vele anderen.
Ook zat er casette (zo heette die vroeger toch? die dingen die je in je NES stopte waar het spelleke op stond) met als titel: Mario Bros 6 (dus zonder de "Super" ervoor).
Die was ook voor de omgebouwde NES.
De cassette was wat lichter grijs van kleur, en er zat ook een licht blauw lintje aan vast als ik het me goed kan herinneren, iemand meer dat spel gehad/gespeeld?
In werkelijkheid stond er een spel op van Tiny Toons:
heb nooit kunnen achterhalen wat dat nou precies was met die Mario Bros 6 die op de sticker stond... (met een Yoshi?)
Owja en Tropical Island vond ik ook zo'n leuk spel!
Weet nog goed dat er in het doosje een brief zat waar nagenoeg niets op stond (die ik maar gewoon had bewaard. gelukkig).
Bleek later in het spel dat ik die brief onder het water moest houden en dat er dan tekst op zou komen met een code die ik weer moest gebruiken in het spel, zelf die code weet ik nog uit m'n hoofd: 747!!!!
Misschien binnenkort maar eens die goeie ouwe NES van de zolder af halen, mooi oppoetsen en aansluiten
[ Bericht 8% gewijzigd door HeejWeske op 20-01-2013 01:08:36 ]