Geen idee. Ik kijk even naar de 1998 aftiteling en daar hebben ze alleen Daniël en Linda boven zich.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:38 schreef Woelli het volgende:
[..]
O daar is dus geen verklaring voor

Suzanne dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:42 schreef Frey het volgende:
[..]
Geen idee. Ik kijk even naar de 1998 aftiteling en daar hebben ze alleen Daniël en Linda boven zich.

Daniëlquote:

ik heb ook even verder gekeken, vanaf 1997 staan Robert en Laura indaad onder Daniel en Linda. Dat verklaard ook waarom ze in 1999 opeens bovenaan staanquote:Op woensdag 5 september 2012 16:42 schreef Frey het volgende:
[..]
Geen idee. Ik kijk even naar de 1998 aftiteling en daar hebben ze alleen Daniël en Linda boven zich.

Zo leuk, die afleveringen! Dat was tenminste nog leukquote:Op woensdag 5 september 2012 16:50 schreef Woelli het volgende:
[..]
ik heb ook even verder gekeken, vanaf 1997 staan Robert en Laura indaad onder Daniel en Linda. Dat verklaard ook waarom ze in 1999 opeens bovenaan staan![]()
Maar in deze aflevering uit 1996, staan ze nog onder Jef en Suzanne. Staat Linda weer boven Daniël haha

Kijk met jou kunnen we pratenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:51 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Zo leuk, die afleveringen! Dat was tenminste nog leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heer met stijl

quote:Op woensdag 5 september 2012 17:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kijk met jou kunnen we praten
Overigens wat seizoen 6 betreft,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet of het aan mijn leeftijd ligt, maar vroeger leek het ook heel erg spannend toen ik nog klein en jong was.
Nu ga je overal wat nuchterder mee om. Maar de hele setting, donkere slaapkamers in flatgebouwen, de opbouwende muziek, de wat vreemd spelende mensen.
Zo is de scene van Mark de waal, en Annette me altijd bij gebleven. Ook de buurman van Helen die Suzanne had ontvoerd.
Geweldig was het destijds!

Precies, zo denk ik er ook over! En in veel gevallen (ook degene die jij opnoemt) was het erg spannend en sterk geschreven.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]![]()
Ik weet niet of het aan mijn leeftijd ligt, maar vroeger leek het ook heel erg spannend toen ik nog klein en jong was.
Nu ga je overal wat nuchterder mee om. Maar de hele setting, donkere slaapkamers in flatgebouwen, de opbouwende muziek, de wat vreemd spelende mensen.
Zo is de scene van Mark de waal, en Annette me altijd bij gebleven. Ook de buurman van Helen die Suzanne had ontvoerd.
Geweldig was het destijds!

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Plus het feit, dat de verjonging geen goed heeft gedaan. (mijn mening)quote:Op woensdag 5 september 2012 18:46 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies, zo denk ik er ook over! En in veel gevallen (ook degene die jij opnoemt) was het erg spannend en sterk geschreven.
Wat dat betreft hebben de kwaliteit van de verhaallijnen en de kwaliteit van hoe het eruit ziet, de acteurs e.d. een soort kruisbeweging gemaakt; de setting (decors, licht, acteurs, regie e.d.) ziet er tegenwoordig vele malen beter uit, veel professioneler. De verhaallijnen echter zijn dramatisch slechter geworden; constant hetzelfde gemiep, af en toe verschrikkelijke dialogen en plotwendingen die zelfs een blinde nog ziet aankomen. En dan is de prachtige muziek van Ronald Schilperoort ons ook nog eens afgenomen
Conclusie: het ziet er nu beter uit, maar de beste verhaallijnen zaten toch in de eerste seizoenen

Een paar kleine dingetjes: Appie was niet de broer van het meisje. Hij was gewoon de boerenknecht van de familie en smoorverliefd op het meisje, Terri. Arnie die toen weggelopen was van huis werd opgenomen door de familie, vooral omdat hij veel leek op hun overleden zoon Johan. Appie kon het niet hebben dat Arnie de hemel werd ingeprezen en begon hem te pesten; zo reed hij met de tractor "per ongeluk" tegen de ladder waar Arnie op stond, zodat die viel (dus niet Peter viel, maar Arnie). De stroomstoot die Arnie uiteindelijk krijgt komt overigens van de koffiemolen. In Australië was dit een beet van een slang, maar dat kan hier in Nederland natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:08 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Plus het feit, dat de verjonging geen goed heeft gedaan. (mijn mening)
Destijds waren in mijn ogen (ze waren ouder dan ik) Arnie, Peter, Appie ook "jongeren" maar met serieuze problemen.
Denk aan Appie op de boerderij, met zijn zusje welke niet kon praten. Dat was echt een hele leuke verhaallijn. De nodige ongelukken zoals peter die uit een boom viel, Arnie die een stroomstoot kreeg van het broodrooster(?) en het meisje wat ineens kon praten! Zo simpel, maar boeiend om te zien.
Wat was de naam toch van dat meisje?
Hier ben ik het volkomen mee eens. Het is tegenwoordig alleen maar "familie van", etc. Iedereen heeft wel een familiaire band met een ander, en daarnaast heeft iedereen wel liggen rotzooien met elkaar.quote:Tegenwoordig, moet elk huwelijk kapot, komen er duistere verhalen van vroeger naar boven. Die is moeder van die, en stiekem neef. Gewoon niet boeiend meer.
Decors vind ik er ook op vooruit gegaan. Geen gammele wanden meer die bewegen als een deur dicht gaat enz enz.
Maar de kwaliteit is minder.
Ik kijk vanaf dag 1, en zal blijven kijken. Met minder plezier, en meer geknetter. Maar kijken doe ik
Jeanne heette zequote:Op woensdag 5 september 2012 19:09 schreef fotostarter het volgende:
En Sjaan, de vrouw van Daniel. Dat personage blijft me op de een of andere manier ook bij. Daniel, wat een pechvogel was dat ook op het gebied van vrouwen

Ging de Duitse Jef ook achter de bar staan?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:35 schreef PeterKelder het volgende:
In de Duitse versie maakten ze nog weleens een carrièreswitch ofzo; zo runde Daniël daar op een gegeven moment een fitness-bar en ging Robert daar Aardrijkskunde geven.

ditquote:

Rohan zal daardoor wel niet weg te slaan zijn bij de spiegel en Jantien komt waarschijnlijk (spreekwoordelijk, maar misschien ook letterlijk) klaar zodra het uitkomen van seizoen 23 een nieuwsfeit is.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:12 schreef Frey het volgende:
Ik kan niet wachten tot dit seizoen op DVD komt.

Komt omdat de schrijvers nog in staat zijn een begin te verzinnen en een slap einde, vervolgens bedenken ze nog een scene voor de tussentijd die ze 100 keer recyclen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:17 schreef di.lois het volgende:
Dat gedoe tussen Nuran en Rick kots ik echt uit! Dit soort gesprekken hebben ze al 100 x gevoerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |