abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121585175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan zal het hier wel wat drukker worden, want mensen groeien kennelijk op slecht nieuws :)
Some men just want to watch the world burn. })
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:28:01 #152
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121585580
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan zal het hier wel wat drukker worden, want mensen groeien kennelijk op slecht nieuws :)
Dat heeft wellicht met de titel te maken... "Beursgang Facebook #7: Meer dan verdubbeld!" zou een heel andere verwachting wekken.
censuur :O
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:49:12 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121972804
Volgens mij is deze echt

_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121973066
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:49 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is deze echt

[ afbeelding ]

_O-
Die is echt, deze is trouwens nog veel baziger:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:07:42 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121973177
http://techcrunch.com/2011/06/25/im-ceo-bitch/ :
"I believe it was intended as a joke for his friends and speaks to how unclear it was even in his own mind at the time that he would someday become such an important (and scrutinized) leader in our industry."
Waardeloos kaartje trouwens, want een direct telefoonnummer en emailadres ontbreekt O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die is echt, deze is trouwens nog veel baziger:

[ afbeelding ]
Leuk, een visitekaartje dat (voor zover ik weet) illegaal is in Nederland...
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:11:32 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121973236
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
http://techcrunch.com/2011/06/25/im-ceo-bitch/ :
"I believe it was intended as a joke for his friends and speaks to how unclear it was even in his own mind at the time that he would someday become such an important (and scrutinized) leader in our industry."
Ik zie het helemaal voor me: ben je op bezoek in China bij de leider van de Communistische Partij om te praten over uitbreiding van Facebook. Even kaartjes uitwisselen... oeps! verkeerde kaartje... :@
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:59:10 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122296026
De pre-market staat nu op -7%.

De reden? Ik gok Forse winstdaling voor Facebook :
quote:
Over heel 2012 kwamen de inkomsten van Facebook uit op 5,09 miljard dollar, tegen 3,71 miljard dollar in 2011. Onder de streep bleef echter niet meer dan 53 miljoen dollar over. Dat was een jaar eerder nog 1 miljard dollar. De daling van de jaarwinst is eveneens grotendeels te wijten aan eenmalige posten.
Dat geeft een jaarwinst van minder dan 0,1% van de waarde van het bedrijf! En de "eenmalige posten" negeer ik bewust even, want dingen als een miljard dollar uitgeven voor een fotobedrijfje met enkele medewerkers met als enige functie moderne camera's 40 jaar terugzetten in kwaliteit geeft geen blijk van gezond zakendoen.
pi_122296265
Mooi zo, laat mijn shorts maar even omhoog schieten :D
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:47:36 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_122298325
Grootste gedeelte van Instagram overnemen was vooral dat ze niet in de toekomst een belangrijk gedeelte van FB zouden afsnoepen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:22:52 #160
395128 Anshur
Ik bijt niet, ik amputeer
pi_122300063
Wat valt er onder die eenmalige posten dan? Instagram iig niet, dat is een investering en die mag netjes over een paar jaar afgeschreven worden.

Als ik de koers trouwens zo bekijk ligt het toch weer redelijk in de buurt van de openingskoers na een dramatisch dieptepunt rond augustus/september. Hoe dat zo?
Nooit meer nee met GHB
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:37:04 #161
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_122310620
Er zijn mensen met te grote belangen die Facebook niet willen laten zinken.

Als je reëel kijkt naar de winst van Facebook en de koerswaarde dan is de koers op gebakken lucht gebaseerd.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_122315228
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
Mooi zo, laat mijn shorts maar even omhoog schieten :D
auw auw auw :D

laat me raden, je hebt ze op het dieptepunt van de dag verkocht ;)
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:24:08 #163
395128 Anshur
Ik bijt niet, ik amputeer
pi_122316689
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:37 schreef VeX- het volgende:
Er zijn mensen met te grote belangen die Facebook niet willen laten zinken.

Als je reëel kijkt naar de winst van Facebook en de koerswaarde dan is de koers op gebakken lucht gebaseerd.
Met een standaardsommetje als de verwachte winst over de toekomst verdisconteren naar het heden en delen over het aantal uitstaande aandelen slaat die koers nergens op idd. Wat ik wel vreemd vond, gezien iedereen met een beetje inzicht kon inzien dat de openingskoers op gebakken lucht gebaseerd was en het inderdaad al snel kelderde. Maar nu gaat het dus weer omhoog ondanks steeds lagere winstverwachtingen? :{
Nooit meer nee met GHB
pi_122328675
Facebook heeft al tijden moeite met het verdienmodel, vergeet niet dat de groei van het aantal gebruikers beperkt is. Ze hebben nu 1 miljard, de max. zal toch echt 6 miljard zijn ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 maart 2013 @ 23:46:44 #165
862 Arcee
Look closer
pi_124359979
Tussenstand: $25.74 momenteel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 07:20:07 #166
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_124363480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 01:49 schreef Sparqq het volgende:
Facebook heeft al tijden moeite met het verdienmodel, vergeet niet dat de groei van het aantal gebruikers beperkt is. Ze hebben nu 1 miljard, de max. zal toch echt 6 miljard zijn ;)
Als de resultaten met 1 miljard gebruikers al niet voldoende zijn, dan vraag ik me af of dat met zes miljard wel gaat lukken.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 mei 2013 @ 00:46:06 #167
862 Arcee
Look closer
pi_126662696
quote:
Hits and Misses in Facebook's History - ABC News

Facebook made its debut on the stock market a year ago on May 18 in one of the largest IPOs in history and the biggest for any Internet company.

The social network's market value was more than $100 billion.

Now, Facebook's stock is trading roughly 30 percent lower and has not hit its IPO price of $38 per share. Today, Facebook is valued at around $63 billion.

In the year since its initial public offering, Facebook has launched a slew of new features, including search features and a deep integration into Android smartphones and tablet computers. It also surpassed the 1 billion user mark.

Here are some key developments over the years:

February 2004: Mark Zuckerberg starts Facebook as a sophomore at Harvard University.

March 2004: Facebook begins allowing people from other colleges and universities to join.

June 2004: Facebook moves its headquarters to Palo Alto, Calif.

September 2004: Facebook introduces the Wall, which allows people to write personal musings and other tidbits on profile pages. Facebook becomes the target of a lawsuit claiming that Zuckerberg stole the idea for the social network from a company co-founded by twins Cameron and Tyler Winklevoss and a third person at Harvard.

September 2005: Facebook expands to include high schools.

May 2006: Facebook introduces additional networks, allowing people with corporate email addresses to join.

September 2006: Facebook begins letting anyone over 13 join. It also introduces News Feed, which collects friends' Wall posts in one place. Although it led to complaints about privacy, News Feed would become one of Facebook's most popular features.

May 2007: Facebook launches Platform, a system for letting outside programmers develop tools for sharing photos, taking quizzes and playing games. The system gives rise to a Facebook economy and allows companies such as game maker Zynga Inc. to thrive.

October 2007: Facebook agrees to sell a 1.6 percent stake to Microsoft for $240 million and forges an advertising partnership.

November 2007: Facebook unveils its Beacon program, a feature that broadcasts people's activities on dozens of outside sites. Yet another privacy backlash leads Facebook to give people more control over Beacon, before the company ultimately scraps it as part of a legal settlement.

March 2008: Facebook hires Sheryl Sandberg as chief operating officer, snatching the savvy, high-profile executive from Google Inc.

April 2008: Facebook introduces Chat.

February 2009: Facebook introduces "Like," allowing people to endorse other people's posts.

June 2009: Facebook surpasses News Corp.'s Myspace as the leading online social network in the U.S.

August 2010: Facebook launches location feature, allowing people to share where they are with their friends.

October 2010: "The Social Network," a movie about Zuckerberg and the legal battles over Facebook's founding, is released. It receives eight Academy Awards nominations and wins three.

June 2011: Google launches rival social network called Plus. The Winklevoss twins end their legal battle over the idea behind Facebook. They had settled with Facebook for $65 million in 2008, but later sought more money.

September 2011: Facebook introduces Timeline, a new version of the profile page. It's meant to show highlights from a person's entire life rather than recent posts.

Bron: abcnews.go.com
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:24:33 #168
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126671031
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 01:49 schreef Sparqq het volgende:
Denk je niet dat dit straks door aanhoudende privacy regelingen nog veel moeilijker gaat worden voor Facebook omdat verdienmodel te versterken?

Ik denk dat we de top qua online verdienmogelijkheden voor Facebook eigenlijk wel bereikt hebben. En stel ze zouden met mobiele diensten komen, of andere apparatuur lijkt me dat het teken aan de wand dat ze dit ook hebben opgegeven.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126797635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:24 schreef NY_aannemer het volgende:
Ik denk dat we de top qua online verdienmogelijkheden voor Facebook eigenlijk wel bereikt hebben. En stel ze zouden met mobiele diensten komen, of andere apparatuur lijkt me dat het teken aan de wand dat ze dit ook hebben opgegeven.
Facebook verdient 5,5 miljard usd per jaar met online diensten. Denk je echt dat ze dat opgeven ?
pi_126797640
Een uitgebreid artikel over wat er nou precies mis ging tijdens de Facebook beursgang: http://www.theatlantic.co(...)-of-our-time/275987/
pi_126797775
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 05:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Facebook verdient 5,5 miljard usd per jaar met online diensten. Denk je echt dat ze dat opgeven ?
De omzet is 5.5 miljard, dat is dus 5,5 dollar per gebruiker. Als de gebruikers minder tijd op Facebook spenderen omdat ze dood gegooid worden met advertenties en daardoor beseffen dat ze het product zijn en niet de klant dan is de weg naar beneden ingezet. Wellicht kunnen ze dat compenseren met meer gebruikers, maar ik denk echt dat de omzet per gebruiker gaat dalen.
pi_126798104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 06:45 schreef Sparqq het volgende:

[..]

De omzet is 5.5 miljard, dat is dus 5,5 dollar per gebruiker. Als de gebruikers minder tijd op Facebook spenderen omdat ze dood gegooid worden met advertenties en daardoor beseffen dat ze het product zijn en niet de klant dan is de weg naar beneden ingezet. Wellicht kunnen ze dat compenseren met meer gebruikers, maar ik denk echt dat de omzet per gebruiker gaat dalen.
Uit welke bron maak je op dat de gemiddelde gebruiker minder tijd op Facebook spendeert ?

Op Alexa zie ik slechts een lichte daling in Pageviews/User en Time on Site in vergelijking met 2 jaar geleden en een stijging t.o.v. een jaar geleden.

Je kunt je ook afvragen naar welke websites de adverteerders dan zouden verplaatsen. Gegeven de beschikbare data per gebruiker is Facebook wel een verdomd goede optie om de juiste doelgroep te bereiken. Met enigszins meetbare resultaten in tegenstelling tot bijvoorbeeld televisie reclame of een billboard.

Verder is die 5 dollar omzet per gebruiker waarschijnlijk 50 dollar per Amerikaan of West-Europeaan en een paar cent per Braziliaan, Indonesier, Indier, etcetera. In die opkomende landen worden de advertentie mogelijkheden nog niet optimaal benut, zeker waar er nog niet eens een sales kantoor van Facebook is.
pi_126799845
De juiste doelgroep bereiken doe je met Google, zei hebben een zeer goed profiel van hun gebruikers. Veel beter dan Facebook. Op Facebook laat je zien wie je wilt zijn, bij Google kunnen ze advertenties aanbieden aan wie je bent. De effectiviteit van Facebook advertenties vallen tegen, is al eens door GM gezegd.

Dat de gebruiker minder op Facebook zit was een constatering op basis van mij eigen account. Maar ik heb er even gezocht of dat klopt en inderdaad;
http://www.guardian.co.uk(...)sers-biggest-markets

Dat het aantal pageviews nagenoeg gelijk blijft is veel zeggend, deze zou door moeten groeien omdat Facebook nog steeds groeit in Zuid-Amerika en Azie. Maar als die gelijk blijft bevestigd dat de gebruikers in de westerse wereld minder tijd spenderen op FB.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:11:03 #174
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126808863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 05:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Opgeven is het verkeerde woord. Ik had moeten zeggen dat ze verkeerde kant op zullen gaan. Ik denk serieus dat we de top wel bereikt hebben en wanneer cloud computing over een jaar of wat echt de 'bomb' is, zullen privacy groeperingen in Amerika en andere landen er wel dusdanig veel regels tussen mikken dat op een gegeven moment, de mogelijkheden voor groepen zoals Facebook om gerichte individuele reclame toe te passen steeds minder word. De top is mijn inziens bereikt.

Je ziet immers steeds meer posts en blogs op het internet, en steeds minder time spent per page. En een nieuwe social media opzet, kan binnen een aantal maand volledig op zijn kop staan. Ik ben er 100% van overtuigd dat Facebook straks weer de nieuwe Myspace zal worden. Eigenlijk moet je over een jaar of 5, wanneer de nieuwe Miley Cyrus en Justin Bieber op deze aarde rondlopen enorm gaan sponsoren dat zij een nieuwe social media website promoten.

Facebook heeft niets unieks. De waarde van het merk stelt echt relatief weinig voor. Dit ter vergelijking van bijv. Google of Apple.

Ik ben er ook van overtuigd dat over een jaar of 5 Facebook niet meer op de beurs staat. Zelfde geld voor LinkedIn, al zie ik dat bijv. nog wel eens overgenomen worden door een zakelijke provider.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126941875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:47 schreef Sparqq het volgende:
De juiste doelgroep bereiken doe je met Google, zei hebben een zeer goed profiel van hun gebruikers. Veel beter dan Facebook. Op Facebook laat je zien wie je wilt zijn, bij Google kunnen ze advertenties aanbieden aan wie je bent.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik ga graag naar Starbucks en heb daarom hun pagina een 'like' gegeven. Dit is deels 'image building' richting vrienden/kennissen, geef ik toe. Maar ik kom er ook daadwerkelijk. Het gevolg is dat Starbucks zo nu en dan in mijn newsfeed post. Soms bevatten die postings nieuwe informatie zoals een nieuwe vestiging. Ik krijg vaak trek in koffie als ik hun foto's in mijn newsfeed zie.

Gooit Starbucks nu zijn marketing geld weg via Facebook? Naar mijn mening is het redelijk goed besteed aan het bevestigen van hun naam/image in mijn geheugen. Hoe zou Starbucks mij via Google moeten bereiken? De reclame uitingen sluiten immers met adwords altijd aan op een zoek aktie.

quote:
De effectiviteit van Facebook advertenties vallen tegen, is al eens door GM gezegd.
Dit is gezegd door een GM manager die kort daarna ontslagen is vanwege underperformance:
http://www.huffingtonpost(...)hief-_n_1719257.html

quote:
Dat de gebruiker minder op Facebook zit was een constatering op basis van mij eigen account. Maar ik heb er even gezocht of dat klopt en inderdaad;
http://www.guardian.co.uk(...)sers-biggest-markets
Je moet altijd voorzichtig zijn met het extrapoleren van je eigen ervaringen naar een algemene trend. Het Guardian artikel probeert terecht een aantal onafhankelijke bronnen te raadplegen. Het is niet geheel duidelijk op welke metingen deze hun conclusies baseren. Alleen Facebook zelf heeft inzicht in de gebruikers statistieken.

Los daarvan spreken ze over 4 a 5 % daling. Dat geloof ik best. Boredom factor. Dit zijn geen alarmerende statistieken. Als Facebook serieus aan het leeglopen is, dan zou je daar veel meer van merken en over lezen, zoals destijds de exodus uit Hyves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')