abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116342450
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:01 schreef Sorbootje het volgende:
Zometeen gesprek met gyn in het ziekenhuis over de bevalling. Over praktische zaken zoals de hoeveelheid mensen die bij de bevalling zijn en hoe het gaat als ik een KS krijg (ik wil dan graag alle drie mee de OK in, maar in hoeverre wil het ziekenhuis daaraan meewerken etc)

Daarna nog naar de VK. Ook altijd weer even leuk.
Is er een reden dat je bij de gyn ook bent?
Ben je medisch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116342469
Omentielvo: ik ben nu al zenuwachtig voor de allereerste echo dus ik begrijp het wel!
pi_116342520
Nee, in principe doet de verloskundige de bevalling, maar die bepaalt niet wat wel en niet mag in het ziekenhuis. Daarvoor moeten we met de gyn praten. Ook gewoon om te zorgen dat het zkh weet dat wij eraan komen met onze toch wel uitzonderlijke situatie. Dat wij weten wat wel en niet kan (mbt extra stoelen etc, aantal aanwezigen bij evt ks etc...)
pi_116342591
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:10 schreef Sorbootje het volgende:
Nee, in principe doet de verloskundige de bevalling, maar die bepaalt niet wat wel en niet mag in het ziekenhuis. Daarvoor moeten we met de gyn praten. Ook gewoon om te zorgen dat het zkh weet dat wij eraan komen met onze toch wel uitzonderlijke situatie. Dat wij weten wat wel en niet kan (mbt extra stoelen etc, aantal aanwezigen bij evt ks etc...)
Ah ja... Beter heb je het allemaal niet nodig.. Gewoon 3 uurtjes kindje lanceren.
pi_116342661
Ja!

Oh en ook zoiets, aangeven dat ik, als ik zou moeten blijven, bij voorkeur niet tussen de versbevallen moeders met baby's wil liggen op de kraamafdeling. Volgens de VK zijn ze -binnen de mogelijkheden uiteraard- daar heel meewerkend in. Dan zou ik bv op een eenpersoonskamer kunnen of, als de verpleegkundigen daarmee akkoord gaan, op een andere afdeling.
pi_116342713
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:17 schreef Sorbootje het volgende:
Ja!

Oh en ook zoiets, aangeven dat ik, als ik zou moeten blijven, bij voorkeur niet tussen de versbevallen moeders met baby's wil liggen op de kraamafdeling. Volgens de VK zijn ze -binnen de mogelijkheden uiteraard- daar heel meewerkend in. Dan zou ik bv op een eenpersoonskamer kunnen of, als de verpleegkundigen daarmee akkoord gaan, op een andere afdeling.
Ja! Dat is inderdaad ook nog zoiets...
En wat dan als je neefje ook moet blijven? Dat de verpleging dan niet de vergissing maakt om hem bij jou te gaan brengen ofzo.
pi_116342742
Precies, dat als hij moet blijven, dat K. dan bij hem mag blijven ipv ik etc... Het is nog niet eenvoudig allemaal :D
pi_116342799
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:21 schreef Sorbootje het volgende:
Precies, dat als hij moet blijven, dat K. dan bij hem mag blijven ipv ik etc... Het is nog niet eenvoudig allemaal :D
Het komt allemaal wel onwijs dichtbij hoor.!

Straks is het gewoon klaar, het hele traject waar jullie al jaren mee bezig zijn geweest...
pi_116342895
Ja. :'( Dat is dus precies hetgeen waar ik me het meest zorgen om maak. Niet om de bevalling, niet om het afstaan van het kind, maar om de leegte. Het ineens draagmoeder af zijn.

stom he?
  maandag 3 september 2012 @ 13:28:22 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116342898
:W

Poezebeest, wat lees ik nou?? Ik hoop dat het toch nog goed zit! :*

Lenehe, spannend hoor, veel succes!!! :%

Hier ben ik een beetje jengelig vandaag :') gelukkig ben ik vrij en heb ik vanavond gezellig repetitie.
  maandag 3 september 2012 @ 13:29:36 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116342928
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ja. :'( Dat is dus precies hetgeen waar ik me het meest zorgen om maak. Niet om de bevalling, niet om het afstaan van het kind, maar om de leegte. Het ineens draagmoeder af zijn.

stom he?
Wrong: dan kun je nog járen gaan genieten van het geluk van je schoonzus dat dankzij jou mogelijk was :Y
pi_116342941
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:28 schreef Sorbootje het volgende:

stom he?
Nee? Het traject van jaren lang, plannen maken... Gesprekken, afwegingen... En dan is het klaar...
pi_116342954
Ja dat weet ik wel en dat vind ik ook fijn en mooi. Maar ik ga niet ontkennen dat er een leegte gaat komen. Daar kan ik maar beter rekening mee houden.
pi_116342969
Psies Tico, maar ik sta sterk in mijn schoenen. Het komt wel goed!
pi_116342975
Het lijkt me superheftig en ook zó prachtig. Ik denk inderdaad dat LadyBlack gelijk heeft: het is vast heel erg wennen straks maar dat geluk heb jíj veroorzaakt en ze betrekken je er vast ook enorm bij!
Het wordt misschien wel een tevreden leegte.
  maandag 3 september 2012 @ 13:31:24 #216
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116342980
@sorbo

ga je ons ook nog op de hoogte brengen van hoe je het straks allemaal hebt ervaren ?
de bevalling en dan geen kind hebben, en als je toch in het zieknhuis terecht komt hoe het dan allemaal is gegaan ?

ik ben gewoon zo benieuwd naar hoe je het straks ervaart als alles "klaar" is zeg maar.
want het een traject van jaren en dat is straks opeens afgelopen.

hoop dat je begrijpt wat ik nou bedoel

soort van spuit11 zie ik nou :9
W
Z
E
pi_116342989
Zolend; fijn dat je baby gedraaid is! ^O^

Takky *O* een knippertje!

Spirit gefeliciteerd!

Sorbo gaat ook echt al opschieten! Spannend allemaal.

Ik lig op de kraamafdeling nu in afwachting van het doorzetten. Heb in ieder geval al af en toe weeën, alleen niet regelmatig genoeg.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_116343013
Natuurlijk breng/houd ik jullie op de hoogte. Ik denk zomaar dat ik de uitlaatklep wel even kan gebruiken straks. :)

Daarnaast schrijven we ook nog wel even verder op ons blog denk ik.
pi_116343016
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:30 schreef Sorbootje het volgende:
Psies Tico, maar ik sta sterk in mijn schoenen. Het komt wel goed!
Joh tuurlijk komt het goed... Je neemt een cavia toch?

En we komen gewoon lekker een paar keer langs.. Joene vult genoeg leegte.
pi_116343031
LeNeHe, weeën zijn overrated, gewoon even persen en hoppa! Wij willen babies!!
pi_116343052
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 13:31 schreef LeNeHe het volgende:
Zolend; fijn dat je baby gedraaid is! ^O^

Takky *O* een knippertje!

Spirit gefeliciteerd!

Sorbo gaat ook echt al opschieten! Spannend allemaal.

Ik lig op de kraamafdeling nu in afwachting van het doorzetten. Heb in ieder geval al af en toe weeën, alleen niet regelmatig genoeg.
Succes!!! Kun je nog uit bed enzo? Misschien helpt het om wat te lopen? Of douchen?
  maandag 3 september 2012 @ 13:34:19 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116343053
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ja dat weet ik wel en dat vind ik ook fijn en mooi. Maar ik ga niet ontkennen dat er een leegte gaat komen. Daar kan ik maar beter rekening mee houden.
Dat geloof ik ook wel en het is verstandig dat je er rekening mee houdt :Y

Misschien heeft tico wel een goed punt met dr cavia :D
pi_116343076
Tico, dat zou ik heel fijn vinden!

En als ik een leuk huwelijk wil houden neem ik er niet nog een huisdier bij :D
pi_116343103
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:37 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Alweer? Wat heerlijk voor jullie!!

Ik kwam hier heul toevallig even neuzen :@
.
.
.
Pas 6 weekjes ver, maar kan het nu al over niks anders meer hebben O+
JA??? Echt???? Neem je me in de zeik???
Jij ook??? O+
Wat super *O*
misschien zijn het de hormonen maar ik vind het zo ontzettend leuk :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 september 2012 @ 13:36:52 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116343106
Ik ga ook eens even op zoek naar positieleggings en - broeken denk ik, t zit allemaal niet heel lekker meer :X Maar ik denk dat als ik wat goeie leggings heb, dat ik al mn rokjes en jurkjes nog wel flink lang aankan :Y

De weegschaal bij de verloskundige was ook niet lief :o was al een hele tijd gelede ndat ik me gewogen had, maar t scheelde wel een paar kilo :X
  maandag 3 september 2012 @ 13:37:08 #226
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116343111
:% :% :% :% voor LeNeHe *O*

en *O* voor de knipper van tally, heb je toch maar mooi even gedaan

en ik vergeet vanochtend gewoon te *O* voor het 3e trimester van keshet

en een :( voor mij want ik had een toffe muursticker gezien op etsy, gelukkig hoef ik in die cattegorie maar 250 pagina's door te scrollen :')
W
Z
E
pi_116343785
Ja kan nog uit bed gelukkig, dus af en toe loop ik eens een stukje. Het is alleen nu rustuur tot 15.00 uur.

Gelukkig is mijn kamergenote ook wakker. Die ligt hier met weeënremmers, hoe tegengesteld kun je het treffen.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 3 september 2012 @ 14:07:09 #228
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116343876
Tally! Een knippertje! *O*

Spirit82 van harte gefeliciteerd! *O*

Sorbo, spannend allemaal zeg! Het komt echt dichtbij he nu! :o
Hebben jullie een hele waslijst met vragen? Krijgen jullie ook nog psychologische begeleiding eigenlijk? Nu en straks?

LeNeHe: Spannend hoor! Succes! O+
A grand adventure has begun.
  maandag 3 september 2012 @ 14:13:39 #229
265732 Keshet
pi_116344047
Ik heb vanochtend 1 van mijn 'oude' broeken aangedaan, ik dacht dat 't nog wel zou gaan als ik 'm onder mijn buik zou duwen.

Nu zit ik dus mijn mijn knoop open, mijn shirt eroverheen gepropt, te hopen dat niemand me ziet. :@
_O-
pi_116344108
Barbabientje fijn dat de echo er zo goed uit zag *O*

Mineola ik denk dat wij diezelfde stress voelen :D
Donderdag krijg ik hier de kraamintake over de vloer en dan wil ik haar toch even wat vraagjes stellen over dat beddengoed. En het daarna meteen gaan scoren. En dan is alles er klaar voor hier, praktisch gezien. Maar theoretisch? :') ... WTF ik heb dadelijk een BABY! Geen pop, nee een BABY. Zo''n ding wat brult en gilt en jankt en .... haar luier onder schijt ........ _O- . Ik voel me ineens zo veel te jong hiervoor :o .. Of ik moet gewoon niet meer naar '16 and pregnant' kijken op MTV :') ... Wij kunnen dit ^O^ .. Maar zoveel twijfels heb ik mijn hele zwangerschap nog niet gehad. Ook een beetje schrik voor alle hectiek die tijdens een bevalling plaats kan vinden. Dat plannen op het laatst gewijzigd kunnen worden door de artsen. Ik ben heel flexibel en gemakkelijk ingesteld en mijn vent ook.. Maar toch :o

Zand ik heb laatst bij de H&M 2 broeken voor 30 euro gekocht! Er was hele ruime keuze!

Tally fijn dat je een knippertje had *O*

Poezebeest heeeeeel veel succes vanmiddag! Ik duim enorm voor je!

Spirit welkom en gefeliciteerd *O*

Sorbo ik denk dat jij en je partner hele sterke mensen zijn die heel bewust deze keuze hebben gemaakt. En ik geloof inderdaad dat die leegte je kan overvallen, maar dat is ook niet gek. Dat kleintje heeft 9 maanden in jouw lichaam geleefd en dat is er dadelijk niet meer. Sowieso die leegte in je lichaam is weg, maar het kindje groeit ook nog eens ergens anders op. Gelukkig wel bij mensen waar jullie een fijne band mee hebben. Ben niet te hard voor jezelf en laat die gevoelens gewoon toe .. En besef dat wat jullie doen en binnenkort gedaan hebben, iets ontzettend moois en gul is, wat lang niet voor alle mensen is weg gelegd :Y .. Hier kunnen mensen alleen maar bewondering en respect voor hebben lijkt mij :)
pi_116344110
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:13 schreef Keshet het volgende:
Ik heb vanochtend 1 van mijn 'oude' broeken aangedaan, ik dacht dat 't nog wel zou gaan als ik 'm onder mijn buik zou duwen.

Nu zit ik dus mijn mijn knoop open, mijn shirt eroverheen gepropt, te hopen dat niemand me ziet. :@
_O-
Whehehe, ik maakte dezelfde fout vanmorgen... Knoop kan nog wel dicht, maar zit wel wat strak. :')
  maandag 3 september 2012 @ 14:17:54 #232
265732 Keshet
pi_116344139
De baby was zo heftig aan het protesteren dat ik moest kiezen tussen het onderkotsen van m'n laptop of het opendoen van m'n knoop. Dan maar dat laatste. :')

Ik vind positiebroeken echt martelwerktuigen! Die achterlijke warme lappen elastiek over je buik. :r
  maandag 3 september 2012 @ 14:23:09 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116344259
Oeh, ik heb al een tijdje 1 positiebroek van een vriendin die m niet meer paste, ik vind dat heerlijk O+

Ben dan ook een echte koukleum, en daar is met de zwangerschap niets aan verbeterd helaas :')
pi_116344286
Ik gloei als een kacheltje. 1 van de dingen waar mijn man het aan merkte voor de positieve test.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 september 2012 @ 14:25:20 #235
265732 Keshet
pi_116344310
Ik ook, ik heb het continue warm.
  maandag 3 september 2012 @ 14:31:03 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116344489
Daar had ik ook heel veel over gelezen hier, dus ik had me al verheugd op een winter waarin ik het niet zo koud zou hebben :D

Maar t zit er niet in geloof ik... ik heb gewoon nu al koude handen en voeten als ik stil zit, terwijl het buiten heerlijk weer is :')
pi_116345646
*O* voor de baby's van Loodje & Blijepeen en van Sopho
*O* voor de nieuwe zwangeren
*O* voor de knipperde hartjes op echo's

:% :% :% voor Lenehe! Succes!

En whoahhh ik sta 5e in de lijst :o En wat Twinkle zegt... zo denk ik nu ook: een baby? Wie wij? Straks? Over een maandje al??? Kunnen wij dat wel?
Alhoewel ik er al zo aan toe ben (mag nu van mij al wel zo zijn, ben er al klaar mee) vind ik het ook hartstikke spannend en eng!
pi_116345709
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:37 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Alweer? Wat heerlijk voor jullie!!

Ik kwam hier heul toevallig even neuzen :@
.
.
.
Pas 6 weekjes ver, maar kan het nu al over niks anders meer hebben O+
SPIRIT! O+

OMFG, hoe tof is dit! O+
pi_116345848
Ik vind zwangerschapsbroeken ook heerlijk zitten. Nu heb ik toevalilg een eigen broek aan. Maar de knoop zit net onder mijn buik. Dus dat lukt nog net wel. Tijdens mijn zwangerschap ben ik wel ietsie warmer geworden. Maar ik ben nog steeds geen kacheltje hoor.
  maandag 3 september 2012 @ 15:28:33 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116346324
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:30 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja ik was dus lekker op vakantie! Het gaat prima. Ik moet nog twee weken werken en dan gaat mijn verlof in. Morgen 34 weken zwanger!

En... mijn jeuk neemt af! Echt aanzienlijk! Daar ben ik zo blij mee!
Oh heerlijk joh! O+
Goed zo, dat schiet ook op he :D :o
Nee joh! :o Tis een wonder.. nou idd, super!!
En lijkt me niet stom dat je je daar zorgen om maakt meis :* je hebt zo'n kindje toch 9 maanden bij je gedragen..

Tally wat goed een knipper O+

Spirit ook welkom & gefeli! :* *G*

Keshet :D :') whehhehe. :7 Ik had dat een tijd terug ook, had nog een grote wijde broek liggen (boyfriend-look zeg maar) en ik dacht; nou, die zal ik toch wel passen? Kreeg niet eens de rits dicht _O-

En ik had trouwens al positiebroeken aan vanaf week 8 ofzo :@ iets met darmen en veel vreten..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 3 september 2012 @ 15:28:59 #241
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116346335
oh ik ben helemaal geen fan van zw broeken..... zeker nu niet, ik kan de meeste gewone broeken niet meer aan maar die banden/ extra stof is vaak nog veel te wijd, zit voor geen meter.
pi_116346566
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:28 schreef becky27 het volgende:
oh ik ben helemaal geen fan van zw broeken..... zeker nu niet, ik kan de meeste gewone broeken niet meer aan maar die banden/ extra stof is vaak nog veel te wijd, zit voor geen meter.
En je lijkt er ook meteen dikker door vind ik...

Maar als ik een maat groter ga kopen, normale broek, dan zit het bij mn kont natuurlijk voor geen meter.

Arch!
  maandag 3 september 2012 @ 15:37:11 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116346584
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:25 schreef Keshet het volgende:
Ik ook, ik heb het continue warm.
Dat ja. Normaal echt koukleum 1e klas en nu ben ik de eerste die de deken eraf gooit of slippers aanheeft XD
pi_116346796
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En je lijkt er ook meteen dikker door vind ik...

Maar als ik een maat groter ga kopen, normale broek, dan zit het bij mn kont natuurlijk voor geen meter.

Arch!
Zonde want lekkere kont!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116346804
Becky, is zo'n flexibelt misschien iets voor jou? Dat is een soort elastiekje met een stukje stof om tussen je knoop en knoopsgat te doen waardoor je je gewone broek of rok aan kunt als positiekleding.
linkje
  maandag 3 september 2012 @ 15:45:00 #246
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116346829
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 15:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Zonde want lekkere kont!
:D
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:44 schreef bellelena het volgende:
Becky, is zo'n flexibelt misschien iets voor jou? Dat is een soort elastiekje met een stukje stof om tussen je knoop en knoopsgat te doen waardoor je je gewone broek of rok aan kunt als positiekleding.
linkje
Ik gebruikte in het begin ook nog wel eens een haarelastiekje :D
pi_116346864
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:D

[..]

Ik gebruikte in het begin ook nog wel eens een haarelastiekje :D
Ook een goede tip ja! Of als je zelf handig bent kun je ook met een stukje stof en wat elastiek wel iets fröbelen :)
pi_116347013
Ow,ik vind positiebroeken fijn! *O*
Ook een koukleum hier, alleen maar erger geworden de laatste tijd _O-

Maar ik kom nu in de probleem-fase: positiebroeken beginnen ook echt minder te zitten.
pi_116347391
Hier slecht nieuws -O- niks te zien op de echo wat lijkt op een zwangerschap, waar die positieve test en klachten vandaan komen weet ik ook niet, waarschijnlijk is het vlak na de innesteling al mis gegaan.

Ontzettend balen, vooral omdat ik heel blij was klaar te zijn met de MMM, maar niks aan te doen, nu even uithuilen en dan weer verder.

Wilt iemand mij uit het lijstje halen, of als er een nieuw topic geopend wordt mij er dan uithalen, thnx!
pi_116347543
Och poezebeest, wat naar ;(
Sterkte meis :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')