abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116301659

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    _  _ | |                                     | | _  _
   | || || |                                     | || || |
 =H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
   |_||_|| |        |  |             |  |        | ||_||_|
         |_|        /  |             |  \        |_|
                   |   |             |   |
                   \   (_   /~~~\   _)   /
                    \    \ ( '_' ) /    /
                     \    )\  =  /(    /
                      \   (_)   (_)   /
                       \ /   ~~~   \ /
                       (             )
                        \           /
                         \         /
                          )==(O)==(
                         /         \
                        /____/ \____\
                        /   /   \   \
                       /   /     \   \
                      (   )      (   )
                      |   |      |   |
                      |   |      |   |
                      |___|      |___|
                      (___)      (___)
============================================================
pi_116301719
Wanten zijn voor eckte mannan.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116301751
Heb je een recept nodig voor melatonine
pi_116301820
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:38 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik geloof wel voor die sterkere, maar weet het niet zeker. Vriendin van me heeft het op recept en daar neem ik soms wat van. Maar misschien dat je het ook gewoon kan kopen. Heb zelf wel eens minder sterke gekocht bij de tuinen. Moet je er wel een stuk of 20 nemen :') .
pi_116301844
quote:
Nee maar de lage doses die hier verkocht wordt doet echt niks.
pi_116301903
Ik wil rechter op lopen. Doe ik er dan voordeel aan om mijn (boven)rug zwaarder te trainen dan mijn borst?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 2 september 2012 @ 13:46:48 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116301994
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 13:42 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Nee maar de lage doses die hier verkocht wordt doet echt niks.
afaik begint het voor mannen te werken rond de 0.5 gram, dat zijn 5x zo'n mini-pilletje die je bij de drogist kunt kopen. Aangezien er 500 in een potje zitten, gaat dat prima.

Ik stel juist vraagtekens bij doses van 3 of 5 gram, zoals ze die in de VS verkopen....
Confidence through competence
pi_116301998
quote:
Hangt van de dosis af inderdaad. Ik heb het geslikt toen ik nog thuis woonde omdat mijn broertje door de muren heen snurkt (zo erg dat die ondertussen geopereerd is :') ). Lage dosis is gewoon vrij te verkrijgen maar als je echt niet kan slapen zou ik even langs de dokter gaan voor een recept.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116302182
Ik kan vaak wel slapen maar ik heb vaak dat ik na 4-5 uur slapen al wakker wordt en vervolgens niet meer in slaap val

quote:
5s.gif Op zondag 2 september 2012 13:44 schreef robuust89 het volgende:
Ik wil rechter op lopen. Doe ik er dan voordeel aan om mijn (boven)rug zwaarder te trainen dan mijn borst?
Mijn ouders zeurde altijd dat ik rechter op moest lopen en sinds ik squat loop ik zo recht op dat mensen denken dat ik gegroeid ben :P
  zondag 2 september 2012 @ 13:55:25 #10
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_116302334
Mensen korte vraag: Deadlifts inbouwen in mijn benen-dag of in mijn rug-dag?
Ik wissel dat nu af, maar voor meer structuur wil ik dit bij een vaste dag indelen.

Probleem is nu dat op de benen-dag ik ermee begin en ik de overige oefeningen voor de benen niet meer echt zwaar kan doen, zoals lunges en squats.
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_116302361
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 13:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

afaik begint het voor mannen te werken rond de 0.5 gram, dat zijn 5x zo'n mini-pilletje die je bij de drogist kunt kopen. Aangezien er 500 in een potje zitten, gaat dat prima.

Ik stel juist vraagtekens bij doses van 3 of 5 gram, zoals ze die in de VS verkopen....
Ik heb dingen van de tuinen, die zijn 100 mcg. Die van de apotheek zijn 1 mg. Dus eigenlijk kan je er gewoon 10 van de tuinen nemen om de dosering te matchen, dingen zijn toch heel klein :P .
pi_116302404
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:55 schreef DahBigKahuna het volgende:
Mensen korte vraag: Deadlifts inbouwen in mijn benen-dag of in mijn rug-dag?
Ik wissel dat nu af, maar voor meer structuur wil ik dit bij een vaste dag indelen.

Probleem is nu dat op de benen-dag ik ermee begin en ik de overige oefeningen voor de benen niet meer echt zwaar kan doen, zoals lunges en squats.
Deadlift is rug.
If not now, then when.
  zondag 2 september 2012 @ 13:58:45 #13
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_116302459
quote:
Deadlift is rug.
Thnx...
pi_116303230
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:58 schreef DahBigKahuna het volgende:

[..]

Thnx...
Waarom zou je deadlifts op je benendag doen?
  zondag 2 september 2012 @ 14:19:29 #15
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_116303476
Omdat het naast je onderrug, ook een ontzetten goede oefening is voor je gluteus maximus en je hamstrings
  zondag 2 september 2012 @ 14:23:16 #16
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116303669
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:19 schreef DahBigKahuna het volgende:
Omdat het naast je onderrug, ook een ontzetten goede oefening is voor je gluteus maximus en je hamstrings
+ quads. Je kunt ook romanian deadlift of stiff-legged deadlift doen op leg day.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  zondag 2 september 2012 @ 14:24:16 #17
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_116303717
Klopt, heb ik lang gedaan, maar eigenlijk wil ik nu gewoon kijken of ik met normale uitvoering richting de 165 kg kan...
pi_116303937
Voor de mensen die verstand hebben van SS; blijkbaar ga ik dus te snel in gewichten omhoog (ik ging met squat per workout 5kg omhoog, deadlift 7,5 en de rest 2,5kg) dat is blijkbaar te snel. Aangezien de gewichten niet lager gaan dan 1,25 per schijf ben ik benieuwd hoe jullie de press, bench press en power clean omhoog laten gaan in gewichten?

En voor de squat zal ik dan per week 5kg omhoog gaan? Dus maandag 50kg, woensdag 52.5kg en vrijdag 55kg; gevolgd door maandag weer 57,5kg? (wat feitelijk 2,5kg per workout is)

En met de deadlift per 2 workouts 5kg omhoog? (en hier dus ook feitelijk 2,5kg)

Dan begin ik vanaf morgen weer wat lager op gewicht en begin ik opnieuw maar nu rustiger :)
pi_116303946
Maar hey Stereo even serieus, kun jij zo'n onderzoek niet uitvoeren/leiden?
If not now, then when.
pi_116303970
-verkeerde edit knop-
  zondag 2 september 2012 @ 14:43:28 #21
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116304387
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 14:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar hey Stereo even serieus, kun jij zo'n onderzoek niet uitvoeren/leiden?
Ik werk niet meer in zo'n omgeving. :)

Bovendien hebben onderzoekers vaak subsidies nodig vanuit overheid of bedrijfsleven om een dergelijk onderzoek te mogen opzetten + goedkeuring van de vakgroep van de uni waar ze bij zitten.
Confidence through competence
pi_116307879
Is het normaal dat je op rustdagen erg weinig kracht hebt? Moest vandaag een aantal planken naar boven tillen en een vriend van mij had het zelfde aantal planken als ik maar had het er veel makkelijker mee en hij kan net 40 kilo bankdrukken
pi_116307914
Ik ben een mietje *O* *O*
pi_116307977
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 13:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Deadlift is rug.
Hangt van de deadlift af..
Ik vaak genoeg spierpijn in mijn hamstrings zonder benen te trainen en alleen deadlift. :P
pi_116308888
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 16:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hangt van de deadlift af..
Ik vaak genoeg spierpijn in mijn hamstrings zonder benen te trainen en alleen deadlift. :P
Niet waar. De deadlift is een 'full-body' oefening zoals je hieronder kunt zien.

If not now, then when.
pi_116308935
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Niet waar. De deadlift is een 'full-body' oefening zoals je hieronder kunt zien.

[ afbeelding ]
dus waarom is t dan rug?
pi_116309042
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uit welk boek komt dit plaatje?
pi_116309060
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

dus waarom is t dan rug?
Waarom denk je?
If not now, then when.
pi_116309073
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:31 schreef Jahr00n het volgende: