ja, klopt en er zijn ook zat buitenlanders die de zaak verkloten ook al krijgen ze alle kans om een normaal leven te hebben.quote:Op maandag 3 september 2012 15:57 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dit is zo'n bullshit. Er zijn genoeg mensen die buitenlanders discrimineren of ze nou goed Nederlands praten of niet.
Wat ik me afvraag he, voel je je hier dan zo weinig geaccepteert? Ik snap het niet echt.quote:Op maandag 3 september 2012 15:57 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dit is zo'n bullshit. Er zijn genoeg mensen die buitenlanders discrimineren of ze nou goed Nederlands praten of niet.
quote:Op maandag 3 september 2012 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, klopt en er zijn ook zat buitenlanders die de zaak verkloten ook al krijgen ze alle kans om een normaal leven te hebben.
Je punt?
daarom ook "zat" das geen duidelijk aantalquote:Op maandag 3 september 2012 16:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]![]()
Bij dit soort dingen moet je niet zo generaliseren
Zijn genoeg mensen hier op de uni die uit buitenland komen, perfect Nederlands spreken en waar totaal niet over hun achtergrond wordt gezeken, buiten wat flauwe grapjes natuurlijk
Dat het niet eerlijk is dat mensen worden beoordeeld op of ze wel of niet uit Nederland komen. Er zijn genoeg nederlanders die de boel verkloten, maar worden de rest van de Nederlanders daar op aangekeken? Nee.quote:Op maandag 3 september 2012 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, klopt en er zijn ook zat buitenlanders die de zaak verkloten ook al krijgen ze alle kans om een normaal leven te hebben.
Je punt?
Eehm, ja die worden er op aangekeken en gewoon veroordeeld.quote:Op maandag 3 september 2012 16:01 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dat het niet eerlijk is dat mensen worden beoordeeld op of ze wel of niet uit Nederland komen. Er zijn genoeg nederlanders die de boel verkloten, maar worden de rest van de Nederlanders daar op aangekeken? Nee.
als iemand dat zegt, moet je zeggen; nou flikker dan op naar je eigen land.quote:Op zondag 2 september 2012 12:48 schreef x-Lily het volgende:
dan beginnen ze een heel verhaal te vertellen over kaaskoppen en Hollanders en dat alles in "hun eigen land" beter is.
Maar serieus, ik snap je echt niet... Waarom voel je je nou slachtoffer...quote:Op maandag 3 september 2012 16:01 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dat het niet eerlijk is dat mensen worden beoordeeld op of ze wel of niet uit Nederland komen. Er zijn genoeg nederlanders die de boel verkloten, maar worden de rest van de Nederlanders daar op aangekeken? Nee.
Klein voorbeeld. Ik wou laatst solliciteren om ergens te gaan vakken vullen. Meerdere sollicitaties gestuurd gewoon met buitenlandse achternaam en al. Allemaal afgewezen. Ondertussen worden vriendinnen van mij, zonder werk ervaring en met dezelfde opleiding wel aangenomen. Dus ik stuur voor de gein precies dezelfde sollicitatie maar zonder het buitenlands deel in mijn achternaam. Binnen 1 dag heb ik een uitnodiging voor een gesprek.quote:Op maandag 3 september 2012 15:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag he, voel je je hier dan zo weinig geaccepteert? Ik snap het niet echt.
Ik voel mij geen slachtoffer. Ik vind het naar dat ik mij nooit echt ergens thuis zou voelen maar dat heeft verder niks met discriminatie te maken. Ik vind het alleen echt niet kunnen als mensen van buitenlanders eisen dat ze zich moeten bewijzen om hier mee te draaien in de maatschappij. Tuurlijk zijn er buitenlanders die het hier compleet verpesten. Maar dat betekent niet dat iedereen zo'n buitenlander is tot het tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 3 september 2012 16:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar serieus, ik snap je echt niet... Waarom voel je je nou slachtoffer...
Je zal misschien wat vooroordelen tegen komen, maar genoeg mensen die je wel echt waarderen toch?
Dat is kut ja. Maar dat is in bepaalde sectoren. Supermarkten hebben gewoon slechte ervaringen. Ik praat het niet goed, echt niet. Maar als jij gewoon persoonlijk een winkel binnenloopt en vraagt naar de manager, je presenteert je netjes is er niets aan de hand.quote:Op maandag 3 september 2012 16:04 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Klein voorbeeld. Ik wou laatst solliciteren om ergens te gaan vakken vullen. Meerdere sollicitaties gestuurd gewoon met buitenlandse achternaam en al. Allemaal afgewezen. Ondertussen worden vriendinnen van mij, zonder werk ervaring en met dezelfde opleiding wel aangenomen. Dus ik stuur voor de gein precies dezelfde sollicitatie maar zonder het buitenlands deel in mijn achternaam. Binnen 1 dag heb ik een uitnodiging voor een gesprek.
Dat is behoorlijk stom ja. Zeker als je een heel erg nette brief hebt geschreven en verder prima aan de eisen voldoetquote:Op maandag 3 september 2012 16:04 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Klein voorbeeld. Ik wou laatst solliciteren om ergens te gaan vakken vullen. Meerdere sollicitaties gestuurd gewoon met buitenlandse achternaam en al. Allemaal afgewezen. Ondertussen worden vriendinnen van mij, zonder werk ervaring en met dezelfde opleiding wel aangenomen. Dus ik stuur voor de gein precies dezelfde sollicitatie maar zonder het buitenlands deel in mijn achternaam. Binnen 1 dag heb ik een uitnodiging voor een gesprek.
Bij ons in de stad gewoon allemaal lekkere Marokaanse meisjes achter de kassaquote:Op maandag 3 september 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is kut ja. Maar dat is in bepaalde sectoren. Supermarkten hebben gewoon slechte ervaringen. Ik praat het niet goed, echt niet. Maar als jij gewoon persoonlijk een winkel binnenloopt en vraagt naar de manager, je presenteert je netjes is er niets aan de hand.
Ik snap dat dit echt kut is, vind het OPZICH ook belachelijk, maar ze maken het zichzelf makkelijk om de procedure sneller te maken. Na tig ervaringen gaan mensen idd soms te snel tot dit soort dingen over, dat is zo.
Dus, gewoon even binnenlopen, netjes gesprekje aangaan en je zal vast aangenomen worden. het is niet echt racisme maar gemakzucht.
ja, hier ook, maar zal per supermarkt verschillen ookquote:Op maandag 3 september 2012 16:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij ons in de stad gewoon allemaal lekkere Marokaanse meisjes achter de kassaMaar dat terzijde
Tegenwoordig gaat alles via internet helaas. Heb dat al meerdere keren geprobeerd maar dan wordt mij gewoon verteld dat sollicitaties via de site gaan.quote:Op maandag 3 september 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is kut ja. Maar dat is in bepaalde sectoren. Supermarkten hebben gewoon slechte ervaringen. Ik praat het niet goed, echt niet. Maar als jij gewoon persoonlijk een winkel binnenloopt en vraagt naar de manager, je presenteert je netjes is er niets aan de hand.
Ik snap dat dit echt kut is, vind het OPZICH ook belachelijk, maar ze maken het zichzelf makkelijk om de procedure sneller te maken. Na tig ervaringen gaan mensen idd soms te snel tot dit soort dingen over, dat is zo.
Dus, gewoon even binnenlopen, netjes gesprekje aangaan en je zal vast aangenomen worden. het is niet echt racisme maar gemakzucht.
En op school en vrienden dan?quote:Op maandag 3 september 2012 16:07 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ik voel mij geen slachtoffer. Ik vind het naar dat ik mij nooit echt ergens thuis zou voelen maar dat heeft verder niks met discriminatie te maken. Ik vind het alleen echt niet kunnen als mensen van buitenlanders eisen dat ze zich moeten bewijzen om hier mee te draaien in de maatschappij. Tuurlijk zijn er buitenlanders die het hier compleet verpesten. Maar dat betekent niet dat iedereen zo'n buitenlander is tot het tegendeel bewezen is.
OK, nou dan snap ik je wel. Dat is ook belachelijk. Zou er dan ook niet willen werken, gewoon een kledingwinkel in de stad inlopen. Volgens mij ben je best een representatief meisje toch?quote:Op maandag 3 september 2012 16:10 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Tegenwoordig gaat alles via internet helaas. Heb dat al meerdere keren geprobeerd maar dan wordt mij gewoon verteld dat sollicitaties via de site gaan.
Heb geen zin meer om bij die supermarkt te werken als ze zich meteen al zo opstellen.quote:Op maandag 3 september 2012 16:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk stom ja. Zeker als je een heel erg nette brief hebt geschreven en verder prima aan de eisen voldoetJe kan zeker niet hard maken dat het discriminatie is of wel?
Daar moet je 16 voor zijn helaasquote:Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, nou dan snap ik je wel. Dat is ook belachelijk. Zou er dan ook niet willen werken, gewoon een kledingwinkel in de stad inlopen. Volgens mij ben je best een representatief meisje toch?
Precies, als iemand vraagt wat ben je en je zegt gewoon Nederlands dan kijken ze je altijd raar of met een big smile aan. En dan zeggen ze waar ben je geboren: Nederland. En dan vragen ze tenslotte waar zijn je ouders geboren etc. Tot dat ze je afkomst weten. Niemand wil van een persoon met donker haar en geen blanke huid weten dat hij Nederlands is maar weten wat zijn roots zijn.quote:Op zondag 2 september 2012 13:22 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
De meeste mensen vragen wss dan naar zijn afkomst dus zegt hij het alvast. En zoek even de definitie van allochtoon op.
Wel stom natuurlijk als je veel meer moeite moet doen omdat je toevallig Mohamed Al-Atta heet...quote:Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, nou dan snap ik je wel. Dat is ook belachelijk. Zou er dan ook niet willen werken, gewoon een kledingwinkel in de stad inlopen. Volgens mij ben je best een representatief meisje toch?
modje op FOK! worden danquote:Op maandag 3 september 2012 16:12 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Daar moet je 16 voor zijn helaas
Ja, true, maar zo werkt het helaas nou eenmaal. Als een manager teveel negatieve ervaringen heeft gaat ie zo denken. Er zijn meer aanmeldingen dan banen, dus hij kiest de makkelijke weg.quote:Op maandag 3 september 2012 16:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wel stom natuurlijk als je veel meer moeite moet doen omdat je toevallig Mohamed Al-Atta heet...
Daar gelukkig geen last van, maar ik ben ook niet heel donker. Mijn broertje heeft op zijn vrij witte school wel wat nare opmerkingen gekregen (hij is een stuk donkerder).quote:Op maandag 3 september 2012 16:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En op school en vrienden dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |