abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116298648
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:47 schreef Id_do_her het volgende:
Lijkt me meer dat jezelf daarmee alleen maar dieper in de ellende brengt.
Dat is ook zo, maar ik ben bang dat ik er niet veel aan kan doen.
  zondag 2 september 2012 @ 11:50:17 #27
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116298686
En je hebt geen pleinvrees ofzo? Bedoel angst kan zich ook op veel manieren uiten afhankelijk van hoe je ermee omgaat.. of een andere angst ofzo. Hoe dan ook ik denk dat je gewoon wat perspectief mist door iets (angst of weet ik veel wat) en gewoon direct wantrouwend bent (is het veiligste). Maar ja is ook het minst nuttige om te hebben aangezien niet de hele wereld tegen jou is en ze ook niet je vrijheid afpakken. Gewoon wat nadenken over waar het weg komt en kijken of je daar wat aan kan veranderen. Mensen worden niet vaak (zou niet weten wanneer wel) geboren met haat tegen de wereld, wel met afwijkingen die dat tot gevolg hebben.. of een verleden e.d.
we dan
  zondag 2 september 2012 @ 11:50:40 #28
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298700
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 11:48 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar ik ben bang dat ik er niet veel aan kan doen.
Dat lijkt me geen reden het tenminste niet te proberen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_116298748
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En je hebt geen pleinvrees ofzo? Bedoel angst kan zich ook op veel manieren uiten afhankelijk van hoe je ermee omgaat.. of een andere angst ofzo. Hoe dan ook ik denk dat je gewoon wat perspectief mist door iets (angst of weet ik veel wat) en gewoon direct wantrouwend bent (is het veiligste). Maar ja is ook het minst nuttige om te hebben aangezien niet de hele wereld tegen jou is en ze ook niet je vrijheid afpakken. Gewoon wat nadenken over waar het weg komt en kijken of je daar wat aan kan veranderen. Mensen worden niet vaak (zou niet weten wanneer wel) geboren met haat tegen de wereld, wel met afwijkingen die dat tot gevolg hebben.. of een verleden e.d.
Nee dat niet ik leef wel heel geïsoleerd. Ook vaak bang en onzeker.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen reden het tenminste niet te proberen.
Ja dat is ook weer zo, maar dan moet ik al naar een psycholoog, dat blijft toch het laatste wat ik wil. :')
  zondag 2 september 2012 @ 11:56:57 #30
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298845
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 11:52 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer zo, maar dan moet ik al naar een psycholoog, dat blijft toch het laatste wat ik wil. :')
Beetje overdreven om iemand die gewoon even in een dip zit naar de psycholoog te sturen, mensen lijken hun problemen niet meer aan te willen pakken en het maar bij een psycholoog o.i.d. neer te gooien.
  zondag 2 september 2012 @ 11:57:33 #31
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116298857
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 11:52 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee dat niet ik leef wel heel geïsoleerd. Ook vaak bang en onzeker.

[..]

En waarom leef je zo? En waarom bang en onzeker? Bedoel dit is vast ook niet hoe jij wil leven. Dus beter gewoon wel wat aan doen. En nadenken waarom het zo is want zoiets ontstaat niet zomaar. Bedoel kan toch van alles zijn, misschien niet tevreden met je lichaam, misschien slechte ervaringen op school gehad, misschien fobieeen of wat dan ook. Bedoel ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar zo ontstaat en ik denk dat je wel erachter kan komen waardoor dat zo is. Daarna kan je het vast ook wel aanpakken, want o.a. onzekerheid is meestal wel iets aan te doen tot op zekere hoogte..
we dan
  zondag 2 september 2012 @ 11:58:45 #32
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298895
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

En waarom leef je zo? En waarom bang en onzeker? Bedoel dit is vast ook niet hoe jij wil leven. Dus beter gewoon wel wat aan doen. En nadenken waarom het zo is want zoiets ontstaat niet zomaar. Bedoel kan toch van alles zijn, misschien niet tevreden met je lichaam, misschien slechte ervaringen op school gehad, misschien fobieeen of wat dan ook. Bedoel ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar zo ontstaat en ik denk dat je wel erachter kan komen waardoor dat zo is. Daarna kan je het vast ook wel aanpakken, want o.a. onzekerheid is meestal wel iets aan te doen tot op zekere hoogte..
Beginnen met je minder druk maken wat andere mensen wel niet over je denken.
  zondag 2 september 2012 @ 11:58:47 #33
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116298896
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Beetje overdreven om iemand die gewoon even in een dip zit naar de psycholoog te sturen, mensen lijken hun problemen niet meer aan te willen pakken en het maar bij een psycholoog o.i.d. neer te gooien.
Naar een psycholoog gaan is juist een manier om problemen aan te pakken toch? En sommige mensen hier sturen iemand snel (misschien te snel) naar een psycholoog. Maar vaak denk ik wel dat het terecht is want de problemen die je zelf kan oplossen post je meestal niet zo snel op internet, dat zijn vaak de wat extremere situaties.
we dan
pi_116298909
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat denk ik ook altijd. Mijn probleem speelt wel al wat langer, alleen het begint nu grotere vormen aan te nemen. Hoe ik dit moet stoppen weet ik nog niet zo ik ben erover aan het denken maar het lijkt moeilijk.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Zo ben ik altijd geweest denk ik, of het is gewoon zo gegaan. Maar wel heel veel slechte ervaringen op school gehad, en ook wel gepest vroeger.
  zondag 2 september 2012 @ 12:00:01 #35
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298917
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Naar een psycholoog gaan is juist een manier om problemen aan te pakken toch? En sommige mensen hier sturen iemand snel (misschien te snel) naar een psycholoog. Maar vaak denk ik wel dat het terecht is want de problemen die je zelf kan oplossen post je meestal niet zo snel op internet, dat zijn vaak de wat extremere situaties.
Niet altijd, een psycholoog is iemand die werkt met mensen die echt psychische problemen hebben. Het is geen ziekte om jezelf een langere tijd slecht te voelen. En de problemen die aangedragen zijn, zijn onzekerheid en isolatie. Knappe psycholoog die dat even verhelpt.
  zondag 2 september 2012 @ 12:00:35 #36
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116298927
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:58 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Beginnen met je minder druk maken wat andere mensen wel niet over je denken.
Is zoiets niet net zoiets als zeggen dat iemand niet zenuwachtig moet zijn voor een presentatie? :P het klopt wel, maar een gevoel kan je niet zomaar door rationele (en waarheidsgetrouwe) gedachtes opzij schuiven
we dan
  zondag 2 september 2012 @ 12:00:41 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298930
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 11:59 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat denk ik ook altijd. Mijn probleem speelt wel al wat langer, alleen het begint nu grotere vormen aan te nemen. Hoe ik dit moet stoppen weet ik nog niet zo ik ben erover aan het denken maar het lijkt moeilijk.
Toch lijkt eraan werken me een betere optie dan niks doen en zo blijven.
  zondag 2 september 2012 @ 12:01:44 #38
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298951
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Is zoiets niet net zoiets als zeggen dat iemand niet zenuwachtig moet zijn voor een presentatie? :P het klopt wel, maar een gevoel kan je niet zomaar door rationele (en waarheidsgetrouwe) gedachtes opzij schuiven
Waarom zou je dat zijn? Zoiets lijkt me juist een goede oefening, iets presenteren voor een groep mensen en merken dat ze niet ontploffen of allemaal tegen je in gaan als je even een verhaaltje doet.

Nee, niet door gedachten, door praktijk.
pi_116298956
Misschien een rare oplossing? Maar zou je niet een deel van die agressie kwijt kunnen in muziek?
pi_116298968
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Toch lijkt eraan werken me een betere optie dan niks doen en zo blijven.
Dat zeer zeker alleen moet ik ergens een begin maken. :') Daar faalt het een beetje bij me, omdat mijn zelf discipline ver te zoeken is door deze problematiek.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:02 schreef thesystem het volgende:
Misschien een rare oplossing? Maar zou je niet een deel van die agressie kwijt kunnen in muziek?
Helaas niet.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 12:02:50 ]
  zondag 2 september 2012 @ 12:03:32 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298997
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 12:02 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat zeer zeker alleen moet ik ergens een begin maken. :') Daar faalt het een beetje bij me, omdat mijn zelf discipline ver te zoeken is door deze problematiek.
Alle begin is ook moeilijk. Begin klein en werk jezelf omhoog, en als iets niet lukt niet meteen neerploffen en zeggen dat je het geprobeerd hebt.
  zondag 2 september 2012 @ 12:03:40 #42
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116299001
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Niet altijd, een psycholoog is iemand die werkt met mensen die echt psychische problemen hebben. Het is geen ziekte om jezelf een langere tijd slecht te voelen. En de problemen die aangedragen zijn, zijn onzekerheid en isolatie. Knappe psycholoog die dat even verhelpt.
Een psycholoog is juist de lichtere vorm van een psychiater zoals ik het zie.. en het is geen ziekte nee maar ze hebben wel tips, kunnen luisteren, zien waar de kern zit enzo. Het helpt op weg. En die laatste zin die je zegt... op die manier kan je ook stellen: knap persoon die het uit zichzelf even verhelpt ;) op die manier kan je helemaal geen hulp aanvaarden als je zo denkt dat ze het toch niet kunnen veranderen. Een stap in de goede richting is ook nuttig..
we dan
pi_116299052
Argo,

Wat heb je allemaal al geprobeerd?
  zondag 2 september 2012 @ 12:05:44 #44
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116299060
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:03 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Een psycholoog is juist de lichtere vorm van een psychiater zoals ik het zie.. en het is geen ziekte nee maar ze hebben wel tips, kunnen luisteren, zien waar de kern zit enzo. Het helpt op weg. En die laatste zin die je zegt... op die manier kan je ook stellen: knap persoon die het uit zichzelf even verhelpt ;) op die manier kan je helemaal geen hulp aanvaarden als je zo denkt dat ze het toch niet kunnen veranderen. Een stap in de goede richting is ook nuttig..
Ik weet ook niet of de TS ermee geholpen is om even zijn verhaal te doen bij een psycholoog, dat moet hij maar voor zichzelf beslissen. Ik merk nu trouwens dat het iets met uiterlijk te maken heeft?
  zondag 2 september 2012 @ 12:06:49 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116299086
Een psycholoog kan zeker helpen om te onderzoeken waar die haat nou precies vandaan komt, wat je er vervolgens mee doet is meer aan jezelf.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116299221
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:05 schreef thesystem het volgende:
Argo,

Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Boeken lezen, nadenken, filosofie, psychologische boeken.
pi_116299272
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 11:44 schreef Argo het volgende:
Je hebt wel gelijk denk ik alleen dat omzetten gaat niet lukken.
Het begint met het inzien, van daaruit kan je verdere stappen gaan zetten. Nu lukt het je nog niet en het zal niet lukken totdat het wel lukt, dat is een punt waar je naartoe werkt.

Belangrijk is om te begrijpen is dat haten is als zelf vergif innemen en wachten tot anderen daarvan gaan lijden; dat gebeurt niet. Haten is iets wat je jezelf aan doet.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_116299660
quote:
11s.gif Op zondag 2 september 2012 12:11 schreef Argo het volgende:

[..]

Boeken lezen, nadenken, filosofie, psychologische boeken.
Maar misschien zijn dat de dingen die je net niet moet doen.
Psychologie boeken zijn berust op theorien welke nooit bewezen zijn en hetzelfde geld voor filosofie...daarom heet het filosoferen...continue nadenken maar eigenlijk nooit met een oplossing komen...

Misschien is het eens een goed idee om puur naar buiten te gaan..de natuur in, afgezonderd van de maatschappij?
  zondag 2 september 2012 @ 12:30:25 #49
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116299721
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:28 schreef thesystem het volgende:

[..]

Maar misschien zijn dat de dingen die je net niet moet doen.
Psychologie boeken zijn berust op theorien welke nooit bewezen zijn en hetzelfde geld voor filosofie...daarom heet het filosoferen...continue nadenken maar eigenlijk nooit met een oplossing komen...

Misschien is het eens een goed idee om puur naar buiten te gaan..de natuur in, afgezonderd van de maatschappij?
Nou nou zonder de man nog meer af zeg :P ;)
we dan
pi_116299760
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 12:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou nou zonder de man nog meer af zeg :P ;)
Terug naar de basis om die dan langzaam uit te breiden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')