abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116297297
Wat als je de hele wereld haat, maar die haat wilt onderdrukken? Ergens merk ik dat me dit heel veel energie kost, ik ben constant moe ervan.

Soms als mensen me te ver pushen sla ik in als bliksem bij heldere hemel. Dat komt echter zelden voor, maar als het zo ver is dan zijn de rapen vaak gaar. Doorgaans probeer ik me gewoon rustig te houden, ik wil niet toegeven aan de haat.

Toch maakt het me moe en voel ik me er vaak ellendig door. :')
pi_116297413
Waarom haat je de wereld dan?
''The root of suffering is attachment''
pi_116297434
je moet het niet onderdrukken je moet er boven leren staan. ga eens wat concepten van boeddhisme tot je nemen wellicht staat er iets wat je kunt gebruiken hiervoor.
pi_116297444
Misschien moet je je, in plaats van rustig te houden, gewoon minder arrogant opstellen.

Jij bent net als al die mensen die je haat. Als iemand een gat in je prikt, ga je net zo hard dood. Je bent niks. Het enige dat jou onderscheid van de rest van de mensen is blijkbaar je haat.

Wat ga je nu doen? Gewoon verder met er niks aan doen? Of de realiteit leren zien?

Jouw ondertitel is echt het toppunt van arrogantie. Jij ziet de realiteit echt helemaal niet, waar haal je het recht vandaan om zo arrogant te zijn? Zelf zit je net zo hard in een kooitje. Waarom lach je dan om het kooitje van een ander?

De realiteit is dat als jij vindt dat 6 miljard mensen gek zijn, JIJ de uitzondering bent.

Wie is er nou gek?

Je bent arrogant als de pest, en durft er nog over te klagen ook.
pi_116297462
Haat is sowieso niet goed, het laat je slechter functioneren en je gedachten zijn dan best negatief. Als je eens zou proberen om al die haat weg te krijgen (mensen vergeven, jezelf vergeven) dan zou het al snel beter gaan. Negatief denken en negatief in het leven staan trekken meer slechte dingen aan, lijkt me.
''The root of suffering is attachment''
pi_116297466
Haat zit in jou en die vertaalt zich naar de wereld om je heen. De wereld zelf, wat daar gebeurt en alle andere mensen hebben daar niks mee te maken.

Je hoeft je haat niet te onderdrukken, je hoeft er ook niks mee te doen, je kan em voelen, gaan leren begrijpen (waarom haat ik? wat haat ik? waarom voel ik dat? wat wordt er bij mij geraakt?) en snappen dat je haat/frustratie/woede niks meer is dan coping om niet te hoeven voelen waar je werkelijk mee zit.

Als je dan vervolgens de dingen waar je werkelijk mee zit op lost kan je je frustraties laten gaan en kan je die energie die je nu hieraan verliest gebruiken voor leuke, positieve dingen die je echt wilt :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_116297475
Misschien zou het eens goed voor je zijn om die haat om te zetten in energie wat je kunt gebruiken om proberen de wereld te veranderen? Tevens ben je niet alleen maar durft niemand zich te uiten omdat die dan weer gelijk kan rekenen op een stempel.....
pi_116297514
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:42 schreef thesystem het volgende:
Misschien zou het eens goed voor je zijn om die haat om te zetten in energie wat je kunt gebruiken om proberen de wereld te veranderen? Tevens ben je niet alleen maar durft niemand zich te uiten omdat die dan weer gelijk kan rekenen op een stempel.....
Ik durf me overigens wel te uiten hoor. Het is fscking mijn leven. Als je er een stempeltje op wil plaatsen: nou, probeer maar een plekje te vinden waar er nog geen eentje staat.

6 miljard mensen op de aarde, dus iedereen heeft 6 miljard stempels.

Stempels. Pff. Als je je DAAR wat van moet aantrekken.

Je moet natuurlijk ook weer niet anti-sociaal worden. Dan gaan de mensen om je heen verder dan alleen maar een stempeltje op je plakken...
pi_116297571
Uiten...wat versta je onder uiten?
pi_116297611
Wat ik bedoel te zeggen is dat als jij je anders voelt dan andere mensen, waarom kun je dat niet gewoon van jezelf accepteren? Waarom moet je het vertalen in haat (anti-sociaal worden)?

Is het niet gewoon boosheid? Of een gebrek aan skills? Of een hoge bloeddruk?

De enige manier om zelfvertrouwen te krijgen is dingen te leren, ze dan te doen en te merken dat het je lukt. Zo krijg je zelfwaarde en zelfvertrouwen. En als je dat eenmaal hebt, dan kun je zo 'anders' zijn als je wil. Dan zullen mensen zeggen dat je een rare bent, maar dat je wel goed in je werk bent. Dan kun je ongestraft raar zijn.

Dus: leer dingen kunnen. Niet van school af, maar er juist blijven en zo veel mogelijk oppikken. Leer met je handen te werken. Leer iets kunnen.
pi_116297612
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:47 schreef thesystem het volgende:
een kat doodschoppen is een vorm van uiten.
  zondag 2 september 2012 @ 10:51:26 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116297626
Schrijf het van je af.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116297650
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:47 schreef thesystem het volgende:
Hmm, is dat zo belangrijk? Alles wat je doet is toch een vorm van uiting?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 2 september 2012 @ 10:53:57 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116297666
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:52 schreef RetepV het volgende:

[..]

Denk meer dat hij hint naar een manier waarop TS het toch uit, omdat oppotten zeer slecht kan zijn voor een persoon.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_116297718
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:52 schreef RetepV het volgende:

[..]

Omdat een vorm van uiting best belangrijk kan zijn voor je lichaam.
Als kind werd je bijvoorbeeld aangeleerd tot 10 te tellen...maar eigenlijk is dit helemaal niet zo goed voor je lichaam...verhoogde adrenaline, verhoogde hartslag, bloeddruk en dergelijke....

Misschien is het goed voor TS om op een intensieve sport te gaan voor zijn lichaam een boost te geven?
pi_116298021
Therapie om te kijken waar die haat vandaan komt. Oorzaak aanpakken = probleem oplossen. Moet je wel bereid zijn om moeite in het werken aan jezelf te stoppen.
In life, every ending is a new beginning..
pi_116298080
Waarom nou weer gelijk therapie....... :N
Sinds wanneer kunnen mensen niet meer eerst eens naar zichzelf kijken
pi_116298097
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef thesystem het volgende:
Je kan naar jezelf kijjen, tuurlijk. Maar als dat zo diep in je zit dan is naar jezelf kijken niet genoeg denk ik.
In life, every ending is a new beginning..
pi_116298131
ik zou beginnen met eens wat lezen over het onderwerp. zomaar een hit van loving yourself audiobook van google: http://www.amazon.com/Lea(...)-Cruse/dp/0932194915 (geen idee of dit een goede is)

http://www.amazon.com/100(...)orever/dp/1565111893
  zondag 2 september 2012 @ 11:29:17 #20
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116298223
RetepV spoor jij wel? Of heb je gewoon een hekel aan argo vanwege andere posts ofzo? :D

En Argo iets duidelijker mag wel. Waarover ben je kwaad enzo. Zijn genoeg leuke meisjes waarop je niet kwaad hoeft te zijn bijvoorbeeld hoor :7
we dan
  zondag 2 september 2012 @ 11:30:37 #21
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116298264
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef thesystem het volgende:
Kunnen ze wel, maar meestal is dat mogelijk bij de minder extreme dingen. Haat naar de hele wereld vind ik vrij extreem. Ook al vind ik wel dat ze het wat vroeg voorstelt ja gezien we alleen nog de OP hebben gezien :P
we dan
pi_116298381
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:30 schreef Argo het volgende:
Wat als je de hele wereld haat, maar die haat wilt onderdrukken? Ergens merk ik dat me dit heel veel energie kost, ik ben constant moe ervan.

Soms als mensen me te ver pushen sla ik in als bliksem bij heldere hemel. Dat komt echter zelden voor, maar als het zo ver is dan zijn de rapen vaak gaar. Doorgaans probeer ik me gewoon rustig te houden, ik wil niet toegeven aan de haat.

Toch maakt het me moe en voel ik me er vaak ellendig door. :')
Weet je heel zeker dat je de wereld haat, dat je niet jezelf haat/erg verdrietig/eenzaam bent?

Je weet dat als je dit soort dingen voelt dat het meestal bij jezelf ligt en niet zozeer bij anderen?
Durf je echt in jezelf te kijken en je eigen zwakheid te zien?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 2 september 2012 @ 11:37:36 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298418
Onverstandig. Door die haat beperk je jezelf en ben je er andere mensen wellicht mee tot last. En:
quote:
Life's too short to be pissed off all the time.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_116298564
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 10:39 schreef BestIEverHad het volgende:
Waarom haat je de wereld dan?
Gewoon ik mag de mensen niet, ze zinnen me niet. Wel heb ik altijd sympathie voor underdogs, maar dat is het dan z'n beetje.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je moet het niet onderdrukken je moet er boven leren staan. ga eens wat concepten van boeddhisme tot je nemen wellicht staat er iets wat je kunt gebruiken hiervoor.
Dit weet ik en al geprobeerd.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:41 schreef RetepV het volgende:
Misschien moet je je, in plaats van rustig te houden, gewoon minder arrogant opstellen.

Jij bent net als al die mensen die je haat. Als iemand een gat in je prikt, ga je net zo hard dood. Je bent niks. Het enige dat jou onderscheid van de rest van de mensen is blijkbaar je haat.

Wat ga je nu doen? Gewoon verder met er niks aan doen? Of de realiteit leren zien?

Jouw ondertitel is echt het toppunt van arrogantie. Jij ziet de realiteit echt helemaal niet, waar haal je het recht vandaan om zo arrogant te zijn? Zelf zit je net zo hard in een kooitje. Waarom lach je dan om het kooitje van een ander?

De realiteit is dat als jij vindt dat 6 miljard mensen gek zijn, JIJ de uitzondering bent.

Wie is er nou gek?

Je bent arrogant als de pest, en durft er nog over te klagen ook.
Het heeft niets met arrogant zijn te maken, ik onderdruk de haat toch? Mijn ondertitel slaat ook op mezelf, want ik hoor ook bij alles.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:42 schreef Canillas het volgende:
Haat zit in jou en die vertaalt zich naar de wereld om je heen. De wereld zelf, wat daar gebeurt en alle andere mensen hebben daar niks mee te maken.

Je hoeft je haat niet te onderdrukken, je hoeft er ook niks mee te doen, je kan em voelen, gaan leren begrijpen (waarom haat ik? wat haat ik? waarom voel ik dat? wat wordt er bij mij geraakt?) en snappen dat je haat/frustratie/woede niks meer is dan coping om niet te hoeven voelen waar je werkelijk mee zit.

Als je dan vervolgens de dingen waar je werkelijk mee zit op lost kan je je frustraties laten gaan en kan je die energie die je nu hieraan verliest gebruiken voor leuke, positieve dingen die je echt wilt :)
Je hebt wel gelijk denk ik alleen dat omzetten gaat niet lukken.

quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 10:51 schreef Copycat het volgende:
Schrijf het van je af.
En dan kan jij mij weer quoten in het taalfouten topic? :') Nee dankjewel.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Denk meer dat hij hint naar een manier waarop TS het toch uit, omdat oppotten zeer slecht kan zijn voor een persoon.
Dit is waar, maar zo werkt het nu eenmaal.

quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 11:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:
RetepV spoor jij wel? Of heb je gewoon een hekel aan argo vanwege andere posts ofzo? :D

En Argo iets duidelijker mag wel. Waarover ben je kwaad enzo. Zijn genoeg leuke meisjes waarop je niet kwaad hoeft te zijn bijvoorbeeld hoor :7
Klopt meeste dames ben ik niet gauw kwaad op, als ik met ze praat zijn ze rustgevend.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Weet je heel zeker dat je de wereld haat, dat je niet jezelf haat/erg verdrietig/eenzaam bent?

Je weet dat als je dit soort dingen voelt dat het meestal bij jezelf ligt en niet zozeer bij anderen?
Durf je echt in jezelf te kijken en je eigen zwakheid te zien?
Dit klopt ook wel, dat eerste. Eigenlijk haat ik gewoon alles inclusief mezelf.

Ook nu ik hier alle reacties lees wordt ik gewoon boos, mijn hart voelt als een gloeiende bakplaat en ik weet niet wat voorn houding ik me moet aannemen, de haat zit gewoon in mijn bloed, en gemengd met mijn eenzaamheid krijg ik z'n gevoel van afzondering muren bouwen en haten. Dat is alles wat ik z'n beetje doe. Soms leer ik mensen wel wat beter kennen dan haat ik ze niet maar de vuistregel is elk nieuw persoon in mijn leven haat ik al voordat ik met ze praat. Daarna kan dat veranderen of kunnen ze me alleen irriteren, dat ligt er maar net aan.

Zelf kan ik het niet zo goed uitleggen behalve dat ik me super goed voel als ik in mijn auto rij, dan valt niemand me lastig ik kan meezingen met de radio, en ik kan z'n beetje doen wat ik wil. Als dan iemand voor me opeens op de rem trapt of iets gaat doen dan is die vrede onderbroken en ben ik boos. Maar zo in het algemeen voel ik me lekker in de auto ik kan als ik dat wil bv zelfs in mijn neus peuteren. Het is de vrijheid die mensen om me heen me afpakken misschien denk ik. Ook is jaloezie vast wel in het spel.
  zondag 2 september 2012 @ 11:47:36 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116298635
Lijkt me meer dat jezelf daarmee alleen maar dieper in de ellende brengt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')