Ik durf me overigens wel te uiten hoor. Het is fscking mijn leven. Als je er een stempeltje op wil plaatsen: nou, probeer maar een plekje te vinden waar er nog geen eentje staat.quote:Op zondag 2 september 2012 10:42 schreef thesystem het volgende:
Misschien zou het eens goed voor je zijn om die haat om te zetten in energie wat je kunt gebruiken om proberen de wereld te veranderen? Tevens ben je niet alleen maar durft niemand zich te uiten omdat die dan weer gelijk kan rekenen op een stempel.....
Denk meer dat hij hint naar een manier waarop TS het toch uit, omdat oppotten zeer slecht kan zijn voor een persoon.quote:Op zondag 2 september 2012 10:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, is dat zo belangrijk? Alles wat je doet is toch een vorm van uiting?
Omdat een vorm van uiting best belangrijk kan zijn voor je lichaam.quote:Op zondag 2 september 2012 10:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, is dat zo belangrijk? Alles wat je doet is toch een vorm van uiting?
Je kan naar jezelf kijjen, tuurlijk. Maar als dat zo diep in je zit dan is naar jezelf kijken niet genoeg denk ik.quote:Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef thesystem het volgende:
Waarom nou weer gelijk therapie.......![]()
Sinds wanneer kunnen mensen niet meer eerst eens naar zichzelf kijken
Kunnen ze wel, maar meestal is dat mogelijk bij de minder extreme dingen. Haat naar de hele wereld vind ik vrij extreem. Ook al vind ik wel dat ze het wat vroeg voorstelt ja gezien we alleen nog de OP hebben gezienquote:Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef thesystem het volgende:
Waarom nou weer gelijk therapie.......![]()
Sinds wanneer kunnen mensen niet meer eerst eens naar zichzelf kijken
Weet je heel zeker dat je de wereld haat, dat je niet jezelf haat/erg verdrietig/eenzaam bent?quote:Op zondag 2 september 2012 10:30 schreef Argo het volgende:
Wat als je de hele wereld haat, maar die haat wilt onderdrukken? Ergens merk ik dat me dit heel veel energie kost, ik ben constant moe ervan.
Soms als mensen me te ver pushen sla ik in als bliksem bij heldere hemel. Dat komt echter zelden voor, maar als het zo ver is dan zijn de rapen vaak gaar. Doorgaans probeer ik me gewoon rustig te houden, ik wil niet toegeven aan de haat.
Toch maakt het me moe en voel ik me er vaak ellendig door.
quote:Life's too short to be pissed off all the time.
Gewoon ik mag de mensen niet, ze zinnen me niet. Wel heb ik altijd sympathie voor underdogs, maar dat is het dan z'n beetje.quote:
Dit weet ik en al geprobeerd.quote:Op zondag 2 september 2012 10:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je moet het niet onderdrukken je moet er boven leren staan. ga eens wat concepten van boeddhisme tot je nemen wellicht staat er iets wat je kunt gebruiken hiervoor.
Het heeft niets met arrogant zijn te maken, ik onderdruk de haat toch? Mijn ondertitel slaat ook op mezelf, want ik hoor ook bij alles.quote:Op zondag 2 september 2012 10:41 schreef RetepV het volgende:
Misschien moet je je, in plaats van rustig te houden, gewoon minder arrogant opstellen.
Jij bent net als al die mensen die je haat. Als iemand een gat in je prikt, ga je net zo hard dood. Je bent niks. Het enige dat jou onderscheid van de rest van de mensen is blijkbaar je haat.
Wat ga je nu doen? Gewoon verder met er niks aan doen? Of de realiteit leren zien?
Jouw ondertitel is echt het toppunt van arrogantie. Jij ziet de realiteit echt helemaal niet, waar haal je het recht vandaan om zo arrogant te zijn? Zelf zit je net zo hard in een kooitje. Waarom lach je dan om het kooitje van een ander?
De realiteit is dat als jij vindt dat 6 miljard mensen gek zijn, JIJ de uitzondering bent.
Wie is er nou gek?
Je bent arrogant als de pest, en durft er nog over te klagen ook.
Je hebt wel gelijk denk ik alleen dat omzetten gaat niet lukken.quote:Op zondag 2 september 2012 10:42 schreef Canillas het volgende:
Haat zit in jou en die vertaalt zich naar de wereld om je heen. De wereld zelf, wat daar gebeurt en alle andere mensen hebben daar niks mee te maken.
Je hoeft je haat niet te onderdrukken, je hoeft er ook niks mee te doen, je kan em voelen, gaan leren begrijpen (waarom haat ik? wat haat ik? waarom voel ik dat? wat wordt er bij mij geraakt?) en snappen dat je haat/frustratie/woede niks meer is dan coping om niet te hoeven voelen waar je werkelijk mee zit.
Als je dan vervolgens de dingen waar je werkelijk mee zit op lost kan je je frustraties laten gaan en kan je die energie die je nu hieraan verliest gebruiken voor leuke, positieve dingen die je echt wilt
En dan kan jij mij weer quoten in het taalfouten topic?quote:
Dit is waar, maar zo werkt het nu eenmaal.quote:Op zondag 2 september 2012 10:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk meer dat hij hint naar een manier waarop TS het toch uit, omdat oppotten zeer slecht kan zijn voor een persoon.
Klopt meeste dames ben ik niet gauw kwaad op, als ik met ze praat zijn ze rustgevend.quote:Op zondag 2 september 2012 11:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:
RetepV spoor jij wel? Of heb je gewoon een hekel aan argo vanwege andere posts ofzo?
En Argo iets duidelijker mag wel. Waarover ben je kwaad enzo. Zijn genoeg leuke meisjes waarop je niet kwaad hoeft te zijn bijvoorbeeld hoor
Dit klopt ook wel, dat eerste. Eigenlijk haat ik gewoon alles inclusief mezelf.quote:Op zondag 2 september 2012 11:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet je heel zeker dat je de wereld haat, dat je niet jezelf haat/erg verdrietig/eenzaam bent?
Je weet dat als je dit soort dingen voelt dat het meestal bij jezelf ligt en niet zozeer bij anderen?
Durf je echt in jezelf te kijken en je eigen zwakheid te zien?
Dat is ook zo, maar ik ben bang dat ik er niet veel aan kan doen.quote:Op zondag 2 september 2012 11:47 schreef Id_do_her het volgende:
Lijkt me meer dat jezelf daarmee alleen maar dieper in de ellende brengt.
Dat lijkt me geen reden het tenminste niet te proberen.quote:Op zondag 2 september 2012 11:48 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar ik ben bang dat ik er niet veel aan kan doen.
Nee dat niet ik leef wel heel geïsoleerd. Ook vaak bang en onzeker.quote:Op zondag 2 september 2012 11:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En je hebt geen pleinvrees ofzo? Bedoel angst kan zich ook op veel manieren uiten afhankelijk van hoe je ermee omgaat.. of een andere angst ofzo. Hoe dan ook ik denk dat je gewoon wat perspectief mist door iets (angst of weet ik veel wat) en gewoon direct wantrouwend bent (is het veiligste). Maar ja is ook het minst nuttige om te hebben aangezien niet de hele wereld tegen jou is en ze ook niet je vrijheid afpakken. Gewoon wat nadenken over waar het weg komt en kijken of je daar wat aan kan veranderen. Mensen worden niet vaak (zou niet weten wanneer wel) geboren met haat tegen de wereld, wel met afwijkingen die dat tot gevolg hebben.. of een verleden e.d.
Ja dat is ook weer zo, maar dan moet ik al naar een psycholoog, dat blijft toch het laatste wat ik wil.quote:Op zondag 2 september 2012 11:50 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen reden het tenminste niet te proberen.
Beetje overdreven om iemand die gewoon even in een dip zit naar de psycholoog te sturen, mensen lijken hun problemen niet meer aan te willen pakken en het maar bij een psycholoog o.i.d. neer te gooien.quote:Op zondag 2 september 2012 11:52 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo, maar dan moet ik al naar een psycholoog, dat blijft toch het laatste wat ik wil.
En waarom leef je zo? En waarom bang en onzeker? Bedoel dit is vast ook niet hoe jij wil leven. Dus beter gewoon wel wat aan doen. En nadenken waarom het zo is want zoiets ontstaat niet zomaar. Bedoel kan toch van alles zijn, misschien niet tevreden met je lichaam, misschien slechte ervaringen op school gehad, misschien fobieeen of wat dan ook. Bedoel ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar zo ontstaat en ik denk dat je wel erachter kan komen waardoor dat zo is. Daarna kan je het vast ook wel aanpakken, want o.a. onzekerheid is meestal wel iets aan te doen tot op zekere hoogte..quote:Op zondag 2 september 2012 11:52 schreef Argo het volgende:
[..]
Nee dat niet ik leef wel heel geïsoleerd. Ook vaak bang en onzeker.
[..]
Ja dat is ook weer zo, maar dan moet ik al naar een psycholoog, dat blijft toch het laatste wat ik wil.
Beginnen met je minder druk maken wat andere mensen wel niet over je denken.quote:Op zondag 2 september 2012 11:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En waarom leef je zo? En waarom bang en onzeker? Bedoel dit is vast ook niet hoe jij wil leven. Dus beter gewoon wel wat aan doen. En nadenken waarom het zo is want zoiets ontstaat niet zomaar. Bedoel kan toch van alles zijn, misschien niet tevreden met je lichaam, misschien slechte ervaringen op school gehad, misschien fobieeen of wat dan ook. Bedoel ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar zo ontstaat en ik denk dat je wel erachter kan komen waardoor dat zo is. Daarna kan je het vast ook wel aanpakken, want o.a. onzekerheid is meestal wel iets aan te doen tot op zekere hoogte..
Naar een psycholoog gaan is juist een manier om problemen aan te pakken toch? En sommige mensen hier sturen iemand snel (misschien te snel) naar een psycholoog. Maar vaak denk ik wel dat het terecht is want de problemen die je zelf kan oplossen post je meestal niet zo snel op internet, dat zijn vaak de wat extremere situaties.quote:Op zondag 2 september 2012 11:56 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Beetje overdreven om iemand die gewoon even in een dip zit naar de psycholoog te sturen, mensen lijken hun problemen niet meer aan te willen pakken en het maar bij een psycholoog o.i.d. neer te gooien.
Dat denk ik ook altijd. Mijn probleem speelt wel al wat langer, alleen het begint nu grotere vormen aan te nemen. Hoe ik dit moet stoppen weet ik nog niet zo ik ben erover aan het denken maar het lijkt moeilijk.quote:Op zondag 2 september 2012 11:56 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Beetje overdreven om iemand die gewoon even in een dip zit naar de psycholoog te sturen, mensen lijken hun problemen niet meer aan te willen pakken en het maar bij een psycholoog o.i.d. neer te gooien.
Zo ben ik altijd geweest denk ik, of het is gewoon zo gegaan. Maar wel heel veel slechte ervaringen op school gehad, en ook wel gepest vroeger.quote:Op zondag 2 september 2012 11:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En waarom leef je zo? En waarom bang en onzeker? Bedoel dit is vast ook niet hoe jij wil leven. Dus beter gewoon wel wat aan doen. En nadenken waarom het zo is want zoiets ontstaat niet zomaar. Bedoel kan toch van alles zijn, misschien niet tevreden met je lichaam, misschien slechte ervaringen op school gehad, misschien fobieeen of wat dan ook. Bedoel ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar zo ontstaat en ik denk dat je wel erachter kan komen waardoor dat zo is. Daarna kan je het vast ook wel aanpakken, want o.a. onzekerheid is meestal wel iets aan te doen tot op zekere hoogte..
Niet altijd, een psycholoog is iemand die werkt met mensen die echt psychische problemen hebben. Het is geen ziekte om jezelf een langere tijd slecht te voelen. En de problemen die aangedragen zijn, zijn onzekerheid en isolatie. Knappe psycholoog die dat even verhelpt.quote:Op zondag 2 september 2012 11:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Naar een psycholoog gaan is juist een manier om problemen aan te pakken toch? En sommige mensen hier sturen iemand snel (misschien te snel) naar een psycholoog. Maar vaak denk ik wel dat het terecht is want de problemen die je zelf kan oplossen post je meestal niet zo snel op internet, dat zijn vaak de wat extremere situaties.
Is zoiets niet net zoiets als zeggen dat iemand niet zenuwachtig moet zijn voor een presentatie?quote:Op zondag 2 september 2012 11:58 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Beginnen met je minder druk maken wat andere mensen wel niet over je denken.
Toch lijkt eraan werken me een betere optie dan niks doen en zo blijven.quote:Op zondag 2 september 2012 11:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook altijd. Mijn probleem speelt wel al wat langer, alleen het begint nu grotere vormen aan te nemen. Hoe ik dit moet stoppen weet ik nog niet zo ik ben erover aan het denken maar het lijkt moeilijk.
Waarom zou je dat zijn? Zoiets lijkt me juist een goede oefening, iets presenteren voor een groep mensen en merken dat ze niet ontploffen of allemaal tegen je in gaan als je even een verhaaltje doet.quote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Is zoiets niet net zoiets als zeggen dat iemand niet zenuwachtig moet zijn voor een presentatie?het klopt wel, maar een gevoel kan je niet zomaar door rationele (en waarheidsgetrouwe) gedachtes opzij schuiven
Dat zeer zeker alleen moet ik ergens een begin maken.quote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Toch lijkt eraan werken me een betere optie dan niks doen en zo blijven.
Helaas niet.quote:Op zondag 2 september 2012 12:02 schreef thesystem het volgende:
Misschien een rare oplossing? Maar zou je niet een deel van die agressie kwijt kunnen in muziek?
Alle begin is ook moeilijk. Begin klein en werk jezelf omhoog, en als iets niet lukt niet meteen neerploffen en zeggen dat je het geprobeerd hebt.quote:Op zondag 2 september 2012 12:02 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat zeer zeker alleen moet ik ergens een begin maken.Daar faalt het een beetje bij me, omdat mijn zelf discipline ver te zoeken is door deze problematiek.
Een psycholoog is juist de lichtere vorm van een psychiater zoals ik het zie.. en het is geen ziekte nee maar ze hebben wel tips, kunnen luisteren, zien waar de kern zit enzo. Het helpt op weg. En die laatste zin die je zegt... op die manier kan je ook stellen: knap persoon die het uit zichzelf even verhelptquote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Niet altijd, een psycholoog is iemand die werkt met mensen die echt psychische problemen hebben. Het is geen ziekte om jezelf een langere tijd slecht te voelen. En de problemen die aangedragen zijn, zijn onzekerheid en isolatie. Knappe psycholoog die dat even verhelpt.
Ik weet ook niet of de TS ermee geholpen is om even zijn verhaal te doen bij een psycholoog, dat moet hij maar voor zichzelf beslissen. Ik merk nu trouwens dat het iets met uiterlijk te maken heeft?quote:Op zondag 2 september 2012 12:03 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Een psycholoog is juist de lichtere vorm van een psychiater zoals ik het zie.. en het is geen ziekte nee maar ze hebben wel tips, kunnen luisteren, zien waar de kern zit enzo. Het helpt op weg. En die laatste zin die je zegt... op die manier kan je ook stellen: knap persoon die het uit zichzelf even verhelptop die manier kan je helemaal geen hulp aanvaarden als je zo denkt dat ze het toch niet kunnen veranderen. Een stap in de goede richting is ook nuttig..
Boeken lezen, nadenken, filosofie, psychologische boeken.quote:Op zondag 2 september 2012 12:05 schreef thesystem het volgende:
Argo,
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Het begint met het inzien, van daaruit kan je verdere stappen gaan zetten. Nu lukt het je nog niet en het zal niet lukken totdat het wel lukt, dat is een punt waar je naartoe werkt.quote:Op zondag 2 september 2012 11:44 schreef Argo het volgende:
Je hebt wel gelijk denk ik alleen dat omzetten gaat niet lukken.
Maar misschien zijn dat de dingen die je net niet moet doen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:11 schreef Argo het volgende:
[..]
Boeken lezen, nadenken, filosofie, psychologische boeken.
Nou nou zonder de man nog meer af zegquote:Op zondag 2 september 2012 12:28 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar misschien zijn dat de dingen die je net niet moet doen.
Psychologie boeken zijn berust op theorien welke nooit bewezen zijn en hetzelfde geld voor filosofie...daarom heet het filosoferen...continue nadenken maar eigenlijk nooit met een oplossing komen...
Misschien is het eens een goed idee om puur naar buiten te gaan..de natuur in, afgezonderd van de maatschappij?
Terug naar de basis om die dan langzaam uit te breidenquote:Op zondag 2 september 2012 12:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou nou zonder de man nog meer af zeg![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |