abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116315276
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom kom, niet zo naief. Banken wisten niet op voorhand dat ze werden gered door de overheid. Zal niet ontkennen dat de overheid een kwalijke rol heeft gespeld in deze (op verschillende manieren). Ben het ook eens met de libertarische kritiek op het corporatisme. Het is echter te makkelijk om er simpelweg vanuit te gaan dat banken risico's mijden wanneer er geen overheid is die hen het hand boven het hoofd water. Als je dat werkelijk denkt, dan moet je eens de blog van Joris Luyendijk gaan lezen. De bedrijfscultuur van banken is in en in verrot.
Natuurlijk zullen banken niet per sé risico mijden, maar er is niets mis met risico, ook niet met hoog risico. Ze doen maar, wat kan ons dat nou schelen? Als mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen toko is dat toch geen enkel probleem.

Ik ben niet zo geïnteresseerd in de cultuur binnen een bank, tenzij ik er zelf mee te maken heb.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116315412
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen banken niet per sé risico mijden, maar er is niets mis met risico, ook niet met hoog risico. Ze doen maar, wat kan ons dat nou schelen? Als mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen toko is dat toch geen enkel probleem.

Ik ben niet zo geïnteresseerd in de cultuur binnen een bank, tenzij ik er zelf mee te maken heb.
Een bank is natuurlijk geen supermarkt. Als een warenzaak over de kop gaat, dan zal mij dat inderdaad m'n reet roesten. Enorme banken die failliet gaan, kunnen de complete economie destabiliseren. Kredietverlening komt stil te leggen, het wantrouwen groeit, mensen raken hun geld kwijt. Goed, ik neem aan dat je het riedeltje wel kent. Dat is de reden dat ik wat anders aankijk tegen een bank dan de visboer op de hoek. Die laatste beheert mijn spaarcenten immers niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_116315464
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op een gegeven moment waren het vooral beleggers (die al die samengebundelde leningen kochten) die er baat bij hadden dat leningen werden afbetaald.
Ook dat. Het gaat vooral om de risico's min of meer weten te beheersen waarbij winst op korte termijn vaak belangrijker is dan op lange termijn.
pi_116315828
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is wel het laatste wat je de LP kunt verwijten natuurlijk, dat het zo'n zooitje is.

Maar er zullen inderdaad mensen benadeeld worden, dat moeten toch zo veel mogelijk de mensen worden die zelf nu parasiteren op anderen.
Dat klopt, mensen met uitkeringen, lage inkomens, mensen met kinderen of die ooit ziek worden tot pakweg 1,5 keer modaal. Dat soort parasieten mogen best benadeeld worden...

quote:
Al die nutteloze ambtenaren die werkloos worden (allemaal inspecteurs, regellneukers, belastinginspecteuren, etc,) heb ik geen medelijden mee, degenen die wel iets toevoegen kunnen verder gaan met hun werk bij een normaal bedrijf (denk aan leraren of de brandweer).
Waar ze een inkomen krijgen wat niet genoeg gaat zijn om bijvoorbeeld fatsoenlijke scholing voor hun kinderen te betalen...
quote:
Dat mensen 5 kinderen hebben genomen rekening houdend met de kinderbijslag is heel vervelend, maar kun je niet op het bord van de LP schuiven.
Maar dat een gezin met een laag inkomen de school voor die kinderen niet meer kan betalen wel.
  zondag 2 september 2012 @ 19:13:09 #205
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116316177
Ik heb mijn vorige stelling inderdaad verkeerd geformuleerd en ik merk dat mensen mij daardoor dictatoriaal gaan vinden. Dat was niet mijn bedoeling, sorry. :@

Ik probeerde eigenlijk duidelijk te maken dat ik van mening ben dat mensen vrijheid niet mogen gebruiken om al hun daden goed te praten. Zoals nu mensen de grenzen opzoeken van de vrijheid van meningsuiting door hele groepen mensen te beledigen. Als je zelf vrijheid wilt, moet je ook de vrijheid van een ander respecteren. Op die manier 'verdien' je dus vrijheid.
pi_116316576
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het eigendomsrecht eerlijk gezegd minder universeel dan jij doet overkomen. Is een lap grond jouw eigendom omdat jij er wat centen voor neer hebt geteld? Jij hebt het land niet zelf vervaardigd bijvoorbeeld.
In een ruileconomie hoef je niet iets vervaardigd te hebben om het tot je eigendom te rekenen. Mijn lichaam is ook mijn eigendom - ook al heb ik het niet zelf vervaardigd. ;) Een vrijwillige transactie met overdracht van eigendom is voldoende; geld maakt deze transactie slechts makkelijker.

Daarnaast neem je als voorbeeld 'land' en dat is een discutabel onderwerp binnen libertarische kringen, omdat binnen het libertarisme ook een stroming is die uitgaat van het georgisme.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116316764
quote:

[..]

Kom kom, niet zo naief. Banken wisten niet op voorhand dat ze werden gered door de overheid.
Natuurlijk wisten banken dat ze gered zouden worden door de overheid. Ten eerste weten bankiers dondersgoed dat als een overheid een bank failliet zouden gaan dat ze de overheid zichzelf daarmee in de eigen vingers zouden snijden. Ten tweede heeft de overheid de banksector verheven tot een nutsvoorziening en dat laat een overheid nooit failliet gaan.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116316793
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 19:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Natuurlijk wisten banken dat ze gered zouden worden door de overheid. Ten eerste weten bankiers dondersgoed dat als een overheid een bank failliet zouden gaan dat ze de overheid zichzelf daarmee in de eigen vingers zouden snijden. Ten tweede heeft de overheid de banksector verheven tot een nutsvoorziening en dat laat een overheid nooit failliet gaan.
Dus Lehmann ging ervan uit dat ze gered ging worden?
pi_116317122
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar Lehman was slechts een investeringsbank, geen traditionele bank met deposito's die binnen het huidige financiële systeem voor instabiliteit kunnen zorgen. Drogredenering van het rookgordijn dit. :)
pi_116317130
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou dat is een verhaal apart he, concurrent van Goldman Sachs die even uit de weg geruimd werd. Maar nu heb je het over een zakenbank, daar ging het toch niet over?
pi_116317178
quote:

[..]

Kom kom, niet zo naief. Banken wisten niet op voorhand dat ze werden gered door de overheid.
Wie is er nu naief.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_116317199
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:13 schreef Belabor het volgende:
Ik probeerde eigenlijk duidelijk te maken dat ik van mening ben dat mensen vrijheid niet mogen gebruiken om al hun daden goed te praten.
Dat is nooit een argument, tenzij je Markies de Sade heet.
pi_116317240
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou dat is een verhaal apart he, concurrent van Goldman Sachs die even uit de weg geruimd werd. Maar nu heb je het over een zakenbank, daar ging het toch niet over?
Banken zijn tegenwoordig natuurlijk nauw met elkaar verbonden. Het gaat mij gewoon even puur om het principe van de verwachte bail-out.
pi_116317587
quote:
5s.gif Op zondag 2 september 2012 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Zijn er hier nog serieus mensen die denken dat de LP op 12 september een zetel haalt?
Eén zetel vereist iets meer dan 60.000 stemmen. Tja. Ik denk het uiteindelijk niet; de stap van 0 naar 1 zetels is de zwaarste.

In ieder geval gaat de LP het wel beter doen dan de 2.754 stemmen in 1994, de laatste keer dat de LP aan de TK-verkiezingen meedeed. :)
pi_116317650
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:49 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Eén zetel vereist iets meer dan 60.000 stemmen. Tja. Ik denk het uiteindelijk niet; de stap van 0 naar 1 zetels is de zwaarste.

In ieder geval gaat de LP het wel beter doen dan de 2.754 stemmen in 1994, de laatste keer dat de LP aan de TK-verkiezingen meedeed. :)
Als er behoefte is aan een partij als de LP, waarom heeft men dan nog nooit meer dan 2.754 stemmen gehaald? En waarom heeft men al die jaren niet meegedaan de verkiezingen?
pi_116317653
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Banken zijn tegenwoordig natuurlijk nauw met elkaar verbonden. Het gaat mij gewoon even puur om het principe van de verwachte bail-out.
Waarom zou je een bank redden waarvan het faillissement het systeem van fractional reserve banking niet zou bedreigen?
pi_116317736
quote:

[..]

Meer dan 1200 likes op facebook. :P
pi_116317785
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door timmmmm op 02-09-2012 20:46:50 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116317838
quote:

[..]

In 1994 ging het economisch nog redelijk goed. Nu we in een crisis zitten worden de mankementen van ons huidige systeem evidenter. Daarbij worden door het internet en de social media het makkelijker om een bepaalde gedachtegoed te verspreiden.

Ik denk ook niet dat de LP een zetel zal behalen, maar als agorist zeg ik: de democratische manier is niet de weg. Wat bij mij voorop staat is een stukje bewustwording. Alleen al het feit dat het topic over de LP (na de SP) het meest succesvolle topic in dit subforum is, geeft al aan dat het mensen tot denken en reageren aanzet. Dat is al een groot pluspunt, ook al heb je straks geen zetel.
pi_116317848
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als er behoefte is aan een partij als de LP, waarom heeft men dan nog nooit meer dan 2.754 stemmen gehaald? En waarom heeft men al die jaren niet meegedaan de verkiezingen?
Volgens mij kan je de antwoorden op die vragen zelf wel verzinnen; your guess is as good as mine.
pi_116317965
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Meer dan 1200 likes op facebook. :P
Meer dan de CU was het toch? :P
pi_116318043
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 19:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

In 1994 ging het economisch nog redelijk goed. Nu we in een crisis zitten worden de mankementen van ons huidige systeem evidenter. Daarbij worden door het internet en de social media het makkelijker om een bepaalde gedachtegoed te verspreiden.
Ja, vooral dat laatste scheelt natuurlijk :). Ik vraag me zelfs af hoe die 2.000+ mensen destijds überhaupt van de LP gehoord hebben :P. Zonder internet had ik de LP -- of überhaupt het libertarisme -- niet gekend.
pi_116318281
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:01 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja, vooral dat laatste scheelt natuurlijk :). Ik vraag me zelfs af hoe die 2.000+ mensen destijds überhaupt van de LP gehoord hebben :P. Zonder internet had ik de LP -- of überhaupt het libertarisme -- niet gekend.
Hmm..

Toen ik nog niet zo actief was op internet had ik al een soort hersinspinsel-topic op FOK! geopend (volgens mij was ik toen 14) over het privatiseren van onderwijs. Ik hield er dus al wel een beetje dergelijke denkbeelden op na. :P
pi_116318306
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 19:56 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Volgens mij kan je de antwoorden op die vragen zelf wel verzinnen; your guess is as good as mine.
Nee, dat kan ik niet. Ik zie een partij met een nogal extreem gedachtegoed, die hier op Fok! enorm gehypet wordt (interview, topic deel 11, etc..), terwijl ze nog nooit een zetel hebben behaald, zelden aan verkiezingen meedoen, enzovoort.

Ik stel gewoon de vraag of Nederland op deze club zit te wachten. Wat is daar zo raar aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 20:07:32 ]
pi_116318545
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik niet.
Kan je best, als je maar wil :). Weinig naamsbekendheid, weinig aanhang voor de ideeën, weinig geschikte vertegenwoordigers, etc. Vul de lijst zelf maar aan.
quote:
Ik zie een partij met een nogal extreem gedachtegoed, die hier op Fok! enorm gehypet wordt (interview, topic deel 11, etc..), terwijl ze nog nooit een zetel hebben behaald, zelden aan verkiezingen meedoen, enzovoort.

Ik stel gewoon de vraag of Nederland op deze club zit te wachten. Wat is daar zo raar aan?
De vraag is niet raar, ik zeg alleen dat ik geen idee heb waarom de LP in 1994 niet populair genoeg was voor een zetel; ik zou er hooguit naar kunnen gissen, maar dat kan je vast zelf ook wel, al dan niet met wat moeite.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 20:11:52 ]
pi_116318566
quote:

[..]

Nee, dat kan ik niet. Ik zie een partij met een nogal extreem gedachtegoed, die hier op Fok! enorm gehypet wordt (interview, topic deel 11, etc..), terwijl ze nog nooit een zetel hebben behaald, zelden aan verkiezingen meedoen, enzovoort.

Nou ja, dat moet nog blijken. Op internet is de ideologie in ieder geval razend populair.

We kunnen hier alleen antwoord geven na de verkiezingsuitslag.
pi_116318597
quote:

[..]

Het is een stroming die steeds meer terrein aan het winnen is niet alleen in Nederland maar ook in andere landen. Vooral met het oog op de crisis is men het beu dat de gevestigde partijen op dezelfde voet willen doorgaan terwijl niets erop wijst dat dat het te volgen pad is.
pi_116318658
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm..

Toen ik nog niet zo actief was op internet had ik al een soort hersinspinsel-topic op FOK! geopend (volgens mij was ik toen 14) over het privatiseren van onderwijs. Ik hield er dus al wel een beetje dergelijke denkbeelden op na. :P
Maar zonder internet had je die ideeën niet snel aan het libertarisme gelinkt, vermoed ik :).
pi_116318662
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:01 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden kennis gemaakt met het libertarisme en tot een jaar geleden was die overtuiging sluimerend. Ik heb altijd D66 of VVD gestemd omdat er naar mijn weten geen minder slecht alternatief was. Maar juist de laatste tijd is - ook door deelname aan de verkiezingen en door inzicht in ons huidige monetaire systeem - is de politiek overtuiging weer manifest geworden.

Het NAP-principe is bij mij altijd al aanwezig geweest door de Gulden Regel vanuit de Bijbel tijdens mijn opvoeding - al ben ik niet religieus opgevoed - en later door het categorisch imperatief van Kant.
pi_116318715
Het is ook dankzij de grass roots beweging in de VS met Ron Paul, dat het libertarisme aan populariteit heeft gewonnen hier.
pi_116318754
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:13 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Maar zonder internet had je die ideeën niet snel aan het libertarisme gelinkt, vermoed ik :).
Hmm, dat klopt.

Sowieso even als aanvulling:

Veel mensen zien de ideologie wel zitten, maar stemmen vaak toch nog op VVD of D66. De Libertarische Partij stelt zich extreem ideologisch op, dat schrikt sommige mensen misschien af. Als je het verkiezingsprogramma leest blijft het een beetje bij academisch geneuzel, maar staat er niets hoe alles in de praktijk te realiseren is.

Dat schrikt mensen denk ik een beetje af.
pi_116318867
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:12 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is een stroming die steeds meer terrein aan het winnen is niet alleen in Nederland maar ook in andere landen. Vooral met het oog op de crisis is men het beu dat de gevestigde partijen op dezelfde voet willen doorgaan terwijl niets erop wijst dat dat het te volgen pad is.
Maar wat de LP doet, is de huidige neo-liberale voet in het extreme doortrekken. Het is geen koerswijziging of een andere benadering, maar een extreem doorgeslagen, intensieve variant van de neo-liberale aanpak...

Maar goed, we wachten 12 september af.
  zondag 2 september 2012 @ 20:20:57 #233
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116319072
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, dat klopt.

Sowieso even als aanvulling:

Veel mensen zien de ideologie wel zitten, maar stemmen vaak toch nog op VVD of D66. De Libertarische Partij stelt zich extreem ideologisch op, dat schrikt sommige mensen misschien af. Als je het verkiezingsprogramma leest blijft het een beetje bij academisch geneuzel, maar staat er niets hoe alles in de praktijk te realiseren is.

Dat schrikt mensen denk ik een beetje af.
Dit is door mij en veel andere sceptici ook gezegd. Ik vind het centrale idee achter het libertarisme, zoals meer persoonlijke vrijheid en het non-agressieprincipe, nog steeds wel goed, maar als er naar praktische toepassingen gevraagd wordt krijg je nul op het rekest.
  zondag 2 september 2012 @ 20:23:07 #234
224960 highender
Travellin' Light
pi_116319195
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar wat de LP doet, is de huidige neo-liberale voet in het extreme doortrekken. Het is geen koerswijziging of een andere benadering, maar een extreem doorgeslagen, intensieve variant van de neo-liberale aanpak...

Dat lijkt in eerste instantie wel zo echter de huidige neo-liberalen zijn niet echt liberaal en net zo bemoeiziek als de linkerzijde. Neo-liberalen doen aan rechts lullen links zakken vullen...
pi_116319216
quote:

[..]

Het neoliberalisme is een holle, nietszeggende term.Het is het vleesgeworden bewijs van de retorische truc genaamd 'framing'. Het neoliberalisme is geen "officiele" politiek-filosofische stroming; evenmin zijn er mensen die zich neoliberaal noemen. Het is een scheldwoord verzonnen en gehanteerd door tegenstanders van het laissez-faire kapitalisme terwijl die twee weinig met elkaar te maken hebben. Een doorgeschoten variant van de Derde Weg, dat is wat je het neoliberalisme hooguit kunt bestempelen.
pi_116319545
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:20 schreef Belabor het volgende:
maar als er naar praktische toepassingen gevraagd wordt krijg je nul op het rekest.
Ten eerste is het libertarisme als filosofie voornamelijk deontologisch, dus heeft niet per definitie een pragmatische inslag. Ten tweede heeft het libertarisme wel degelijk een alternatief; waarom deze niet bekend bij jou is weet ik niet. Met uitzondering van public goods heeft het libertarisme zeker een goed alternatief voor zaken die nu door de overheid wordt geregeld.
  zondag 2 september 2012 @ 20:36:13 #237
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116320174
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 20:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ten eerste is het libertarisme als filosofie voornamelijk deontologisch, dus heeft niet per definitie een pragmatische inslag. Ten tweede heeft het libertarisme wel degelijk een alternatief; waarom deze niet bekend bij jou is weet ik niet. Met uitzondering van public goods heeft het libertarisme zeker een goed alternatief voor zaken die nu door de overheid wordt geregeld.
Het alternatief is mij bekend, maar verschilt wel degelijk van het libertarisme dat de LP momenteel verkondigt. Ik ben dus ook niet tegen politieke deelname van de LP omdat een libertarisch geluid in de Tweede Kamer best goed kan zijn.
pi_116320249
quote:

[..]

Zucht, en dat zegt iemand met een PVDA roos in ze profiel?
Ten eerste heeft libertarisme niets van doen met neo liberalen, libertarisme gaat over vrijheid, niet over belastingen of what so ever. Maar goed, dat is altijd probleem met "democraten", ze schreeuwen heel hard "IK WIL VRIJHEID, DESNOODS OVER EEN ANDERMANS LIJK". En dat is het verschil tussen jou en mij, ik gun iemand zijn vrijheid, jij denkt te moeten beslissen over anders vrijheid.
pi_116320326
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 19:56 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat meer gehypet ditmaal door de vele aandacht voor Ron Paul denk ik :).
pi_116320384
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:36 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het alternatief is mij bekend, maar verschilt wel degelijk van het libertarisme dat de LP momenteel verkondigt. Ik ben dus ook niet tegen politieke deelname van de LP omdat een libertarisch geluid in de Tweede Kamer best goed kan zijn.
Wat bedoel je met best goed kan zijn? Elk weldenkend mens zonder fascistische ideeen zal moeten erkennen dat het libertarisme het enige faire systeem is.
pi_116320424
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 20:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat meer gehypet ditmaal door de vele aandacht voor Ron Paul denk ik :).
Ja want Ron Paul deed 4 jaar terug niet mee :') :') :')
  zondag 2 september 2012 @ 20:40:17 #242
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116320487
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat bedoel je met best goed kan zijn? Elk weldenkend mens zonder fascistische ideeen zal moeten erkennen dat het libertarisme het enige faire systeem is.
... en stellingen als deze zijn dus de reden waarom ik niet LP stem.
pi_116320548
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja want Ron Paul deed 4 jaar terug niet mee :') :') :')
Toen deed de LP hier niet mee en waren er in dat jaar geen NL verkiezingen. Daarnaast deed Ron Paul dit maal toch wat meer stof opwaaien.

Maar goed, wat is jouw verklaring dan?
pi_116320573
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

... en stellingen als deze zijn dus de reden waarom ik niet LP stem.
En met als reden?
pi_116320589
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedereen die niet meedoet is een fascist...
Goh, weer zo'n mooie parallel met het communisme...
pi_116320695
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 20:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toen deed de LP hier niet mee en waren er in dat jaar geen NL verkiezingen. Daarnaast deed Ron Paul dit maal toch wat meer stof opwaaien.

Maar goed, wat is jouw verklaring dan?
Dat de libertarische stroming minder goed georganiseerd was, de plannen waren er al eerder.
pi_116320743
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 20:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iedereen die niet meedoet is een fascist...
Goh, weer zo'n mooie parallel met het communisme...
Het verschil met libertarisme is dat ook mensen die niet meedoen in hun grondrechten gerespecteerd dienen te worden.
pi_116320823
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het verschil met libertarisme is dat ook mensen die niet meedoen in hun grondrechten gerespecteerd dienen te worden.
En worden uitgemaakt voor fascist.
pi_116320948
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 20:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En worden uitgemaakt voor fascist.
Beslissen over andermans vrijheid noem ik inderdaad facisme, daar lijkt me geen enkele twijfel over mogelijk.
  zondag 2 september 2012 @ 20:49:29 #250
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116321226
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Beslissen over andermans vrijheid noem ik inderdaad facisme, daar lijkt me geen enkele twijfel over mogelijk.
Je eigen vrijheid houdt op daar waar je de vrijheid van anderen beperkt. Lijkt me een goed uitgangspunt. Als je dat fascisme wil noemen is dat jouw zaak, dat zal me aan mijn reet roesten. Daarmee etaleer je eerder je eigen onbegrip dan dat je een punt maakt, maar dat maakt verder niet uit.

Wat me wel uitmaakt is dat je anderen als fascist wegzet. Niet doen aub.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')