Democratie=dictatuur.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rutte is duidelijk rechts en niet een beetje. Samson is een natuurkundige die een vrouw en kinderen heeft en die al meer dan 15 jaar zich inzet voor een betere wereld en een beter Nederland. Goh, wat eng.
Natuurlijk, als je het liefst hebt dat heel de democratie verdwijnt, dat Nederland weer een nachtwakersstaat wordt dan is een fatsoenlijke politieke leider van een fatsoenlijk politieke partij al snel eng.
Hitler was ook een activist, dus je uitspraak heeft geen waarde. En nee, dat is niet bedoeld als Godwin.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En? Schröder was ook een activist en nog veel sterker dan Samson. Hij was ook een van de beste eerste ministers die Duitsland sinds WOII heeft gehad, zo niet de beste.
Het is grappig hoe nu overal de berichten over Samsom de kop opsteken. Ik zag vandaag al één of andere gast op Twitter hysterisch bedelen om retweets omdat Samsom een strafblad zou hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:42 schreef Scorpie het volgende:
Samsom is een activist in ruste ja, als we dan toch woordspelletjes gaan doen.
Ach als het over de PVV of Groen Links gaat gaat het er ook in als koek. Dit soort dingen krijg je als je je in de slangenkuil van de politiek begeeft.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is grappig hoe nu overal de berichten over Samsom de kop opsteken. Ik zag vandaag al één of andere gast op Twitter hysterisch bedelen om retweets omdat Samsom een strafblad zou hebben.
Nu de PvdA de positie van de VVD bedreigt als grootste partij komen de "smeuige" verhalen over Samsom. De Telegraaf zal zo onderhand het visier ook wel van Roemer naar Samsom verplaatsen, wat hun lastercampagne betreft.
Toch lijkt het erop dat mensen dit soort beïnvloeding steeds beter doorzien en dat ze er niet in trappen.
Je bent nieuw met politiek?quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is grappig hoe nu overal de berichten over Samsom de kop opsteken. Ik zag vandaag al één of andere gast op Twitter hysterisch bedelen om retweets omdat Samsom een strafblad zou hebben.
Nu de PvdA de positie van de VVD bedreigt als grootste partij komen de "smeuige" verhalen over Samsom. De Telegraaf zal zo onderhand het visier ook wel van Roemer naar Samsom verplaatsen, wat hun lastercampagne betreft.
Toch lijkt het erop dat mensen dit soort beïnvloeding steeds beter doorzien en dat ze er niet in trappen.
quote:Op woensdag 5 september 2012 00:40 schreef Synthercell het volgende:
Geen premier type (Wilders, Roemer, Rutte, Pechtold ook niet)
Amen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 03:25 schreef MakkieR het volgende:
Met Roemer weet je tenminste waar aan toe bent. Samson daarintegen heb ik dat gevoel helemaal niet. Tijdens de interne verkiezingen binnen het PVDA congres deed hij zich nog zo voor om sociaal te zijn. Hiermee heeft hij inmiddels veel zieltjes gewonnen van de SP. Nu staat al in de telegraaf dat hij veel milder is geworden tegenover Premier Rutte en het debat op radio 1 bevestigde dit. Waarom doorzie ik dit en de rest van sociaal Nederland dan niet. in 2006 hadden we het accefietje Bos met Balkenende en deze affaire gaat een exacte kopie worden van wat we toen hebben meegemaakt.
.........Een stem op de PVDA is overduidelijk een stem op de VVD. zo klaar als een klontje............
Met de SP aan de macht gaat het land heus niet ten onder. Vergeet niet dat Nedeland een Coalitieland is, dus ook de SP gaat na de verkiezingen zijn heil zoeken bij andere partijen mocht dit nodig zijn en krijg je juist een veel milder balans in de bezuinigingen. Roemer is heus niet gek om zich als een autist op te stellen die van niks wil weten. Nu tijdens campagne moeten alle lijsttrekkers wel maar na de verkiezingen is het gewoon koek en ei tussen de partijen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 05:23 schreef Oldie57 het volgende:
De SP is gewoon te extreem in haar opvattingen, zij zal nooit (mee)regeren.
Mwah, iig functioneert de huidige coalitie-democratie voor geen meter. Problemen worden niet opgelost, een dictatuur (= alleenzeggenschap) lost de huidige problemen wel op.quote:
De parlementaire democratie is allang dood. Veel van de huidige problemen zijn ook ontstaan omdat het systeem kortetermijnbeleid uitlokt en daarmee (pijnlijke) hervormingen op de lange termijn steeds worden uitgesteld. Ik vind het ook schrijnend dat er een enorme financiële crisis is en wanneer het kabinet valt politici in koor roepen dat ze veel zin hebben in verkiezingen. Als de koningin wat meer daadkracht had had ze alle 150 kamerleden in april in een hokje gestopt op water en brood en ze er pas uit laten komen wanneer ze een plan hadden in het belang van Nederland, en niet een plan waarbij geld dat vrijkomt door bezuinigingen op de rollator wordt gebruikt om kunstenaars te subsidiëren omdat Pechtold ook wat punten moet binnenhalen. Als alternatief had ze een zakenkabinet kunnen aanstellen dat plannen bedenkt in het belang van ons allemaal en niet in het belang van bepaalde bevolkingsgroepen. Ik hoop dat dit laatste ook gebeurt wanneer de onderhandelingen straks langer als een maand duren want zo komen we nooit verder met dit land.quote:Op woensdag 5 september 2012 05:22 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Mwah, iig functioneert de huidige coalitie-democratie voor geen meter. Problemen worden niet opgelost, een dictatuur (= alleenzeggenschap) lost de huidige problemen wel op.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Samsom is de intelligentste van het stel, behalve dat dat in het huidige klimaat als een slechte eigenschap geldt, is hij ook nerdy en heeft hij ballen tegelijk. Dat wekt natuurlijk afkeer op onder iedereen die van beide niet veel heeft.
quote:Op woensdag 5 september 2012 06:41 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
De parlementaire democratie is allang dood. Veel van de huidige problemen zijn ook ontstaan omdat het systeem kortetermijnbeleid uitlokt en daarmee (pijnlijke) hervormingen op de lange termijn steeds worden uitgesteld. Ik vind het ook schrijnend dat er een enorme financiële crisis is en wanneer het kabinet valt politici in koor roepen dat ze veel zin hebben in verkiezingen. Als de koningin wat meer daadkracht had had ze alle 150 kamerleden in april in een hokje gestopt op water en brood en ze er pas uit laten komen wanneer ze een plan hadden in het belang van Nederland, en niet een plan waarbij geld dat vrijkomt door bezuinigingen op de rollator wordt gebruikt om kunstenaars te subsidiëren omdat Pechtold ook wat punten moet binnenhalen. Als alternatief had ze een zakenkabinet kunnen aanstellen dat plannen bedenkt in het belang van ons allemaal en niet in het belang van bepaalde bevolkingsgroepen. Ik hoop dat dit laatste ook gebeurt wanneer de onderhandelingen straks langer als een maand duren want zo komen we nooit verder met dit land.
Het is te hopen. Nu onze kranten het niveau van de riooljournalistiek hebben bereikt, ook niet gek met de slechte financiering, moet het volk zich hieraan aanpassen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Samsom is de intelligentste van het stel, behalve dat dat in het huidige klimaat als een slechte eigenschap geldt, is hij ook nerdy en heeft hij ballen tegelijk. Dat wekt natuurlijk afkeer op onder iedereen die van beide niet veel heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Hammerbee
Het probleem wat jij constateert kan worden opgelost door een goed evenwicht te zoeken tussen technocraten en democraten. Het stelsel is niet het probleem, de uitvoering kan en moet wel beter. De politieke partijen moeten meer intellectuelen selecteren voor het parlement en het bestuur.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op woensdag 5 september 2012 10:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Samson is zonder enige twijfel de meest geschikte kandidaat om eerste minister te worden, dat is inclusief Rutte. Ik vermoed, omwille van zijn activistische verleden, dat Samson minder beïnvloedbaar is voor allerlei lobbies waardoor Rutte zich heeft laten hersenspoelen.Kan kloppen wat je zegt. Echter ik vind het hoogst opmerkelijk dat je in zo'n korte tijd van activist kunt veranderen in staatsman. Bij de lente-akkoord onderhandelingen en die tank-deal met Indonesie zag je duidelijk de activist Samson die achter die beslissingen zat. Ik vraag me daarom af of hij na 12 september nog steeds staatsman is of dat hij nu gewoon een toneelstukje opvoert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat intelligent zijn twijfel ik niet aan. Laten we hopen dat hij in zijn diplomatieke rol blijft danquote:Op woensdag 5 september 2012 10:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het intelligent zijn is niet geacteerd, ik schat dat hooguit 5% van de Nederlanders een (technisch) natuurkundige kon worden in zijn tijd. Dat is een optimistische inschatting.
Het gaat er eerder om dat er verschillende rollen zijn. Als parlementariër kan je wat dwarser en idealistischer zijn, als fractieleider of bestuurslid moet je diplomatieker zijn. Samson past zich aan aan zijn rol.
De Telegraaf bungelt nog een behoorlijk eindje onder dat niveau, kan ik je melden. De Telegraaf is geen krant, maar een propaganda-orgaan, vermomd als krant. Dat waren ze in de Tweede Wereldoorlog ook al; nu nog steeds.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is te hopen. Nu onze kranten het niveau van de riooljournalistiek hebben bereikt, ook niet gek met de slechte financiering, moet het volk zich hieraan aanpassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |