Je verwacht het misschien niet, maar sommige lijsttrekkers hebben het een beetje druk in campagnetijd. Om van de grote partijen een lijsttrekker te ontfutselen is welhaast onmogelijk, dat kunnen ze gewoon niet in hun schema erbij hebben. Campagneleider is the next best thing, dus we hebben een goede gesprekspartnerquote:
Op welke manier zijn dit vragen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar mag je inderdaad niet over klagen.
Ik hoop dat de oproep tot respect niet wordt verward met het niet mogen stellen van kritische vragen.
Twee vragen heb ik al in gedachte: het al te experimentele hervormen wat D66 wil en het inruilen van punten die voor veel mensen meer wezenlijk zijn tegen zogenoemde kroonjuwelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan heel veel kanten op met de onderwerpen die jij gepost hebtquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zijn de onderwerpen van de vragen, het in een vraagvorm gieten komt nog en dat is bijzaak. Iedereen die een klein beetje kan nadenken en die een beetje verstand heeft van politiek kan direct uit hetgeen ik noemde afleiden wat die vragen zullen worden.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:34 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Op welke manier zijn dit vragen?
Hier wel een vraag van mijn kant:
Tot in hoeverre zitten er echt speerpunten in het programma van D66? Zaken die jullie belangrijker vinden dan andere zaken. Afgezien van de voor de hand liggende opties onderwijs en het begrotingstekort terug brengen naar 3%.Als je er niet bent, DM me even op de dag zelf, dan stel ik de vraag voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
Denktank: links draait defensie de nek omquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Mooi dat jullie Kees Verhoeven hebben weten te strikken, goede kerel. Heb hem twee jaar terug ook kunnen uitnodigen voor een lokale partijbijeenkomst. Wist alles helder uit te leggen, interessante en duidelijke visie van iemand die nog relatief kort in de kamer zit.
Ik ben wel benieuwd
hoe D66 de (verdere) bezuinigingen op defensie kan laten rijmen met hun visie op een krachtige krijgsmacht.
"Verder bezuinigen met een kaasschaaf is geen optie", staat in het verkiezingsprogramma. Maar wat ziet D66 dan wel voor zich?
quote:De SP wil anderhalf miljard euro bezuinigen op defensie, de PvdA en GroenLinks ieder een miljard en D66 500 miljoen. De veelzijdig inzetbare krijgsmacht die ze nastreven zou daarmee onmogelijk worden.
Ik onderstreepte de noodzaak van je vraag, door een nieuwsbericht aan te halen dat deskundigen aangetoond hebben dat en veelzijdig inzetbare krijgsmacht onmogelijk is met deze mate van bezuinigen. Ik vond het een goede vraagquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Daar staat inderdaad dat D66 500 miljoen wil bezuinigen op defensie, maar niet waar ze het vandaan willen halen en tegelijkertijd toch aan hun speerpunt van hechtere Europese samenwerking op defensiegebied willen werken.
idd obama ofzoquote:Op zondag 2 september 2012 16:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Cool dat FOK! zulke dingen doet, lijkt een beetje op de IAMA van Reddit. FOK! zou dit met veel meer mensen moeten doen en eigenlijk een speciaal sub-forum ervoor moeten maken. Dan wordt FOK! ook wat bekender richting het grotere publiek. Mensen zoals BN'ers, politici, etc. etc. waar je vragen aan mag stellen!
Het klopt dat het niveau van het Nederlandse onderwijs zakt, alleen komen de Nederlandse politici niet met een juiste redenatie tot die conclusie. Zij baseren dat op die PISA en nog zo'n andere test. Hoewel je anders zou verwachten zitten er, volgens de kenners, flinke ontwerpfouten in deze testen. Er worden geheel verschillende schoolsystemen met geheel verschillende curicula en geheel verschillende methodes met elkaar vergeleken, lang niet alle landen nemen deel aan het onderzoek waaronder de best presterende landen, fraude is vrij gemakkelijk mogelijk (in Nederland een VMBO-school af laten melden en een VWO-school mee laten doen in plaats van die VMBO-school) en de vragen zijn nogal aangepast aan het Nederlandse onderwijs aangezien Nederlanders een flinke vinger in de pap hebben bij het opstellen van die vragen: realistisch rekenen en FI-wiskunde, gelukkig blijkt het traditionele onderwijs leerlingen ook met dit gemiddeld gezien een voorsprong te geven maar niet op alle vlakken waardoor er nog het een en ander met de mantel der liefde wordt bedekt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:58 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb ook een vraag geformuleerd voor de heer Verhoeven. Dit keer een vraag over het Nederlandse onderwijs, aangezien het verkiezingsprogramma te onduidelijk is.
''In de verkiezingsprogramma van D66 staat dat het niveau van het Nederlandse onderwijs internationaal gezien zakt en dat kinderen, jongeren én volwassenen te weinig worden uitgedaagd''. Uit het verkiezingsprogramma wordt alleen niet duidelijk hoe D66 het kwaliteit van het Nederlandse onderwijs wil verbeteren zodat we er internationaal beter voor gaan staan en hoe ze (top)leerlingen in het Nederlandse onderwijs willen gaan uitdagen om het maximale uit zichzelf te halen. Mijn vraag is hoe ze dit willen bewerkstelligen en hoe we het voor ons moeten zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |