dat is een goeie zeg, maar dan zit ik weer met die afstandhoudertjes.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:43 schreef het-is-mij het volgende:
Wat jammer maar je klinkt nog aardig positief
Ben benieuwd.
Ik heb geen officiele rolstok maar een witte soort pvc buis van de bouwmarkt, gewoon een lang gehaald en daar zelf een grote en kleinere van gezaagd
Dan ga ik die ook halen! Ik zie ze staan op de website van de Bakzolder, dus ik kan niet wachten tot m' n set er is!quote:
jeumig dat is dat wel weer erg groot. maar dat is zeker handig voor taarten?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een rolstok van volgens mij 50 cm, die ik gebruik in combinatie met die hulpringetjes.
welke koekjes met icing bedoel je?quote:Op zondag 25 november 2012 16:33 schreef het-is-mij het volgende:
@ Spuuglokje en lady wrb, ook al eens die koekjes met icing gemaakt?
Ik heb zo de neiging om ook eens te proberen of ik van die mooie koekjes gefabriceerd krijg *kuch* want ik zie her en der de mooiste dingen voorbij komen.
Maar ik kan niet echt het verschil vinden of waarom het een of ander beter zou zijn.
Icing of fondant is gewoon kestie van smaak dnek ik of zouden er nog andere voor/nadelen zijn?
ik heb er ook niet zo heel veel verstand van. sterker nog, mij doe je geen plezier met koekjes met iets anders erop dan chocolaquote:Op zondag 25 november 2012 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Nee bedoelde geen speciale koekjes maar meer tidee erachter, wanneer gebruik je icing of wanneer fondant maar wat ik her en der lees is t gewoon persoonlijk
Ik vind koekjes met icing persoonlijk lekkerder, maar het is wel meer werk. Fondant is supergemakkelijk en snel. De sneeuwvlokkoekjes heb ik alleen nog maar met fondant gemaakt, maar bijvoorbeeld m'n gereedschapskoekjes deed ik met icing.quote:Op zondag 25 november 2012 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Nee bedoelde geen speciale koekjes maar meer tidee erachter, wanneer gebruik je icing of wanneer fondant maar wat ik her en der lees is t gewoon persoonlijk
Ik vind het lastig om tips te geven zonder het voor te doen. Het is een kwestie van oefenen. Het sliertje icing in de lucht omhoog spuiten en dan draperen ipv direct dichtbij erop spuiten. Ehhh geen idee dus hoe ik dit goed in woorden uitleg. Maar zo werkt het minder krampachtig én netter. En als je de randjes gespoten hebt ga je het invullen met icing die goed dunner is gemaakt, zodat het vanzelf glad uitloopt tot aan het gespoten randje. Niet teveel icing erin spuiten, anders loopt het over het randje.quote:Op zondag 25 november 2012 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben nog niet zo handig met icing, dus ik ben geneigd om eerder naar fondant of marsepein te grijpen
heb jij nog tips, spuuglokje, om die icing er mooi strak en glad op te krijgen? dat randje spuiten vind ik al zo moeilijk. ik krijg er kramp in mijn handen van.
Als je je bakvorm invet dan kun je het bakpapier er zo tegen aan "plakken".quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:09 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vanavond weer eens na lange tijd een taart bakken!
Maar het wordt een speciale taart, ik ga hem namelijk gebruiken voor een surprise! Ik hol hem uit en dan stop ik surprise weer in en maak hem af net zoals een 'normale' taart
Alleen heb ik 1 vraagje. Ik wil de rand van de bakvorm verhogen met bakpapier. Hoe doen jullie dit vastmaken? Ik neem aan dat plakband niet zo'n goed idee is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |