abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:12:39 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116182612
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:17:13 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116182748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmm ik had wel statistiek met wiskunde B. misschien is dit veranderd en dus een teken dat ik oud word :+
Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maar :+.
Wij zijn een beetje uit dezelfde periode, volgens mij, en zo was het bij mij iig.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:17:18 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116182750
Lijst:
O: beschuit kaas
S: 10.1 km met 10.7/uur
L: 2 boterhammen met gebakken kipflilet, beschuit kaas, beschuit jam, beker melk, gekookt ei
T: veel tomatensoep, boterham kruidenboter, appel, peer, minneola, blokje choco
D: verse spinazie, ijsberslasalade, gekookt ei, champignons, gebakken tartaar, pasta met room
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116182773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maar :+.
Wij zijn een beetje uit dezelfde periode, volgens mij, en zo was het bij mij iig.
Jup, maar wiskunde B was cumulatief: dus wiskunde A+B :P maar dat werd nooit A+B genoemd, vandaar :9
pi_116182804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bij ons op school is statistiek een apart vak, dus je kan zowel Wiskunde A als B ermee combineren. Voor de echte Bèta's die toch misschien een studie willen gaan doen waar ze statistiek nodig gaan hebben wel handig, omdat statistiek niet meer cumulatief in Wiskunde B zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 12:19:31 ]
pi_116182819
Laat ik ook eens een lijstje doen, doe ik bijna nooit meer:
S: 30 minuten krachttraining
O: 1 krentenboterham, 2 boterhammen kaas, magere melk
L 4 boterhammen kip en ham
T appel
D: denk kip met groenten wat rijst, of misschien pastasalade met kip
T wat kwark
B 2 x 20 minuten fietsen
pi_116182969
Wat Razz zegt dus :)
Op familievlak heb ik trouwens goed nieuws: mn broertje heeft een baan! Burgers flippen bij macdonals :s)
pi_116182998
Mooie TT Uniek! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:55 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116183086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijst:
O: beschuit kaas
S: 10.1 km met 10.7/uur
L: 2 boterhammen met gebakken kipflilet, beschuit kaas, beschuit jam, beker melk, gekookt ei
T: veel tomatensoep, boterham kruidenboter, appel, peer, minneola, blokje choco
D: verse spinazie, ijsberslasalade, gekookt ei, champignons, gebakken tartaar, pasta met room
Goed gelopen weer ^O^ /jaloers.

Goede nieuws is dat ik wat minder last van m'n schenen heb. Zou het dan toch nog goedkomen, ooit? :P.

Lekker lijstje heb je :9~. Ik wil bij je eten.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:38:32 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116183367
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij ons op school is statistiek een apart vak, dus je kan zowel Wiskunde A als B ermee combineren. Voor de echte Bèta's die toch misschien een studie willen gaan doen waar ze statistiek nodig gaan hebben wel handig, omdat statistiek niet meer cumulatief in Wiskunde B zit.
Oké, wist ik niet :). Maar goed, ik ben dan ook al 11 jaar van de havo af :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116185126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat Razz zegt dus :)
Op familievlak heb ik trouwens goed nieuws: mn broertje heeft een baan! Burgers flippen bij macdonals :s)
De vlag mag uit! *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116185152
Ik zit net ff te rekenen en als ik duimendraai tot december dan haal ik mijn target :D dat betekent dat ik de eerste maanden veel te hard gewerkt heb :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116185236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oké, wist ik niet :). Maar goed, ik ben dan ook al 11 jaar van de havo af :P.
Tijd gaat hard he?! Precies 9 jaar geleden studeerde ik af. /oud :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:41:10 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116185251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:37 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit net ff te rekenen en als ik duimendraai tot december dan haal ik mijn target :D dat betekent dat ik de eerste maanden veel te hard gewerkt heb :+
Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:42:48 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116185299
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Tijd gaat hard he?! Precies 9 jaar geleden studeerde ik af. /oud :')
Broekies :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:44:31 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116185358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?
Dan zou ik nu rustig aan gaan doen als ik aurum was :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116185404
ik ben aan het kijken waar ik volgend jaar heen ga voor veldwerk. Vind alleen het kijken al spannend. Stiekem zou ik erg graag naar de DRC willen (is ook heel relevant voor m'n research), maar ik weet niet of ik dat wel durf. En ik spreek geen Frans...
pi_116185508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Altijd 20% erbij :Y
pi_116185524
quote:
12s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Broekies :P
:P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:50:33 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116185549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Altijd 20% erbij :Y
Dat baseren ze dus op het gesproken target en niet op het target dat je uiteindelijk haalt aan het eind van het jaar?

Geen idee hoe die dingen werken :+. Zou niks voor mij zijn, om op die manier te werken. Stress alom :').
Niet meer actief op Fok!
pi_116185567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben aan het kijken waar ik volgend jaar heen ga voor veldwerk. Vind alleen het kijken al spannend. Stiekem zou ik erg graag naar de DRC willen (is ook heel relevant voor m'n research), maar ik weet niet of ik dat wel durf. En ik spreek geen Frans...
Durven qua politieke situatie of wat anders? Qua taal ben je wel gemotiveerd om het te leren als je daar eenmaal zit :P
pi_116185593
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Durven qua politieke situatie of wat anders? Qua taal ben je wel gemotiveerd om het te leren als je daar eenmaal zit :P
qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...
pi_116185801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat baseren ze dus op het gesproken target en niet op het target dat je uiteindelijk haalt aan het eind van het jaar?

Geen idee hoe die dingen werken :+. Zou niks voor mij zijn, om op die manier te werken. Stress alom :').
Ze pakken wat jij het gesproken target noemt. Want over target gaan kan door 1 groot project en als dat over is dan is het niet zeker dat dat er nog een keer voorbijkomt. (liefst wel natuurlijk)

Over target gaan is altijd goed voor mij, want dant komt er een groter gedeelte van de taart mijn kant op :)

En zo'n systeem werkt alleen met een realistische target, een onrealistisch target werkt demotiverend. Dus meestal valt het met de stress mee; target delen door twaalf en aan de slag :)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:01:10 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116185905
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:57 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ze pakken wat jij het gesproken target noemt. Want over target gaan kan door 1 groot project en als dat over is dan is het niet zeker dat dat er nog een keer voorbijkomt. (liefst wel natuurlijk)

Over target gaan is altijd goed voor mij, want dant komt er een groter gedeelte van de taart mijn kant op :)

En zo'n systeem werkt alleen met een realistische target, een onrealistisch target werkt demotiverend. Dus meestal valt het met de stress mee; target delen door twaalf en aan de slag :)
Ja, ik bedoelde 'afgesproken target' natuurlijk :+.

En oké, duidelijk :).
Niet meer actief op Fok!
pi_116186089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...
Mjaah, ik zou het niet doen. Maar met de nadruk op ik, want het is politiek niet stabiel en stel dat de t*ring uitbreekt en je letterlijk de straat op rent om hulp, dan kan je niet met de mensen communiceren.

Heb je nog andere opties?
pi_116186296
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Klinkt wel als een uitdaging. Ook wel wat anders dan zweden :D
Voor hoe lang zou het zijn, als het voor een jaar of minder was had ik mn koffers al ingepakt..

Tsja en veiligheid. Hier kan ook net zo goed de pleuris uitbreken. Zorgen dat je zo min mogelijk waardevolle spullen meeneemt, dan is het vaak al een stuk minder interessant.
pi_116186341
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:07 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Mjaah, ik zou het niet doen. Maar met de nadruk op ik, want het is politiek niet stabiel en stel dat de t*ring uitbreekt en je letterlijk de straat op rent om hulp, dan kan je niet met de mensen communiceren.

Heb je nog andere opties?
Zo'n beetje elk land dat op de kaart rood is :

pi_116186360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:13 schreef the85mc het volgende:

[..]

Klinkt wel als een uitdaging. Ook wel wat anders dan zweden :D
Voor hoe lang zou het zijn, als het voor een jaar of minder was had ik mn koffers al ingepakt..

Tsja en veiligheid. Hier kan ook net zo goed de pleuris uitbreken. Zorgen dat je zo min mogelijk waardevolle spullen meeneemt, dan is het vaak al een stuk minder interessant.
voor twee keer twee of drie weken, denk ik. Zo ongeveer.

En veiligheid is daar natuurlijk wel heel wat anders, met tien verschillende rebellengroepen. Ben je wel eens in Afrika geweest?
pi_116186458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En veiligheid is daar natuurlijk wel heel wat anders, met tien verschillende rebellengroepen. Ben je wel eens in Afrika geweest?
Nee dat niet, maar mensen in mijn directe vriendengroep wel. En het ergste wat iemand overkomen was, was dat hij beroofd was in zuid afrika. Portemonnee heeft hij toen afgegeven Maar dat was ook echt zo'n hipster toerist met teveel dure spullen bij zich. Dan vraag je om problemen.
De rest heeft 0 problemen gehad en vond juist de lokale bevolking geweldig aardig! En die waren in Kenia, Tanzania, Nigeria en Madagascar geweest. Ook niet de veiligste landen (al vallen kenia en tanzania erg mee..)
pi_116186462
Lijstjes van gisteren en vandaag zijn bagger. Ziek zijn is niet zo goed voor mijn eetlust :+
Wel zuivel gedronken en fruit gegeten. Vandaag weer een boterhammetje. Hopelijk vanavond weer echt een beetje kunnen eten, groente enzo. Gaat wel wat beter vandaag, dus dat is mooi. Met een beetje geluk kan ik morgen weer aan de slag :)
pi_116186487
quote:

[..]

Ha, dat is inderdaad geen vergelijking. Afhankelijk van welke regio is Mexico wel ok, relatief veilig (zolang je niet in de drugsteden zit) en mensen spreken goed engels vaak. Rusland is ook wel tof! Heeft ieder land een apart "onderwerp"?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:18 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar mensen in mijn directe vriendengroep wel. En het ergste wat iemand overkomen was, was dat hij beroofd was in zuid afrika. Portemonnee heeft hij toen afgegeven Maar dat was ook echt zo'n hipster toerist met teveel dure spullen bij zich. Dan vraag je om problemen.
De rest heeft 0 problemen gehad en vond juist de lokale bevolking geweldig aardig! En die waren in Kenia, Tanzania, Nigeria en Madagascar geweest. Ook niet de veiligste landen (al vallen kenia en tanzania erg mee..)
Ook als onderzoeker of als toerist in een closed compound?
pi_116186499
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Perruche op 30-08-2012 14:20:44 ]
pi_116186545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:19 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ha, dat is inderdaad geen vergelijking. Afhankelijk van welke regio is Mexico wel ok, relatief veilig (zolang je niet in de drugsteden zit) en mensen spreken goed engels vaak. Rusland is ook wel tof! Heeft ieder land een apart "onderwerp"?
Nee. k ben geinteresseerd in conflicten tussen rebellen groepen. Elk land waar ik heen zou gaan, zo ik proberen in contact te komen met de leiders van de rebellen, en van de overheid, om ze te interviewen. Morgen is de deadline voor het aanvragen van een studiebeurs, en m'n idee beginnen langzamerhand tot leven te komen. Het is wat lastig om in 2 dagen te bedenken waar en waarom ik daarheen wil..helaas.
pi_116186632
In nigeria wel behoorlijk afgeschermd gezeten (bij shell... en de locals zijn niet zo blij met shell.) En de anderen wel echt lokale bevolking, gaat vaak over kleine energieprojecten. In madagascar koken ze bijvoorbeeld op kleine pitten op flessen gas/olie (of op brandhout als er nog bomen zijn...) en alle verlichting gaat op batterijen. Daar is terugverdien tijd van solarpan en zonnepanelen echt heel kort. Dus projecten met locals opzetten zodat ze langzamerhand overstappen. Is veel makkelijk voor hen, en de belasting op het milieu daar is veel lager. Maar daar kom je dus wel echt met de lokale bevolking in aanraking. En geen problemen.
pi_116186698
Alleen zijn dat geen rebellenleiders verwikkeld in een burgeroorlog :D

Heel tof plan Jagar, en heel eng en spannend, ik hoop dat je iets goeds op papier krijgt!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_116186783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee. k ben geinteresseerd in conflicten tussen rebellen groepen. Elk land waar ik heen zou gaan, zo ik proberen in contact te komen met de leiders van de rebellen, en van de overheid, om ze te interviewen. Morgen is de deadline voor het aanvragen van een studiebeurs, en m'n idee beginnen langzamerhand tot leven te komen. Het is wat lastig om in 2 dagen te bedenken waar en waarom ik daarheen wil..helaas.
Ja dat is wel wat gevaarlijker lijkt me.. Dat is wat anders dan wat energieprojectjes..
pi_116186978
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Waarom is Canada roodgekleurd, eigenlijk?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116187013
Lijstje

O: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen leverpastei
T: mineola, 2 stukken chocola
D: salade + halve pizza met tonijn,ui, olijven en paprika
T: ?
pi_116187027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:35 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Waarom is Canada roodgekleurd, eigenlijk?
In canada was er een conflict tussen de Hells's Angels en de Rock Machines, in 1995 en 1998, met in totaal 50 doden...
pi_116187057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:37 schreef Goodbye het volgende:
Lijstje

O: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen leverpastei
T: mineola, 2 stukken chocola
D: salade + halve pizza met tonijn,ui, olijven en paprika
T: ?
Zelfgemaakte pizza? Nom!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:40:41 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116187130
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Canada O+
pi_116187165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In canada was er een conflict tussen de Hells's Angels en de Rock Machines, in 1995 en 1998, met in totaal 50 doden...
Heftig, daar wist ik niks van. Maar zou de VS dan eigenlijk ook niet roodgekleurd op de kaart moeten staan (gangs enzo) of is dat niet duidelijk aanwijsbaar?
pi_116187183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zelfgemaakte pizza? Nom!
Ja, door mijn vriend dan! :D O+
pi_116187190
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Heftig, daar wist ik niks van. Maar zou de VS dan eigenlijk ook niet op de kaart moeten staan (gangs enzo) of is dat niet duidelijk aanwijsbaar?
tsja, afhankelijk van de defenitie van conflict die je gebruikt zou je veel meer landen rood kunnen maken. Met de defenitie die wij gebruiken ziet het er zo uit...
pi_116187245
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

tsja, afhankelijk van de defenitie van conflict die je gebruikt zou je veel meer landen rood kunnen maken. Met de defenitie die wij gebruiken ziet het er zo uit...
Ja precies, dan kan je de hele wereld wel rood kunnen kleuren zo ongeveer :') . Wel interessante materie, denk ik.
pi_116187405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nog beter! :D :9
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:49:23 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116187441
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Hahaha, mijn topografische kennis is echt baggerrrrr :') :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:51:35 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116187524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Collega nam laatst "zelfgemaakte muffins van haar zus" mee, vond ik dan ook weer schattig O+.

Als ik jarig ben neem ik zelfgemaakte vlaai van Multivlaai mee B-) .

Ik ben met iets bezig waar ik vorig jaar ook mee bezig was en er is amper wat veranderd, dus ik fiets erdoorheen :D. Heerlijk, zo'n meevaller als je ongeconcentreerd en ongemotiveerd bent. Zie wel dat ik toen nog fouten maakte die ik inmiddels heb afgeleerd :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116187578
Eerste rijles gehad! Ging best goed (vind ik dan :+). Ben de halve provincie al doorgeweest!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:53:42 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116187598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eerste rijles gehad! Ging best goed (vind ik dan :+). Ben de halve provincie al doorgeweest!
Tof! :D. Vond je het ook zo spannend, de eerste keer achter het stuur? :P. Welke rijschool btw?
Niet meer actief op Fok!
pi_116187668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tof! :D. Vond je het ook zo spannend, de eerste keer achter het stuur? :P. Welke rijschool btw?
Ik vond het van te voren heel spannend, maar toen ik eenmaal zat vond ik het echt superleuk!

De rijschool DM ik je even. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:56:33 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116187688
Wat tof DaD, ben je ook langs Leek gereden? :P

Spinazie wordt sperziebonen, spinazie was op :(

Morgen lekker wokken, zo veel zin in :9
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:57:47 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116187730
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:56 schreef uniekhoorn het volgende:

"Even stoppen hoor, bakkie doen bij uniek!" :').

Als ik naar Heerenveen ging, dan deed ik wel altijd een bakkie met de rij-instructeur halverwege :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116187763
Jagar, ik ben vandaag niet heel helder, maar welk land bedoel je met DRC?

Taal niet beheersen in een onveilig land lijkt me niet zo fijn, tenzij je met een tolk reist die je kan vertrouwen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? donderdag 30 augustus 2012 @ 15:01:43 #55
70532 loveli
N
pi_116187856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:58 schreef Phaidra het volgende:
Jagar, ik ben vandaag niet heel helder, maar welk land bedoel je met DRC?

Taal niet beheersen in een onveilig land lijkt me niet zo fijn, tenzij je met een tolk reist die je kan vertrouwen :).
Na het afstrepen van Democratic Republic of China, Chile en Cambodja bleef Congo over ;)
crap in = crap out
pi_116187923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Na het afstrepen van Democratic Republic of China, Chile en Cambodja bleef Congo over ;)
Ah. Wel een heel interessant werkgebied voor Jag :Y.

Als je het vergelijkt met Zimbabwe een paar jaar geleden, hoe verhoudt zich dan de veiligheid?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116188232
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ah, fijn om te zien dat mijn vakantiebestemmingen van de afgelopen 3 jaar er tussen staan. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:24 schreef the85mc het volgende:
In nigeria wel behoorlijk afgeschermd gezeten (bij shell... en de locals zijn niet zo blij met shell.) En de anderen wel echt lokale bevolking, gaat vaak over kleine energieprojecten. In madagascar koken ze bijvoorbeeld op kleine pitten op flessen gas/olie (of op brandhout als er nog bomen zijn...) en alle verlichting gaat op batterijen. Daar is terugverdien tijd van solarpan en zonnepanelen echt heel kort. Dus projecten met locals opzetten zodat ze langzamerhand overstappen. Is veel makkelijk voor hen, en de belasting op het milieu daar is veel lager. Maar daar kom je dus wel echt met de lokale bevolking in aanraking. En geen problemen.
Malagasy zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk. En klein! :D Gemiddeld 160 ofzo.
Volgens mij wordt daar vooral heel veel gestookt met hout enzo. Sowieso verbranden ze de begroeiing om het land vruchtbaarder te maken.
Heb er overigens eigenlijk nergens gas of oliebranders gezien.

Overigens denk ik dat het voor je onderzoek niet zo heel veel uitmaakt waar je naar toe gaat Jägar. In die zin, dat er toch wel een behoorlijk risico aan vast zit.
Qua land zou ik je zeker Madagascar aanraden, dan weet ik nog wel een kindertehuis waar je langs kunt gaan. O+ Ken daar ook nog wel een goede chauffeur die goed engels spreekt overigens. In Ethiopie ken ik die ook wel overigens. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116188285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah. Wel een heel interessant werkgebied voor Jag :Y.

Als je het vergelijkt met Zimbabwe een paar jaar geleden, hoe verhoudt zich dan de veiligheid?
veel onveiliger, maar ook afhankelijk van waar je heen gaat. In de DRC wordt actief gevochten in sommige gebieden, met wel 10 rebellen groepen tegelijk, die continue van partner wisselen, etc. Zimbabwe was veilig, met geen open geweld. Ik heb me daar werkelijk nooit onveilig gevoeld.

Maar goed, ik weet niet hoe de DRC zou zijn voor een witte vrouw. Ik moet daar echt heel nodig veel research naar doen, en daar heb ikd e tijd niet meer voor. Ik schrijf maar een selectie van een paar landen op in m'n proposal, met de mededeling dat het lastig is om op deze termijn de veiligheid in die landen in te schatten, en dat m'n veldwerk daar wel afhankelijk van zal zijn.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:43:07 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116189498
Spannend Jatje! Jouw werkveld lijkt me zowel deprimerend als heel interessant :o

Lunchsalade achter de kiezen, sla, augurk, zilverui, wortel, bosui, paprika, tomaat, besjes, twee gekookte eieren en plak zalm. Nu proppievol :') :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116189518
O nee! Mijn nieuwe printer geeft een printer error :o?!!!!!!! :(
Worry is a misuse of imagination
pi_116189570
Oh gemaakt door de stekker er uit te halen :7 Chill.
100x aan en uitzetten werkte niet. Maar boos worden en op fok posten wel :D
pi_116189645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:56 schreef uniekhoorn het volgende:

Haha door jou krijg ik altijd zin om te wokken!
pi_116189818
Gaaf jagar! Tussen de ruzie met mn printer door ben ik aan het bijlezen. Mijn vader is ooit lang geleden ook in twee (als ik goed las) landen geweest die je opnoemde. Eentje idd heel onveilig en de andere redelijk. Spannend!
pi_116189844
*O* Mr.Mo's scriptie is goedgekeurd
-O- hij moet zich toch nog inschrijven komend jaar omdat hij het moet presenteren en hij anders geen cijfer krijgt

:( ;( -O-
Ja doei.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:54:59 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116189935
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Spannend Jatje! Jouw werkveld lijkt me zowel deprimerend als heel interessant :o

Lunchsalade achter de kiezen, sla, augurk, zilverui, wortel, bosui, paprika, tomaat, besjes, twee gekookte eieren en plak zalm. Nu proppievol :') :+
Da's straks mijn bijgerecht voor het avondeten maar dan met tonijn :D
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:59:38 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116190115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
*O* Mr.Mo's scriptie is goedgekeurd
-O- hij moet zich toch nog inschrijven komend jaar omdat hij het moet presenteren en hij anders geen cijfer krijgt

:( ;( -O-
Is het duur? Nu even balen , maar uiteindleijk komt alles wel goed.
pi_116190264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

veel onveiliger, maar ook afhankelijk van waar je heen gaat. In de DRC wordt actief gevochten in sommige gebieden, met wel 10 rebellen groepen tegelijk, die continue van partner wisselen, etc. Zimbabwe was veilig, met geen open geweld. Ik heb me daar werkelijk nooit onveilig gevoeld.

Maar goed, ik weet niet hoe de DRC zou zijn voor een witte vrouw. Ik moet daar echt heel nodig veel research naar doen, en daar heb ikd e tijd niet meer voor. Ik schrijf maar een selectie van een paar landen op in m'n proposal, met de mededeling dat het lastig is om op deze termijn de veiligheid in die landen in te schatten, en dat m'n veldwerk daar wel afhankelijk van zal zijn.
Ik zie op www.oneworld.nl regelmatig vacatures voorbij komen in DRC. Je zou eens contact op kunnen nemen met die organisaties om te horen hoe het daar is. Als ik me niet vergis zoekt War Child daar nog mensen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116190343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is het duur? Nu even balen , maar uiteindleijk komt alles wel goed.
Collegegeld + boete, dus zo'n 400 euro als het dit semester kan (mag aan het begin), 2000 ofzo als het pas tweede semester is. En ja... dat komt allemaal wel goed.. maar het is even jammer. Had verwacht dat 't meteen klaar zou zijn met een cijfer. En of hij dat nou vergeten is of dat de spelregels anders zijn... Had(den) gehoopt per 1 september goed opnieuw te kunnen beginnen.

Positief nieuws: hij heeft vorige week een profiel aangemaakt op een carrièresite en wordt de hele week al geheadhunt.
Ja doei.
pi_116190414
Komt vast goed mo :) goed dat het allemaal is goedgekeurd, het einde is in zicht!
pi_116190512
Lijstjes update voor WOG:
O: 2 gebakken eieren met 2 plakjes bacon
T: 100 gr kikkererwten met tomatensaus
L: bruin broodje rookvlees, kopje gebonden soep, beker karnemelk
T: grote peer
B: 2x20 minuten fietsen
D: varkensworstje met ratatouille en aardappeltjes
S: hardlopen
T: ricotta met perziken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties