Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maarquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmm ik had wel statistiek met wiskunde B. misschien is dit veranderd en dus een teken dat ik oud word
Jup, maar wiskunde B was cumulatief: dus wiskunde A+Bquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maar.
Wij zijn een beetje uit dezelfde periode, volgens mij, en zo was het bij mij iig.
Bij ons op school is statistiek een apart vak, dus je kan zowel Wiskunde A als B ermee combineren. Voor de echte Bèta's die toch misschien een studie willen gaan doen waar ze statistiek nodig gaan hebben wel handig, omdat statistiek niet meer cumulatief in Wiskunde B zit.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maar.
Wij zijn een beetje uit dezelfde periode, volgens mij, en zo was het bij mij iig.
Goed gelopen weerquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijst:
O: beschuit kaas
S: 10.1 km met 10.7/uur
L: 2 boterhammen met gebakken kipflilet, beschuit kaas, beschuit jam, beker melk, gekookt ei
T: veel tomatensoep, boterham kruidenboter, appel, peer, minneola, blokje choco
D: verse spinazie, ijsberslasalade, gekookt ei, champignons, gebakken tartaar, pasta met room
Oké, wist ik nietquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bij ons op school is statistiek een apart vak, dus je kan zowel Wiskunde A als B ermee combineren. Voor de echte Bèta's die toch misschien een studie willen gaan doen waar ze statistiek nodig gaan hebben wel handig, omdat statistiek niet meer cumulatief in Wiskunde B zit.
De vlag mag uit!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat Razz zegt dus
Op familievlak heb ik trouwens goed nieuws: mn broertje heeft een baan! Burgers flippen bij macdonals
Tijd gaat hard he?! Precies 9 jaar geleden studeerde ik af. /oudquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oké, wist ik niet. Maar goed, ik ben dan ook al 11 jaar van de havo af
.
Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:37 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit net ff te rekenen en als ik duimendraai tot december dan haal ik mijn targetdat betekent dat ik de eerste maanden veel te hard gewerkt heb
Broekiesquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Tijd gaat hard he?! Precies 9 jaar geleden studeerde ik af. /oud
Dan zou ik nu rustig aan gaan doen als ik aurum wasquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?
Altijd 20% erbijquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?
Dat baseren ze dus op het gesproken target en niet op het target dat je uiteindelijk haalt aan het eind van het jaar?quote:
Durven qua politieke situatie of wat anders? Qua taal ben je wel gemotiveerd om het te leren als je daar eenmaal zitquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben aan het kijken waar ik volgend jaar heen ga voor veldwerk. Vind alleen het kijken al spannend. Stiekem zou ik erg graag naar de DRC willen (is ook heel relevant voor m'n research), maar ik weet niet of ik dat wel durf. En ik spreek geen Frans...
qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Durven qua politieke situatie of wat anders? Qua taal ben je wel gemotiveerd om het te leren als je daar eenmaal zit
Ze pakken wat jij het gesproken target noemt. Want over target gaan kan door 1 groot project en als dat over is dan is het niet zeker dat dat er nog een keer voorbijkomt. (liefst wel natuurlijk)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat baseren ze dus op het gesproken target en niet op het target dat je uiteindelijk haalt aan het eind van het jaar?
Geen idee hoe die dingen werken. Zou niks voor mij zijn, om op die manier te werken. Stress alom
.
Ja, ik bedoelde 'afgesproken target' natuurlijkquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ze pakken wat jij het gesproken target noemt. Want over target gaan kan door 1 groot project en als dat over is dan is het niet zeker dat dat er nog een keer voorbijkomt. (liefst wel natuurlijk)
Over target gaan is altijd goed voor mij, want dant komt er een groter gedeelte van de taart mijn kant op
En zo'n systeem werkt alleen met een realistische target, een onrealistisch target werkt demotiverend. Dus meestal valt het met de stress mee; target delen door twaalf en aan de slag
Mjaah, ik zou het niet doen. Maar met de nadruk op ik, want het is politiek niet stabiel en stel dat de t*ring uitbreekt en je letterlijk de straat op rent om hulp, dan kan je niet met de mensen communiceren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...
Klinkt wel als een uitdaging. Ook wel wat anders dan zwedenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...
Zo'n beetje elk land dat op de kaart rood is :quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:07 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Mjaah, ik zou het niet doen. Maar met de nadruk op ik, want het is politiek niet stabiel en stel dat de t*ring uitbreekt en je letterlijk de straat op rent om hulp, dan kan je niet met de mensen communiceren.
Heb je nog andere opties?
voor twee keer twee of drie weken, denk ik. Zo ongeveer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:13 schreef the85mc het volgende:
[..]
Klinkt wel als een uitdaging. Ook wel wat anders dan zweden![]()
Voor hoe lang zou het zijn, als het voor een jaar of minder was had ik mn koffers al ingepakt..
Tsja en veiligheid. Hier kan ook net zo goed de pleuris uitbreken. Zorgen dat je zo min mogelijk waardevolle spullen meeneemt, dan is het vaak al een stuk minder interessant.
Nee dat niet, maar mensen in mijn directe vriendengroep wel. En het ergste wat iemand overkomen was, was dat hij beroofd was in zuid afrika. Portemonnee heeft hij toen afgegeven Maar dat was ook echt zo'n hipster toerist met teveel dure spullen bij zich. Dan vraag je om problemen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
voor twee keer twee of drie weken, denk ik. Zo ongeveer.
En veiligheid is daar natuurlijk wel heel wat anders, met tien verschillende rebellengroepen. Ben je wel eens in Afrika geweest?
Ha, dat is inderdaad geen vergelijking. Afhankelijk van welke regio is Mexico wel ok, relatief veilig (zolang je niet in de drugsteden zit) en mensen spreken goed engels vaak. Rusland is ook wel tof! Heeft ieder land een apart "onderwerp"?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
voor twee keer twee of drie weken, denk ik. Zo ongeveer.
En veiligheid is daar natuurlijk wel heel wat anders, met tien verschillende rebellengroepen. Ben je wel eens in Afrika geweest?
Ook als onderzoeker of als toerist in een closed compound?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar mensen in mijn directe vriendengroep wel. En het ergste wat iemand overkomen was, was dat hij beroofd was in zuid afrika. Portemonnee heeft hij toen afgegeven Maar dat was ook echt zo'n hipster toerist met teveel dure spullen bij zich. Dan vraag je om problemen.
De rest heeft 0 problemen gehad en vond juist de lokale bevolking geweldig aardig! En die waren in Kenia, Tanzania, Nigeria en Madagascar geweest. Ook niet de veiligste landen (al vallen kenia en tanzania erg mee..)
Nee. k ben geinteresseerd in conflicten tussen rebellen groepen. Elk land waar ik heen zou gaan, zo ik proberen in contact te komen met de leiders van de rebellen, en van de overheid, om ze te interviewen. Morgen is de deadline voor het aanvragen van een studiebeurs, en m'n idee beginnen langzamerhand tot leven te komen. Het is wat lastig om in 2 dagen te bedenken waar en waarom ik daarheen wil..helaas.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:19 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ha, dat is inderdaad geen vergelijking. Afhankelijk van welke regio is Mexico wel ok, relatief veilig (zolang je niet in de drugsteden zit) en mensen spreken goed engels vaak. Rusland is ook wel tof! Heeft ieder land een apart "onderwerp"?
Ja dat is wel wat gevaarlijker lijkt me.. Dat is wat anders dan wat energieprojectjes..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee. k ben geinteresseerd in conflicten tussen rebellen groepen. Elk land waar ik heen zou gaan, zo ik proberen in contact te komen met de leiders van de rebellen, en van de overheid, om ze te interviewen. Morgen is de deadline voor het aanvragen van een studiebeurs, en m'n idee beginnen langzamerhand tot leven te komen. Het is wat lastig om in 2 dagen te bedenken waar en waarom ik daarheen wil..helaas.
Waarom is Canada roodgekleurd, eigenlijk?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk land dat op de kaart rood is :
[ afbeelding ]
In canada was er een conflict tussen de Hells's Angels en de Rock Machines, in 1995 en 1998, met in totaal 50 doden...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waarom is Canada roodgekleurd, eigenlijk?
Zelfgemaakte pizza? Nom!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:37 schreef Goodbye het volgende:
Lijstje
O: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen leverpastei
T: mineola, 2 stukken chocola
D: salade + halve pizza met tonijn,ui, olijven en paprika
T: ?
Canadaquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heftig, daar wist ik niks van. Maar zou de VS dan eigenlijk ook niet roodgekleurd op de kaart moeten staan (gangs enzo) of is dat niet duidelijk aanwijsbaar?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In canada was er een conflict tussen de Hells's Angels en de Rock Machines, in 1995 en 1998, met in totaal 50 doden...
Ja, door mijn vriend dan!quote:
tsja, afhankelijk van de defenitie van conflict die je gebruikt zou je veel meer landen rood kunnen maken. Met de defenitie die wij gebruiken ziet het er zo uit...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Heftig, daar wist ik niks van. Maar zou de VS dan eigenlijk ook niet op de kaart moeten staan (gangs enzo) of is dat niet duidelijk aanwijsbaar?
Ja precies, dan kan je de hele wereld wel rood kunnen kleuren zo ongeveerquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
tsja, afhankelijk van de defenitie van conflict die je gebruikt zou je veel meer landen rood kunnen maken. Met de defenitie die wij gebruiken ziet het er zo uit...
Hahaha, mijn topografische kennis is echt baggerrrrrquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Collega nam laatst "zelfgemaakte muffins van haar zus" mee, vond ik dan ook weer schattigquote:
Tof!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eerste rijles gehad! Ging best goed (vind ik dan). Ben de halve provincie al doorgeweest!
Ik vond het van te voren heel spannend, maar toen ik eenmaal zat vond ik het echt superleuk!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tof!. Vond je het ook zo spannend, de eerste keer achter het stuur?
. Welke rijschool btw?
"Even stoppen hoor, bakkie doen bij uniek!"quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat tof DaD, ben je ook langs Leek gereden?
Spinazie wordt sperziebonen, spinazie was op
Morgen lekker wokken, zo veel zin in
Na het afstrepen van Democratic Republic of China, Chile en Cambodja bleef Congo overquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:58 schreef Phaidra het volgende:
Jagar, ik ben vandaag niet heel helder, maar welk land bedoel je met DRC?
Taal niet beheersen in een onveilig land lijkt me niet zo fijn, tenzij je met een tolk reist die je kan vertrouwen.
Ah. Wel een heel interessant werkgebied voor Jagquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Na het afstrepen van Democratic Republic of China, Chile en Cambodja bleef Congo over
Ah, fijn om te zien dat mijn vakantiebestemmingen van de afgelopen 3 jaar er tussen staan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Malagasy zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk. En klein!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:24 schreef the85mc het volgende:
In nigeria wel behoorlijk afgeschermd gezeten (bij shell... en de locals zijn niet zo blij met shell.) En de anderen wel echt lokale bevolking, gaat vaak over kleine energieprojecten. In madagascar koken ze bijvoorbeeld op kleine pitten op flessen gas/olie (of op brandhout als er nog bomen zijn...) en alle verlichting gaat op batterijen. Daar is terugverdien tijd van solarpan en zonnepanelen echt heel kort. Dus projecten met locals opzetten zodat ze langzamerhand overstappen. Is veel makkelijk voor hen, en de belasting op het milieu daar is veel lager. Maar daar kom je dus wel echt met de lokale bevolking in aanraking. En geen problemen.
veel onveiliger, maar ook afhankelijk van waar je heen gaat. In de DRC wordt actief gevochten in sommige gebieden, met wel 10 rebellen groepen tegelijk, die continue van partner wisselen, etc. Zimbabwe was veilig, met geen open geweld. Ik heb me daar werkelijk nooit onveilig gevoeld.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah. Wel een heel interessant werkgebied voor Jag.
Als je het vergelijkt met Zimbabwe een paar jaar geleden, hoe verhoudt zich dan de veiligheid?
Haha door jou krijg ik altijd zin om te wokken!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat tof DaD, ben je ook langs Leek gereden?
Spinazie wordt sperziebonen, spinazie was op
Morgen lekker wokken, zo veel zin in
Da's straks mijn bijgerecht voor het avondeten maar dan met tonijnquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Spannend Jatje! Jouw werkveld lijkt me zowel deprimerend als heel interessant
Lunchsalade achter de kiezen, sla, augurk, zilverui, wortel, bosui, paprika, tomaat, besjes, twee gekookte eieren en plak zalm. Nu proppievol![]()
Is het duur? Nu even balen , maar uiteindleijk komt alles wel goed.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo's scriptie is goedgekeurd
hij moet zich toch nog inschrijven komend jaar omdat hij het moet presenteren en hij anders geen cijfer krijgt
![]()
![]()
Ik zie op www.oneworld.nl regelmatig vacatures voorbij komen in DRC. Je zou eens contact op kunnen nemen met die organisaties om te horen hoe het daar is. Als ik me niet vergis zoekt War Child daar nog mensen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
veel onveiliger, maar ook afhankelijk van waar je heen gaat. In de DRC wordt actief gevochten in sommige gebieden, met wel 10 rebellen groepen tegelijk, die continue van partner wisselen, etc. Zimbabwe was veilig, met geen open geweld. Ik heb me daar werkelijk nooit onveilig gevoeld.
Maar goed, ik weet niet hoe de DRC zou zijn voor een witte vrouw. Ik moet daar echt heel nodig veel research naar doen, en daar heb ikd e tijd niet meer voor. Ik schrijf maar een selectie van een paar landen op in m'n proposal, met de mededeling dat het lastig is om op deze termijn de veiligheid in die landen in te schatten, en dat m'n veldwerk daar wel afhankelijk van zal zijn.
Collegegeld + boete, dus zo'n 400 euro als het dit semester kan (mag aan het begin), 2000 ofzo als het pas tweede semester is. En ja... dat komt allemaal wel goed.. maar het is even jammer. Had verwacht dat 't meteen klaar zou zijn met een cijfer. En of hij dat nou vergeten is of dat de spelregels anders zijn... Had(den) gehoopt per 1 september goed opnieuw te kunnen beginnen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het duur? Nu even balen , maar uiteindleijk komt alles wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |