abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:04:49 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116282414
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Want?
Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:16:29 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116283078
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles. ;)
Ah joh, detail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:17:00 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116283115
BTW:

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 04:53:57 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116296096
Als ik nog een stemadvies mag geven: de Piratenpartij heeft duidelijk toegezegd de OV-chipkaart te willen afschaffen.

Dat is terug te lezen in een gesprek met Dirk Poot van de PiratenPartij op FOK!

Zelf stem ik SOPN, Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland, zij willen ook de OV-chipkaart afschaffen en ook Nederland uit de E.U. *O* *O* *O*

Dus als het OV je lief is en je op een normale wijze van de trein en bus gebruik wil maken, stem je SOPN of Piraten.

Van andere partijen is mij niet bekend of ze de OV-faalkaart ongedaan willen maken.

Stel hier je vragen aan Dirk Poot van de Piratenpartij!

quote:
2) De OV-chipkaart is niet alleen een ICT-faal maar ook een privacy-faal. Wat ons btreft wordt deze dus afgeschaft. Door bewust gebruik te maken van verouderde technologie neemt de overheid ook doelbewust het risico dat er agv fraude minder inkomsten zullen binnenkomen. Het project is dus niet alleen duur, het vormt straks ook weer een anleiding om de prijzen van het OV verder te verhogen wegens achterblijvende inkomsten. Op alle punten een mislukking dus.
Deze man! _O_ _O_ _O_
  zondag 2 september 2012 @ 05:39:05 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116296167
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?

Daarnaast: wat stelt de Piratenpartij voor als alternatief, de strippenkaart herinvoeren? Dat komt neer op tientallen miljoenen stoppen in een systeem dat vele malen fraudegevoeliger is dan de OV-chipkaart (denk aan vaseline op de strippenkaart smeren, zelf kaarten printen), waarvoor weer een compleet distributienetwerk moet worden opgezet, en wat bovendien onduidelijker is (zones zijn moeilijker uit te leggen dan inchecken-reizen-uitchecken) en ook oneerlijker voor de vervoerders.

Ik ben kritisch over de manier waarop de OV-chipkaart wordt geīmplementeerd, maar zeer zeker niet over het concept. Ik reis al meer dan 2,5 jaar naar volle tevredenheid op saldo bij NS, en ik reis al meer dan 3 jaar in het OV. Ik wil niet meer zonder.

And now on a completely different subject: tijd voor een filmpje over ERTMS level 3 voor regionale lijntjes in Zweden. Minder onderhoud, minder personeel, meer veiligheid. En een kijkje in de (oubollige) keuken van treinbeveiliging op Zweedse regionale lijntjes.
  zondag 2 september 2012 @ 05:47:38 #106
pi_116296171
Ik ben gestopt met het reizen per bus, sinds de invoering van de ov-chip in Fryslan. Ik doe nu alles per fiets.

Scheelt veel geld trouwens en mijn conditie is er behoorlijk op vooruit gegaan sinds ik de bus mijd.

Ik reis nog per trein, zolang het kan. Wanneer de ov-chipkaart ook in de trein verplicht gesteld wordt, zal ik ook de trein mijden.

Ik hoop dus echt dat de strippenkaart heringevoerd wordt, de ov-chip is een ramp en met de privacy is het wel zeer slecht gesteld.

Bussen zijn sinds de invoering van de ov-chip een stuk leger, dus blijkbaar denken veel Nederlanders en Friezen er zo over en mijden de bus en binnenkort dus ook de trein.
  zondag 2 september 2012 @ 05:49:21 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116296174
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem :?
  zondag 2 september 2012 @ 06:12:00 #108
pi_116296184
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:49 schreef James1988 het volgende:
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem :?
Privacy. Waarom moet de overheid weten waar je je bevindt? Het gaat de overheid gewoon niets aan. Een anonieme ov-chipkaart bijvoorbeeld geeft geen recht op korting. Nu heb ik een VDU-kaart die 40% korting geeft, dat vervalt als ik opteer voor een anonieme ov-chipkaart.

Technische storingen en mankementen. Kosten de burger geld en tijd. Je bent gedwongen peperdure 0900-nummers te bellen als er iets mis gaat. Kans op skimmen is aanwezig. Koppeling aan bankgegevens. Bij vergeten uit te checken heb je enorm veel administratieve rompslomp.

Je hebt niet werkelijk een vervoersbewijs in handen. Als je niet goed incheckt, reis je zwart en is de kans groot op een boete van 85 euro + 120 euro omdat ik uit principe geen ID-kaart bij me heb (principekwestie, daar is tegen de politiestaat ben).

Het is ook een debiel ding met dat gepiep. Ik wil al die technocratische dingen niet. Ik vertrouw ze niet, ze blijken ook niet te werken.

Wat is er mis met het normale papieren kaartje, dat gewoon met contant geld gekocht kan worden. Dat werkte altijd, werkte voor iedereen, ook voor toeristen zonder pinpas of met een buitenlandse pinpas. Waarom weer zo'n debiele hipster-uitvinding? Niet iedereen wil als hipster door het leven en ik ken echt heel veel mensen die de ov-chipkaart haten, echt haten.

Ik ken eigenlijk maar 1 persoon die de ov-chip tof vindt.
  zondag 2 september 2012 @ 07:30:43 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116296248
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 2 september 2012 @ 07:44:23 #110
pi_116296270
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 07:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Ik heb geen mobiele telefoon. :D

We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug. :)

Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
  zondag 2 september 2012 @ 08:23:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116296355
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
(namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Dat werkt niet: zie NS die recentelijk op zijn vingers is getikt. De data is er, ze zullen het misbruiken. Regels worden opgerekt en uiteindelijk heb je het privacygedrocht waar iedereen bang voor was.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 10:53:31 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116297661
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten :P

http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece

En nu? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 september 2012 @ 10:58:34 #113
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_116297733
Allemaal hoofdletters maar wel puntjes op de ij. Waarom? :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_116297875
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 07:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik heb geen mobiele telefoon. :D

We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug. :)

Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
Jeetje, wat heb jij toch een zwaar leven. Weet je wel zeker dat je nog in dit land wil wonen? Ik bedoel, als je lekker in Namibië gaat zitten heb je iedere dag zon, geen last van OV Chipkaarten en geen overheid die alles van je willen weten, of waarvan jij denkt dat ze alles over je willen weten.

En over die koetjes, dorpjes en andere dingen die jij zo graag ziet.... Ik forens dagelijks en ik ken die fokking weilanden met die 32 kooien, telkens dat zelfde kerktorentje en die bossages nou zo langzamerhand wel.

Trouwens, ik zie dat mijn organisatie nog geld van u te goed heeft want u heeft vorige week een kwartier langer doorgewerkt, dat hebben wij kunnen traceren aan de hand van de chip in uw bureaustoel en het frame nummer van uw fiets.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 september 2012 @ 12:19:27 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116299427
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En nu? O-)
Het vernieuwde Winterswijk platen
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles zondag 2 september 2012 @ 12:27:18 #116
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116299632
Ja, laten we de chipkaart afschaffen. :') briljant idee....

draai alles maar terug. DigID, EPD, alles. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 12:27:45 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116299644
Een opvallend advies van het Locov nav het opheffen de de serie 600 (IC Amsterdam-Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam) per 10 september vanwege het vanaf dan rijden van de serie 1000 (Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam). Ze pleiten er voor om vanaf 10 september 1x per uur de serie Nijmegen-Schiphol door te trekken naar Den Haag HS (in halfuursligging met de Benelux) om daar een overstap te hebben op de serie 1900 (Den Haag-Venlo). Op die manier houden reizigers naar Den Haag HS hun halfuursdienst en de reizigers naar Rotterdam hun toeslagvrije verbinding (met een snelle overstap).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 12:32:29 #118
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116299777
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Die was al terug gedraaid bij mijn weten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116299863
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Zonde van alle tijd, geld en moeite die er in is gestoken :') belachelijk idee.

Terug naar de gulden anyone?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_116300093
Het is maar goed dat mensen als die Boomknuffelaar het niet voor het zeggen hebben in NL
  zondag 2 september 2012 @ 13:55:47 #121
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_116302355
Ach. Gut. Ze zeggen nooit eens iets aardigs over ons....

Arme NS toch...

http://www.voorbeterov.nl/120902.php
  zondag 2 september 2012 @ 14:16:59 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116303322
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
BTW:

[ afbeelding ]
In Tsjechië. Ergens :P Zal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
  zondag 2 september 2012 @ 14:52:10 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116304678
Oh, en waarom nemt NS niet gewoon afscheid van zinloze, geldkostende en ergernis-opwekkende elementen uit hun bezighedenpakket? Als daar zijn: Synovate-snuffelaars en Stiltecoupés :(
pi_116304762
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen, en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn. :)

Alleen zou je misschien wat minder stiltecoupés moeten doen, en dan iets regelen dat je bij de kaartjesautomaat een zitplaats daarin kan reserveren voor een euro ofzo.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 14:54:54 ]
  zondag 2 september 2012 @ 14:58:55 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116304905
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:54 schreef Igen het volgende:
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen,
Prima. Dan moet "ik heb een OV-chipkaart" dus genoeg voor ze zijn. Maar nee dus.

quote:
en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn. :)
Ja ik ook, behalve dan dat niemand zich er ooit aan houdt en dat je vaak gewoon geen keus hebt waar je kan gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')