abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:04:49 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116282414
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Want?
Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:16:29 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116283078
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles. ;)
Ah joh, detail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:17:00 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116283115
BTW:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 04:53:57 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116296096
Als ik nog een stemadvies mag geven: de Piratenpartij heeft duidelijk toegezegd de OV-chipkaart te willen afschaffen.

Dat is terug te lezen in een gesprek met Dirk Poot van de PiratenPartij op FOK!

Zelf stem ik SOPN, Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland, zij willen ook de OV-chipkaart afschaffen en ook Nederland uit de E.U. *O* *O* *O*

Dus als het OV je lief is en je op een normale wijze van de trein en bus gebruik wil maken, stem je SOPN of Piraten.

Van andere partijen is mij niet bekend of ze de OV-faalkaart ongedaan willen maken.

Stel hier je vragen aan Dirk Poot van de Piratenpartij!

quote:
2) De OV-chipkaart is niet alleen een ICT-faal maar ook een privacy-faal. Wat ons btreft wordt deze dus afgeschaft. Door bewust gebruik te maken van verouderde technologie neemt de overheid ook doelbewust het risico dat er agv fraude minder inkomsten zullen binnenkomen. Het project is dus niet alleen duur, het vormt straks ook weer een anleiding om de prijzen van het OV verder te verhogen wegens achterblijvende inkomsten. Op alle punten een mislukking dus.
Deze man! _O_ _O_ _O_
  zondag 2 september 2012 @ 05:39:05 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116296167
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?

Daarnaast: wat stelt de Piratenpartij voor als alternatief, de strippenkaart herinvoeren? Dat komt neer op tientallen miljoenen stoppen in een systeem dat vele malen fraudegevoeliger is dan de OV-chipkaart (denk aan vaseline op de strippenkaart smeren, zelf kaarten printen), waarvoor weer een compleet distributienetwerk moet worden opgezet, en wat bovendien onduidelijker is (zones zijn moeilijker uit te leggen dan inchecken-reizen-uitchecken) en ook oneerlijker voor de vervoerders.

Ik ben kritisch over de manier waarop de OV-chipkaart wordt geïmplementeerd, maar zeer zeker niet over het concept. Ik reis al meer dan 2,5 jaar naar volle tevredenheid op saldo bij NS, en ik reis al meer dan 3 jaar in het OV. Ik wil niet meer zonder.

And now on a completely different subject: tijd voor een filmpje over ERTMS level 3 voor regionale lijntjes in Zweden. Minder onderhoud, minder personeel, meer veiligheid. En een kijkje in de (oubollige) keuken van treinbeveiliging op Zweedse regionale lijntjes.
  zondag 2 september 2012 @ 05:47:38 #106
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116296171
Ik ben gestopt met het reizen per bus, sinds de invoering van de ov-chip in Fryslan. Ik doe nu alles per fiets.

Scheelt veel geld trouwens en mijn conditie is er behoorlijk op vooruit gegaan sinds ik de bus mijd.

Ik reis nog per trein, zolang het kan. Wanneer de ov-chipkaart ook in de trein verplicht gesteld wordt, zal ik ook de trein mijden.

Ik hoop dus echt dat de strippenkaart heringevoerd wordt, de ov-chip is een ramp en met de privacy is het wel zeer slecht gesteld.

Bussen zijn sinds de invoering van de ov-chip een stuk leger, dus blijkbaar denken veel Nederlanders en Friezen er zo over en mijden de bus en binnenkort dus ook de trein.
  zondag 2 september 2012 @ 05:49:21 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116296174
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem :?
  zondag 2 september 2012 @ 06:12:00 #108
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116296184
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:49 schreef James1988 het volgende:
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem :?
Privacy. Waarom moet de overheid weten waar je je bevindt? Het gaat de overheid gewoon niets aan. Een anonieme ov-chipkaart bijvoorbeeld geeft geen recht op korting. Nu heb ik een VDU-kaart die 40% korting geeft, dat vervalt als ik opteer voor een anonieme ov-chipkaart.

Technische storingen en mankementen. Kosten de burger geld en tijd. Je bent gedwongen peperdure 0900-nummers te bellen als er iets mis gaat. Kans op skimmen is aanwezig. Koppeling aan bankgegevens. Bij vergeten uit te checken heb je enorm veel administratieve rompslomp.

Je hebt niet werkelijk een vervoersbewijs in handen. Als je niet goed incheckt, reis je zwart en is de kans groot op een boete van 85 euro + 120 euro omdat ik uit principe geen ID-kaart bij me heb (principekwestie, daar is tegen de politiestaat ben).

Het is ook een debiel ding met dat gepiep. Ik wil al die technocratische dingen niet. Ik vertrouw ze niet, ze blijken ook niet te werken.

Wat is er mis met het normale papieren kaartje, dat gewoon met contant geld gekocht kan worden. Dat werkte altijd, werkte voor iedereen, ook voor toeristen zonder pinpas of met een buitenlandse pinpas. Waarom weer zo'n debiele hipster-uitvinding? Niet iedereen wil als hipster door het leven en ik ken echt heel veel mensen die de ov-chipkaart haten, echt haten.

Ik ken eigenlijk maar 1 persoon die de ov-chip tof vindt.
  zondag 2 september 2012 @ 07:30:43 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116296248
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 2 september 2012 @ 07:44:23 #110
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116296270
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 07:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Ik heb geen mobiele telefoon. :D

We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug. :)

Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
  zondag 2 september 2012 @ 08:23:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116296355
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
(namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Dat werkt niet: zie NS die recentelijk op zijn vingers is getikt. De data is er, ze zullen het misbruiken. Regels worden opgerekt en uiteindelijk heb je het privacygedrocht waar iedereen bang voor was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 10:53:31 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116297661
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten :P

http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece


En nu? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 september 2012 @ 10:58:34 #113
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_116297733
Allemaal hoofdletters maar wel puntjes op de ij. Waarom? :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_116297875
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 07:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik heb geen mobiele telefoon. :D

We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug. :)

Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
Jeetje, wat heb jij toch een zwaar leven. Weet je wel zeker dat je nog in dit land wil wonen? Ik bedoel, als je lekker in Namibië gaat zitten heb je iedere dag zon, geen last van OV Chipkaarten en geen overheid die alles van je willen weten, of waarvan jij denkt dat ze alles over je willen weten.

En over die koetjes, dorpjes en andere dingen die jij zo graag ziet.... Ik forens dagelijks en ik ken die fokking weilanden met die 32 kooien, telkens dat zelfde kerktorentje en die bossages nou zo langzamerhand wel.

Trouwens, ik zie dat mijn organisatie nog geld van u te goed heeft want u heeft vorige week een kwartier langer doorgewerkt, dat hebben wij kunnen traceren aan de hand van de chip in uw bureaustoel en het frame nummer van uw fiets.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 september 2012 @ 12:19:27 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116299427
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En nu? O-)
Het vernieuwde Winterswijk platen
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles zondag 2 september 2012 @ 12:27:18 #116
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116299632
Ja, laten we de chipkaart afschaffen. :') briljant idee....

draai alles maar terug. DigID, EPD, alles. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 12:27:45 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116299644
Een opvallend advies van het Locov nav het opheffen de de serie 600 (IC Amsterdam-Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam) per 10 september vanwege het vanaf dan rijden van de serie 1000 (Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam). Ze pleiten er voor om vanaf 10 september 1x per uur de serie Nijmegen-Schiphol door te trekken naar Den Haag HS (in halfuursligging met de Benelux) om daar een overstap te hebben op de serie 1900 (Den Haag-Venlo). Op die manier houden reizigers naar Den Haag HS hun halfuursdienst en de reizigers naar Rotterdam hun toeslagvrije verbinding (met een snelle overstap).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 12:32:29 #118
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116299777
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, laten we de chipkaart afschaffen. :') briljant idee....

draai alles maar terug. DigID, EPD, alles. ^O^
Die was al terug gedraaid bij mijn weten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116299863
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, laten we de chipkaart afschaffen. :') briljant idee....

draai alles maar terug. DigID, EPD, alles. ^O^
Zonde van alle tijd, geld en moeite die er in is gestoken :') belachelijk idee.

Terug naar de gulden anyone?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_116300093
Het is maar goed dat mensen als die Boomknuffelaar het niet voor het zeggen hebben in NL
  zondag 2 september 2012 @ 13:55:47 #121
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_116302355
Ach. Gut. Ze zeggen nooit eens iets aardigs over ons....

Arme NS toch...

http://www.voorbeterov.nl/120902.php
  zondag 2 september 2012 @ 14:16:59 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116303322
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
BTW:

[ afbeelding ]
In Tsjechië. Ergens :P Zal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 september 2012 @ 14:52:10 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116304678
Oh, en waarom nemt NS niet gewoon afscheid van zinloze, geldkostende en ergernis-opwekkende elementen uit hun bezighedenpakket? Als daar zijn: Synovate-snuffelaars en Stiltecoupés :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116304762
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen, en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn. :)

Alleen zou je misschien wat minder stiltecoupés moeten doen, en dan iets regelen dat je bij de kaartjesautomaat een zitplaats daarin kan reserveren voor een euro ofzo.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 14:54:54 ]
  zondag 2 september 2012 @ 14:58:55 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_116304905
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:54 schreef Igen het volgende:
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen,
Prima. Dan moet "ik heb een OV-chipkaart" dus genoeg voor ze zijn. Maar nee dus.

quote:
en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn. :)
Ja ik ook, behalve dan dat niemand zich er ooit aan houdt en dat je vaak gewoon geen keus hebt waar je kan gaan zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 september 2012 @ 14:59:10 #126
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116304915
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap. :D

En Duvel is dus ook tegen de ov-chip. *O*
  zondag 2 september 2012 @ 16:36:09 #127
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116309208
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Helemaal niet waar :X

Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
  zondag 2 september 2012 @ 17:11:16 #128
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116310703
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Gevalletje "sunk costs effect". Het heeft geen zin om te kijken naar wat er al is uitgegeven. Het enige dat interessant is zijn de vragen: "wat kost het om het werkend te krijgen?" en "wat kost een alternatief systeem?".
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap. :D

En Duvel is dus ook tegen de ov-chip. *O*
Ik ben ook tegen, en dan voornamelijk tegen de manier waarop het nu niet functioneert en het OV stiekem duurder wordt/is geworden. Ik ga in elk geval geen SOPN of Piratenpartij stemmen om van de OV-chipkaart af te komen.

Privacy blijft lastig, zo gauw de technische mogelijkheden er zijn, zal er misbruik van gemaakt worden. Regelgeving daartegen kan helpen, maar beter is het om gewoon de data niet te hebben. Dit is overigens niet voorbehouden aan de OV-chipkaart, er zijn veel meer producten waarbij je automatisch een stuk privacy opgeeft. (GSM, Internetverbinding, Facebook, ID-kaart/paspoort etc.) In die zin past de shitkaart gewoon in de huidige tijd.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 17:39:31 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116312017
Gisteren bij Terug naar Toen geweest bij de VSM. Niet zoveel foto's gemaakt aangezien ik bij de NVBS-stand zat, maar toch wel de twee mooiste treinen denk ik:

Loc 50 307 trekt de vroege goederentrein om iets na zevenen van Beekbergen naar Apeldoorn

Trein 47 (de laatste trein van de dag) rijdt met drie locomotieven. Van voor naar achter zijn dit de 23 076, de 23 071 en SSN-gastloc 65 018.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:20:07 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116316463
En nog een filmpje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:21:14 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116316516
Gister was het voor de SSN ook een geslaagde dag. Heb mij er goed vermaakt.
Terugreis verliep minder soepel. Eerst was de waterpomp van het watertappunt defect geraakt in Loenen, waardoor de 01 1075 geen water kon nemen. De loc had nog maar 12m³, en moest er nog minimaal 18m³ bij hebben om thuis te komen in Rotterdam.
Toen wij eindelijk vertrokken konden, was het wachten nog op de vertraagde reizigerstrein uit Dieren en de vertraagde goederentrein uit Eerbeek. Met ca. +105 zijn wij vertrokken, en met vrijwel dezelfde vertraging gearriveerd in Rotterdam.
Heenreis alles op tijd, maar +30 vanaf Dieren door vertraging bij de VSM.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:24:16 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116316636
Ik zat gistermiddag inderdaad al te kijken waarom jullie niet weg gingen, de loc stond los op het tweede spoor in Loenen en de rijtuigen waren nog nergens te bekennen om 17.30u. Nog even gevraagd aan de mensen bij de overweg of die wat wisten maar die hadden ook geen idee waarom jullie nog niet weg waren. Toen toch maar richting auto gelopen omdat ik de laatste trein van de dag nog wou platen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:28:27 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116316789
Ik had het toevallig via de porto gehoord. De 01 zou eerst al naar Beekbergen gaan om water te nemen. Maar uiteindelijk hoefde dat niet. En ja, toen vertragingen van tegentreinen :P
Gelukkig bleef de sfeer in de trein erg goed, ook toen wij 20 minuten aan het perron hadden gestaan. Niemand heeft geklaagd, ook niet onderweg. Het leek er bijna gezelliger op geworden.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:36:31 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116317119
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:37:59 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116317184
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef dennistd het volgende:
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
Moesten uiteindelijk in Dieren ook nog wel 15 minuten wachten op vertreksein. Dus hadden wij langer in Dieren gestaan.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:41:57 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116317327
Nouja, misschien had je dan wel sneller uit Dieren kunnen vertrekken (met +5 ipv +15 had de treindienstleider jullie wellicht nog in een pad een half uur eerder kunnen zetten, die +5 was er nog wel uit te rijden geweest lijkt me)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:42:29 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116317343
Nope. TRDL had ons dit pad al toegewezen. Hadden ze al voor gebeld, om een pad te krijgen.
  zondag 2 september 2012 @ 20:49:53 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116321253
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Tsjechië. Ergens :P Zal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Bijna goed.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116321403
^ Nice en welke bieren heb je daar op?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 2 september 2012 @ 21:22:18 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116323689
Niet zo veel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 21:35:19 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116324614
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:36 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Helemaal niet waar :X

Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).

De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.

Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.

NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.

Zoiets?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 21:35:41 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116324647
In België moet L162 opnieuw geëlektrificeerd worden. De huidige 8 onderstations worden weggehaald, en komen 2 voor terug.
De eerste komt in Achêne, komen ook 2 trafo's 380kV-50kV. In Ciney komt de voeding en fasescheiding. De tweede komt in Stockem, alwaar stroom uit de 220kV lijn gehaald wordt.

Herelektrificeren is in verhouding goedkoper op gelijk 25kV dan het later aan te passen. Wanneer dit project op L162 klaar is, betekent het dat tussen Namen en Luxemburg alleen nog materieel kan rijden die 25kV lust of diesel is.

De plannen zijn om alles ten zuiden van de Samber en de Maas eerst naar 25kV om te dopen. De Athus-Meuse lijn is daarbij de eerste spoorlijn in België waar reizigerstreinen onder 25kV rijden. Voordat Desiro hier kwam, reed er voor NMBS enkel MW41.

Daarnaast willen de Belgen al 25kV infrastructuur plaatsen, ook al wordt er nog op 3kV gereden. Het is namelijk wel mogelijk op een 25kV installatie 3kV te zetten, waardoor omschakeling sneller kan, en er niet opnieuw geld uitgegeven hoeft te worden.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 22:26:48 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116327885
Ik lees op somda dat de SSN 65 018 in Woerden gestrand is met verkeerde kolen... Heeft de VSM soms kolen die niet willen branden in SSN-locs :?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116328042
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  zondag 2 september 2012 @ 22:34:02 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116328336
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Zijn we dan ook gelijk verlost van die flauwe posts van jou?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116329632
Woensdag eerste dagje school in Amsterdam. De machinistenopleiding gaat van start :)
Ben erg benieuwd naar hoe het gaat zijn, zit er echt op te hopen dat het aandeel wat over treinen gaat groter is dan het aandeel wat over randzaken gaat (wiskunde, nederlands etc.) :')
  zondag 2 september 2012 @ 22:56:01 #147
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116329724
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).

De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.

Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.

NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.

Zoiets?
Euh, ja dank voor dit lange epistel, maar helaas is dat het deel dat ik wel ken. Het ging me meer om de kleine bedrijfjes in de marge, zoals bijv. het 3 werknemers tellende bedrijfje 'NS-spooraansluitingen'. Volgens mij moeten er daar veel meer van zijn, omdat ik eens iemand heb horen beweren dat NS opgesplitst is tot >50 bedrijven.
  zondag 2 september 2012 @ 23:00:25 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116330023
Vraag het aan die iemand. Iedereen kan getallen uit zijn duim zuigen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 23:02:26 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116330159
NS Spooraansluitingen is toch nog steeds "NS" trouwens?

Verder zijn er vast ook ex-NS'ers die voor zichzelf zijn begonnen, al dan niet ZZP, moeten we die ook meetellen?

Hoe zit het met Loxia?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 23:12:49 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116330813
WolframAlpha weet het ook niet. Ik heb het ze gevraagd, maar ik krijg een vage B-film als antwoord. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')