Het plan bestaat dan ook grotendeels uit het creëren van een nieuwe externe draagconstructiequote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo'n derde ring het houdt zonder extra draagconstructie.
ja hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:25 schreef Tito_Makani het volgende:
Is Suk niet wat?
Ik bedoel het is zeker geen topspits maar Cisse en Fernandez
Met de chessmeister die z'n voorzetten erin slingert zou dat zomaar waar kunnen zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:28 schreef AFCNiels het volgende:
Als Pelle komt kan hij best nog wel eens meevallen.
Rot nou eens op trolljoodjequote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:25 schreef Tito_Makani het volgende:
Is Suk niet wat?
Ik bedoel het is zeker geen topspits maar Cisse en Fernandez
lijkt mij sterk dat Pelle komt, want in de VI van deze week zegt Van Geel nog dat hij de lat niet naar beneden ligt voor een nieuwe spits.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:28 schreef AFCNiels het volgende:
Als Pelle komt kan hij best nog wel eens meevallen.
Dit stuk is nog grotere lariekoek. Ik werk hemelsbreed 50 meter van het Gelredome af en hier komt bijna wekelijks een grote artiest optreden of zijn er grote evenementen. De Kuip heeft ten opzichte van de hierboven genoemde locaties het nadeel dat het niet overdekt is.quote:4. De nieuwe Kuip gaat weer concerten en evenementen genereren.
Het laatste concert in de Kuip dateert van 2008. In het nieuwe stadion moeten volgens prognose twee concerten of evenementen per jaar plaatsvinden. Een voorzichtige prognose, want het aantal megaconcerten neemt al enkele jaren af. Organisator Mojo (Eigendom van wereldmarktleider Live Nation), dat min of meer een monopoliepositie heeft bij de organisatie van popconcerten, heeft een belang in het Gelredome en in de Ziggodome, naast de Amsterdam Arena. Voor internationale artiesten staat Nederland gelijk aan Amsterdam. Ook de populaire Nederlandse zangcultuur (Toppers, Borsato) is rond Amsterdam geconcentreerd. Er is geen enkele garantie dat er weer concerten in de Kuip komen; er is geen directe invloed op het beleid van Mojo mogelijk.
De ArenA heeft meer plek en betere faciliteiten om haar sponsors onder te brengen in businesslounges etc. Zou dat niet toevallig de reden zijn dat ze de ArenA boven de Kuip verkiezen?quote:5. Het Nederlands elftal speelt liever niet in Rotterdam.
Voor de kwalificatiereeks voor het wereldkampioenschap van 2014 kreeg de Kuip slechts 1 wedstrijd toegewezen: Nederland-Andorra op 12 oktober 2012. De KNVB heeft een voorkeur voor de Amsterdam Arena. Ook de sponsors en hun meelopers vinden de faciliteiten in de Kuip beneden peil. De echte supporters verkiezen de rauwe voetbalsfeer in de Kuip boven het theaterachtige decor van de Arena. De spelers van het Nederlands elftal spelen het liefst in de Kuip. Het keuzebeleid van de KNVB is ondoorgrondelijk; er is geen directe invloed op mogelijk.
Zie reactie hier boven....quote:6. De Kuip moet weer een Europese finale krijgen.
Een Europacupfinale betekent gratis stadspromotie. Prachtige opnamen van de skyline, waarna er wordt ingezoomd op het feestelijk verlichte stadion. Topdrukte op Rotterdam-The Hague Airport en dronken supporters in de stad. Een Europacupfinale is leuk, maar daar hoef je geen nieuw stadion voor te bouwen. De Kuip voldoet nog steeds aan de normen van de UEFA, net als de Amsterdam Arena. Daar werd sinds de opening in 1996 slechts één finale gespeeld; in de Kuip sinds de renovatie twee. Rond de internationale voetbalbonden en de toewijzing van finales en toernooien hangt een zweem van corruptie. Niet voor niets ging het WK van 2020 naar Rusland en niet naar Nederland. Een Tourstart of een ander groot sportevenement lijkt eerder haalbaar en kost minder geld. Het keuzebeleid van de UEFA is ondoorgrondelijk; er is geen directe invloed op mogelijk.
TNO had vastgesteld dat de Kuip nog zeker een aantal decennia mee kon gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:41 schreef Guidetti het volgende:
Welke idioten zijn kennis hebben de site reddekuip.nl opgezet? Ze stellen dat beton in principe onverwoestbaar is. Ik heb wel een gelezen dat de Kuip last heeft van betonrot. Ik weet niet in welk stadium dat is maar als dat al al in een stadium is dat het niet meer gerepareerd kan worden dan is renovatie van de Kuip niet goedkoper dan nieuwbouw.
In dat eerste stuk wat je quote staat toch ook dat Mojo een belang heeft in het Gelredome?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:41 schreef Guidetti het volgende:
Welke idioten zijn kennis hebben de site reddekuip.nl opgezet? Ze stellen dat beton in principe onverwoestbaar is. Ik heb wel een gelezen dat de Kuip last heeft van betonrot. Ik weet niet in welk stadium dat is maar als dat al al in een stadium is dat het niet meer gerepareerd kan worden dan is renovatie van de Kuip niet goedkoper dan nieuwbouw.
[..]
Dit stuk is nog grotere lariekoek. Ik werk hemelsbreed 50 meter van het Gelredome af en hier komt bijna wekelijks een grote artiest optreden of zijn er grote evenementen. De Kuip heeft ten opzichte van de hierboven genoemde locaties het nadeel dat het niet overdekt is.
[..]
De ArenA heeft meer plek en betere faciliteiten om haar sponsors onder te brengen in businesslounges etc. Zou dat niet toevallig de reden zijn dat ze de ArenA boven de Kuip verkiezen?
[..]
Zie reactie hier boven....
Ik ben niet direct vóór een nieuw stadion maar die onzin die ze op die site vertellen waarom dat een nieuw stadion geen vooruitgang is gaat natuurlijk nergens over.
Met deze constructie ja. Een renovatie brengt waarschijnlijk extra belasting met zich me waardoor het niet kan. En is een renovatie rendabel als de betonconstructie over 30 jaar aan het einde van zijn latijn is?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
TNO had vastgesteld dat de Kuip nog zeker een aantal decennia mee kon gaan.
Is dat gebeurd? Of hebben ze gedacht: "laat maar er komt toch een nieuwe Kuip"? Als er niet onderhouden is dan ben je al te laat met betonrot.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En ze voegen aan dat onverwoestbaar wel gelijk toe dat je het dan regelmatig moet onderhouden.
Als je dat verwaarloost met de gedachte laat maar er komt toch een nieuwe kuip, kan je dan niet voor de rechter gesleept worden? Lijkt me niet echt handig als je de constructie van openbare gebouwen waar dan ook nog eens 50k mensen staan te hossen gaat verwaarlozen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:47 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Is dat gebeurd? Of hebben ze gedacht: "laat maar er komt toch een nieuwe Kuip"? Als er niet onderhouden is dan ben je al te laat met betonrot.
Het lijkt me wel erg extreem om te stellen dat ze verzaken in het onderhoud omdat ze een nieuwe speeltje willenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:47 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Is dat gebeurd? Of hebben ze gedacht: "laat maar er komt toch een nieuwe Kuip"? Als er niet onderhouden is dan ben je al te laat met betonrot.
Renovatie lijkt me ook te betekenen dat ook het beton aangepakt wordt in zekere zin.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:46 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Met deze constructie ja. Een renovatie brengt waarschijnlijk extra belasting met zich me waardoor het niet kan. En is een renovatie rendabel als de betonconstructie over 30 jaar aan het einde van zijn latijn is?
Verwaarlozen met de gedachte: "het is nu nog veilig maar over 20 jaar niet meer".quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dat verwaarloost met de gedachte laat maar er komt toch een nieuwe kuip, kan je dan niet voor de rechter gesleept worden? Lijkt me niet echt handig als je de constructie van openbare gebouwen waar dan ook nog eens 50k mensen staan te hossen gaat verwaarlozen.
Er is door de gemeente jarenlang geroepen dat er een nieuwe Kuip komt. Dus het is niet een gevalletje je zin er doorheen duwen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het lijkt me wel erg extreem om te stellen dat ze verzaken in het onderhoud omdat ze een nieuwe speeltje willenwat betreft bijvoorbeeld het sanitair e.d. ben ik het met je eens, maar structurele problemen riskeren om je zin door te douwen is ronduit debiel (en wellicht zelfs illegaal).
Dat betekent alle beton verwijderen en vervangen voor nieuw. Dat gaat in mijn ogen meer kosten dan het bouwen van een compleet nieuw stadion.quote:Renovatie lijkt me ook te betekenen dat ook het beton aangepakt wordt in zekere zin.
Als het nog veilig is voor 20 jaar is het toch geen verwaarlozen? Verwaarlozen wil zeggen dat je in dermate careless tegenover staat dat er meteen een onveilige situatie ontstaat, en dat kan je bij een dergelijk groot publiek gebouw gewoon niet maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:50 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Verwaarlozen met de gedachte: "het is nu nog veilig maar over 20 jaar niet meer".
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:52 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Er is door de gemeente jarenlang geroepen dat er een nieuwe Kuip komt. Dus het is niet een gevalletje je zin er doorheen duwen.
[..]
Dat betekent alle beton verwijderen en vervangen voor nieuw. Dat gaat in mijn ogen meer kosten dan het bouwen van een compleet nieuw stadion.
Ik vind die site echt zwaar kort door de bocht.
Maar als Guidetti van fokforum zegt dat het niet kan dan zal dat wel niet hequote:De initiatiefgroep bestaat uit Rotterdamse ondernemers, vooraanstaande architecten, bouwkundigen, constructeurs en media deskundigen.
Ik vind dat echt zwaar kort door de bochtquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar als Guidetti van fokforum zegt dat het niet kan dan zal dat wel niet he
Hoho, Guidetti van het fokforum woont wel 50 meter van het Geldsyndroom af he, hij zal het wel weten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Net als de grote denkers uit alle lagen van de maatschappij die in de Varkenoordgroep zaten? Zal wel weer lekker aangedikt zijn natuurlijk. Ben het op zekere hoogte dus wel met Guidje eens. Niettemin goed dat ze er voor willen zorgen dat deze optie in ieder geval goed onderzocht wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Dat kan heul nie!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, Guidetti van het fokforum woont wel 50 meter van het Geldsyndroom af he, hij zal het wel weten.
Hij woont in 1 van die keetjes rechts.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:36 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dat kan heul nie!![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |