Ben het wat dat betreft wel deels met je eens hoor. Zoals loveli aangaf, het goede model bestaat niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh maar irl zou ik zo'n uitspraak ook nooit doen. Maar stiekem denk ik dat weleens, ja. Niet dat ik dat nou meteen zou opperen als beste idee ever hoor. Maar iets als een technocratie ijkt me niet eens zo'n slecht idee, ipv volksvertegenwoordigers grotendeels gekozen om hun populistische uitspraken.
Slapen!!
Denk ik ook. Maar die mensen zijn er nu eenmaal ook, laat het lekker. Ik denk dan: blijf dicht bij jezelf. Vindt zelf iets van de politieke plannen in plaats van iets te vinden van mensen die dat mogelijk wel of niet verkeerd aanpakken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:28 schreef loveli het volgende:
Denk dat die mensen met "nul verstand van politiek" mensen zijn die geen kranten lezen of journaal kijken, maar alleen loze kreten achterna hollen en op de partij voor dieren stemmen.
Het probleem is juist dat die groep mensen geen idee heeft wat de politieke partij waarop ze stemmen vindtquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Denk ik ook. Maar die mensen zijn er nu eenmaal ook, laat het lekker. Ik denk dan: blijf dicht bij jezelf. Vindt zelf iets van de politieke plannen in plaats van iets te vinden van mensen die dat mogelijk wel of niet verkeerd aanpakken.
Weet ik, maar dat was mijn punt nietquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat die groep mensen geen idee heeft wat de politieke partij waarop ze stemmen vindt
*mompelt iets over simpel examen voor men een stempotlood krijgt*
edit: waar is mijn goede voornemen gebleven om me niet in discussies over politiek te mengen?
Trusten An..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb mijn oplossing: ik ga slapen.
Van mij mag iedereen stemmen wat hij wil en zelfs op de partij van de dieren waarom niet. Ik erger mij alleen aan politieke discussies die dan nergens over gaan. Stem gewoon en hou verder je mondquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:26 schreef An24 het volgende:
[..]
Je noemde 'mensen net nul verstand van politiek'. Maar wie bepaald dat? Misschien zit je zelf wel verkeerd.
Voor een deel is dat nu net het gevaar van de democratie. Met religie werkt dat vaak net zo. Die twee onderwerpen liggen naar mijn mening dan ook dicht bij elkaar. /ander onderwerp.
^^quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh herkenbaar, en dan word ik van binnen agressief dat die mensen ook mogen stemmen. Idem bij mensen die imo de verkeerde politieke mening hebben. ik kan niet zo goed discussiėren, ik heb namelijk altijd gelijk.
Vrouwen die op Wouter Bos stemden, omdat 'ie zo'n lekker kontje hadquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:47 schreef the85mc het volgende:
Haha ja dat is democratie he, dat iedereen boven de 18 mag stemmen. Nu ga ik echt mn mobiel wegleggen
Oh, alweer eensquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh maar irl zou ik zo'n uitspraak ook nooit doen. Maar stiekem denk ik dat weleens, ja. Niet dat ik dat nou meteen zou opperen als beste idee ever hoor. Maar iets als een technocratie ijkt me niet eens zo'n slecht idee, ipv volksvertegenwoordigers grotendeels gekozen om hun populistische uitspraken.
Slapen!!
En ook niet met mensen die de kantjes ervan af lopen. Als je er zeker van kon zijn dat iedereen eerlijk en betrouwbaar was en dat iedereen oprecht z'n steentje wilde bijdragen, dįn was het een goed systeem geweest.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:17 schreef loveli het volgende:
Communisme is ook best een leuk idee, het houdt alleen geen rekening met de hebzucht/afgunst van de mens. We're doomed.
Dat ook nog, iddquote:
Als zij dat belangrijk vinden in hun leven, why not!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vrouwen die op Wouter Bos stemden, omdat 'ie zo'n lekker kontje had.
Omdat wat zij stemmen ook gevolgen heeft voor mij?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:28 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Als zij dat belangrijk vinden in hun leven, why not!
Precies, ergens is het raar dat mensen die zich er niet in verdiepen toch mogen stemmen. Dat zorgt er ook voor dat bij elke verkiezing het politieke landschap op zn kop staat en er weinig goede langetermijn plannen kunnen worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat wat zij stemmen ook gevolgen heeft voor mij?.
Idd: het doorvoeren van politieke beslissingen kost tijd. Tegen die tijd is er weer een kabinet gevallen en gooit het nieuwe kabinet alles weer om. De afgelopen 10 jaar zijn er 5 kabinetten geweest, geloof ik. Echt te veel. Ik begin echt stemhokjesmoe te worden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
Precies, ergens is het raar dat mensen die zich er niet in verdiepen toch mogen stemmen. Dat zorgt er ook voor dat bij elke verkiezing het politieke landschap op zn kop staat en er weinig goede langetermijn plannen kunnen worden uitgevoerd.
Je ziet het nu vooral bij de PVV en de SP, vorige verkiezingen stemden dit soort kiezers PVV en nu SP waarschijnlijk. Al daalt die wel flink in de peiling nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |