De kans dat iemand die last heeft van psychoses daar negatieve gevolgen van ondervindt is wel wat groter dan de kans dat iemand in een gemiddeld huwelijk een kind gaat misbruiken. Je kan inderdaad een heleboel dingen niet uitsluiten en dat is geen reden om alles dan maar te gaan vermijden. Echter schuif jij op deze manier wel je eigen verantwoordelijkheid weg door compleet te ontkennen dat je een probleem hebt. Jij wéét namelijk dat je meer dan eens psychotisch bent geweest. Die wetenschap heb je. Om op je vergelijking terug te komen... als een moeder zou weten dat de kans redelijk aanwezig is dat de vader haar kind zou misbruiken, dan zou zij dat huwelijk waarschijnlijk niet voortzetten. Jij doet dat in hypothese wel door de psychoses te omarmen ipv te bevechten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:12 schreef loop het volgende:
[..]
Maar datzelfde zou dan moeten gelden voor het huwelijk. Wat als iemand tijdens het huwelijk gaat veranderen en opeen zijn kind gaat misbruiken? Zo kun je een hoop dingen nooit uitsluiten, ik vind die redenering zoals jij die benoemt die steeds prevalenter lijkt te worden in deze maatschappij nu eenmaal onjuist en ga er liever niet in mee. Dat ik daardoor moet emigreren is aan de ene kant spijtig maar aan de andere kant zal ik nooit gelukkig kunnen worden in zo'n maatschappij.
Het probleem bestaat enkel in jouw hoofd, niet de mijne. Vraag dan een psychiater om medicatie tegen angsten ofzo.
Denk je dat het aan die mensen ligt dat ze niet meer met je wilden omgaan, of aan jou? Als iedereen een bepaalde overtuiging heeft dan is het soms verstandiger om ook naar jezelf te kijken. Misschien ben jij degene die veranderd is. Wil je niet terug naar de tijd dat iedereen je vriendelijk vond en je wilde leren kennen?quote:Het heeft relaties gekost, niet alleen de romantische maar ook familie, vrienden en werk. Voor mij is het nog best bizar hoe anders mensen op me reageerden, vroeger vond iedereen me vriendelijk en aardig en wilde me leren kennen, later vermeden mensen me en kreeg ik allerlei nare leugens over me heen.
Klinkt bekend?quote:Antipsychotica moeten vaak door mensen met een bipolaire of schizofrene stoornis levenslang geslikt worden, ook als men geen psychoseverschijnselen meer ervaart. Veel mensen kunnen na een behandeling toe met een lage dosis antipsychotica, sommigen zelfs zonder. Sommige patiënten zijn van mening dat hem of haar niets mankeert, ze denken dat het de rest van de wereld is die raar doet.
Hoe sta je nu tegenover het hebben gehad van de psychoses? Heb je het idee dat je daardoor nu beïnvloed word?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:28 schreef loop het volgende:
Ik wist op dat moment niets beters te verzinnen, ook niet na sessies met een psycholoog. Ik heb er zelfs flinke psychoses aan overgehouden maar ook de mooiste ervaringen in mijn leven, van ontzettende mooie engelachtige figuren die dan het goede representeerden en verschrikkelijk vervelende demonische figuren die me vele nachten hebben gekweld.
Dan begrijp je mijn post niet. Het is slechts een illustratie van een bepaald principe. Je kunt trouwens beter het boek lezen als je echt geïnteresseerd bent.quote:Ik vind wat je noemt niet relevant voor mijn topic voornamelijk omdat ik niet in de middeleeuwen heb geleefd of leef net als iedereen en ook geen lid ben van een religie maar ok.
Waarom zou ik met zijn mind willen fucken? Ik geef gewoon mijn mening. Doe niet zo paranoïde.quote:Op zondag 2 september 2012 13:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Niks wijs laten maken hoor loop. Ik ben het met je eens. De rest hier zit gewoon maar wat met je mind te fucken. Vooral die strawberry..
Waar reageer je precies op?quote:Op zondag 2 september 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
@-Strawberry
Die bestaat dus niet omdat er altijd wel een bepaalde factor in mee speelt waardoor het niet meer als absoluut kan worden gedefinieerd.
Er is dus zelfs een manier om dat serieus te nemen merk ik.. ik zal proberen minder paranoide te zijnquote:Op zondag 2 september 2012 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom zou ik met zijn mind willen fucken? Ik geef gewoon mijn mening. Doe niet zo paranoïde.
[..]
Waar reageer je precies op?
Ok, het was een slechte vergelijking. Ik associeer psychose al snel met ziekte of anders negatief iets, wat ik bij mijzelf niet constateer. Ik heb wel angsten gehad en allerlei dingen waardoor ik erg afgeleid was van het alledaagse leven maar die hield ik zoveel mogelijk voor mezelf omdat ik verwachtte dat anderen er niets mee konden doen of er in ieder geval weinig begrip of interesse voor zou zijn. Ik functioneerde op het werk, had geen problemen met de huishouding, alleen een berg werk aan niet-uitgewerkte opvattingen en ervaringen. Dus dingen die onbewust ergens opgeslagen waren maar niet op een langdurige manier.quote:Op zondag 2 september 2012 01:16 schreef -Strawberry- het volgende:
De kans dat iemand die last heeft van psychoses daar negatieve gevolgen van ondervindt is wel wat groter dan de kans dat iemand in een gemiddeld huwelijk een kind gaat misbruiken. Je kan inderdaad een heleboel dingen niet uitsluiten en dat is geen reden om alles dan maar te gaan vermijden.
Ik zal het anders proberen uit te leggen wat ik bedoel. Ik heb geen problemen, anderen om mij heen wel. Dan kunnen 5 mensen zeggen dat ik een probleem zou hebben, dat betekend voor mij nog niet dat ik hun denkwijze moet overnemen om dat probleem in te zien. Anders creeer ik voor mezelf problemen die er eerst niet waren. De problemen die me nu nog bezighouden hebben voornamelijk betrekking op gelovige zaken zoals de ziel, psyche en lichaam, hoe alles ontstaat, wat dromen zijn.quote:Hoezo zou het probleem in mijn hoofd bestaan?
Ik vind het zelf een natuurlijk iets dat dieren in een bepaald leefgebied voor zichzelf vaststellen wat de roofdieren zijn en waar die zich bevinden. Nu ben ik geen roofdier of bedreiging maar voor veel mensen zijn psychotische mensen of met andere geestesziektes gevaarlijk of eng, die dienen onschadelijk gemaakt te worden of uit de leefgemeenschap verplaatst te worden (naar bv opvang/inrichtingen). Ik vermoed zelfs dat het opsporen, identificeren en 'behandelen' voor sommige studenten een motivatie is om de studie te kiezen om zo een steentje bij te dragen aan een veiliger leefgemeenschap. Het is wat mij betreft ergens vergelijkbaar met politiewerk of recherche.quote:Hoe je erbij komt dat ik angsten zou hebben is me al helemaal niet duidelijk.
Ik wil jou niet ondankbaar zijn of een ander voor het posten maar je zal er vast wel iets aan hebben. Ik vermoed dat je op deze manier werkt aan je eigen communicatie, in het bijzonder iemand duidelijk proberen te maken wanneer die volgens jou een probleem heeft en hoe dat gecorrigeerd kan worden.quote:Of jij nou wel of niet je medicatie neemt, of je diagnoses erkent, het maakt mij niet uit. Ik heb er alleen wel een mening over.
Ik weet zeker dat ik dat weer zal ervaren, het is voor mij een fase. Ik wilde veel aan zingeving doen en zag daarom minder vaak mensen, contacten werden minder. Op werk kreeg ik veel negativiteit over me heen, normaal ging ik met vrienden uit en dan was het weer goed maar ik wilde liever iets anders, wat minder afhankelijk van anderen die me opbeurden. Ik trok het me destijds aan en dat zal wel de oorzaak zijn geweest voor mijn mindere uitstraling en zin om meer met mensen om te gaan.quote:Wil je niet terug naar de tijd dat iedereen je vriendelijk vond en je wilde leren kennen?
Dat is niet hoe een psycholoog te werk gaat. Opsporen van geesteszieken, wat? Ze worden veelal aangemeld, vrijwillig of niet vrijwillig. Het is niet dat men iemand kan vastzetten omdat hij/zij psychotisch is geweest in het verleden. Dat kan alleen als die persoon zichzelf of anderen geweld heeft aangedaan. Dat lijkt mij een prima grens, al is het wel een beetje achter de feiten aanlopen. Er moet eerst iets ergs voorvallen voordat er actie kan worden ondernomen door politie.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:30 schreef loop het volgende:
Ik vind het zelf een natuurlijk iets dat dieren in een bepaald leefgebied voor zichzelf vaststellen wat de roofdieren zijn en waar die zich bevinden. Nu ben ik geen roofdier of bedreiging maar voor veel mensen zijn psychotische mensen of met andere geestesziektes gevaarlijk of eng, die dienen onschadelijk gemaakt te worden of uit de leefgemeenschap verplaatst te worden (naar bv opvang/inrichtingen). Ik vermoed zelfs dat het opsporen, identificeren en 'behandelen' voor sommige studenten een motivatie is om de studie te kiezen om zo een steentje bij te dragen aan een veiliger leefgemeenschap. Het is wat mij betreft ergens vergelijkbaar met politiewerk of recherche.
Niet meer of minder dan jij. Ik verwacht al lang niemand meer te overtuigen op het forum, maar ik vind het wel plezierig mijn eigen mening te ventileren en misschien mijn eigen overtuigingen te verrijken of bij te stellen.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:30 schreef loop het volgende:
Ik wil jou niet ondankbaar zijn of een ander voor het posten maar je zal er vast wel iets aan hebben. Ik vermoed dat je op deze manier werkt aan je eigen communicatie, in het bijzonder iemand duidelijk proberen te maken wanneer die volgens jou een probleem heeft en hoe dat gecorrigeerd kan worden.
De OP komt op mij niet over als zingeving. Ik denk niet dat je zoveel tegenstand over je heen had gekregen als het enkel om zingeving ging. Maar ik moet zeggen dat je laatste post wel een stuk duidelijker en helderder overkomt.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:30 schreef loop het volgende:
Ik weet zeker dat ik dat weer zal ervaren, het is voor mij een fase. Ik wilde veel aan zingeving doen en zag daarom minder vaak mensen, contacten werden minder. Op werk kreeg ik veel negativiteit over me heen, normaal ging ik met vrienden uit en dan was het weer goed maar ik wilde liever iets anders, wat minder afhankelijk van anderen die me opbeurden. Ik trok het me destijds aan en dat zal wel de oorzaak zijn geweest voor mijn mindere uitstraling en zin om meer met mensen om te gaan.
Tegelijk wilde ik graag de diepte in over het bestaan, leven en dood met een neiging naar mystiek. Ik kan me voorstellen dat mijn gezichtsuitdrukkingen bijvoorbeeld zo anders werden, omdat ik met zo'n serieus onderwerp bezig was.
Zal best, maar iets wat duidelijk en helder overkomt kan alsnog gewoon een stuk gelul zijn. Sorry vind het gewoon wat irritant dat mensen (niet jij) aan woorden met definities hun eigen definities gaan plakken. Wordt extra vaag zo en vaak niet op logische redenaties gebaseerd. Net zoals wat 'waarheid' is. Staat vast, zijn zoveel boeken over geschreven en dan nog krijg je zo'n vage tekst van iemand over zijn eigen waarheid en dit en dat. Dat irriteert me een beetje. Het moet in de OP helder en duidelijk zijn en gestaafd, niet pas na 3 pagina's. Sowieso kon dit beter in het filosofieforum. Zo nu heb ik mijn mening even geventileerd.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan jij. Ik verwacht al lang niemand meer te overtuigen op het forum, maar ik vind het wel plezierig mijn eigen mening te ventileren en misschien mijn eigen overtuigingen te verrijken of bij te stellen.
[..]
De OP komt op mij niet over als zingeving. Ik denk niet dat je zoveel tegenstand over je heen had gekregen als het enkel om zingeving ging. Maar ik moet zeggen dat je laatste post wel een stuk duidelijker en helderder overkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |