Of z'n antipsychotica innemen...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:20 schreef LelijKnap het volgende:
Jij moet je gwn gaan verdiepen in filosofie en met name de logica.
Als je in een psychose zit ben je toch juist niet jezelf, of zie jij dat wel zo?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:28 schreef loop het volgende:
Antipsychotica gaat niet helpen, niet dat ik dat ooit heb genomen. Ik weet niet, het leven lijkt me dan niet meer waard te leven omdat ik mezelf niet meer kan zijn alhoewel ik verwacht dat dat me dan ook niet meer kan schelen.
Je ziet dan dingen heel anders schijnbaar verruimend op een bepaalde manier... Dat is mij dan ooit eens verteld. Geloof er trouwens geen bal van maar dat terzijdequote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je in een psychose zit ben je toch juist niet jezelf, of zie jij dat wel zo?
Zo kun je een grip op de realiteit verliezen ook mooi verwoorden...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:52 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Je ziet dan dingen heel anders schijnbaar verruimend op een bepaalde manier... Dat is mij dan ooit eens verteld. Geloof er trouwens geen bal van maar dat terzijde
Juist dat maar dat wou de persoon in kwestie niet horen natuurlijkquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo kun je een grip op de realiteit verliezen ook mooi verwoorden...
Daar heb ik 's nachts mijn dromen voor.
Ik ervoer het zelf meer alsof mensen om me heen, familie en opgetrommelde gezondheidsmedewerkers mij ervan wilden overtuigen dat ik in een psychose zat. Ik ging er verder niet tegen in want het leek me nutteloos om mezelf proberen te verdedigen als men zegt dat ik daar niet in staat toe zou zijn, of tot wat dan ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je in een psychose zit ben je toch juist niet jezelf, of zie jij dat wel zo?
Hoe deed je dan wat ze zo bezorgd maakten over jouw (en hun eigen) welzijn? Hoe uitte de psychose zich?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:40 schreef loop het volgende:
[..]
Ik ervoer het zelf meer alsof mensen om me heen, familie en opgetrommelde gezondheidsmedewerkers mij ervan wilden overtuigen dat ik in een psychose zat. Ik ging er verder niet tegen in want het leek me nutteloos om mezelf proberen te verdedigen als men zegt dat ik daar niet in staat toe zou zijn, of tot wat dan ook.
Ik heb ze gedag gezegd en uit mijn leven verwijderd nadat ze begonnen te vermoeden dat ik mogelijk gewelddadig zou worden, tegen mezelf of anderen en de politie erbij kwam op hun verzoek.
Achteraf ben ik er wel blij om dat het gebeurt was, ik geloof dat ik mijn familie nu zie voor hoe ze zijn, een bijzonder negatief gezin waarvan ik al die jaren mezelf in allerlei geestelijke bochten heb gewrongen om ze toch als positief te zien vooral omdat zij de enigen waren die echt belangrijk voor me waren. Vrienden ook wel maar die komen en gaan nu eenmaal, mijn familie zag ik echt als mensen waar ik mijn hele leven mee zou omgaan.
Wat mij betreft ben ik in de kern altijd hetzelfde gebleven, ik ben ook maar een mens.
Ik luisterde niet meer naar mijn ouders, ik reageerde anders op ze. Dat wil zeggen, vroeger was ik open, eerlijk, spontaan tegen ze en hield ik nog van ze, ik had vaak contact. Ik was ook bezig met zingeving en ging met een spiritueel clubje om waardoor ik met mezelf geconfronteerd werd. Ik veranderde en ging me minder emotioneel afhankelijk gedragen en dat zinde vooral mijn dominante moeder niet zo denk ik achteraf.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe deed je dan wat ze zo bezorgd maakten over jouw (en hun eigen) welzijn? Hoe uitte de psychose zich?
Op de stemmen na klinkt dit niet echt extreem. Je bent misschien wat apart. Maar blijft natuurlijk wel dat we enkel jouw kant van het verhaal weten, dus er valt moeilijk iets over te zeggen. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je ouders je zouden willen vernederen. Is dat een reële gedachte?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:27 schreef loop het volgende:
[..]
Ik luisterde niet meer naar mijn ouders, ik reageerde anders op ze. Dat wil zeggen, vroeger was ik open, eerlijk, spontaan tegen ze en hield ik nog van ze, ik had vaak contact. Ik was ook bezig met zingeving en ging met een spiritueel clubje om waardoor ik met mezelf geconfronteerd werd. Ik veranderde en ging me minder emotioneel afhankelijk gedragen en dat zinde vooral mijn dominante moeder niet zo denk ik achteraf.
Er was verder niets aan de hand, ik ben juist erg geweldloos. Heb ook geen strafblad, ik vermoed dat mijn ouders me vooral wilden vernederen en intimideren in de hoop dat ik weer naar ze zou gaan luisteren en me laten opnemen en/of medicatie nemen. Ik was ook direct weer vrijgelaten eenmaal op het politie buro na een gesprek met een psychiater van de crisisdienst. Het was eigenlijk zo dat zodra ik zei stemmen te horen (niet eens continu ofzo, af en toe) alles veranderde. Achteraf was het maar een fase, ik hoor nu al jaren geen stemmen meer zoals toen alleen nog een irritant hoog piepgeluid.
Dat vind ik wel erg kwalijk. Zijn die diagnoses dan officieel? Persoonlijk dacht ik dat zeker het vaststellen van een persoonlijkheidsstoornis meestal een lange tijd in beslag neemt.quote:Kleine-pooier, ik zou schizotypisch en autistisch zijn. Ik hecht er zelf geen waarde aan, al was het maar omdat ik niet geloof dat het mogelijk is een fatsoenlijke diagnose te stellen in een paar uur.
Het is niet mijn intentie anderen te overtuigen, ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk dat spel te vermijden. Ik wilde het vooral van mezelf afschrijven, duidelijker maken en natuurlijk de reacties en meningen van anderen horen zodat ik een beter beeld krijg van wat me nog te wachten staat en hoe ik daar het beste me om kan gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Op de stemmen na klinkt dit niet echt extreem. Je bent misschien wat apart. Maar blijft natuurlijk wel dat we enkel jouw kant van het verhaal weten, dus er valt moeilijk iets over te zeggen. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je ouders je zouden willen vernederen. Is dat een reële gedachte?
Ja ze zijn officieel en wat je zegt dacht ik ook altijd. Misschien heeft mijn broer die psychiater is van beroep zonder mijn medeweten contact gehad met hulpverleners, maar dat weet ik niet, ik zal het hem eens vragen. Ik had ook allerlei hersenscans verwacht maar het kwam in totaal neer op een paar uur met mij spreken en de conclusie was gemaakt, voor de rest van mijn leven helaas want men ziet het nu eenmaal als een ongeneeslijke ziekte. Ik heb nog wel een MRI scan gehad om tumoren uit te sluiten, dat gedeelte vond ik wel professioneel en alles.quote:Dat vind ik wel erg kwalijk. Zijn die diagnoses dan officieel? Persoonlijk dacht ik dat zeker het vaststellen van een persoonlijkheidsstoornis meestal een lange tijd in beslag neemt.
Dit bedoel ik o.a. Het hele verhaal maar in dikgedrukt de essentie ervan. Mensen met zo'n stoornis geloven vaak niet dat ze zoiets hebben (ook al vertelt iedereen het ze, hebben ze alle pech van de wereld met sociale contacten, banen e.d.). Wat denk je nou dan? Dat je normaal bent ofzo?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:27 schreef loop het volgende:
Kleine-pooier, ik zou schizotypisch en autistisch zijn. Ik hecht er zelf geen waarde aan, al was het maar omdat ik niet geloof dat het mogelijk is een fatsoenlijke diagnose te stellen in een paar uur. Ik ben in ieder geval niet erg onder de indruk van 'de psychiatrie', ik heb wat gesprekken gehad maar zag af van verder contact, ik vind mezelf wel prima, zij zijn in ieder geval niet goed voor me en het deed me vooral overkomen alsof het voornamelijk om het geld ging dan daadwerkelijk hulp en inzicht bieden. Ik zie in ieder geval geen stoornis in mijn persoonlijkheid en een ieder die me daarvan zou willen overtuigen zie ik maar als dat zo iemand mij zou willen neerhalen of in ieder geval doen twijfelen aan mezelf zodat ik makkelijker meega of buig.
Hehe ga es naar Haushofer enz. terug jij. Zelfs hier weet jij nog iets wetenschappelijks te vinden om op te reagerenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarheid is het overeenkomen van de theorie of uitspraak met de werkelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |