Dat is dan weer zo overdreven. Maar gewoon, genoeg eten om te overleven, een dak boven je hoofd, kacheltje aan als het vriest, kunnen studeren als je het koppie ervoor hebt, en medische hulp en medicijnen, als je ziek bent. Daar hoef je de geldpers niet voor aan te zetten hoor. Kwestie van iets anders en wat eerlijker verdelen. De schuld en bezuinigingen niet allemaal op hun bordje schuiven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:15 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Zet de geldpers maar aan, geld voor iedereen
Goed plan NiGeLaToR, dat ordinaire spelletje van de centen verdelenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:14 schreef NiGeLaToR het volgende:
Met de polarisatie zit het wel goed zie ik
Mensen met baan en vooruitzicht vs de mensen zonder baan en/of vooruitzicht? Het heeft inmiddels niets meer met 'sociaal' te maken, maar alleen nog maar welke kant op er gegraaid mag gaan worden
* NiGeLaToR gaat de PvdD maar weer stemmen denkt ie..
Nou voordat ik het daar op zou kunnen moesten eerst haar stembanden verwijderd worden, want ik wil geen risico lopen dat ze haar bek opentrekt terwijl ik er in hang.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 05:05 schreef highender het volgende:
[..]
Goed plan NiGeLaToR, dat ordinaire spelletje van de centen verdelen, bij voorbaat wetende dat het allemaal gerommel in de marge is
.
Dierenwelzijn, zuivere scheiding kerk & staat en legalisering softdrugs, dan heb je al 3 mooie doelstellingen met de PvdDwaar die paar centen meer of minder niet tegenop kunnen, en nog eens een lekkere fractievoorzitster ook.
Toch wil de SP meer schulden maken en lasten verzwaren om dit mogelijk te maken en niet het geld op andere zaken bezuinigen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:44 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Dat is dan weer zo overdreven. Maar gewoon, genoeg eten om te overleven, een dak boven je hoofd, kacheltje aan als het vriest, kunnen studeren als je het koppie ervoor hebt, en medische hulp en medicijnen, als je ziek bent. Daar hoef je de geldpers niet voor aan te zetten hoor. Kwestie van iets anders en wat eerlijker verdelen. De schuld en bezuinigingen niet allemaal op hun bordje schuiven.
Maar zoals wij vroeger zeiden, overdrijven is ook een vak en hier op dit forum, zowel als bij de kamerdebatten, verstaan heel veel liberalen dat vak heel goed.
Dit is allemaal al voorhanden in Nederland, daar hoeven we de belasting niet voor te verhogen naar 65%.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:44 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Dat is dan weer zo overdreven. Maar gewoon, genoeg eten om te overleven, een dak boven je hoofd, kacheltje aan als het vriest, kunnen studeren als je het koppie ervoor hebt, en medische hulp en medicijnen, als je ziek bent. Daar hoef je de geldpers niet voor aan te zetten hoor. Kwestie van iets anders en wat eerlijker verdelen. De schuld en bezuinigingen niet allemaal op hun bordje schuiven.
Maar zoals wij vroeger zeiden, overdrijven is ook een vak en hier op dit forum, zowel als bij de kamerdebatten, verstaan heel veel liberalen dat vak heel goed.
Jouw beeld van Nederland klopt niet. Die (echt) arme mensen waar jij het over hebben zijn er niet, eenieder kan van zijn uitkering eten kopen en een verzekering nemen. Die is overigens al rijkelijk gesubsidieerd. Ik betaal al werknemer inkomensafhankelijke ZVW premies en ontvang geen zorgtoeslag.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:22 schreef Eem_Il het volgende:
Geloof me, als ik rijk was zou ik het niet erg vinden als ik een deel van mijn inkomen moest afstaan, zodat de (echt) arme mensen gezondheidszorg kunnen krijgen of iedere dag een boterham kunnen eten. Mensen in de bijstand met een TV hebben of een lekkere biefstuk eten terwijl ze door mij gesubsidieerd worden hoeft van mij niet.
Daar doe je zelf flink aan mee..... Alsof er aan de lopende band mensen in Nederland sterven van de honger. Ook zonder de voedselbank kan eenieder zijn eigen eten kopen. Dat er eerder geld naar een smartphone en auto of TV gaan is vaak een (domme) keuze geweestquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:44 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Julliequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:08 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Wat hebben jullie toch met het woord sociaal. Zeg dan gewoon SP, is dat zo moeilijk. En dat geldt ook voor Rutte.
Jij snapt hem! Sp is niet nodig dus, want alles wat je noemt is er al. Er is meer dan genoeg eten, prachtige daken boven iedereens hoofd en kachels voor iedereen. Ook studeren is er voor iedereen, je moet je alleen een klein beetje inzetten en dan nog mag je een heel jaar uitlopen voor je zelf de kosten moet betalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:44 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zouden er toch geen dingen bestaan als zorg en huurtoeslag?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:38 schreef Underdoggy het volgende:
Jouw beeld van Nederland klopt niet. Die (echt) arme mensen waar jij het over hebben zijn er niet, eenieder kan van zijn uitkering eten kopen en een verzekering nemen.
Bedragen per 1 januari 2012:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:39 schreef Underdoggy het volgende:
Daar doe je zelf flink aan mee..... Alsof er aan de lopende band mensen in Nederland sterven van de honger. Ook zonder de voedselbank kan eenieder zijn eigen eten kopen. Dat er eerder geld naar een smartphone en auto of TV gaan is vaak een (domme) keuze geweest
Dat is toch ook uitkering... Net als kwijtschelding gemeentelijke belastingen, uitwaterende sluizen, noem maar op. En dan kun je nog gebruik maken van de extra potjes bij de gemeente, voor een nieuwe pc, internet en in een mooie SP voorbeeld zelfs een flatscreen tv. We hebben het best goed geregeld ook al gaat het wat minder.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zouden er toch geen dingen bestaan als zorg en huurtoeslag?
Hahahahaha.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat is toch ook uitkering... Net als kwijtschelding gemeentelijke belastingen, uitwaterende sluizen, noem maar op. En dan kun je nog gebruik maken van de extra potjes bij de gemeente, voor een nieuwe pc, internet en in een mooie SP voorbeeld zelfs een flatscreen tv. We hebben het best goed geregeld ook al gaat het wat minder.
Bittere armoede bij die bijstandsmoedersquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:27 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zouden er toch geen dingen bestaan als zorg en huurtoeslag?
Met of zonder toeslagen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Bittere armoede bij die bijstandsmoeders
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
quote:
Ja dat was al bekend toch?quote:
Als alleen dat soort mensen in de bijstand zou zitten was er geen enkele noodzaak het aan te pakken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:51 schreef klaaskippegaas het volgende:
Ja dat was al bekend toch?
Je hebt altijd mensen die misbruik maken van de regels en rechten maar wat nou als jij een hersenbloeding krijgt en na twee jaar ziektewet in de bijstand komt?
Kun je dan leven van die bijstanduitkering zonder toeslagen en zonder voedselbank?
Daar gaat het namelijk om.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Als alleen dat soort mensen in de bijstand zou zitten was er geen enkele noodzaak het aan te pakken.
Die personen kunnen makelijk 400-500 euro minder per maand krijgen wat mij betreft. Hier valt dus nog meer dan genoeg op te bezuinigen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bittere armoede bij die bijstandsmoeders
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Ouwe koeieneuker, beginnen over 'inhoudelijk' en vervolgens de PvdD kiezers in één hok stoppen, hoe toepasselijk en over kansloos gesproken...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou voordat ik het daar op zou kunnen moesten eerst haar stembanden verwijderd worden, want ik wil geen risico lopen dat ze haar bek opentrekt terwijl ik er in hang.![]()
En ik vrees dat ze ook geen eieren met spek voor me gaat bakken de volgende ochtend.
Dus wat is uiterlijk dan nog waard?
Ik bedoel, Femke Halsema is ook best een mooie vrouw. Op de foto.
Ze mogen van mij best hun zogenaamde charmes in de strijd gooien en proberen punten te scoren met een glimlach maar laten we dan wel even reëel zijn, wie wil er nou zo'n wijf in bed?
Laten we het gewoon inhoudelijk houden. De PvdD is een kansloze one-issuepartij voor de vriendjes van Volkert van der G. die per ongeluk zetels krijgt door een heleboel van die doorgeslagen kattenknuffelaars die de zeehondjes ook zielig vinden en ondertussen gewoon biologische biefstuk kopen. De doelgroep is van die lui die nertsen bevrijden, en die het liefst helemaal niets zouden eten omdat we niet zeker weten of planten pijn voelen. Mensen met heel veel zelfhaat en weinig weerstand. Dan kun je er wel truttig uitzien, maar ja, daar kom je toch minder ver mee dan gehoopt. Van die figuren die tegen de snelweg zijn omdat ze toch geen auto hebben en vrachtwagens die eten naar de supermarkt brengen zijn een bedenksel van de boeren om ons dom te houden.
Ik neuk liever een koe dan zo'n verongelijkt wijf, maar is ze zeker ook op tegen? (Stiekem gewoon jaloers.)
Er is echt helemaal niemand die die partij serieus neemt. Zelfs GroenLinks lacht ze uit, dat zegt toch genoeg?
En de PvdD is juist zo tegen het in een hok stoppenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:20 schreef highender het volgende:
[..]
Ouwe koeieneuker, beginnen over 'inhoudelijk' en vervolgens de PvdD kiezers in één hok stoppen, hoe toepasselijk en over kansloos gesproken...[ afbeelding ]
Nou ja als je jezelf partij voor de dieren noemt dan moet je mij niet kwalijk nemen dat ik het als een one issue partij zie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:20 schreef highender het volgende:
[..]
Ouwe koeieneuker, beginnen over 'inhoudelijk' en vervolgens de PvdD kiezers in één hok stoppen, hoe toepasselijk en over kansloos gesproken...[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |