Valt dit onder fraude? want gewoon wel ingeschreven bij de gemeente.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Eigenlijk is je vraag dus of de gemeente de uitkering mag opschorten in het geval van fraude.
Ja, dat mag.
Misschien moet je moeder morgen even contact opnemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:33 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Valt dit onder fraude? want gewoon wel ingeschreven bij de gemeente.
Al gedaan. De gemeente heeft nog niets besloten. Probleem is dat mijn moeder al twee maanden geen inkomsten heeft wat ten koste gaat van de kinderen, er is bijna geen geld meer voor boodschappen enz.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien moet je moeder morgen even contact opnemen.
Met het uitzendbureau bedoel je neem ik aan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien moet je moeder morgen even contact opnemen.
Ja klopt. Hebben ze natuurlijk helemaal gelijk in. Alleen het probleem is nu dat er kinderen onder lijden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
Je bent verplicht om relevante wijzigingen in je gezins- of inkomenssituatie op de juiste manier te melden bij je gemeente. Doe je dit niet dan is het fraude. Of je dat wel of niet bewust doet is niet relevant in deze, dat is namelijk toch nooit te controleren.
Stel je niet zo aan mensquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met het uitzendbureau bedoel je neem ik aan?
Nee, dat is een verkeerde aanname. Met de soiale dienst die haar kan uitleggen waarom dit fraude is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op in.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien heeft de moeder wel een dwarslaesie, weet jij veel. Wat sta je nou dom aan de zijlijn te roeptoeteren als je de situatie niet kent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kan je vast nog met een pen in je bakkes op een knopje drukken manquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Misschien heeft de moeder wel een dwarslaesie, weet jij veel. Wat sta je nou dom aan de zijlijn te roeptoeteren als je de situatie niet kent.
Ohja. Vergeten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dan kan je vast nog met een pen in je bakkes op een knopje drukken man
De laatste tijd heeft ze ontzettend veel gemaakt waardoor ze geen kracht meer voor iets heeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:40 schreef Lienekien het volgende:
Het is wel heel hard. Hoe moet zo'n gezin dit opvangen? Is er al contact geweest met een MJD of een sociaal raadsman?
Bank is helaas geen optie. Kinderen zitten nog op de basisschool. En met familie heeft ze geen contact meer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
Even zonder gekheid, ambtelijke molens malen nu eenmaal langzaam. Ze volgen de vastgelegde procedures, zeker in dit soort gevallen, en daar gaat in de ambtenarij nu eenmaal een tijdje overheen. Als blijkt dat alle formuliertjes weer juist zijn ingevuld en alles weer klopt wordt de uitkering weer hervat, en indien er geen kwade opzet in het spel is, normaalgesproken ook met terugwerkende kracht gestort.
Je beste optie tot die tijd is een 'overbruggingskrediet' organiseren bij een bank (indien mogelijk) of familie. Misschien een van de kinderen met genoeg spaarpot uit een bijbaantje om tijdelijk aan te spreken>
Zelf heb ik ook geen geld meer, daarom ook thuis gaan wonen. Als ik had geweten dat het zo zou lopen zou ik het nooit hebben gedaan. Heb sinds kort een bijbaantje maar salaris wordt eind september gestort.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:46 schreef kwiwi het volgende:
En jij kunt ook niet even bijspringen voor eten? Of ben je één van de schoolgaande kinderen?
En jij kunt ook geen geld lenen bij een bank/vrienden? Want blijkbaar kan je moeder niks lenen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:49 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook geen geld meer, daarom ook thuis gaan wonen. Als ik had geweten dat het zo zou lopen zou ik het nooit hebben gedaan. Heb sinds kort een bijbaantje maar salaris wordt eind september gestort.
Jezus wat ben jij triest.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben een student, hebt van al het geld dat ik had studieboeken gekocht. Waar ik een ontzettende spijt van heb. Ik heb al wel wat van vrienden geleend natuurlijk maar ja dat is eigenlijk ook niet echt een optie meer. Het klinkt allemaal negatief en alsof ik er niks voor wil doen. Maar ik zit er serieus aan te denken om desnoods ergens te gaan bedelen als het echt niet anders kan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En jij kunt ook geen geld lenen bij een bank/vrienden? Want blijkbaar kan je moeder niks lenen.
Als student kun je toch ook nog zo'n 1000 euro rood staan? Op mijn studentenrekening in ieder geval wel. En verkoop je boeken, tenzij je ze nog nodig hebt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Ik ben een student, hebt van al het geld dat ik had studieboeken gekocht. Waar ik een ontzettende spijt van heb. Ik heb al wel wat van vrienden geleend natuurlijk maar ja dat is eigenlijk ook niet echt een optie meer. Het klinkt allemaal negatief en alsof ik er niks voor wil doen. Maar ik zit er serieus aan te denken om desnoods ergens te gaan bedelen als het echt niet anders kan.
Aanvullende beurs??quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Ik ben een student, hebt van al het geld dat ik had studieboeken gekocht. Waar ik een ontzettende spijt van heb. Ik heb al wel wat van vrienden geleend natuurlijk maar ja dat is eigenlijk ook niet echt een optie meer. Het klinkt allemaal negatief en alsof ik er niks voor wil doen. Maar ik zit er serieus aan te denken om desnoods ergens te gaan bedelen als het echt niet anders kan.
Nogmaals, als er geen blijvende situatiewijzingen zijn waardoor je moeders recht op uitkering vervalt (bijvoorbeeld: als jouw inkomsten uit je bijbaan te hoog zijn, kan dat van invloed zijn op de uitkering) zal deze worden hervat, je zult slechts moeten zoeken naar een tijdelijke oplossing. Misschien een incidentele extra DUO-lening die je meteen terugbetaalt als de uitkering is hervat (wel goede afspraken maken met je moeder!) of een voorschot bij je bijbaan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Dat was vorige weekquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En/of studielening. Die krijg je wel pas +/- 22 augustus, maar beter dan niks.
uhhh septemberquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat was vorige week
Althans, hier wel
Maatschappelijk juridische dienstverlening. Zoek die bij jullie in de buurt, bel op en zeg dat het dringend is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:45 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
De laatste tijd heeft ze ontzettend veel gemaakt waardoor ze geen kracht meer voor iets heeft.
Daarom probeer ik te kijken wat ik kan doen. Ik heb eigenlijk alleen maar contact gehad met de gemeente maar die zeggen: we hebben nog geen besluit genomen over wat we gaan doen enz.
Wat is MJD?
Ik vind de rente wel meevallen, althans bij de Rabo, voor rood staan op een studentenrekening.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:49 schreef eleusis het volgende:
Studentenpakket met creditcard bij de bank nemen, bij de ABN toen ik dat had kon je met de creditcard ook nog iets van 1000 p/m pinnen en dat werd pas eind van de maand afgeboekt (dan sta je wel te veel rood = vrij hoge rente, maar als je inkomsten krijgt valt dat allemaal wel mee)
Kinderbijslag komt niet maandelijks maar per kwartaal.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nogmaals, als er geen blijvende situatiewijzingen zijn waardoor je moeders recht op uitkering vervalt (bijvoorbeeld: als jouw inkomsten uit je bijbaan te hoog zijn, kan dat van invloed zijn op de uitkering) zal deze worden hervat, je zult slechts moeten zoeken naar een tijdelijke oplossing. Misschien een incidentele extra DUO-lening die je meteen terugbetaalt als de uitkering is hervat (wel goede afspraken maken met je moeder!) of een voorschot bij je bijbaan?
Als die andere kinderen trouwens nog schoolgaand zijn komt er ahgi nog kinderbijslag binnen, voor zover ik weet kan deze niet worden opgeschort.
Waarom zou je al die info moeten hebben?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:49 schreef lezzer het volgende:
Misschien kan TS toelichten wat er nou precies gebeurd is.
Is de uitkering stop gezet? Is er opgeschort? Is er een nieuwe aanvraag gedaan? Wat voor uitkering is het? Is TS de enige boven de 18e van de kinderen? Hoe lang woont TS al weer thuis? Hoeveel geld heeft TS in die tijd verdiend? Waarom kan TS het niet volhouden buitenshuis? Moet er door de moeder van TS nog iets ingeleverd worden bij de gemeente (stukken ter beoordeling)?
Is er nog een vader in beeld (alimentatie?)? Kan moeder niet gaan werken? Waarom niet?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal van belang.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:56 schreef Leandra het volgende:
Op zich maken al die dingen weinig uit, als TS student is dan zou het feit dat ze weer thuis woont geen effect moeten hebben op de uitkering van moeder, en die uitkering stond niet ter discussie.
We weten dus niet of het een maatregel was. Twee maanden korten is geen maatregel.quote:Ik vind het een pittige maatregel, vooral omdat er door het inschrijven geen intentie tot fraude was.
Dat weten we dus niet, of het een maatregel is. Misschien is de uitkering wel helemaal stopgezet.quote:Het had gemeld moeten worden en dan had het geen invloed op de uitkering van moeder gehad, dat het niet gemeld is is fout, dat je voor zo'n fout een gezin met minderjarige kinderen direct 100% kort is redelijk overdreven.
Omdat iedereen hier dingen zegt zonder enige info.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:58 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je al die info moeten hebben?
Om te weten wat voor uitkering het is, moet je weten waarom TS niet buitenshuis kan wonen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Omdat iedereen hier dingen zegt zonder enige info.
Je weet niet eens over welke uitkering het gaat, dus ook niet over welke wet, en dus ook niet wat de regels zijn.
De moeder kreeg kennelijk probleemloos een uitkering tot TS weer thuis kwam wonen, dan ga ik er vanuit dat dat ook terecht was, er kunnen legio redenen zijn waarom moeder niet kan werken, en vooralsnog staat dat in dit topic niet ter discussie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd nogal van belang.
Ik lees weinig tot geen tips om te zorgen dat de moeder weer in haar eigen inkomen voorziet (met een uitkering of werk), maar wel tips dat TS maar geld moet gaan lenen om het gezinsinkomen aan te vullen. Waarom was die huishoudtoets nou eigenlijk afgeschaft weer?
Nou juist om dát te voorkomen.
[..]
We weten dus niet of het een maatregel was. Twee maanden korten is geen maatregel.
E
[..]
Dat weten we dus niet, of het een maatregel is. Misschien is de uitkering wel helemaal stopgezet.
Bij veel mensen is alles met een logo op de voordeur dat riekt naar overheid "de gemeente".quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:07 schreef Leandra het volgende:
Het feit dat de gemeente de uitkering betaalt beperkt het aantal mogelijkheden iig nogal, het zal dus geen WW of WIA zijn, wat niet automatisch betekent dat moeder ook arbeidsgeschikt is.
Voor het vervolg zou dat wel handig zijn. Wil ze nou tips of niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:02 schreef Arth_NL het volgende:
Om te weten wat voor uitkering het is, moet je weten waarom TS niet buitenshuis kan wonen?
In dezen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
Je bent verplicht om relevante wijzigingen in je gezins- of inkomenssituatie op de juiste manier te melden bij je gemeente. Doe je dit niet dan is het fraude. Of je dat wel of niet bewust doet is niet relevant in deze, dat is namelijk toch nooit te controleren.
Daar zien we hier dus een voorbeeld van.quote:Volgens een ruwe schatting van ondervraagde gemeentelijke begeleiders van mensen in de bijstand kampt 20 tot 40 procent met gebrekkige werknemersvaardigheden, zoals te laat komen, zich niet afmelden en snel in conflict komen.
Mwah, dat vind ik wel kort door de bocht, ik kan me zomaar voorstellen dat er mensen zijn die denken dat een inschrijving bij de gemeente automatisch betekent dat de sociale dienst dan ook op de hoogte is van de gewijzigde situatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daar zien we hier dus een voorbeeld van.
ik werd toen ik in de WW zat doodgegooid met berichten van het UWV dat als m'n situatie zou veranderen dat ik dat dan moest melden. kan me niet voorstellen dat de gemeente dat niet gedaan heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat vind ik wel kort door de bocht, ik kan me zomaar voorstellen dat er mensen zijn die denken dat een inschrijving bij de gemeente automatisch betekent dat de sociale dienst dan ook op de hoogte is van de gewijzigde situatie.
En in feite is dat ook zo, anders hadden ze nu de uitkering niet geblokkeerd.
Dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die denken dat één melding bij de gemeente voldoende is, en inschrijven is ook een vorm van melden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:37 schreef lezzer het volgende:
Een uitkeringsgerechtigde heeft de plicht om zélf melding te maken van veranderde omstandigheden.
Ik denk dat dat die mensen dan de folder niet gelezen hebben over de rechten en plichten bij een bijstandsuitkering.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die denken dat één melding bij de gemeente voldoende is, en inschrijven is ook een vorm van melden.
Wat ik niet snap is; die mensen hoeven niet te werken en hebben dus in principe alle tijd van de wereld. Maar even een keer de regels omtrent hun uitkering doornemen is teveel gevraagd?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die denken dat één melding bij de gemeente voldoende is, en inschrijven is ook een vorm van melden.
hoe geef je dan door wat het inkomen van de thuiskomende dochter is?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de thuiswonende dochter alleen stufi heeft (of een bijbaantje met inkomen minder dan de daarvoor geldende grens) dan heeft dat ook geen effect op de uitkering....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe geef je dan door wat het inkomen van de thuiskomende dochter is?
Het gros zit er niet omdat ze zo intellidinges zijn dat ze allerlei zaken met twee vingers in hun neus kunnen regelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is; die mensen hoeven niet te werken en hebben dus in principe alle tijd van de wereld. Maar even een keer de regels omtrent hun uitkering doornemen is teveel gevraagd?
'ja ik dacht dat' is ontzettend dom, vooral als je een moeder van 4 kinderen bent. je zit de hele dag thuis, hoeft niet te werken, hebt dus zat tijd om dit soort dingen uit te zoeken, en dan nog vergeet je het.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de thuiswonende dochter alleen stufi heeft (of een bijbaantje met inkomen minder dan de daarvoor geldende grens) dan heeft dat ook geen effect op de uitkering....
Vooropgesteld: het is verschrikkelijk dom om het niet apart te melden, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken dat het voldoende gemeld is als het kind sowieso geen inkomsten heeft die gekort kunnen worden.
Ik wil niet over individuele gevallen oordelen met zo weinig kennis, maar hoe vaak ik dit al niet onterecht heb gehoord.quote:De laatste tijd heeft ze ontzettend veel gemaakt waardoor ze geen kracht meer voor iets heeft.
Weet jij veel hoeveel tijd ze heeft.... alsof je met 4 kinderen thuis niet druk bent, al even afgezien van wat ze de laatste tijd meegemaakt zou hebben waardoor ze geen kracht meer heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
'ja ik dacht dat' is ontzettend dom, vooral als je een moeder van 4 kinderen bent. je zit de hele dag thuis, hoeft niet te werken, hebt dus zat tijd om dit soort dingen uit te zoeken, en dan nog vergeet je het.
Je bent bijstandsconsulent?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik wil niet over individuele gevallen oordelen met zo weinig kennis, maar hoe vaak ik dit al niet onterecht heb gehoord.
Nee bankdirecteur met een dikke vente bonus die zich vrijwillig inzet bij de voedselbank.quote:
dan nog, je hebt 2 kinderen die oud genoeg zijn om dat uit te zoeken (TS en de dochter die thuis kwam wonen) en die ook mee kunnen helpen in het huishouden. ER IS GEEN EXCUUS! ik moet al die shit ook uitzoeken en ik werk gewoon 40 uur daarnaast.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet jij veel hoeveel tijd ze heeft.... alsof je met 4 kinderen thuis niet druk bent, al even afgezien van wat ze de laatste tijd meegemaakt zou hebben waardoor ze geen kracht meer heeft.
Als het zo makkelijk was allemaal had ze die uitkering niet nodig gehad.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
'ja ik dacht dat' is ontzettend dom, vooral als je een moeder van 4 kinderen bent. je zit de hele dag thuis, hoeft niet te werken, hebt dus zat tijd om dit soort dingen uit te zoeken, en dan nog vergeet je het.
TS is de dochter die thuis kwam wonen....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan nog, je hebt 2 kinderen die oud genoeg zijn om dat uit te zoeken (TS en de dochter die thuis kwam wonen) en die ook mee kunnen helpen in het huishouden. ER IS GEEN EXCUUS! ik moet al die shit ook uitzoeken en ik werk gewoon 40 uur daarnaast.
belastingaangifte, huurtoeslag, zorgtoeslag, paspoortaanvragen etc etc etc!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is de dochter die thuis kwam wonen....
Voor wie moet jij die shit uitzoeken? Je hebt toch geen bijstandsuitkering naast je inkomen voor 40 uur arbeid?
Of gewoon onder het werk, net als FOK!ken?
Die gaan bij mij ook niet allemaal foutloos hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
belastingaangifte, huurtoeslag, zorgtoeslag, paspoortaanvragen etc etc etc!
Neemt niet weg dat er mijn inziens wel iets meer moet zijn dan TS nu doet voorspiegelen, want het is idd een pittige maatregel, en dat al 2 maanden.. Mocht het echt alleen het "vergeten van melden zijn" en het was de eerste keer dan wil ik wel eens weten in welke gemeente TS woont dat direct zo'n maatregel wordt opgelegd.. Een voorbeeld gemeente voor rechts nederland lijkt mij dat..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet jij veel hoeveel tijd ze heeft.... alsof je met 4 kinderen thuis niet druk bent, al even afgezien van wat ze de laatste tijd meegemaakt zou hebben waardoor ze geen kracht meer heeft.
en wie geef je dan de schuld?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die gaan bij mij ook niet allemaal foutloos hoor
Sorry hoor maar hoe moeilijk kan het zijnquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
belastingaangifte, huurtoeslag, zorgtoeslag, paspoortaanvragen etc etc etc!
Dat dusquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:01 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er mijn inziens wel iets meer moet zijn dan TS nu doet voorspiegelen, want het is idd een pittige maatregel, en dat al 2 maanden.. Mocht het echt alleen het "vergeten van melden zijn" en het was de eerste keer dan wil ik wel eens weten in welke gemeente TS woont dat direct zo'n maatregel wordt opgelegd.. Een voorbeeld gemeente voor rechts nederland lijkt mij dat..
is net zo moeilijk als even aan de gemeente doorgeven dat je dochter bij je is komen wonenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hoe moeilijk kan het zijnBelastingaangifte kan ik nog inkomen, maar de rest
er moet even een schop onder de kont gegeven worden zodat die 4 kinderen niet nogmaals met zo'n situatie geconfronteerd worden waar de moeder dingetjes 'vergeet'.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind die discussie over vergeten terecht of onterecht zo niet relevant.
Dus we schorten de uitkering 'eventjes' een maand of wat op. Voor een gezin dat verder nauwelijks middelen van bestaan heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er moet even een schop onder de kont gegeven worden zodat die 4 kinderen niet nogmaals met zo'n situatie geconfronteerd worden waar de moeder dingetjes 'vergeet'.
Inderdaad, de volgende stap hierna is volgens mij gevangenisstraf en de kids naar een pleeggezin oid? Het kán natuurlijk zo zijn dat zij net toevallig de vleesgeworden satan der gemeenteambtenaren getroffen heeft als case manager, maar dat zou wel bizar toeval zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:01 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er mijn inziens wel iets meer moet zijn dan TS nu doet voorspiegelen, want het is idd een pittige maatregel, en dat al 2 maanden.. Mocht het echt alleen het "vergeten van melden zijn" en het was de eerste keer dan wil ik wel eens weten in welke gemeente TS woont dat direct zo'n maatregel wordt opgelegd.. Een voorbeeld gemeente voor rechts nederland lijkt mij dat..
Die uitkering is heus niet alleen opgeschort omdat er een dochter thuis kwam wonen. Waarschijnlijk had die dochter ook nog een leuk inkomen, anders doen ze dat heus niet zomaar.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus we schorten de uitkering 'eventjes' een maand of wat op. Voor een gezin dat verder nauwelijks middelen van bestaan heeft.
Wat fijn dat jij zo'n vertrouwen hebt en niet genoeg misstanden hebt meegemaakt om te weten dat het heus ook anders kan gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die uitkering is heus niet alleen opgeschort omdat er een dochter thuis kwam wonen. Waarschijnlijk had die dochter ook nog een leuk inkomen, anders doen ze dat heus niet zomaar.
gelijk uitgaan van een misstand, dat is goed!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij zo'n vertrouwen hebt en niet genoeg misstanden hebt meegemaakt om te weten dat het heus ook anders kan gaan.
Ja, ik noem het een misstand als dit gezin al twee maanden niks ontvangt in afwachting van een uitspraak van de gemeente.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gelijk uitgaan van een misstand, dat is goed!
En dat ze nu pas gaat kijken op FOK! of er wat aan te doen is zegt ook wat hèquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik noem het een misstand als dit gezin al twee maanden niks ontvangt in afwachting van een uitspraak van de gemeente.
Ze vroeg om tips hè. En bij de buren eten vragen is heel normaal in een samenleving.quote:Maar nee, jij zegt doodleuk dat ze bij de buren om eten kunnen vragen.
Hoe weet jij nou of dit een misstand is??? Je bent typisch zo'n roze bril figuur, je hebt veel meer de neiging het zielige verhaal te geloven boven het veel meer realistischer (zie alle opmerkingen) laksheid of oplicht verhaal.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:12 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ik noem het een misstand als dit gezin al twee maanden niks ontvangt in afwachting van een uitspraak van de gemeente.
Ja, dat zegt wat, ja. Het zal mij wat anders zeggen dan jou.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En dat ze nu pas gaat kijken op FOK! of er wat aan te doen is zegt ook wat hè.
[..]
Ze vroeg om tips hè. En bij de buren eten vragen is heel normaal in een samenleving.
Zullen we er dan vanuit gaan dat de TS een verhaaltje verzonnen heeft? Zijn we gauw klaar, hè.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of dit een misstand is??? Je bent typisch zo'n roze bril figuur, je hebt veel meer de neiging het zielige verhaal te geloven boven het veel meer realistischer (zie alle opmerkingen) laksheid of oplicht verhaal.
Wat doe je in feite als je bijstand krijgt? Toch ook van de samenleving gratis eten vragen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat zegt wat, ja. Het zal mij wat anders zeggen dan jou.
En jij vindt het normaal dat een gezin bij de buren om eten moet vragen. Elke dag? Of elke dag weer bij andere buren?
Waarom gebruikte ze de uitdrukking 'haar oudste dochter' terwijl ze ook het woord 'ik' had kunnen gebruiken? Dat niet alles verteld is, is duidelijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zullen we er dan vanuit gaan dat de TS een verhaaltje verzonnen heeft? Zijn we gauw klaar, hè.
Kom op zeg, doe normaal.
Maar of de GBA gegevens onder lid 1 vallen?quote:Wet werk en bijstand.
Artikel 17 Inlichtingenplicht
1
De belanghebbende doet aan het college op verzoek of onverwijld uit eigen beweging mededeling van alle feiten en omstandigheden waarvan hem redelijkerwijs duidelijk moet zijn dat zij van invloed kunnen zijn op zijn arbeidsinschakeling of het recht op bijstand. Deze verplichting geldt niet indien die feiten en omstandigheden door het college kunnen worden vastgesteld op grond van bij wettelijk voorschrift als authentiek aangemerkte gegevens of kunnen worden verkregen uit bij ministeriële regeling aan te wijzen administraties. Bij ministeriële regeling wordt bepaald voor welke gegevens de tweede zin van toepassing is.
2
De belanghebbende is verplicht aan het college desgevraagd de medewerking te verlenen die redelijkerwijs nodig is voor de uitvoering van deze wet.
3
Het college stelt bij de uitvoering van deze wet de identiteit van de belanghebbende vast aan de hand van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder 1? tot en met 3?, van de Wet op de identificatieplicht.
4
Een ieder is verplicht aan het college desgevraagd een document als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht terstond ter inzage te verstrekken, voorzover dit redelijkerwijs nodig is voor de uitvoering van deze wet.
Wat is hiermee gebeurd?quote:Hersteltermijn
Nadat de uitbetaling van uw bijstand is opgeschort, geeft de gemeente u een hersteltermijn waarin u alsnog uw verplichtingen na kunt komen
De situatie, 2 maanden geen uitkering ontvangen met 4 schoolgaande kinderen in huis, is zo'n uitzonderlijke dat er óf serieus iets aan de hand is wat dit als sanctie rechtvaardigt, óf we getuige zijn van de grootste ambtelijke dwaling van de laatste 10 jaar.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat zegt wat, ja. Het zal mij wat anders zeggen dan jou.
En jij vindt het normaal dat een gezin bij de buren om eten moet vragen. Elke dag? Of elke dag weer bij andere buren?
in zo'n geval kan ze volgens mij ook nog een voorschot krijgen of bijzondere bijstand wanneer ze besluit "in beroep" te gaan tegen de maatregelquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De situatie, 2 maanden geen uitkering ontvangen met 4 schoolgaande kinderen in huis, is zo'n uitzonderlijke dat er óf serieus iets aan de hand is wat dit als sanctie rechtvaardigt, óf we getuige zijn van de grootste ambtelijke dwaling van de laatste 10 jaar.
je krijgt een hersteltermijn. daar heeft TS niets over gezegd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
in zo'n geval kan ze volgens mij ook nog een voorschot krijgen of bijzondere bijstand wanneer ze besluit "in beroep" te gaan tegen de maatregel
Ze heeft twee maanden geleden nog kinderbijslag gehad, voor vier kinderen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De situatie, 2 maanden geen uitkering ontvangen met 4 schoolgaande kinderen in huis, is zo'n uitzonderlijke dat er óf serieus iets aan de hand is wat dit als sanctie rechtvaardigt, óf we getuige zijn van de grootste ambtelijke dwaling van de laatste 10 jaar.
Zit je nou werkelijk de suggestie te wekken dat ze van die KB nu (2 maanden later) nog wel zou moeten kunnen rondkomen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze heeft twee maanden geleden nog kinderbijslag gehad, voor vier kinderen.
Trouwens, na twee maanden had dit al geregeld kunnen zijn. Denk dus inderdaad dat TS meer verdiende toen hij/zij thuis kwam wonen, dan aangegeven wordt.
Dat zal wel niet, gemeentes zijn al zeker 15 jaar vrij fanatiek met de verhaalplicht, en dan zou de resterende uitkering relatief laag kunnen zijn.quote:
We wachten op TSquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, gemeentes zijn al zeker 15 jaar vrij fanatiek met de verhaalplicht, en dan zou de resterende uitkering relatief laag kunnen zijn.
Idd, met haar moeder, niet dat ze niets voor elkaar kon krijgen omdat moeder er niet bij was.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We wachten op TS. Die nu hopelijk bij de gemeente is langsgeweest met haar moeder.
Ik zeg niet dat ze er van rond kan komen, maar ze heeft het wel gehad. TS kan dus niet zeggen dat ze al twee maanden geen cent gebeurd heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je nou werkelijk de suggestie te wekken dat ze van die KB nu (2 maanden later) nog wel zou moeten kunnen rondkomen?
KB voor 4 kinderen is waarschijnlijk minder dan bijstand (afhankelijk van de leeftijden van de kinderen).
Ze stelt dat de uitkering van moeder al twee maanden volledig geblokkeerd is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze er van rond kan komen, maar ze heeft het wel gehad. TS kan dus niet zeggen dat ze al twee maanden geen cent gebeurd heeft.
en wat was er dan met de hersteltermijn?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze stelt dat de uitkering van moeder al twee maanden volledig geblokkeerd is.
Al gesproken met kontaktpersoon van uitkering moeder ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:30 schreef Fiona22 het volgende:
Gevolg is nu dat er 4 schoolgaande kinderen thuis zitten zonder enig bron van inkomsten. Mijn vraag is of dit zomaar mag en wat ik nu het beste kan doen voor hun.
Is de uitkering al twee maanden stopgezet of gaat nu de tweede maand in?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:35 schreef Fiona22 het volgende:
Al gedaan. De gemeente heeft nog niets besloten. Probleem is dat mijn moeder al twee maanden geen inkomsten heeft wat ten koste gaat van de kinderen, er is bijna geen geld meer voor boodschappen enz.
En anders ik welquote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:39 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar een reactie van TS.
die is bedelen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:57 schreef Luxuria het volgende:
Laatste bezoek: 2 dagen, 10 uur geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |