abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116178090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:38 schreef Wespensteek het volgende:

Belangrijker, geef je toe dat men alleen kan oordelen als ergens een wettelijke definitie is en dus is de opiumwetgeving nodig om harddrugs op het werk te verbieden?
Waarom is dat nodig? Alcohol is legaal en niet toegestaan op de meeste werkplekken dus waarom zou dit voor drugs zoveel anders moeten zijn?

Als jij nu eens toegeeft dat de problemen die je opwerpt problemen zijn die nu ook bestaan en dus blijkbaar niet door wetgeving op te lossen zijn.
pi_116178110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Omdat de mens een egoïstisch hebzuchtig wezen is.
Waaruit blijkt dat? De mens werkt al samen sinds ze recht op staan
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:13:40 #103
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116178169
Mensen die al niet in staat zijn om 's morgens hun bed uit te komen om te werken kunnen zich ook niet voorstellen dat je je eigen leven liever zelf in de hand hebt.

Eigenlijk zoeken ze ook in hun volwassen leven een soort pappa en mamma die voor ze zorgen. De staat vervult voor velen die rol. Zodra je ze voorhoudt dat ze volwassen zijn en misschien ook nu zelf hun leven kunnen regelen raken ze van slag en bedenken ze allerhande redenen om toch die pappa en mamma te mogen houden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116178193
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

nee, je leest kanttekeningen bij het libertarische verhaaltje. Dat lijkt me ook niet zo gek aangezien het een ideologie is die nooit is uitgetest in de echte wereld. Is het dan zo vreemd dat mensen daar vragen bij hebben? Het voorbeeld van onderhoud van de zeeweringen is nu prima geregeld, we profiteren met z'n allen en betalen met z'n allen. Hoe wou je dat libertarisch oplossen? Want reken maar niet dat een Achterhoeker of Drent dan nog mee gaat dokken aan een Fries of Zeeuw.
Je bent er niet van op de hoogte dat de eerste beschermingen tegen water werden aangelegd door samenwerkende gemeenschappen?
pi_116178209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mensen die al niet in staat zijn om 's morgens hun bed uit te komen om te werken kunnen zich ook niet voorstellen dat je je eigen leven liever zelf in de hand hebt.

Eigenlijk zoeken ze ook in hun volwassen leven een soort pappa en mamma die voor ze zorgen. De staat vervult voor velen die rol. Zodra je ze voorhoudt dat ze volwassen zijn en misschien ook nu zelf hun leven kunnen regelen raken ze van slag en bedenken ze allerhande redenen om toch die pappa en mamma te mogen houden.
Het zou voor de verandering ook wel eens leuk zijn dat je in plaats van al dit geneuzel eens een keer inhoudelijk reageert op de lastige vragen. Zoals, waar betaal je het allemaal van? Want tussen nu en dat je alles kan betalen uit de aardgasbaten (wat dubieus is) zit nogal een gat.
pi_116178233
quote:

Eigenlijk zoeken ze ook in hun volwassen leven een soort pappa en mamma die voor ze zorgen. De staat vervult voor velen die rol.
Dan is het de hoogste tijd dat de kinderbescherming deze ouders eens onder de loep neemt
pi_116178262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je bent er niet van op de hoogte dat de eerste beschermingen tegen water werden aangelegd door samenwerkende gemeenschappen?
Jawel, daar had ik al eerder op gereageerd ook. Maar jij bent er van op de hoogte dat het met dat vrijwillig samenwerken niet mogelijk bleek de zeeweringen goed en duurzaam te onderhouden met ondermeer stevige overstromingen tot gevolg?
pi_116178307
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jawel, daar had ik al eerder op gereageerd ook. Maar jij bent er van op de hoogte dat het met dat vrijwillig samenwerken niet mogelijk bleek de zeeweringen goed en duurzaam te onderhouden met ondermeer stevige overstromingen tot gevolg?
En die hebben we sinds de overheid die taak overnam niet meer gehad?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:21:33 #109
379943 Paper_Tiger
pi_116178310
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of heeft dat te maken met trial and error? In die tijd waren ze ook niet instaat een supersonische straaljager te bouwen of een tablet PC.
pi_116178376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

En die hebben we sinds de overheid die taak overnam niet meer gehad?
Aanzienlijk minder en de laatste 60 jaar eigenlijk niet meer.
Had jij de deltawerken op geheel vrijwillige basis gerealiseerd zien worden? Had een Twent dan zomaar meebetaald aan de dijken in Zeeland?
pi_116178400
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Of heeft dat te maken met trial and error? In die tijd waren ze ook niet instaat een supersonische straaljager te bouwen of een tablet PC.
Neuh, eerder met het voldoende budget en aandacht ter beschikking kunnen stellen omdat erkend werd dat een veilig land van groter belang is dan enkel voor degenen die net achter de dijk wonen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:27:29 #112
379943 Paper_Tiger
pi_116178423
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had jij de deltawerken op geheel vrijwillige basis gerealiseerd zien worden? Had een Twent dan zomaar meebetaald aan de dijken in Zeeland?
Jouw beperkte voorstellingsvermogen betekent niet dat iets ook werkelijk onmogelijk is.
pi_116178447
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Deltawerken waren er zeker nooit gekomen op deze manier en dat was wellicht beter geweest ook. Deltawerken zijn een perfect voorbeeld van hoe overdreven een overheid reageert op een bepaalde kwaal, overigens een zelf gecreëerde kwaal in dit geval aangezien de overheid zeer nalatig is geweest met het onderhoud

En heeft een Twent geen belang bij waterbeheer? ok ze liggen niet aan zee maar water hebben ze wel. Wie is er hier nu aan het over simplificeren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 09:31:15 ]
pi_116178466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jouw beperkte voorstellingsvermogen betekent niet dat iets ook werkelijk onmogelijk is.
ok, jou lijkt dat blijkbaar realistisch. Mij lijkt het toch een tikkie stug wat je nu claimt.
pi_116178549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Deltawerken waren er zeker nooit gekomen op deze manier en dat was wellicht beter geweest ook. Deltawerken zijn een perfect voorbeeld van hoe overdreven een overheid reageert op een bepaalde kwaal.
Aha, want een nieuwe watersnoodramp door halfslachtig wat repareren was een beter idee?
Hoeveel extra doden en welvaartsverlies is het uitsparen van een paar centen waard?
quote:
En heeft een Twent geen belang bij waterbeheer? ok ze liggen niet aan zee maar water hebben ze wel.
Dus heeft een Twent weinig direct belang aan bijdragen aan zeeweringen. Indirect is dat belang er wel heel degelijk (ze profiteren mee van de welvaart die we onder de zeespiegel verdienen), maar krijg je daar voldoende vrijwillige bijdragen mee los?
pi_116178660
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, want een nieuwe watersnoodramp door halfslachtig wat repareren was een beter idee?
Hoeveel extra doden en welvaartsverlies is het uitsparen van een paar centen waard?
Waar zeg ik dat? Deltawerken waren een leuk prestigeproject maar wel overdreven, nergens voor nodig om binnenzeeën af te sluiten.

[..]

quote:
Dus heeft een Twent weinig direct belang aan bijdragen aan zeeweringen. Indirect is dat belang er wel heel degelijk (ze profiteren mee van de welvaart die we onder de zeespiegel verdienen), maar krijg je daar voldoende vrijwillige bijdragen mee los?
Die welvaart verdienen we alleen omdat de overheid de dijken voor ons beschermd? Of is dit gewoon typische westerse arrogantie dat de arme Twent het lager gelegen westen zo hard nodig heeft?

Verder ontwijk je wel erg angstig het argument dat de overheid juist de verantwoordelijke was voor de watersnoodramp door gebrekkig onderhoud, dus hoe kom je er bij dat de overheid rampen voorkomt en waarom deze dat beter zou kunnen dan particulieren, tot nu toe blijkt dat namelijk nergens uit, zeker niet uit de door jouw aangedragen voorbeelden en problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 09:42:30 ]
pi_116178999
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Deltawerken waren een leuk prestigeproject maar wel overdreven, nergens voor nodig om binnenzeeën af te sluiten.
Je suggereerde het met je stelling. Een minder robuuste oplossing heeft een groter risico, dat is ook niet zo gek toch?
Dat is overigens ook een afweging geweest indertijd, Tinbergen heeft een knap staaltje werk geleverd bij de onderbouwing.

[..]

[..]
quote:
Die welvaart verdienen we alleen omdat de overheid de dijken voor ons beschermd? Of is dit gewoon typische westerse arrogantie dat de arme Twent het lager gelegen westen zo hard nodig heeft?
Alleen zeg ik nergens, wederom probeer je me woorden in de mond te leggen... Maar dat welvaart in andere delen van het land bijdraagt aan de ontwikkeling lijkt me geen compleet bizarre stelling, toch?

quote:
Verder ontwijk je wel erg angstig het argument dat de overheid juist de verantwoordelijke was voor de watersnoodramp door gebrekkig onderhoud,
Ik ontwijk niks, ik verwijs vooral naar de situatie voor die tijd die nog vele malen slechter was. Die periode idealiseer je maar dat gaat mij toch echt te ver.

quote:
dus hoe kom je er bij dat de overheid rampen voorkomt en waarom deze dat beter zou kunnen dan particulieren, tot nu toe blijkt dat namelijk nergens uit, zeker niet uit de door jouw aangedragen voorbeelden en problemen.
dat blijkt wel heel degelijk uit de voorbeelden die ik aandraag. Helaas gaan elke keer de oogkleppen op en focus je op een heel klein aspect (met enigszins dubieuze argumenten moet ik zeggen) zodat je het grotere plaatje maar kan blijven ontkennen.
pi_116179120
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je suggereerde het met je stelling. Een minder robuuste oplossing heeft een groter risico, dat is ook niet zo gek toch?
Dat is overigens ook een afweging geweest indertijd, Tinbergen heeft een knap staaltje werk geleverd bij de onderbouwing.
Als de dijken onderhouden waren, zoals de overheid beloofde, dan waren de deltawerken niet nodig geweest

quote:
Alleen zeg ik nergens, wederom probeer je me woorden in de mond te leggen... Maar dat welvaart in andere delen van het land bijdraagt aan de ontwikkeling lijkt me geen compleet bizarre stelling, toch?
Dat kan maar daar is geen overheid voor nodig, dat is gewoon samenwerking.

[..]

quote:
Ik ontwijk niks, ik verwijs vooral naar de situatie voor die tijd die nog vele malen slechter was. Die periode idealiseer je maar dat gaat mij toch echt te ver.
Ik idealiseer niks, jij blijft maar denken dat libertariers er van uitgaan dat deze problemen in een libertarische maatschappij niet zullen spelen.

[..]

quote:
dat blijkt wel heel degelijk uit de voorbeelden die ik aandraag. Helaas gaan elke keer de oogkleppen op en focus je op een heel klein aspect (met enigszins dubieuze argumenten moet ik zeggen) zodat je het grotere plaatje maar kan blijven ontkennen.
Haha wat een grap, je draagt alleen voorbeelden aan die nu ook spelen en zeer zeker niet opgelost worden. Deltawerken zijn een goed voorbeeld van hoe een overheid reageert op eigen falen maar dat weiger jij te zien,

Of ga er nu van uit dat als overheid geleid door A faalt B het wel beter kan en als die het niet kan dan geven we C een kans en werkt dat weer niet dan wellicht werkt een combinatie van A en B wel of misschien A/B en C. Volgens mij kun je dan beter eerst gaan kijken of een taak wel bij de overheid thuishoort voordat je die taak daar neerlegt aangezien het terugkrijgen van die taak vrijwel onmogelijk is.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 10:04:06 ]
pi_116179386
quote:

Zolang er een papa en mama staat is hou je altijd mensne die liever lui dan moe zijn.
Gewoon omdat het kan.
pi_116179398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als de dijken onderhouden waren, zoals de overheid beloofde, dan waren de deltawerken niet nodig geweest
Dat vind ik een erg dappere stelling.

quote:
Dat kan maar daar is geen overheid voor nodig, dat is gewoon samenwerking.
En daar zijn we weer terug waar we vandaan kwamen. Dat soort samenwerking voor een indirect voordeel wat niet op voorhand eenvoudig aan een concrete waarde is te koppelen ligt in een libertarische samenleving niet direct voor hand. Net als overigens geldt voor alle grote infrastructuur, snelwegen die alleen door de directe gebruikers betaald moeten worden zullen er ook niet snel komen.
[..]
quote:
Ik idealiseer niks, jij blijft maar denken dat libertariers er van uitgaan dat deze problemen in een libertarische maatschappij niet zullen spelen.
Je gaat er in elk geval wel heel makkelijk omheen. In de periode van vrijwillige samenwerking ging het gewoon slecht, daarna gaat het beter en nu zou het zonder overheid op magische wijze ineens weer stukken beter gaan. Het klinkt net als de rest van het libertarische sprookje niet heel logisch.

quote:
Haha wat een grap, je draagt alleen voorbeelden aan die nu ook spelen en zeer zeker niet opgelost worden. Deltawerken zijn een goed voorbeeld van hoe een overheid reageert op eigen falen maar dat weiger jij te zien,
Aha er zijn nu regelmatig rampen in Nederland en de infratstructuur valt van ellende uit elkaar? Goh, het sprookje wordt steeds mooier.
quote:
Of ga er nu van uit dat als overheid geleid door A faalt B het wel beter kan en als die het niet kan dan geven we C een kans en werkt dat weer niet dan wellicht werkt een combinatie van A en B wel of misschien A/B en C. Volgens mij kun je dan beter eerst gaan kijken of een taak wel bij de overheid thuishoort voordat je die taak daar neerlegt aangezien het terugkrijgen van die taak vrijwel onmogelijk is.

Je kan ook het kind met het badwater weggooien, daar lijkt het helaas meer op. Want niet alleen de overheid faalt, ook de markt doet dat met grote regelmaat. Ik ben het er helemaal mee eens dat je kritisch moet kijken naar wat de overheid wel of niet moet doen maar dat fundamentalistisch benaderen schiet ook niks op natuurlijk.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 10:13:11 ]
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:11:38 #121
379943 Paper_Tiger
pi_116179414
Veel dijken, vooral in het deltagebied waren te laag en te zwak. Rijkswaterstaat onderkende dit al in de jaren 20 en werkte aan plannen om binnenwateren van de zee af te sluiten door het aanleggen van nieuwe kunstwerken. De Afsluitdijk die gereed kwam in 1932 was een eerste belangrijke aanzet daartoe. Pas na de crisisjaren en de oorlog werden de eerste werken in Zuidwest-Nederland uitgevoerd: de Botlek, de Brielse Maas (1950) en de Braakman (1952) werden afgedamd. Het drie eilandenplan zou daarna het volgende project zijn.

Typisch overheid. Ergens 30 jaar over doen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1953
pi_116179477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Veel dijken, vooral in het deltagebied waren te laag en te zwak. Rijkswaterstaat onderkende dit al in de jaren 20 en werkte aan plannen om binnenwateren van de zee af te sluiten door het aanleggen van nieuwe kunstwerken. De Afsluitdijk die gereed kwam in 1932 was een eerste belangrijke aanzet daartoe. Pas na de crisisjaren en de oorlog werden de eerste werken in Zuidwest-Nederland uitgevoerd: de Botlek, de Brielse Maas (1950) en de Braakman (1952) werden afgedamd. Het drie eilandenplan zou daarna het volgende project zijn.

Aha want in je libertarische droomwereld was er geen oorlog of crisis geweest?

oh en waar blijft je financiele onderbouwing van je dromen?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:17:03 #123
379943 Paper_Tiger
pi_116179546
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha want in je libertarische droomwereld was er geen oorlog of crisis geweest?

oh en waar blijft je financiele onderbouwing van je dromen?
Wie beginnen er oorlogen en veroorzaken een crisis. Juist. De overheid.
pi_116179560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

:Y
pi_116179628
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat vind ik een erg dappere stelling.
Realistisch, nu zou er zelfs door de overheid niet meer gekozen zijn voor zulke rigoureuze en natuur veranderende maatregelen

[..]

quote:
En daar zijn we weer terug waar we vandaan kwamen. Dat soort samenwerking voor een indirect voordeel wat niet op voorhand eenvoudig aan een concrete waarde is te koppelen ligt in een libertarische samenleving niet direct voor hand. Net als overigens geldt voor alle grote infrastructuur, snelwegen die alleen door de directe gebruikers betaald moeten worden zullen er ook niet snel komen.
Jij blijft alles in geld uitdrukken, iets wat de overheid trouwens ook doet en het lijkt er op dat jullie beiden daar meer last van hebben dan de gemiddelde libertarier.

[..]

quote:
Je gaat er in elk geval wel heel makkelijk omheen. In de periode van vrijwillige samenwerking ging het gewoon slecht, daarna gaat het beter en nu zou het zonder overheid op magische wijze ineens weer stukken beter gaan. Het klinkt net als de rest van het libertarische sprookje niet heel logisch.
Onderbouw slecht? Ja rampen kwamen voor, net zoals nu. Wierden waren niet zo geavanceerd maar zouden die meer geavanceerd zijn geweest met overheidsbemoeienis? En zoals al eerder gezegd is de overheid zeer nalatig geweest en ze hebben het wel opgelost maar te laat, te duur en te rigoureus.

En dan durf je ook nog eens te zeggen dat het libertarische sprookje niet logisch is terwijl jezelf door blijft gaan het onlogische sprookje dat de overheid het op kan lossen blijft verdedigen door problemen op te werpen die er nu ook zijn of door de overheid gecreëerd zijn.

Snap je logica überhaupt wel? Gezien je opmerking over freeriders betwijfel ik het

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 10:22:13 ]
pi_116179788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En zonder die overheid zouden er nooit conflicten en problemen zijn?

naast dit sprookje ben ik overigens wel benieuwd naar je financiële sprookje.
pi_116179940
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Realistisch, nu zou er zelfs door de overheid niet meer gekozen zijn voor zulke rigoureuze en natuur veranderende maatregelen
Dan nog voldeden de oude dijken niet. Een aanzienlijk deel van de maatregelen was vanuit veiligheidsoogpunt noodzakelijk of wenselijk.

[..]

[..]
quote:
Jij blijft alles in geld uitdrukken, iets wat de overheid trouwens ook doet en het lijkt er op dat jullie beiden daar meer last van hebben dan de gemiddelde libertarier.
Zonder rationele onderbouwing stopt een Twent of Limburger in een libertarische samenleving plots graag geld in Dijken in Zeeland of een snelweg aan de andere kant van het land?
Bijzonder :).

quote:
Onderbouw slecht? Ja rampen kwamen voor, net zoals nu.
Vaker en met groter effect.
quote:
Wierden waren niet zo geavanceerd maar zouden die meer geavanceerd zijn geweest met overheidsbemoeienis?
Ook aan die wierden moesten mensen onder gezonde dwang meewerken ;). Alleen heette het toen misschien geen overheid zoals we die nu kennen maar de lokale kloosterorde of roofridder.

quote:
En zoals al eerder gezegd is de overheid zeer nalatig geweest en ze hebben het wel opgelost maar te laat, te duur en te rigoureus.
Ok het is dus wel opgelost? dat is alweer wat anders dan die overheid die nooit iets op kan lossen :P.
quote:
En dan durf je ook nog eens te zeggen dat het libertarische sprookje niet logisch is
Dat klopt, er is nog geen realistisch verhaal voorbij gekomen de afgelopen 10 delen en de voorgaande jaren.

quote:
terwijl jezelf door blijft gaan het onlogische sprookje dat de overheid het op kan lossen blijft verdedigen door problemen op te werpen die er nu ook zijn of door de overheid gecreëerd zijn.
vaker roepen maakt je verhaaltje niet plots waar.
quote:
Snap je logica überhaupt wel? Gezien je opmerking over freeriders betwijfel ik het
ik snap logica en daarom snap ik ook dat je libertarische sprookje niet zal werken in de enge echte mensenwereld.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:38:04 #128
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116179997
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 30 augustus 2012 10:11 schreef Paper_Tiger het

Knap van je dat je negeert dat we in de jaren twintig een economische crisis hadden en dat we daarna hadden te kampen met een grootschalige oorlog waarbij veel infrastructuur vernield is. Vind je het gek dat zulke plannen even in de ijskast gezet worden.

Kortzichtig en naïef...
pi_116181070
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan nog voldeden de oude dijken niet. Een aanzienlijk deel van de maatregelen was vanuit veiligheidsoogpunt noodzakelijk of wenselijk.
Maar nog steeds is het een door de overheid zelf gecreëerd probleem, zij waren nalatig

quote:
Zonder rationele onderbouwing stopt een Twent of Limburger in een libertarische samenleving plots graag geld in Dijken in Zeeland of een snelweg aan de andere kant van het land?
Bijzonder :).
Maar moet hij dat? snelwegen kunnen prima in private handen. Zeedijken heeft een twent niet nodig, waterbeheer wel

[..]

quote:
Vaker en met groter effect.
Bron onderbouwing logica? ze ontbreken allen weer eens

[..]

quote:
Ook aan die wierden moesten mensen onder gezonde dwang meewerken ;). Alleen heette het toen misschien geen overheid zoals we die nu kennen maar de lokale kloosterorde of roofridder.
In Groningen weinig roofridders, wel gemeenschappen

[..]

quote:
Ok het is dus wel opgelost? dat is alweer wat anders dan die overheid die nooit iets op kan lossen :P.
Lees je mijn reacties uberhaupt wel? Ik zeg nergens dat ze niks oplossen maar dat de oplossing vaak te heftig is voor het probleem en dat de overheid zeer goed in staat is om zijn eigen problemen te creëren

[..]

quote:
Dat klopt, er is nog geen realistisch verhaal voorbij gekomen de afgelopen 10 delen en de voorgaande jaren.
Als je met onrealistische probleemstellingen aan komt zetten dan krijg je dat, zolang je met problemen aan komt zetten die nu al niet opgelost worden en je af gaat vragen hoe dit op te lossen is in een libertarische samenleving ben je niet heel erg logisch bezig.

[..]

quote:
vaker roepen maakt je verhaaltje niet plots waar.
Praat je tegen jezelf? Geef me 1 voorbeeld van een probleemstelling die je genoemd hebt wat nu geen probleem is

[..]

quote:
ik snap logica en daarom snap ik ook dat je libertarische sprookje niet zal werken in de enge echte mensenwereld.
Nee helaas je snapt weinig van logica en dat bewijs je keer op keer, wellicht ook te maken met het feit dat je reageert zonder echt te lezen aangezien je nu ook reageert op zaken die niet door mij gezegd zijn.

Maar vooral blijven denken dat freeriders het makkelijk hebben in een libertarische samenleving.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 11:18:06 ]
pi_116182091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig? Alcohol is legaal en niet toegestaan op de meeste werkplekken dus waarom zou dit voor drugs zoveel anders moeten zijn?

Als jij nu eens toegeeft dat de problemen die je opwerpt problemen zijn die nu ook bestaan en dus blijkbaar niet door wetgeving op te lossen zijn.
Over wat alcohol kan geen misverstand bestaan omdat de chemische compositie vast staat, dat is bij drugs niet het geval. Als je dus het nuttigen van alcohol houdende zaken verbiedt is duidelijk wat daar onder valt. Als je harddrugs verbiedt is het aan de interpretatie van mensen wat harddrugs zijn tenzij je een opiumwet hebt. Die problemen die ik opwerp bestaan nu dus niet want als eerste zijn harddrugs verboden dus hoef ik het niet te regelen in een arbeidsrechtelijke verhouding en ten tweede is er een definitie en bepaalt nu de overheid wat harddrugs zijn in de opiumwet.
pi_116183036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Over wat alcohol kan geen misverstand bestaan omdat de chemische compositie vast staat, dat is bij drugs niet het geval. Als je dus het nuttigen van alcohol houdende zaken verbiedt is duidelijk wat daar onder valt. Als je harddrugs verbiedt is het aan de interpretatie van mensen wat harddrugs zijn tenzij je een opiumwet hebt. Die problemen die ik opwerp bestaan nu dus niet want als eerste zijn harddrugs verboden dus hoef ik het niet te regelen in een arbeidsrechtelijke verhouding en ten tweede is er een definitie en bepaalt nu de overheid wat harddrugs zijn in de opiumwet.
dus omdat je er zelf niet uitkomt heb je maar een overheid nodig die voor jou bepaalt wat wel en niet mag? Eigen verantwoording is voor velen helaas een moeilijk begrip

Overigens worden drugs nu ook gebruikt tijdens werktijden dus het probleem is er al en de overheid is totaal niet in staat het op te lossen en ook zonder opiumwet heeft een werkgever voldoende mogelijkheden om van een personeelslid af te komen.
pi_116183197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

dus omdat je er zelf niet uitkomt heb je maar een overheid nodig die voor jou bepaalt wat wel en niet mag? Eigen verantwoording is voor velen helaas een moeilijk begrip

Overigens worden drugs nu ook gebruikt tijdens werktijden dus het probleem is er al en de overheid is totaal niet in staat het op te lossen en ook zonder opiumwet heeft een werkgever voldoende mogelijkheden om van een personeelslid af te komen.
Dus weer geen antwoord namens de libertariers hoe men iets moet en kan regelen als zij de wetten afschaffen. Zo krijgt die partij natuurlijk nooit zetels.
pi_116183780
We hadden trouwens ook nog discussie over euthanasie, die wetgeving wou men ook afschaffen want dat was ook aantasting van de persoonlijke vrijheid. Nu heb ik die wetgeving in de strafwet maar even opgezocht:

quote:
Artikel 293

1

Hij die opzettelijk het leven van een ander op diens uitdrukkelijk en ernstig verlangen beëindigt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2

Het in het eerste lid bedoelde feit is niet strafbaar, indien het is begaan door een arts die daarbij voldoet aan de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in artikel 2 van de Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding en hiervan mededeling doet aan de gemeentelijke lijkschouwer overeenkomstig artikel 7, tweede lid, van de Wet op de lijkbezorging.
Het tweede deel willen de libertariers dus schrappen, mogelijk het eerste deel ook wel. Ik hoop dat men ziet wat er dan blijft staan en beseft wat het effect is . Want dan is dit wetsartikel wat ze willen handhaven ineens actueel:

quote:
Artikel 289

Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:57:04 #134
379943 Paper_Tiger
pi_116183895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus weer geen antwoord namens de libertariers hoe men iets moet en kan regelen als zij de wetten afschaffen. Zo krijgt die partij natuurlijk nooit zetels.
Waarom denk je toch alleen in termen van 'iets regelen'? We regelen niks. Je gebruikt alle drugs die je maar wilt. Jouw lijf, jouw keuze. Als dat mag verdwijnt in een keer alle criminaliteit rond de handel en het gebruik ervan en kan de politie zich richten op belangrijke taken.
pi_116184050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarom denk je toch alleen in termen van 'iets regelen'? We regelen niks. Je gebruikt alle drugs die je maar wilt. Jouw lijf, jouw keuze. Als dat mag verdwijnt in een keer alle criminaliteit rond de handel en het gebruik ervan en kan de politie zich richten op belangrijke taken.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:32:59 #136
379943 Paper_Tiger
pi_116185021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je een wet afschaft dan betekend dat dat je de verantwoordelijkheid bij het individu legt.
pi_116185158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je een wet afschaft dan betekend dat dat je de verantwoordelijkheid bij het individu legt.
Als je nu eerst eens gaat lezen waar de discussie over ging dan hoef je ook niet aldoor van die reacties te schrijven waar ik niks mee kan.
pi_116220137
quote:

[..]

De LP is niet tegen wetten.
pi_116220202
quote:

[..]

Er valt ook niets te regelen met betrekking met drugs. Je moet dus zelf een dealer benaderen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116221971
quote:

[..]

Veel zaken hoeven niet geregeld te worden en wil je het heel fundamentalistisch benaderen dan zou de LP ook geen zetels moeten krijgen.
pi_116222303
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Veel zaken hoeven niet geregeld te worden en wil je het heel fundamentalistisch benaderen dan zou de LP ook geen zetels moeten krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 03:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er valt ook niets te regelen met betrekking met drugs. Je moet dus zelf een dealer benaderen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 03:16 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

De LP is niet tegen wetten.
Dank weer voor deze nietszeggende antwoorden maar zouden jullie niet beter de libertarische gedacht verdedigen door eens met echte inhoudelijke bijdrages te komen? De vraag over euthanasie is ook nog steeds niet beantwoord:
We hadden trouwens ook nog discussie over euthanasie, die wetgeving wou men ook afschaffen want dat was ook aantasting van de persoonlijke vrijheid. Nu heb ik die wetgeving in de strafwet maar even opgezocht:

quote:
Artikel 293

1

Hij die opzettelijk het leven van een ander op diens uitdrukkelijk en ernstig verlangen beëindigt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2

Het in het eerste lid bedoelde feit is niet strafbaar, indien het is begaan door een arts die daarbij voldoet aan de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in artikel 2 van de Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding en hiervan mededeling doet aan de gemeentelijke lijkschouwer overeenkomstig artikel 7, tweede lid, van de Wet op de lijkbezorging.
Het tweede deel willen de libertariers dus schrappen, mogelijk het eerste deel ook wel. Ik hoop dat men ziet wat er dan blijft staan en beseft wat het effect is . Want dan is dit wetsartikel wat ze willen handhaven ineens actueel:

quote:
Artikel 289

Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
pi_116222447
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:29 schreef Wespensteek het volgende:

Zou de LP een referendum willen?
Dan zou ik in ieder geval meer begrip hebben voor de LP.
pi_116222519
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dank weer voor deze nietszeggende antwoorden maar zouden jullie niet beter de libertarische gedacht verdedigen door eens met echte inhoudelijke bijdrages te komen? De vraag over euthanasie is ook nog steeds niet beantwoord:

[..]

[..]

De vraag over euthanasie is al lang beantwoord, dat jij het niet snapt of niet wil snappen is een ander punt.Het non-agressie principe is vrij essentieel

Moord is en blijft moord, ik vind het eigenlijk vrij walgelijk dat jij euthanasie met moord durft te vergelijken.
pi_116222691
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

De vraag over euthanasie is al lang beantwoord, dat jij het niet snapt of niet wil snappen is een ander punt.Het non-agressie principe is vrij essentieel

Moord is en blijft moord, ik vind het eigenlijk vrij walgelijk dat jij euthanasie met moord durft te vergelijken.
Jij bent blijkbaar te dom om te begrijpen of je draait er gewoon om heen, dat als je euthansie wetgeving schrapt zoals de libertariers dus willen dat een strafbaar feit overblijft. Het tweede lid van dat wetsartikel zorgt dat men bij zorgvuldige euthansie geen straf krijgt. Schrappen betekent dus dat men strafbaar wordt!!!!

Opnieuw is duidelijk dat je dus niet zomaar wetten kan gaan schrappen en daarmee beweren dat er meer vrijheid komt, tenzij je het regelt is er minder vrijheid.
pi_116222896
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij bent blijkbaar te dom om te begrijpen of je draait er gewoon om heen, dat als je euthansie wetgeving schrapt zoals de libertariers dus willen dat een strafbaar feit overblijft. Het tweede lid van dat wetsartikel zorgt dat men bij zorgvuldige euthansie geen straf krijgt. Schrappen betekent dus dat men strafbaar wordt!!!!

Opnieuw is duidelijk dat je dus niet zomaar wetten kan gaan schrappen en daarmee beweren dat er meer vrijheid komt, tenzij je het regelt is er minder vrijheid.
jij bent duidelijk te dom om te begrijpen dat euthanasie een vrijwillige overeenkomst is die niet tegen het non-agressie principe ingaat. Moord gaat tegen het non-agressieprincipe in en daar mag dan ook tegen opgetreden worden.

Schrappen van wetgeving zorgt dus niet dat iets strafbaar word aangezien de geschrapte wet niet eens nodig was in een libertarische samenleving aangezien het non-agressie principe duidelijk is. Maar als jij je al niet eens wil verdiepen in de basisprincipes van een ideologie en blijft aankomen met problemen die juist door de huidige maatschappij zijn gecreëerd dan is het lastig discussiëren..

Je zou het ook nog verder kunnen doortrekken, in een libertarische maatschappij zou het niet nodig zijn iemand te belasten met euthanasie aangezien zelfmoord ook gewoon een eigen vrije keuze is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2012 09:55:02 ]
pi_116223024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

jij bent duidelijk te dom om te begrijpen dat euthanasie een vrijwillige overeenkomst is die niet tegen het non-agressie principe ingaat. Moord gaat tegen het non-agressieprincipe in en daar mag dan ook tegen opgetreden worden.

Schrappen van wetgeving zorgt dus niet dat iets strafbaar word aangezien de geschrapte wet niet eens nodig was in een libertarische samenleving aangezien het non-agressie principe duidelijk is. Maar als jij je al niet eens wil verdiepen in de basisprincipes van een ideologie en blijft aankomen met problemen die juist door de huidige maatschappij zijn gecreëerd dan is het lastig discussiëren..
Wat weer een lulverhaal, ik wil gewoon weten hoe jullie iets gaan regelen: Het wetsartikel voor moord is:
quote:
Artikel 289

Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie
Ik wil weten hoe jullie zorgen dat als een arts die euthanasie heeft gepleegd en wordt aangeklaagd voor moord, wordt vrijgesproken? Als jullie niets doen heeft de arts vooraf nagedacht over en opzettelijk het leven van iemand beeindigd en is dat dus moord?
Hoe regelen jullie dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 31-08-2012 10:02:49 ]
pi_116223103
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik geloof persoonlijk niet in het idee dat er zoiets bestaat als een minimale overheid die je kunt beperken, het is een per definitie gewelddadig en corrupt machtsinstituut wat zichzelf uitbreidt (lees: het trekt mensen aan die macht willen uitoefenen enzovoorts). Tenzij je zeker weet dat helemaal niemand naar de macht grijpt, dan zou je het wel kunnen beperken. Maar dan ben je weer terug op het punt dat je geen overheid nodig hebt. Zo denk ik er dus ook over, en eigenlijk zou ik helemaal niet moeten stemmen.
pi_116223171
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat weer een lulverhaal, ik wil gewoon weten hoe jullie iets gaan regelen: Het wetsartikel voor moord is:
Bekijk het maar, lees je eerst maar eens in voordat je met onzinnige voorbeelden aan komt zetten. Moord is moord en gaat tegen het non-agressie principe in begrijp dit eerst maar eens
[..]

quote:
Ik wil weten hoe jullie zorgen dat als een arts die euthanasie heeft gepleegd wordt aangeklaagd voor moord wordt vrijgesproken? Als jullie niets doen heeft de arts vooraf nagedacht over en opzettelijk het leven van iemand beeindigd en is dat dus moord?
Hoe regelen jullie dat?
Ben je nu werkelijk zo dom? Beide partijen gaan toch akkoord met euthanasie? Wie zou dan wie aan moeten klagen als dit geregeld is, zonder dwang en met volle verstand door beide partijen?

Hoe kan dit dan in een libertarische maatschappij dan ooit als moord worden aangezien? Nogmaals lees je eerst eens in in de basisprincipes voordat je weer met onzinnige voorbeelden aan komt zetten waarmee je alleen maar aangeeft er niks van te begrijpen.

Hoe verzin je het, schrappen van wetten lijd tot minder vrijheid en freeloaders hebben het makkelijk in een libertarische samenleving :')
pi_116223304
Het hele idee dat wij allemaal dingen voor je moeten regelen gaat al in tegen het libertarisme, als je dat soort vragen stelt mis je de essentie, namelijk dat we dat dus juist niet willen, alles voor iedereen regelen.
pi_116223342
Wespensteek tegen Marx: leuk hoor, die plannen van je, maar hoe kunnen we dan nog de arbeider uitbuiten?

Daar komt het ongeveer op neer, de vraag hoe wij libertariërs dat dan allemaal willen regelen. Kinda missed the point.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')