abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:43:44 #251
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116265022
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zoek vooral een gedegen onderbouwd verhaal maar dat blijft helaas keer op keer uit ;(.

Zo heb ik je al meerdere keren gevraagd om een financiële onderbouwing van het verhaal en dat komt er gewoon niet omdat je zelf ook wel weet dat dit verhaal een complete gatenkaas is. Dat je in sprookjes gelooft vind ik prima maar ga dan niet huilen wanneer dat sprookje wordt getoetst aan de echte wereld en faalt...
Financiële onderbouwing hoef je alleen maar te geven als je als overheid andermans geld uitgeeft.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116265144
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Financiële onderbouwing hoef je alleen maar te geven als je als overheid andermans geld uitgeeft.
Je wilt toch naar een nieuwe situatie 'X' toe vanaf de huidige situatie 'Y'? Dan heb je ook te maken met de realiteit van vandaag. Zo is er bijvoorbeeld een staatsschuld en zijn er lopende verplichtingen. Hoe ga je daar vanaf komen?

Dus natuurlijk moet je wel een onderbouwing aanleveren hoe je dat wilt gaan doen. Dat kan je niet vermoed ik , is ook niet erg maar geef dat dan gewoon toe.

Of dat andere voorbeeld, hoe moet een familie met een minimuminkomen en een paar schoolgaande kinderen straks overleven? Hun woning, school en verzekering kunnen ze dan niet allemaal meer betalen. Je wilt miljoenen mensen de liefdadigheid in drukken?
pi_116265399
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nog steeds? 99.999 zit hier alleen maar om de LP te bashen. Dat is vanaf topic #1 al zo. :')

Tot zover deze mededeling. Morgen wel inhoudelijke reacties. :)
Ohja, kritisch zijn is bashen. Kritische mensen zijn maar lastig als je je utopie najaagt nietwaar?
maar goed wees gerust, vergelijkbare voorgaande utopische ideologieën wisten uiteindelijk wel een mooie oplossing voor dergelijke vervelende 'dissidenten'...
pi_116265477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

Helaas. Dit is niet mogelijk. In ieder geval is het financieel niet haalbaar. Ik mag geen vrijblijvende poging doen om iemand te helpen. Ik moet hem officieel in dienst nemen. Als hij ziek wordt moet ik hem twee jaar betalen en hulp moet hij professioneel toegediend krijgen.

Een van de zaken die ik graag verbetert zou zien in onze maatschappij. Gewoon dat je je medemens mag helpen zonder ervoor gestraft te worden.
Ik zou me nog eens laten voorlichten over de mogelijkheden als ik jou was. Want in veel gevallen kan dit gewoon met een minimaal risico voor jou.
pi_116266134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

Een van de zaken die ik graag verbetert zou zien in onze maatschappij. Gewoon dat je je medemens mag helpen zonder ervoor gestraft te worden.
Ik heb vandaag een oude dame geholpen door haar tas te gedragen. Ik ben er niet voor gestraft! ;)
pi_116266196
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:26 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een oude dame geholpen door haar tas te gedragen. Ik ben er niet voor gestraft! ;)
Ik heb donderdag en gisteren vrijwilligerswerk gedaan, ook al niet voor gestraft.
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:59:53 #257
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116267064
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wilt toch naar een nieuwe situatie 'X' toe vanaf de huidige situatie 'Y'? Dan heb je ook te maken met de realiteit van vandaag. Zo is er bijvoorbeeld een staatsschuld en zijn er lopende verplichtingen. Hoe ga je daar vanaf komen?

Dus natuurlijk moet je wel een onderbouwing aanleveren hoe je dat wilt gaan doen. Dat kan je niet vermoed ik , is ook niet erg maar geef dat dan gewoon toe.

Of dat andere voorbeeld, hoe moet een familie met een minimuminkomen en een paar schoolgaande kinderen straks overleven? Hun woning, school en verzekering kunnen ze dan niet allemaal meer betalen. Je wilt miljoenen mensen de liefdadigheid in drukken?
Ik zou willen dat mensen weten wat de kosten van leven zijn. een kennis van me heeft een hoge functie bij defensie in den Haag maar is zijn carrière begonnen als zeeman. De hogere zeevaartschool is betaald door een grote oliemaatschappij. In ruil voor die opleiding heeft hij een lange tijd voor de maatschappij gevaren. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Dat je iets niet kunt betalen betekend niet dat niemand de rekening ervan oppikt. Dat je iets niet kunt betalen betekend ook niet automatisch dat je een ander maar moet verplichten de rekeningen te betalen.

Alles wat van de staat is wordt verkocht. Van de opbrengst wordt in een klap de staatsschuld afbetaald en worden alle lopende verplichtingen afgekocht.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116267158
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik zou willen dat mensen weten wat de kosten van leven zijn. een kennis van me heeft een hoge functie bij defensie in den Haag maar is zijn carrière begonnen als zeeman. De hogere zeevaartschool is betaald door een grote oliemaatschappij. In ruil voor die opleiding heeft hij een lange tijd voor de maatschappij gevaren. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Dat je iets niet kunt betalen betekend niet dat niemand de rekening ervan oppikt. Dat je iets niet kunt betalen betekend ook niet automatisch dat je een ander maar moet verplichten de rekeningen te betalen.

Alles wat van de staat is wordt verkocht. Van de opbrengst wordt in een klap de staatsschuld afbetaald en worden alle lopende verplichtingen afgekocht.
Praat er maar weer omheen :).

Hoe realistisch is het om alles te verkopen? Wie moet dat gaan kopen? Wat voor prijs kan men er voor vangen? Wil iemand dat wel financieren? Wat levert het op? Wat zijn de te dragen kosten?

Je vage algemeenheden gaan weer helemaal nergens over...
pi_116269318
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Praat er maar weer omheen :).

Hoe realistisch is het om alles te verkopen? Wie moet dat gaan kopen? Wat voor prijs kan men er voor vangen? Wil iemand dat wel financieren? Wat levert het op? Wat zijn de te dragen kosten?

Je vage algemeenheden gaan weer helemaal nergens over...
Waarom zouden we het niet verkopen? Het is heel wat realistischer dan de staatsschuld te laten oplopen, waarom zou je bijvoorbeeld de gas consesessies in Groningen niet in 1 keer verkopen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116269661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zouden we het niet verkopen? Het is heel wat realistischer dan de staatsschuld te laten oplopen, waarom zou je bijvoorbeeld de gas consesessies in Groningen niet in 1 keer verkopen?
Volgens mij is die concessie al lang en breed voor vele jaren verkocht (althans al 50 jaar en lopende).

Maar bij veel zaken is het de vraag of het allemaal wel zo goed en tegen een redelijke prijs te verkopen is. Het gaat om nogal veel verschillende zaken met wisselende potentie qua rendement.
En realistisch is het natuurlijk al helemaal niet, het is een leuke proefballon maar met realisme heeft het 0,0 te maken.
pi_116270004
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is die concessie al lang en breed voor vele jaren verkocht (althans al 50 jaar en lopende).

Maar bij veel zaken is het de vraag of het allemaal wel zo goed en tegen een redelijke prijs te verkopen is. Het gaat om nogal veel verschillende zaken met wisselende potentie qua rendement.
En realistisch is het natuurlijk al helemaal niet, het is een leuke proefballon maar met realisme heeft het 0,0 te maken.
Klopt, het is natuurlijk enorm realistisch dat een nederlands gezin zo een 8000 euro per jaar aan rente op de staatsschuld betaald en dat niemand zich daar zorgen over maakt. Mensen als jou proberen gewichtig over te komen met allerlei nonsens maar je hoort ze nooit problemen aan pakken, alleen maar mieren in de marge, daarom ben je in Nederland onrealistisch als je out of te box denkt. En dan ook nog roepen: Vertrek maar naar ander land als je het niet bevalt. Ik kan je zeggen: dat gebeurt al. Als je echt talent hebt, en je vooruit wilt kun je beter naar het buitenland gaan, daar waarderen ze talent wel, maar goed, over jaar of 10 wanneer Nederland kompleet uitgehold is piep je wel anders.
pi_116270131
Blablabla. Ik ben voor een structureel overschot op de begroting. Dat kan ook prima maar het heeft natuurlijk niets met die zogenaamd libertarische prietpraat te maken.
pi_116270223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:47 schreef 99.999 het volgende:
Blablabla. Ik ben voor een structureel overschot op de begroting. Dat kan ook prima maar het heeft natuurlijk niets met die zogenaamd libertarische prietpraat te maken.
En dat is typerend voor mensen als jou, en maar roepen: prietpraat, en maar roepen: onrealistisch.
Terwijl de huidige politiek al ruim 50 jaar faalt, corrupt is, en een baantjesmachine voor incompetente lui.

Als ik jou was zou ik inderdaad ook heel bang zijn voor realisten, zal me niet verbazen als je zelf ook in dit baantjescircuit zit, ben je soms een kloon van Fatima Elkarik?
pi_116270263
Sorry maar libertariers en realisten past maar matig in 1 zin natuurlijk.
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:00:00 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_116270468
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:43 schreef raptorix het volgende:
En dan ook nog roepen: Vertrek maar naar ander land als je het niet bevalt. Ik kan je zeggen: dat gebeurt al. Als je echt talent hebt, en je vooruit wilt kun je beter naar het buitenland gaan, daar waarderen ze talent wel, maar goed, over jaar of 10 wanneer Nederland kompleet uitgehold is piep je wel anders.
_O- _O- _O- :W :W :W
pi_116270611
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:53 schreef 99.999 het volgende:
Het is uiteraard uiterst realistisch om landen met een problematische economie en miljarden schuld nogmeer geld te geven, jij vind kennelijk ook volkomen realtisch dat Ingrid die voor 3K in het rood staat bij de Wehkamp nog meer geld te geven omdat anders de economie dreigt stil te vallen.
pi_116270616
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:00 schreef betyar het volgende:

[..]

_O- _O- _O- :W :W :W
Mag ik voordat ik vertrek wel even me inleg terug?
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:08:46 #268
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_116270683
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mag ik voordat ik vertrek wel even me inleg terug?
Nee, die hebben je pa en ma en/of andere familieleden opgemaakt.
pi_116270705
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, die hebben je pa en ma en/of andere familieleden opgemaakt.
Wat heb ik daar mee te maken?
pi_116270740
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:53 schreef 99.999 het volgende:
Wat vind je eigenlijk van het Libertarisme op economisch gebied tegenover het huidige systeem?
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:11:17 #271
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_116270742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat heb ik daar mee te maken?
Alles, we hebben hier namelijk een omslagstelsel.
pi_116270744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is uiteraard uiterst realistisch om landen met een problematische economie en miljarden schuld nogmeer geld te geven, jij vind kennelijk ook volkomen realtisch dat Ingrid die voor 3K in het rood staat bij de Wehkamp nog meer geld te geven omdat anders de economie dreigt stil te vallen.
Omdat ik het niet zo zie zitten met je utopie moet ik maar voor allerlei gedachtespinsels van je zijn?

Vreemd.
pi_116270766
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat ik het niet zo zie zitten met je utopie moet ik maar voor allerlei gedachtespinsels van je zijn?

Vreemd.
BInnen een libertarische samenleving staat het je vrij om een democratische organisatie op te zetten, in tegenstelling dat ik binnen een democratie mijn libertarische gedachte goed mag uitvoeren.
pi_116270776
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:11 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Wat vind je eigenlijk van het Libertarisme op economisch gebied tegenover het huidige systeem?
Compleet hersensspinsel natuurlijk, maar dat komt omdat ie niet zo goed kan nadenken.
pi_116270789
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:11 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het zal vermoedelijk niet echt gaan werken omdat het vertrouwen heel anders (minder) zal zijn. Ik vermoed dat het vrij funest zal zijn voor de economie en welvaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')