Dat doet er in principe niet toe voor de vraag of ze ze mogen weigeren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:55 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Idd ja, stel dat de SGP vrouwen zou moeten accepteren geloof je dan ook dat vrouwen daar dan ook voor willen werken bij een partij die een ideologie aanhangt die de vrouw op een tweede plan zet.
Snelheidslimieten zijn ook niet nodig, als je te hard door de straat rijdt komt de buurt vanzelf wel in opstand.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hier een artikel op deze site over homohaat. Homohaat kost ChristenUnie nog altijd stemmen Zoals je ziet willen mensen niet op zo'n partij stemmen. als je discrimineert keert het publiek zich vanzelf tegen je. Daar is geen wet voor nodig. Zeker niet als je met de bijbel in de hand het opeens wel mag.
De eigenaar van de weg bepaalt hoe hard je erop mag rijden. Ik kan me voorstellen dat als de straten in de buurt privé eigendom zijn van de bewoners van die wijk ze zullen kiezen voor een lage maximum snelheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Snelheidslimieten zijn ook niet nodig, als je te hard door de straat rijdt komt de buurt vanzelf wel in opstand.
Dat komt omdat het nu wettelijke normen zijn die homohaat beperken. Als je als de libertariers alles maar vrij geeft gaan mensen leugens verspreiden over homoseksualiteit die de homohaat gaan aanwakkeren. Ik vind het tamelijk naief om te denken dat het niet gaat toenemen als men openlijk discriminatoir verderfelijk gedachtegoed mag verspreiden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hier een artikel op deze site over homohaat. Homohaat kost ChristenUnie nog altijd stemmen Zoals je ziet willen mensen niet op zo'n partij stemmen. als je discrimineert keert het publiek zich vanzelf tegen je. Daar is geen wet voor nodig. Zeker niet als je met de bijbel in de hand het opeens wel mag.
Ik geloof niet dat dit ooit door gaat dringen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat komt omdat het nu wettelijke normen zijn die homohaat beperken. Als je als de libertariers alles maar vrij geeft gaan mensen leugens verspreiden over homoseksualiteit die de homohaat gaan aanwakkeren. Ik vind het tamelijk naief om te denken dat het niet gaat toenemen als men openlijk discriminatoir verderfelijk gedachtegoed mag verspreiden.
Maar hoe moet je die maximumsnelheid dan handhaven?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De eigenaar van de weg bepaalt hoe hard je erop mag rijden. Ik kan me voorstellen dat als de straten in de buurt privé eigendom zijn van de bewoners van die wijk ze zullen kiezen voor een lage maximum snelheid.
Overtreding van die snelheid is een initiatie van geweld tegen de eigenaar van de weg en mag dan met geweld bestreden wordenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Maar hoe moet je die maximumsnelheid dan handhaven?
Dat is het kleinste probleem, onze straat wordt alleen voor bestemmingsverkeer als het aan ons ligt, hoe anderen op doortocht hun huis willen bereiken zoeken ze zelf maar uit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat de tol zo hoog moet worden, dat je met enkel het bestemmingsverkeer het onderhoud kunt betalen. En iemand om te controleren dat het bestemmingsverkeer is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is het kleinste probleem, onze straat wordt alleen voor bestemmingsverkeer als het aan ons ligt, hoe anderen op doortocht hun huis willen bereiken zoeken ze zelf maar uit.
Met je VVE van de straat spreek je dan af dat je het onderhoud betaalt. Andere mensen zijn ongewenst, betreding van de weg is dan huisvredebreuk (of wegvredebreukquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat de tol zo hoog moet worden, dat je met enkel het bestemmingsverkeer het onderhoud kunt betalen. En iemand om te controleren dat het bestemmingsverkeer is.
Maar de bijdrage aan die VvE moet uiteraard geheel vrijwillig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met je VVE van de straat spreek je dan af dat je het onderhoud betaalt. Andere mensen zijn ongewenst, betreding van de weg is dan huisvredebreuk (of wegvredebreuk), daar mag je in de libertarische filosifie met geweld tegen optreden.
Nee wij heffen geen tol maar hanteren een boete systeem, onze boetes zijn veel hoger dan tol en aangezien onze straat een doorgaande weg is richting een school, bedrijventerrein en park denk ik dat dat veel rendabeler is. Op zich zou tol ook wel kunnen natuurlijk want uiteindelijk kunnen we die ook zo hoog maken als we willen of vergunningen verkopen? Allemaal optie's, mogelijk wel alle drie.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat de tol zo hoog moet worden, dat je met enkel het bestemmingsverkeer het onderhoud kunt betalen. En iemand om te controleren dat het bestemmingsverkeer is.
Anders stoot de gemene gemeenschap je uit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar de bijdrage aan die VvE moet uiteraard geheel vrijwillig.
Dat lijkt me een serieuze inperking van je absolute persoonlijke vrijheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Anders stoot de gemene gemeenschap je uit.
Je buren mogen niet gedwongen worden met je samen te werkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt me een serieuze inperking van je absolute persoonlijke vrijheid.
Het is wel fijn om te weten dat als er vijf debielen naast een dijk wonen die geen zin hebben om het te betalen, half Nederland de klos isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je buren mogen niet gedwongen worden met je samen te werken
Het universele recht om freerider te zijnquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wel fijn om te weten dat als er vijf debielen naast een dijk wonen die geen zin hebben om het te betalen, half Nederland de klos is
Hoe wordt die nu bij jullie in de straat gehandhaafd?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Niet. Maar in theorie door agenten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe wordt die nu bij jullie in de straat gehandhaafd?
De waarheid is dat nergens de snelheid wordt gehandhaafd behalve op plekken waar dat niet nodig is maar waar weer wel goed gescoord kan worden met het ophalen van nog meer geld voor de staat.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet. Maar in theorie door agenten.
Dat is misschien jouw eigen waarheid. In de echte wereld is dit echter niet de waarheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De waarheid is dat nergens de snelheid wordt gehandhaafd behalve op plekken waar dat niet nodig is maar waar weer wel goed gescoord kan worden met het ophalen van nog meer geld voor de staat.
En voor milieuclubs maakt het het eenvoudig om hun doelen te bereiken. Die kunnen alles blokkerenquote:Voordeel van eigenaar van de weg zijn is dat je in geval van sluipverkeer de wijk makkelijk af kunt sluiten.
Die je echter niet hoeft te erkennen in een volledig libertarische maatschappij. Wat heeft een of andere private agent in hemelsnaam over mij te zeggen?quote:Ook in een Libertarische maatschappij bestaat er politie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |