quote:
Op dinsdag 11 september 2012 17:33 schreef Godshand het volgende:GrapJ, je moet maar eerst eens leren een samenhangend betoog te typen, want je springt van de hak op de tak. Leer eens een betoog op te stellen met introduktie, hypothesestelling, toelichting van je kreten (volk) en duidelijke puntsgewijze bespreking van je argumenten. Wat dat betreft kan je een hoop leren van de MenS user die dat wel duidelijk en helder kan (ook al ben ik niet met alles eens).
Beste Godshand,
Ik ben maar een gewoon techneutje met een salaris van 1500 euro per maand.
Ik ben geen politicus, heb geen mediatraining gehad en de opleiding communicatievaardigheid is voor mijn huidige werk niet of nauwelijks nodig dus ik wil dat ook helemaal niet maar ik zie wel wat er mis is.
Normale mensen zullen begrijpen dat als je een hele vervelende situatie hebt en je wil een oplossing bedenken dan moet je over de oorzaak praten en niet de gevolgen willen aanpakken als dat aantoonbaar al tientallen jaren alleen maar meer problemen oplevert. Dat is gewoon dom.
Helaas wordt er schijnbaar van mij verwacht dat ik met introduktie, hypothesestelling, toelichting van mijn kreten (volk) en duidelijke puntsgewijze bespreking van mijn argumenten het werkelijke probleem kan verwoorden. Als ik de vlammen uit een huis zie slaan en ik schreeuw BRAND dan ga ik ervan uit dat de deskundigen het dan overnemen maar volgens jou moet ik ook eerst gaan vertellen waarom er brand is, wat er brand, hoe heet het vuur is, waar de brandbare stoffen liggen opgeslagen en hoe er het beste geblust kan worden. Probeer je eens in mijn situatie te verplaatsen. Ik ga ervan uit dat een goed verstaander maar een paar woorden nodig heeft. Er is op dit moment een situatie met een continue oplopende schuld waar steeds meer mensen slachtoffer van worden, dan is het toch logisch dat er gekeken moet worden naar de OORZAAK. Pas als we de echte oorzaak weten kunnen we effectief maatregelen nemen, helaas wordt er alleen maar gepraat over het aanpakken van de gevolgen. Waarom doet nou iedereen alsof ze volslagen gek zijn??????????????
Oorzaak en gevolg
EEN VOORBEELD
Als het plotseling heel erg donker wordt terwijl het even daarvoor goed verlicht was dan kan je natuurlijk grote kosten maken door dure extra armaturen op te hangen of elektrische aggregaten neer te zetten. Licht in de duisternis brengen.
Je pakt daarmee het gevolg (donker) aan, ik zeg dat je beter gewoon de oorzaak (het kapotte lampje) kan aanpakken, dat is meestal de goedkoopste oplossing. In het geval van de financieele crisis moet er ook naar de oorzaak worden gekeken om het probleem goed aan te pakken, dat gebeurt echter helemaal niet en er wordt heel opvallend alleen maar over het aanpakken van de gevolgen gepraat (terwijl dat al tientallen jaren niet de juiste oplossing blijkt te zijn want de schuld blijft oplopen) en dat is wat ik duidelijk wilde maken maar dat schijnt niemand te willen begrijpen. Omdat MenS de enige partij is die WEL over de oorzaak wil praten (ze zijn de enigen die toegaven te weten dat JFK er ook mee bezig is geweest) krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. Als ze wel zetels krijgen en daarna ook gaan zwijgen als het graf zal ik bij de volgende verkiezingen weer op zoek gaan naar een andere partij die wel over de oorzaak wil praten. Misschien wordt dat een levenslang projekt maar dan heb ik wat te doen.