Moest even tanken, ik dacht, laat ik dat even doen op deze duffe dinsdagmiddag. Maar man o man wat heb ik me weer zitten ergeren aan een oud kwaad: kutscholiertjes op de fiets.
Steeds weer hetzelfde hoor. Met zijn drieën naast elkaar, lekker slingeren, en jij als auto maar oppassen dat je ze niet raakt. MP3-speler op, totaal geen bezinning over wat er in het verkeer gebeurd. Kinderen die met losse veters fietsen (nieuwe moderage ofzo?). Ik zie het zo voor me gebeuren, één van die veters blijft vastzitten in de spaken en het kutkind valt zo op het asfalt, vlak voor mijn neus... Ergste nog, kinderen die vlak voor je de weg oversteken, zo van 'och ik kan toch zo hard fietsen, en die auto is er nog lang niet'. Maar vervolgens in een kalm tempo oversteken waardoor ik op de rem moet stampen om de fietser niet te raken. En alsof dat niet genoeg is, twee keer gehad dat een paar van die kutkinderen met veel te grote rugzak een geparkeerde auto passeren (via de weg notabene) zonder achterom te kijken of er een auto aankomt!
En ik dacht nog wel dat verkeersles verplicht was op de basisschool... Waar moet het heen met de jeugd van tegenwoordig?

En als je dan een keertje niet alert genoeg bent na weer zo'n achterlijke capriool van zo'n kutscholier en hij onder je banden verdwijnt, ben jíj de schuldige.