abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116885298
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maak even een foto van je pantoffeltjes en stuur me die op. Dan zet ik ze naast de Lunar in die onomstotelijke foto en kun je aantonen het hout zelf opgehaald te hebben.
:')
pi_116885305
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb ik niet gezien. Heb je toevallig een linkje naar die aflevering? :)
Die wil ik ook wel zien inderdaad. :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_116885362
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:20 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik denk dat het een gevalletje is je ziet wat je wilt zien. Mensen die geloven dat er mensen op de maan zijn geland zien iets dat volledig in overeenstemming is met de situatie daar; een onhandig pak om je heen en 1/6 zwaartekracht. Mensen die geloven dat het een hoax is zien duidelijk iemand die met behulp van touwtjes o.i.d. omhoog wordt getrokken..
Zie de post van 3voud. In de video die hij heeft geplaatst is het nog beter te zien.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 13:04:34 #279
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116886609
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zie de post van 3voud. In de video die hij heeft geplaatst is het nog beter te zien.
Kep de post iets aangepast om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_116887011
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kep de post iets aangepast om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.
Ik heb een nieuw gifje van jouw filmpje gemaakt om de krankzinnigheid wat te verduidelijken. ;)

maandag 17 september 2012 @ 13:44:36 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116888118
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Contradictie.
Waarom heeft de rest van het maanoppervlak op diezelfde foto er geen last van?

[..]

Ik lees zelden zoveel onzin.
Een kleurcamera neemt extra gewicht in? :') Er gaan meer "dingen" fout met een kleurcamera dan een zwart/wit camera? :')

en een kleurcamera ondervind meer last van de snelheid dan een zwart/wit camera? :')
Kleine correctie: vermoed dat je de snelheid van die LROC bedoeld die over het maanoppervlak vliegt.
Beetje onzin ofcourse, eigenlijk veel.
Spionage satellieten uit de jaren 60 en 70 vlogen nog hoger met een snelheid van 15.000km/u gemiddeld, om de horizon voor te blijven, en maakten zelfs betere foto's.
Maar we moeten aannemen dat het anno 2009 niet te reproduceren is, enkel in geval van de maan dan. De spionage satellieten die al sinds 2009 de dampkring ingeschoten worden kunnen het enkel beter en scherper. Tot documenten uitlezen op het aardoppervlak toe.

We hebben het over een CCD of heel misschien een CMOS beeldchip op een printplaat. Digitaal. Sterker, kleurencamera's zijn huidige standaard. Je moet een verzoek indienen om een camera te bemachtigen die enkel zwart/wit kan schieten. Dan nog lacht de leverancier je uit aangezien je de camera dan maar op zwart/wit modus zet.
Als je dit soort dingen zowel niet weet, en niet van anderen aan wil nemen heeft het allemaal bar weinig zin he?
Als je wil weten hoe dat soort dingen werken in de ruimtevaart, zoek dan maar op hoe bijv de rovers op Mars kleurenfoto's schieten, of hoe een missie als Cassini dat doet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 september 2012 @ 13:46:04 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116888174
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw gifje van jouw filmpje gemaakt om de krankzinnigheid wat te verduidelijken. ;)

[ afbeelding ]
Hij heeft toch gewoon een arm aan de grond?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 september 2012 @ 13:56:10 #283
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_116888555
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zo te zien zet hij zich gewoon met 1 arm van de grond af met die zwaartekracht, niet heel vreemd.. :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 17 september 2012 @ 13:56:36 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_116888568
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:21 schreef essnhills het volgende:

[..]

Die wil ik ook wel zien inderdaad. :)
sorry staat in 9/11 topic... foutje _O-
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_116888707
quote:
De Amerikaanse regering huurde regisseur Stanley Kubrick in om de maanlandingen in scène te zetten en om het leven van hem en zijn vrouw te beschermen maakte hij in de tachtiger jaren de film The Shining als bekentenis voor zijn deelname aan het project.
:D :D
Conscience do cost.
  maandag 17 september 2012 @ 14:04:00 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116888840
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:00 schreef ems. het volgende:

:D :D
Dus Stephen King zit ook al in het complot?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 14:07:27 #287
341203 3-voud
pi_116888958
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je dit soort dingen zowel niet weet, en niet van anderen aan wil nemen heeft het allemaal bar weinig zin he?
Als je wil weten hoe dat soort dingen werken in de ruimtevaart, zoek dan maar op hoe bijv de rovers op Mars kleurenfoto's schieten, of hoe een missie als Cassini dat doet.
Doe niet zo elitair en ga gewoon in op de materie.
Dit is niks.
pi_116888995
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon een arm aan de grond?
Zijn arm is haast volledig gestrekt. Hoe ga je jezelf met gestrekte arm afzetten? Hij zet zich af met zijn vingertoppen?
pi_116889088
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zijn arm is haast volledig gestrekt. Hoe ga je jezelf met gestrekte arm afzetten? Hij zet zich af met zijn vingertoppen?
Best mogelijk trouwens, met de zwaartekracht aldaar.
Conscience do cost.
pi_116889108
quote:
11s.gif Op maandag 17 september 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus Stephen King zit ook al in het complot?
De verhaallijn van Kubrick zijn film wijkt nogal af van het boek van King.
pi_116889147
I googled 'Are Mythbusters real scientists'....it appears that its not only their moon landing 'experiment' they are wrong about.....
I don't see why we should beleive a couple of blokes who earn loads of money by saying whatever the official says. These people would say the moon was made of cheese if they got paid enough.
A better reason to beleive Mythbusters would solely be because that girl has got nice breasts.
I find the pair of them very irritating,not the breasts,those-two blokes.

When Mythbusters Gets it Completely Wrong

http://orgoneresearch.com(...)it-completely-wrong/

Several years ago, I watched with great interest an episode of Mythbusters concerning the “myth” of electrocution by urinating on the third rail. According to Wikipedia this was part of the first season, episode three, original air date October 10, 2003. I watched with great interest because I believed that I had read about this very “myth” many years ago.

First off, we must consider that Mythbusters is not “real” science in the sense that it is peer-reviewed and published in scientific literature. It’s television, and on television there is often an appeal to the lowest common denominator. Thus as time went on, Mythbusters became less scientific and more sensational, with episodes dealing with farting, shitting, and lots and lots of explosions. Oh, yeah, and that hot chick with the really nice rack…

But let’s take a close look at this particular “myth.” First off, in real science, whether performed by amateurs or professionals, you list prior research. Mythbusters almost NEVER does this, and certainly didn’t in this episode. Yet the “myths” have to come from somewhere. It was telling that the third rail episode named the victim as “O’Malley,” the stereotypical drunken Irishman.

Mythbusters, and in particular Adam Savage, have been embraced by skeptics as well. Savage has given public presentations at JREF conferences, and is considered by many a celebrity skeptic. But is it a good idea for skepticism to embrace a TV program that engages in sloppy science? A fundamental problem in the whole concept of Mythbusters is in the name itself, which presupposes that the claims they are testing are myths. Yes, I understand that “Claim Testers” is simply not sexy enough for TV. Too cerebral! Not enough explosions! More tits!

Good science CANNOT presuppose that any claim, at least those that are not logically impossible, to be a “myth.”
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 17 september 2012 @ 14:13:54 #292
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116889215
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
De verhaallijn van Kubrick zijn film wijkt nogal af van het boek van King.
En welke aspecten daarin zijn door deze zgn hoax ingegeven?
pi_116889292
quote:
5s.gif Op maandag 17 september 2012 14:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

En welke aspecten daarin zijn door deze zgn hoax ingegeven?
Geen idee, zo diep zit ik niet in de materie :)
  maandag 17 september 2012 @ 14:16:10 #294
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116889313
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

Geen idee, zo diep zit ik niet in de materie :)
Tssk.
pi_116889613
quote:
18s.gif Op maandag 17 september 2012 14:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tssk.
Google is your friend. :)
  maandag 17 september 2012 @ 14:22:25 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116889629
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Doe niet zo elitair en ga gewoon in op de materie.
Dit is niks.
http://www.ciclops.org/sci/docs/CassiniImagingScience.pdf
Have fun :)
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 september 2012 @ 14:23:04 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116889657
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

Google is your friend. :)
Google? Alsof die niet in on it zijn.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 14:31:38 #298
341203 3-voud
pi_116890063
quote:
Mooie uitleg hoe ze daar digitale cameras CCD gebruikten met hoge resolutie.... in kleur.

De eerste foto is Saturnus in kleur.
quote:
Saturn and its rings completely fill the field of view of Cassini’s narrow-angle camera in
this natural color image taken on March 27, 2004. This was the last single ‘eyeful’ of Saturn and its
rings achievable with the narrow-angle camera on approach to the planet. The image shown here is
a composite of three exposures in red, green, and blue, taken when the spacecraft was 47.7 million
km (29.7 million miles) from the planet. The image scale is 286 km (178 miles) per pixel. Color
variations between atmospheric bands and features in the southern hemisphere of the planet, as well
as subtle color differences across Saturn’s middle B ring, are evident.
Dat ze voor RGB elk afzonderlijk een CCD gebruikten spreekt je enkel tegen. Dat levert nog scherper beeld op in elk spectrum.

Enfin, die LROC is nog een tikkie moderner dan die Cassini...

Per saldo sta je er slechter voor. Je had beter niks kunnen typen.
  maandag 17 september 2012 @ 14:38:33 #299
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116890386
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mooie uitleg hoe ze daar digitale cameras CCD gebruikten met hoge resolutie.... in kleur.

De eerste foto is Saturnus in kleur.

[..]

Dat ze voor RGB elk afzonderlijk een CCD gebruikten spreekt je enkel tegen. Dat levert nog scherper beeld op in elk spectrum.

Enfin, die LROC is nog een tikkie moderner dan die Cassini...

Per saldo sta je er slechter voor. Je had beter niks kunnen typen.
Nee, ze gebruiken juist diezelfde zwart-wit CCD daarvoor. Wat ze doen is drie plaatjes schieten met verschillende filters. Zie ook de omschrijving van:
http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA07492

Je schrijft over mijn 'slechte saldo', terwijl je dit soort dingen wel even (fout dus) denk te weten. Volgende keer beter lezen ;) Het staat nota bene nog in het onderschrift van die foto ook.
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 14:48:38 #300
341203 3-voud
pi_116890775
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, ze gebruiken juist diezelfde zwart-wit CCD daarvoor. Wat ze doen is drie plaatjes schieten met verschillende filters. Zie ook de omschrijving van:
http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA07492

Je schrijft over mijn 'slechte saldo', terwijl je dit soort dingen wel even (fout dus) denk te weten. Volgende keer beter lezen ;) Het staat nota bene nog in het onderschrift van die foto ook.
quote:
The image shown here is a composite of three exposures in red, green, and blue...
Ofwel, RGB. Kleur, opgebouwd uit de 3 kleurenspectrums.
Vrij normaal.

Maar goed, laten we het over de LROC blijven houden wat die foto's betreft. Straks haal je de Hasselblad camera er nog bij om je punt te maken.

Hier wat specs over die camera van de LROC:

quote:
LROC consists of two Narrow Angle Cameras (NACs) to provide 0.5 meter-scale panchromatic images over a 5 km swath, a Wide Angle Camera (WAC) to provide images at a scale of 100 meters/pixel in seven color bands over a 60 km swath, and a Sequence and Compressor System (SCS) supporting data acquisition for both cameras. LROC is a modified version of the Mars Reconnaissance Orbiters ConTeXt Camera (CTX) and MARs Color Imager (MARCI) provided by Malin Space Science Systems (MSSS) in San Diego, CA.
En wat meer over de MARs Color Imager (MARCI):
http://www.msss.com/mro/marci/description.html

Met in het bijzonder:
quote:
The figure (above) shows a representation of the MARCI visible (color) detector. A single CCD array is used. The five color filters are bonded to the detector in strips as shown here. The blue strip represents the 423 nanometers band, the green is the 550 nanometers band, and so forth.
Happy downplaying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')