quote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maak even een foto van je pantoffeltjes en stuur me die op. Dan zet ik ze naast de Lunar in die onomstotelijke foto en kun je aantonen het hout zelf opgehaald te hebben.
Die wil ik ook wel zien inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2012 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb ik niet gezien. Heb je toevallig een linkje naar die aflevering?
Zie de post van 3voud. In de video die hij heeft geplaatst is het nog beter te zien.quote:Op maandag 17 september 2012 12:20 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik denk dat het een gevalletje is je ziet wat je wilt zien. Mensen die geloven dat er mensen op de maan zijn geland zien iets dat volledig in overeenstemming is met de situatie daar; een onhandig pak om je heen en 1/6 zwaartekracht. Mensen die geloven dat het een hoax is zien duidelijk iemand die met behulp van touwtjes o.i.d. omhoog wordt getrokken..
Kep de post iets aangepast om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.quote:Op maandag 17 september 2012 12:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zie de post van 3voud. In de video die hij heeft geplaatst is het nog beter te zien.
Ik heb een nieuw gifje van jouw filmpje gemaakt om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.quote:Op maandag 17 september 2012 13:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kep de post iets aangepast om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.
Als je dit soort dingen zowel niet weet, en niet van anderen aan wil nemen heeft het allemaal bar weinig zin he?quote:Op maandag 17 september 2012 12:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Contradictie.
Waarom heeft de rest van het maanoppervlak op diezelfde foto er geen last van?
[..]
Ik lees zelden zoveel onzin.
Een kleurcamera neemt extra gewicht in?Er gaan meer "dingen" fout met een kleurcamera dan een zwart/wit camera?
![]()
en een kleurcamera ondervind meer last van de snelheid dan een zwart/wit camera?![]()
Kleine correctie: vermoed dat je de snelheid van die LROC bedoeld die over het maanoppervlak vliegt.
Beetje onzin ofcourse, eigenlijk veel.
Spionage satellieten uit de jaren 60 en 70 vlogen nog hoger met een snelheid van 15.000km/u gemiddeld, om de horizon voor te blijven, en maakten zelfs betere foto's.
Maar we moeten aannemen dat het anno 2009 niet te reproduceren is, enkel in geval van de maan dan. De spionage satellieten die al sinds 2009 de dampkring ingeschoten worden kunnen het enkel beter en scherper. Tot documenten uitlezen op het aardoppervlak toe.
We hebben het over een CCD of heel misschien een CMOS beeldchip op een printplaat. Digitaal. Sterker, kleurencamera's zijn huidige standaard. Je moet een verzoek indienen om een camera te bemachtigen die enkel zwart/wit kan schieten. Dan nog lacht de leverancier je uit aangezien je de camera dan maar op zwart/wit modus zet.
Hij heeft toch gewoon een arm aan de grond?quote:Op maandag 17 september 2012 13:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb een nieuw gifje van jouw filmpje gemaakt om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.
[ afbeelding ]
zo te zien zet hij zich gewoon met 1 arm van de grond af met die zwaartekracht, niet heel vreemd..quote:Op maandag 17 september 2012 13:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb een nieuw gifje van jouw filmpje gemaakt om de krankzinnigheid wat te verduidelijken.
[ afbeelding ]
sorry staat in 9/11 topic... foutjequote:Op maandag 17 september 2012 12:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Die wil ik ook wel zien inderdaad.
quote:De Amerikaanse regering huurde regisseur Stanley Kubrick in om de maanlandingen in scène te zetten en om het leven van hem en zijn vrouw te beschermen maakte hij in de tachtiger jaren de film The Shining als bekentenis voor zijn deelname aan het project.
Dus Stephen King zit ook al in het complot?quote:
Doe niet zo elitair en ga gewoon in op de materie.quote:Op maandag 17 september 2012 13:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen zowel niet weet, en niet van anderen aan wil nemen heeft het allemaal bar weinig zin he?
Als je wil weten hoe dat soort dingen werken in de ruimtevaart, zoek dan maar op hoe bijv de rovers op Mars kleurenfoto's schieten, of hoe een missie als Cassini dat doet.
Zijn arm is haast volledig gestrekt. Hoe ga je jezelf met gestrekte arm afzetten? Hij zet zich af met zijn vingertoppen?quote:Op maandag 17 september 2012 13:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon een arm aan de grond?
Best mogelijk trouwens, met de zwaartekracht aldaar.quote:Op maandag 17 september 2012 14:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zijn arm is haast volledig gestrekt. Hoe ga je jezelf met gestrekte arm afzetten? Hij zet zich af met zijn vingertoppen?
De verhaallijn van Kubrick zijn film wijkt nogal af van het boek van King.quote:Op maandag 17 september 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus Stephen King zit ook al in het complot?
En welke aspecten daarin zijn door deze zgn hoax ingegeven?quote:Op maandag 17 september 2012 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
De verhaallijn van Kubrick zijn film wijkt nogal af van het boek van King.
Geen idee, zo diep zit ik niet in de materiequote:Op maandag 17 september 2012 14:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
En welke aspecten daarin zijn door deze zgn hoax ingegeven?
Tssk.quote:Op maandag 17 september 2012 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geen idee, zo diep zit ik niet in de materie
http://www.ciclops.org/sci/docs/CassiniImagingScience.pdfquote:Op maandag 17 september 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Doe niet zo elitair en ga gewoon in op de materie.
Dit is niks.
Google? Alsof die niet in on it zijn.quote:
quote:Op maandag 17 september 2012 14:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://www.ciclops.org/sci/docs/CassiniImagingScience.pdf
Have fun
Dat ze voor RGB elk afzonderlijk een CCD gebruikten spreekt je enkel tegen. Dat levert nog scherper beeld op in elk spectrum.quote:Saturn and its rings completely fill the field of view of Cassini’s narrow-angle camera in
this natural color image taken on March 27, 2004. This was the last single ‘eyeful’ of Saturn and its
rings achievable with the narrow-angle camera on approach to the planet. The image shown here is
a composite of three exposures in red, green, and blue, taken when the spacecraft was 47.7 million
km (29.7 million miles) from the planet. The image scale is 286 km (178 miles) per pixel. Color
variations between atmospheric bands and features in the southern hemisphere of the planet, as well
as subtle color differences across Saturn’s middle B ring, are evident.
Nee, ze gebruiken juist diezelfde zwart-wit CCD daarvoor. Wat ze doen is drie plaatjes schieten met verschillende filters. Zie ook de omschrijving van:quote:Op maandag 17 september 2012 14:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Mooie uitleg hoe ze daar digitale cameras CCD gebruikten met hoge resolutie.... in kleur.
De eerste foto is Saturnus in kleur.
[..]
Dat ze voor RGB elk afzonderlijk een CCD gebruikten spreekt je enkel tegen. Dat levert nog scherper beeld op in elk spectrum.
Enfin, die LROC is nog een tikkie moderner dan die Cassini...
Per saldo sta je er slechter voor. Je had beter niks kunnen typen.
quote:Op maandag 17 september 2012 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, ze gebruiken juist diezelfde zwart-wit CCD daarvoor. Wat ze doen is drie plaatjes schieten met verschillende filters. Zie ook de omschrijving van:
http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA07492
Je schrijft over mijn 'slechte saldo', terwijl je dit soort dingen wel even (fout dus) denk te weten. Volgende keer beter lezenHet staat nota bene nog in het onderschrift van die foto ook.
Ofwel, RGB. Kleur, opgebouwd uit de 3 kleurenspectrums.quote:The image shown here is a composite of three exposures in red, green, and blue...
En wat meer over de MARs Color Imager (MARCI):quote:LROC consists of two Narrow Angle Cameras (NACs) to provide 0.5 meter-scale panchromatic images over a 5 km swath, a Wide Angle Camera (WAC) to provide images at a scale of 100 meters/pixel in seven color bands over a 60 km swath, and a Sequence and Compressor System (SCS) supporting data acquisition for both cameras. LROC is a modified version of the Mars Reconnaissance Orbiters ConTeXt Camera (CTX) and MARs Color Imager (MARCI) provided by Malin Space Science Systems (MSSS) in San Diego, CA.
Happy downplaying.quote:The figure (above) shows a representation of the MARCI visible (color) detector. A single CCD array is used. The five color filters are bonded to the detector in strips as shown here. The blue strip represents the 423 nanometers band, the green is the 550 nanometers band, and so forth.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |